rammelende schokdemper Master 1

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.

Topic author
Nort
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 21 aug 2017 12:28
Actief als: particulier

rammelende schokdemper Master 1

Bericht door Nort »

hoi mijn naam is Nort en ik heb een Master T35D uit 1995
hij is omgebouwd tot kamper en ik gebruik hem ook als circuitbus

ik ben er eergisteren mee terug gekomen uit zuid Frankrijk
halverwege Frankrijk reed ik op de route national door de zoveelste put die de schokdemper linksvoor teveel was.
een harde knal met daarna een hoop gerammel onder mijn voeten.
de as van de schokdemper zat tegen de carrosserie aan te beuken

natuurlijk had ik wel wat gereedschap bij maar ik kreeg alleen de bovenste moer van de demper maar los (roest)
naar een garage in de buurt gegaan voor hulp , geen van allen hadden ze tijd maar bij een sloper mocht ik zelf sleutelen ,
en gereedschap lenen.
dus daar een griptang op de as van de demper gezet(bovenste deel zodat de demper niet beschadigd bij inveren . puntje van de as was inmiddels al verrot) moer kwam uiteindelijk los .

bus verder opgekrikt en as naar beneden getrokken.
wat ik zag : de as verjongt een trapje ( 4/5 cm onder de draad) waar een restje metaal aan hing alsof daar een ring op heeft gelegen die voorkwam dat de as door de ophanging gaat ?
ik heb aan de sloper een ring gevraagd die net om het dunnere bovenste deel van de as past en alles weer in elkaar gezet.
demper werkt weer en zit weer vast en ik ben verder zonder problemen naar huis gereden, maar er zit nog speling op en dus rammelt ie bij flinke hobbels.
hopelijk is het verhaal een beetje te begrijpen?

Mijn vraag is nu : wat heeft daar tussen gezeten en of heeft iemand daar misschien een foto of plaatje van ?

heel verhaal inmiddels ik lees graag jullie reacties,
bedankt en groet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community