Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Op 10-1-2017 heb ik InstallRLinkToolbox_3_3_1_2930.exe gedownload en geinstalleerd( grootte 14.248 KB ).
Met deze versie heb ik ook 9.85 op de SD card gezet.
Heb europa versie 9.75 met behulp van de eerder beschreven handleiding kunnen updaten. Probeer nu al 3 weken hetzelfde te doen met versie 9.85 maar ik krijg alleen maar het volgende bericht "De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw.". Ik probeer het diverse keren per week op diverse tijdstippen met hetzelfde resultaat. Ook het gebruik van een andere browser is niet de oplossing. Iemand nog een ander idee?
@HenkvB, sterkte hiermee want ik heb dat maanden gehad en niet alleen dit jaar maar ook vorig jaar. Ben uiteindelijk geholpen door Renault klantenservice via mijn dealer.
Zie mijn eerdere berichtjes hierover.
Bij mij lukt de update ook niet naar 9.85.
Vorige versies zonder problemen.
Ik kan de laatste versie blijven aanvinken, als enigste, maar zonder succes.
Mijn info over de kaartversie was een bijkomstigheid. Ik hoef niet te updaten want ik heb de SD-kaart kan en klaar bij de VKV shop gekocht, mede door de dramatische verhalen betreffende het updaten. Maar van Joop begrijp ik dus dat ik de "kleinste" versie van de R-Link Toolbox kan gebruiken. Weet iemand toevallig het verschil is met de "grote" versie zoals ik die in mijn vorige post aangaf?
@gerardb: Volgens mij zit het verschil in welk navigatie systeem er in de auto zit. Met R-Link (1) is begonnen. Dat gaat met een SD kaart. RLink 2 is van latere datum en jongere auto's. Dat gaat met een USB stick en heeft blijkbaar meer bites nodig ook voor de toolbox.
Dank je wel cog. Dan installeer ik de 'kleine' versie maar gewoon want mijn navigatie is met een SD kaart.
Dacht eerlijk gezegd ook dat ik die voorheen had, maar voor de zekerheid toch maar even gevraagd.
Mijn dank.
Beste mensen, ik wilde vandaag een update kopen via de R-Link. Ik had twee weken geleden erop gekeken en zag dat er diverse updates te verkrijgen waren van BeNeLux en West-Europe. Echter, vandaag zag ik in mijn R-Link store, bij producten helemaal geen updates kaarten meer te koop. Alleen nog maar eenmalige kaarten. Hoe zit dit eigenlijk, weet iemand het? Zijn er geen updates kaarten meer te koop bij R-Link?
Ik klik dus in mijn R-Link pagina naar de Categorieen, dan naar Navigatie kaarten en eenmaal hier zie ik nu alleen maar eenmalige kaarten en geen updates! Zijn die verwijderd dan?
@Lisa.H, volgens mij heb je gelijk. Ik kan ook geen enkele kaart update meer vinden. Gezien de problemen met het updaten van kaarten lijkt het wel alsof men deze nu niet meer wil aanbieden. Als je zeker wil zijn even contact opnemen met de klantenservice.
En wat ik ook vreemd vind: er zijn twee Tomtom kaarten te koop van Europa, de ene bevat 45 landen en kost 69,90 euro. De ander bevat 25 landen en kost 89,90 euro. Echter, deze van 25 landen vertoont de volgende tekst in het venster:
Let op, er is niet voldoende ruimte vrij op uw R-Link voor de installatie
Versie: 985.8195
Datum update: 06/07/2017
Type product: Contenu
Vereiste ruimte: 2.899,4 Mo
Weet iemand misschien hoe dit zit dat 45 landen goedkoper is dan die met 25 landen? En waarom die van 25 landen ook nog eens zegt dat mijn R-Link te weinig ruimte hebt??
@Lisa.H.: Net als bij Theo staat bij mij ook alles nog te downloaden, alhoewel ik me nog steeds niet waag aan die Update "service".
Als je op jouw SD kaart niet de 25-landen versie kunt downloaden, betekent dat dat je een SD kaart hebt met 45-landen. Die wordt namelijk aangepast als je een "nieuwe" kaart koopt. Wil je de 25-landen kopen, dan moet de hele zwik er bij geplaatst worden en dan heb je te weinig ruimte. Dat geldt ook als je een Benelux versie hebt. Maar waarom zou je? De 45-landen is toch goedkoper. Dat schijnt een aanbieding te zijn van Renault!! Mijn ogen worden er bijna vochtig van zoveel weldaad en empathie van Renault!!!!
, @cog: Renault kan inderdaad soms heel empathisch uit de hoek komen...snifff. Vandaag weer ingelogd in mijn R-Link en voila, alles staat weer zoals vanouds, inclusief die updates versies. Ik ga maar eens op wagen, met in mijn achterhoofd dat er ook nog een vangnet is, genaamd Googlemap, Waze, Bing map, etc.
Nou...heb gisteren vol enthousiasme de update van 36 maanden (jawel!) online gekocht en gelijk afgerekend (moest) met creditcard. Maaaarrrr, er gebeurde daarna niks, nada, nieënte op mijn pc, geen download op mijn sdcard. Dus uiteraard Renault gebeld. Werd mij verteld dat mijn 'aanmelding' nog zo'n 48 uur duurt, binnen deze tijdsspanne zal ik op geattendeerd worden wanneer ik het kan downloaden. Dat attenderen verloopt via eehh mail of zo, maar desbetreffende medewerker bood vriendelijk aan dat ik ook telefonisch een belletje kan krijgen wanneer ik het kan downloaden. Dit schijnt zo te werken bij Updates? Bij eenmalige kaarten kan direct gedownload worden, schijnt?
Ohh, lucky me...
Nee, sla ik af. Ik wacht vol goede moed op het vervolg en blijf positief
Wel bekruipt mij het gevoel (als nieuwkomer) dat deze forum een soort locatie is voor 'slachtoffer hulp'...
Ik zal het vervolg van mijn nieuwe avontuur hier vermelden, kan misschien even duren.
Dan moet ik dat maar eens doen (om hulp vragen, bedoel ik)
Ik heb een 3-jarig update abonnement voor de kaart-updates Europa. Ik heb v9.75 geïnstalleerd.
Als ik in de R-Linkstore mijn apps probeer te beheren zie ik (o,a,)
Geheugen gebruikt :
6343Mo/7458Mo
voice/Jorgen
voice/Barbara
poi/safetycamera/lithuania/premium
.
.
voice/Jane
Kaart van Europa (4.128,1 Mo)
voice/Sean
.
.
voice/Katarzyna
Kaart van Europa (4.056,7 Mo)
Alles staat aangevinkt, behalve de twee kaarten. Volgens een eerdere bijdrage aan deze thread zou de eerstgenoemde kaart v9.85 moeten zijn. Als ik deze aanvink en vervolgens synchroniseer aanklik, krijg ik de update-instructie te zien. So far, so good. Als ik dan de update-procedure start, krijg ik in no time de melding dat mijn kaart up-to-date is en v9.75 blijft geïnstalleerd (hij doet het nog wel, gelukkig). In het app-overzicht blijven de kaarten niet aangevinkt.
Is er nu een misverstand op dit forum over de grootte van de verschillende kaartversies, of is er een update-probleem? In het laatste geval: hoe los ik dat op?
Volgens mij moet je de vakjes van de kaarten niet eerst aanvinken maar open laten en dan synchroniseren daar mee verwijder je de kaart 9.75 en daarna moet je nieuwste kaart aanvinken en dan weer synchroniseren maar mij lukt het ook niet om de nieuwste kaart te installeren dus als iemand anders een oplossing heeft dan horen we dat heel graag.
Volgens Renault zou het aan mijn SD kaartje liggen.
Dus ik zou 2 slechte kaartjes hebben.
Mijn Dealer moet het oplossen (die is wel in verlof tot 21/8).
Lukt het niet, dan moeten de dealer een nieuw kaartje geven.
Vandaag ook maar eens geprobeerd de nieuwe kaart te installeren. Eerst oude verwijderen, synchroniseren, met Rlink downloads gedaan. Lijkt allemaal goed te gaan.
Dan weer naar mijn apps beheren. De oude kaart is verwijderd want er is 3401 Mo ruimte. Nieuwe kaart geselecteerd en op synchroniseren geklikt. Na een aantal seconden ontvang ik dan de boodschap dat ik het later opnieuw moet proberen omdat de service niet beschikbaar is.
Daarna nog allerlei trucs uitgehaald als kaart uit de PC verwijderen, uit- en inloggen, etc. Nada.
Straks nog maar eens proberen.
Nog mooier, de oude kaart geprobeerd met het zelfde resultaat. Allen wordt de kaart dan weer als vol gepresenteerd. Maar downloaden duurt maar een paar seconden en dan weer niets.
Maar, de auto vindt nog altijd de oude kaart. Tijd voor andere acties. De Rlink download heeft effectief niets gedaan. Dat datum/tijd van de bestanden op de SD-kaart zijn wel aangepast.
Eerst maar eens een backup maken en dan Rlink opnieuw installeren.
Gr. Jo
Bij Jo gaat het dus precies hetzelfde als bij mij. Wat bij mij opnieuw de vraag oproept hoe zeker we zijn dat "Kaart van Europa (4.128,1 Mo)" versie 9.85 bevat. Er moet toch iemand bij Renault zijn die deze vraag kan beantwoorden?
Vergeet mijn laatste mail: het gaat inderdaad om v 9.85. Sterker nog: het is me gelukt hem te installeren, maar vraag me niet hoe, zou ik willen zeggen.
Ik zal de stappen die ik heb uitgevoerd proberen te beschrijven, in de hoop dat dit bij anderen ook werkt.
1: mijn producten>mijn apps beheren>R-Link beheren> synchroniseren.
2: downloads synchroniseren. Dit leidde tot een updateproces van 10-15 minuten.
3: mijn producten>mijn apps beheren>SD-kaart beheren> hier waren nu 3 kaart-versies zichtbaar, geen van drieën aangevinkt. De grootste aangevinkt> synchroniseren.
4: downloads synchroniseren. Dit leidde tot een updateproces van 10-15 minuten. Nu is bij SD-kaart beheren de kleinste kaart-versie aangevinkt. Dus ik dacht: F***, nu zit ik met v 965 opgescheept.
5: naar de auto, kaart erin en starten. Eerst wordt een systeemupdate uitgevoerd (gelukkig heel snel), na herstart verschijnt boodschap kaart wordt geladen, gevolgd door: Geen kaart beschikbaar. Dus ik dacht F***!!!.
6: kaart verwijderd en weer naar huis.
7: stappen 2 t.m. 4 herhaald
8: naar de auto, kaart erin en starten. Eerst wordt weer een systeemupdate uitgevoerd (gelukkig heel snel), na herstart boodschap kaart wordt geladen, gevolgd door: Kaart zichtbaar. Versie opgezocht en YES: versie 985! Dus ik dacht Hoera, maar ook Wat een klotesysteem.
Intussen heb ik ontdekt dat er meerdere SD-kaarten in mijn lijstje staan. Er staan er 3 in (waarvan 2 in pagina 2). De eerste in pagina 2 is klein en doet in dit verhaal niet mee.
Nou is de vraag, welke SD-kaart in de lijst is de kaart die ik gebruik?
De eerste in de lijst bevat voor de toolbox geen kaart omdat daar ruimte genoeg op is. Edoch, ik kan er geen kaart bij aanvinken en synchroniseren. Synchroniseren eindigt met de bekende boodschap dat de service niet beschikbaar is.
De andere grote SD-kaart is vol volgens de toolbox. Als ik synchroniseren doe zonder aangevinkte kaart loopt het proces goed. Behalve dan dat de SD-kaart als vol blijft staan.
Morgen maar eens met Renault bellen.
Gr. Jo
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Als ik de usbstick gebruik in de toolbox krijg ik te zien dat de navigatie up to date is. Heb nu al twee keer onderweg meegemaakt dat de wegen niet kloppen? Onderstaande tekst is de eerste regel die in de tekst staat van de logfile :
Ik heb een Renault Megane IV break uit 2019 met OS: 9.0.33.431 R-Link 2.
De afgelopen maanden probeer ik een kaartupdate geïnstalleerd te krijgen, maar telkens met een foutmelding Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig . Bij de Renault...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Ik heb een Renault Captur gekocht uit 2018 met TomTom navigatie versie v990v8348.
Wat moet ik doen om hier de meest recente kaart op te krijgen?
Moet ik hiervoor een abonnement afsluiten bij Tomtom?
Heeft iemand een instructie voor het updaten van...
Ik heb al wat lopen zoeken op dit forum nadat carminat gebruikers melden dat ze ineens geen gps lock hebben en op een vreemde plek staan. Zo sta ik ook ineens 20 kilomter naar het oosten. Bij gps status geen enkele sateliet lock Dus ik dacht GPS...