Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Dit is idd. zo.Tijdens mijn topsnelheidstest liepen ze ook maar voor 80% vol.
Dit zou na de update opgelost moeten zijn, als de wagen zijn volle vermogen kan geven.
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Dit is idd. zo.Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Onvoorstelbaar hè FatalZero, kon 't ook niet geloven wat een verschilFatalZero schreef:Gert-Jan, ook jij zal hoogstwaarschijnlijk de update moeten krijgen vanuit Renault. Het is niet normaal dat de meters niet tot 100% komen.
In ander nieuws, ik heb mijn auto terug, met update! Wat een verschil!!!!!!!
Voor update 0-100: 10,2s (was eerst 11,0s maar kon mijn tijd nog iets verbeteren)
Na update 0-100: 8.1s
Tussensprintjes gaan enorm veel vlotter.
Voor update:
0-50: 5,2s
0-80: 7,2s
0-100: 10,2s
Na update:
0-50: 3,2s
0-80: 6,2s
0-100: 8,1s
Je ziet dat de 0-50 en 0-80 tijd met 2s is verbeterd. Het verschil tussen de twee snelheden is nog steeds 2 seconde. De winst zit hier vooral laag in de toeren met wegrijden.
Tussen de 0-80 en 0-100km/u zit er een seconde winst ten opzichte van voor de software update!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Eerste tank met heel wat acceleratie-testjes precies 1:10, normaal reed ik tussen de 8 en 9 liter, dus tussen de 1:12,5 en 1:11. Volgende tank is btje overtrokken, 150km autoweg door mijn vrouw, staat nu op 7,8 liter na 300km, dus 1:13, ondanks regelmatige doortrek-acties, dus zal weinig uitmaken t.o.v. voor update als ik dat nu al zou mogen concluderen...Elmac schreef:Kijk, zo neemt het aantal tevreden TCe200 rijders snel toe!, is er al iets te zeggen over het verbruik Ceriel K?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Klinkt het zo raar? Stel je voor, klanten kopen en nog belangrijker... betalen voor een 200pk motor maar krijgen in feite maar een 150 pk...larsdijkstra 16v schreef:Pffff, wat een vergelijk ...gunther007 schreef:Na dieselgate nu PKgate...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Tuurlijk, het kan niet maar betreft een "paar" auto's. Om het nou zo op te blazen als dieselgate is natuurlijk geen vergelijk en stemmingmakerijgunther007 schreef:Klinkt het zo raar? Stel je voor, klanten kopen en nog belangrijker... betalen voor een 200pk motor maar krijgen in feite maar een 150 pk...larsdijkstra 16v schreef:Pffff, wat een vergelijk ...gunther007 schreef:Na dieselgate nu PKgate...
Jan met de pet weet dit niet, en controleert dit ook niet...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Haha neem niks persoonlijk Werk wel bij een dealer maar ben zelf ook kritisch over een aantal dingen.gunther007 schreef:Larsdijkstra, idd tenzij jij renault nl bent, niet persoonlijk opnemen man, Enfin terug on topic en de ontbrekende pk's waar voor de klant betaald heeft
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Lijkt me inderdaad de reden.berenburg schreef:Als dit knijpen van de motor lijd tot een lagere uitstoot van schadelijke stoffen ????
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
PreciesFatalZero schreef:Lijkt mij juist helemaal niet de reden. Laten wij nu geen indianenverhalen de wereld in helpen!
Het 'knijpen' van de motor, wat per ongeluk is gebeurd door een software fout vanuit de fabriek is er sinds productiemodellen november/december 2016 ingeslopen. De uitstootmeting dat tegelijkertijd met een type goedkeuring word uitgevoerd, dit is gedaan voordat het model op de markt kwam, dus met een Talisman die geen 'foutieve' firmware heeft.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Er schijnt een software issue te zijn welke de lamba sondes kapot maakt. Ik sta nu bij de garage met een defecte laatste sonde. Er komt ook hier een update aan, 2e helft van dit jaar... wellicht dat het daaraan licht. De software heeft een negatieve uitwerking op de voorste en/of de achterste sonde.Johanvw schreef:Na de update heb ik in ieder geval geen geknepen motor meer, het is wel nodig dat ik nu zo af en toe mijn spullen beter vastbind .
Toen ik gisteren een sprintje trok van 0 naar +/- 50 kreeg ik met een oranje lampje (met sleutelsymbool) te maken met de melding: Controleer Inspuitsysteem. Wat de EDC wel vaker doet is bij het 'afbreken' van een sprint (bijvoorbeeld stoppen met vol gas bij de 50km/h), dat deze op dat moment doorschakelt en nog even een klein duwtje na geeft. Ik denk dat het daarmee te maken heeft gehad. Hopen dat het hierbij blijft.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Bedankt Ghia, je moet het maar weten te vinden!Ghia schreef:Dat kadertje rechtsboven die nu bij jou op 'radio1' staat kan je verzetten via je stuur
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Iets van RTFM....daniel.vandermaesen schreef:Bedankt Ghia, je moet het maar weten te vinden!Ghia schreef:Dat kadertje rechtsboven die nu bij jou op 'radio1' staat kan je verzetten via je stuur
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Klopt! Want de gans eerste TCe's 200 EDC hadden geen vermogens problemen. Het is gelijk je zegt sinds november/december 2016. En enkel in de Talisman. Niet in de Espace...FatalZero schreef:Lijkt mij juist helemaal niet de reden. Laten wij nu geen indianenverhalen de wereld in helpen!
Het 'knijpen' van de motor, wat per ongeluk is gebeurd door een software fout vanuit de fabriek is er sinds productiemodellen november/december 2016 ingeslopen. De uitstootmeting dat tegelijkertijd met een type goedkeuring word uitgevoerd, dit is gedaan voordat het model op de markt kwam, dus met een Talisman die geen 'foutieve' firmware heeft.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut