Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
Met een kastje tegen de gevel het signaal van de auto en de sleutel opvangen om vervolgens de auto schadevrij te openen en te starten. De politie gaf een video vrij van een autodiefstal in het Noord-Hollandse Landsmeer, waarbij een Kia zonder veel inspanning werd gestolen.
Zie video van het stelen van een Kia op de vroege ochtend van 17 Mei in Landsmeer!
Dat gebeurt met een zogenaamde ‘relay attacm’. Het kastje vangt het signaal van de autosleutel als onderdeel van het zogeheten ‘keyless entry’-systeem op en de code wordt gelezen en naar het voertuig doorgestuurd. Een tweede persoon kan op de knop van de centrale vergrending op de deurgreep klikken of aan de deurgreep trekken om de auto te openen. De centrale vergrending in de auto herkent immers het sleutelsignaal. Vervolgens kan er met hetzelfde signaal de auto gestart worden, aangezien de auto een startknop heeft.
En werkt op basis van radiofrequentie ipv GPS. Dus dergelijke blokkers hebben geen invloed. Lojack heeft eigen netwerk van zendmasten in heel Europa en eigen opsporingsteam die uiteraard samenwerkt met locale politie. Het is een passief systeem. Zend 1x per 24 uur een signaal uit naar de zendmasten, zodat deze weet dat het systeem nog werkt, maar zonder dat dan de locatie bekend is. Je kunt veelal via je verzekeringsmaatschappij dit voor ongeveer €300 laten inbouwen op locatie. Voor deze prijs heb ik ook inclusief 3jr abonnement. Kan bijna niet voor die prijs, maar blijkbaar wel. Bij mij dus op mijn werk laten doen. Is zo gepiept en apparaat is dusdanig klein dat het achter de bekleding zit en niet opvalt en niet te detecteren is.
Indien je auto weg is. Met 1 telefoontje wordt het systeem geactiveerd door Lojack en zend hij continue z'n signaal uit en gaan alle teams op zoek. Zelfs politie kan dit signaal oppikken en dus tijdens hun reguliere werk je auto vinden als het signaal wordt opgepikt. Tevens kan Lojack dmv diverse signalen van masten al een plaats bepalen binnen een straal waarin het voertuig zich bevind!
Is dit ook mogelijk voor België? Want op de hoofdpagina staat BeNeLux, maar das ook alles. Ik vind namelijk niets over het toestelletje terug, er staat geen enkele Belgische verzekeringsmaatschappij op, ook vind ik geen inbouwlocatie voor België, En vind nergens iets over de samenwerking met de BE Politie. Of heb ik de verkeerde site van Lojack geraadpleegd??
Graag een eventuele link naar waar ik moet zijn voor België?
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
In België en Luxemburg wordt de installatie door Mobility Installations verzorgd.
Ze hebben ook een klantenservice. Nadat ik online een formulier had ingevuld ging alles heel snel. Binnen een week ingebouwd. Ik zou zeggen: bellen en je weet hoe en wat in België
Ik zat naar dit filmpje te kijken, en bedacht mij: Wat nou als je old-school een kill-switch in je auto zet die de draad van het startrelais onderbreekt en op de claxon laat uitkomen?
Gewoon een 'flip' schakelaar
(even los van het 'niet achter de deur hangen/in je jas laten zitten' van je keycard.)
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Ik heb een goedkope en volgens mij een degelijke manier gevonden om diefstal tegen te gaan. Ik rol elke avond mijn keycard in een stuk aluminiumfolie. En dan kan je met de card op het dak en aan de ramen houden en er gebeurd niets. Ik heb dit ook getest met de Lexus van mijn neefje en hij moet wel zijn wagen eerst ontgrendelen met zijn sleutel. Eens ontgrendeld heb ik ook zijn sleutel in alufolie gewikkeld en dan in de wagen gestapt en op de startknop gedrukt. En er verscheen prompt een melding: “ key not detected”
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Klopt, dan maak je een soort 'kooi van faraday' om de sleutel en is zijn signaal niet te vinden. Maar... denk je wel aan de reservesleutel? Dat signaal pikken die 'boeven' namelijk wel gewoon op met de versterker.
ik zit er ook aan te denken om de sleutel zo te gaan wegleggen, of in een klein metalen bakje waar hij mooi in past.
Voor de huidige auto nog niet zo'n issue (Mégane III Gtline TCe130), maar de nieuwe gaat morgen in bestelling (volle Mégane IV Estate GT205) en die is misschien net wat aantrekkelijker voor het boevengilde.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue
Yep de reserve card zit ook in een doosje en opgerold in aluminium folie. Ze mogen komen proberen. Professionals kunnen hem natuurlijk altijd stelen als ze de deur open krijgen. Want dan bestaan er apparaatjes om via de diagnosestekker de gegevens van de wagen te ontfutselen. Maar daar bestaat ook een oplossing voor. Er is ergens een firma welke een soort fire-wall heeft ontworpen om achter de diagnose stekker te plaatsen ergens goed verstopt. Dan is het al heel wat moeilijker om de gegevens van de wagen te pikken. De firewall schakel je in mits het uitschakelen van het contact en uit met een afstandsbediening met een 4 tot 8 cijferige code. Deze afstandsbediening is ook afgeschermd opdat het signaal niet kan gevonden worden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Leuk filmpje met meer uitleg, en op 5.50 de oplossing van Mercedes (bewegingsensor op afstandbediening) en op 6.15 die van Renault
Verder algemene tip keycard in metalen koektrommel te bewaren
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Mathijs schreef:Leuk filmpje met meer uitleg, en op 5.50 de oplossing van Mercedes (bewegingsensor op afstandbediening) en op 6.15 die van Renault
Verder algemene tip keycard in metalen koektrommel te bewaren
Bedankt voor deze video, Ik schenk bij mijn volgende bezoek alvast mijn ouders een metalen koekjesdoos!
Ik dacht dat de code steeds na elke handeling wijzigde, dus deuren openen en startknop drukken dmv verschillende codes.
Dat zou al een stuk helpen denk ik.
De Renault manier om ‘s nachts uw keyless entry uit te schakelen: dus = het signaal onderbreken:
Hoe deactiveer je keyless entry op de moderne Renaults met keyless entry kaart:
Stap 1: stap naar de wagen toe en laat hem zichzelf ontgrendelen.
Stap 2: open één van de voordeuren en sluit ze weer.
Stap 3: blijf bij de wagen en houd 5 a 10 seconden de OPEN knop ingedrukt op de kaart TOT JE 2 piepjes hoort en de wagen zich vergrendelt. NU WERKT HET RADIOSIGNAAL NIET MEER!
Stap 4: terug activeren: Stap naar de wagen en houd nu de SLUIT knop 5 a 10 seconden ingedrukt tot de wagen opent en het keyless systeem is weer aktief.
In de hoop dat de desbetreffende er wat aan hebben zodat je Renault niet gepikt word...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut