Afgelopen woensdag de Espace teruggekregen.
De nieuwe software 2.2.18.590 zit in het systeem sinds 7 augustus 2017.
De meest recent beschikbare kaarten 2016.06 zit (eindelijk want dit was het grootste probleem) in het systeem sinds 23 augustus.
Het aanbieden van alternatieve routes bij verkeersproblemen lijkt nu een stuk beter te werken, mijn eerste ervaring is dat R-Link dit zelfs beter doet dan Google Maps (die heb ik er altijd bij liggen om echt de weg te kunnen vinden en niet in een boerderij oid te crashen
).
De oorzaak voor het update probleem (kaart update 2015.06 blijf hij doen terwijl hij er echt al op stond) was uiteindelijk de EURONEWS app. Na veel zoekwerk is deze app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd waarna het systeem wel herkende dat de 2015.06 kaart update gelukt was en daarna bood hij de 2016.06 update aan.
Ik hoop dat andere forum lezers met dit probleem hiermee hun voordeel kunnen doen.
Na bijna een jaar sukkelen en diverse kluitjes in het riet is het probleem met de zich herhalende update eindelijk opgelost.
Had dat eerder kunnen en moeten gebeuren, absoluut JA.
Had dat dan ook zin gehad, absoluut NEE want er was toch geen kaart update beschikbaar.
Deze auto is in oktober 2016 geleverd. Deze kaarten van juni 2016 zouden bij aflevering best netjes actueel geweest zijn.
Maar nu bijna een jaar later zijn ze belachelijk oud en heb ik in feite nog geen enkele adequate kaart update ontvangen van Renault.
Verandering bij mij in de buurt staan er niet op terwijl het onkruid al 2 meter hoog staat op de vroegere, tot 3 jaar geleden, sluipweg. De nieuwe A1 tussen Almere en Amsterdam zet mij R-Link technisch nog altijd in het weiland. Over de aansluitingen tussen de A9 en A4 bij Badhoevedorp zullen we het ook maar niet hebben, daar rij ik R-Link technisch nog elke keer diverse boerderijen en stallen in. Hele veestapels gaan er elke dag aan onderdoor op die manier.
En zo zit het hele systeem vol, NAVTEQ geeft aan dat er sinds juni 2016 al 2 miljoen kaart wijzigingen voor Europa zijn doorgevoerd. Die 2 miljoen missen we in de Renault. Om nog maar te zwijgen over de miljoenen POI updates. In de reclame van Renault roept iemand dat ZOE je met R-Link naar je favoriete restaurant brengt, goede kans dat het nu een failliete pizzeria is geworden.
Dit is en blijft een schandelijke vertoning vanuit Renault, ik heb er werkelijk geen andere woorden voor.
We wachten de volgende kaart update maar af, Renault weet vooralsnog geen betere planning dan "ooit" af te geven.
Greetzzzz
Henk J.