enkele vragen GS

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie

Topic author
ericon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

enkele vragen GS

Bericht door ericon »

Weet iemand hoe het piepje uit te zetten is van de gordel, of waar dat ding zit?
Onder de bestuurdersstoel (onder de la) zitten wat zekeringen en een relais, waar dienen deze voor?
Is er een mogenlijkheid om 1 stopcontact continu van spanning te voorzien, dus zonder het contact aan te zetten?.

Is het verstandig de banden een keer te laten wisselen ivm de schuine slijtage van achter?

Veel vragen ik weet het, alvast mijn dank. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

martmarbus
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 273
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:59
Actief als: particulier
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door martmarbus »

Dat piepje zet je uit door de gordel te gebruiken. ;-)

Maar zoals ik uit je volgende vraag opmerk, wil spanning in de wagen houden, zonder dat je rijdt.
Dan duw je toch de gordel in zijn houder, waardoor het piepje ophoudt.

Rijd je zonder de gordel te gebruiken(wat ik je afraad), dan moet je er rekening mee houden dat bij een fikse aanrijding de voor gordels automatisch worden aangespannen en geblokkeerd, zodat je ze niet meer kunt oplossen.
Behalve als je in de gordel zit, dan zal de gordel uitgerold blijven liggen.
Hierdoor kan tijdens een technisch onderzoek worden geconstateerd of de inzittenden een gordel droegen.

Constante spanning op je 12volt aansluitingen (stopcontacten) doe je door rechtstreeks spanning van de accu af te halen.

Banden die schuin afslijten geven aan dat je wielen moeten worden uitgelijnd.
Ook achter wielen mogen geen overmatige slijtage aan de achterbanden geven.
Dus niet balanceren, maar uitlijnen.
Is de minimale profiel diepte meer dan 1,5mm, dan kun je er nog gewoon mee verder rijden.
Behalve als je band, door droogte, scheurtjes vertoont, dan kun je deze beter vervangen.

Mart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16121
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Het piepje kan je uitzetten door je gordel open te maken, en de contactpuntjes te verbuigen. Meen dat er ook ergens een stekker zit die je los kan maken. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Kabel doorknippen kan natuurlijk ook.

Dat je banden schuin afslijten is normaal. Renault heeft een compromis gemaakt tussen bandenslijtage en wegligging. Het resultaat hiervan is dat je banden asociaal slijten, en de wegligging aangenaam is! Voor naar achter wisselen heb je dus 4 schuinen banden. Gewoon lekker laten zitten en vervangen wanneer ze kaal zijn.

Je kan bij je 12v aansluiting gewoon meten welke kabel de geschakelde plus is. Deze knip je door en dop je af. Je trekt dan vanaf je zekering kast een kabel ( met zekering! ) naar je 12v aansluiting en monteerd die op de plek van je geschakelde plus. Dan heb je altijd spanning. ( ervan uitgaande dat je 2kabelaansluitingen hebt, + en - ! )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
ericon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door ericon »

Bedankt voor de antwoorden, ik bedoelde idd de achterbanden ja mechanic.
De slijtage is echt abnormaal :?
Ik blijf er dus gewoon vanaf.

Die draad ga ik toch even trekken, toch wel fijn een continu spanning.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht