Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Mijn talisman zou op 9 mei gemaakt zijn en dan transport naar België. Levering week 20 of 21. Afwachten of de dealer het juist heeft. Denk het wel want ze kunnen het goed opvolgen . Gr
MFB schreef:
Bose systeem is leuk, maar redt het niet tegen bijv. Audi Sound System wat ik nu heb.
Het geluidssysteem in de Espace en Talisman van Bose gaat wel een paar stappen verder dan alleen geluid MFB.
Het Bose Active Sound Management genereert stiekem ook rust in de auto...
"De Renault Espace Initiale beschikt over het active noise cancelling systeem. Dit is inderdaad gekoppeld aan het BOSE systeem. Active noise cancellation is een anti geluid dat ervoor zorgt dat het stiller wordt in het interieur, waardoor u comfortabeler reist. "
Dus er zit weer een ander voordeel aan het systeem, das ook wat waard.
Hi Adventure, ik ben eigenlijk wel op zoek naar meer info over het Bose systeem. Ik heb op internet al veel gezocht maar kom niet veel tegen. Maar lees ook her en der dat de systemen van de Espace en de Talisman niet gelijk zijn. Maar als dat niet zo is dan kan ik je artikelen wel als info uiteraard gebruiken.
Active Noise Canceling niet waargenomen in de proefrit in iedergeval, maar als dat inderdaad aanwezig is dan is dat een sterk staaltje techniek. Dat heeft de Audi inderdaad niet
Wagenpark: Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..) Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..) Vorig: Volkswagen Golf VII Connected Vorig: Audi A3 SB Proline S Vorig: Audi A1 SB Admired Vorig: Audi A3 Ambition Proline Vorig: Opel Astra GTC Sport
MFB schreef:
Active Noise Canceling niet waargenomen in de proefrit in iedergeval, maar als dat inderdaad aanwezig is dan is dat een sterk staaltje techniek. Dat heeft de Audi inderdaad niet
Het Bose Active Sound Management zit ook in de Talisman MFB!!
Ik dacht dat er bij de Talisman verschil zit tussen de Estate en Sedan mbt een subwoofer.
Voor de rest is er geen verschil, je kunt het Active Sound Management ook uitzetten en scheel een paar db's !!
Als je op die site dezelfde specs leest van de Talisman Estate ontbreekt daar onder punt 8 het punt het 'Active Sound Management' en (dus) ook 'Engine Harmonica Cancellation' zie: http://boseautomotive.co.uk/sites/defau ... n_engl.pdf
Inderdaad. Bij de Renault Scenic zijn er twee pagina's opgenomen in de PDF. Eén waarin het onderstaande is opgenomen en één waarin het niet is opgenomen, wel opmerkelijk:
Active Sound Management: Engine Harmonic Cancellation and Engine Harmonic Enhancement
● Microphones for Engine Harmonic Cancellation are mounted inside the cabin.
Overigens in beide 'Scenic' pagina's met '.....bass enclosure including two 11.5-cm Nd® Richbass® woofers mounted in the spare tyre wheel well' zoals in de Talisman Estate. Dus het wel of niet hebben van de woofers in reservewielruimte maakt het verschil niet.
Gefeliciteerd met deze onverwachte verschijning! =)
Lol,. een Eco2 badge rechts op de achterklep? Nog niet eerder gezien of opgevallen...
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.
Volgens mij staat idd de Eco2 op alle DCI110 auto's
Op mijn auto stond het niet,.. maar was een voorraad auto en pers auto van Renault Nederland. Wellicht had Renault Nederland of de dealer het er zelf afgehaald?
Ik wist echt niet dat dit (naar mijn mening) knullige Eco2 badge op een Talisman zat.
Trotse bezitter van een Renault Talisman Intense, 110 DCi, Bleu Cosmos, 19" Alizarine velgen, Pack Easy Park Assist, Pack Cruising, R-Link 2 met 8,7" touchscreen en Bose geluidssysteem.
@jopet, wat is de productieweek? de mijne zou nl vorige week gemaakt zijn.
@frankko; het talisman embleem vind ik persoonlijk mooi, wat ik niet goed trek zijn die letters onder de kentekenplaat. Die kentekenplaathouders mogen van mij volledig zwart, zonder brede rand onderaan.
Hehe... vandaag eindelijk mijn Talisman gekregen! Gelukkig geen geintjes met andere kleur ofzo. Mooie bak! Ben eigenlijk alleen bezig geweest met de boel up to date krijgen. Up to date als in de nav kaart versie 2015.6 erop zetten... Ook rlink heeft nog de oude software versie 2.2. Toch vreemd omdat ik elders een post las dat diegene de 3.3 versie al had. Enniewee ik wacht dat allemaal rustig af. Mijn eerste indruk is echt positief! Rijdt lekker, rlink reageert vlot en hij ruikt nog lekker:)
Dat is wel heel mager, bij mijn probleem met de verkeerde kleur interieur heeft de dealer zijn uiterste best gedaan om voor alle partijen een aanvaardbare oplossing te vinden.
Renault Talisman Estate DCI 130 EDC Initiale Paris Cosmos Blue, Gris/Noir, panoramadak en adaptive cruise control.
Februari 2017.
Veel plezier Knippie, nu nog 'even' 3000km inrijden (lees; geduld hebben tot de Tce200 geeft wat hij heeft).
Ik moest ook 2015.6 er op zetten, die 2014.12 versie die (bij mij) er op stond was wel erg oud. Software is helaas nog 2.2.17.803, hoop dat daar ook snel verandering in komt. Maar het rijdt bij mij tot nu toe (1600km) prima.
Onderstel alleen niet meer op comfort (toch te zweverig), maar inmiddels via neutraal naar sport; nog steeds prima.
Ineens veel nieuwe Talisman rijders, geniet vooral van de auto!
Bedankt! Zal snel veel km's gaan maken ja. Is ook geen straf. De auto voelt nu idd nog vrij rustig aan, maar ongemerkt rij je harder dan je denkt te rijden. Heb nu vnl in sport gereden. Maar goed, staat pas 250 km op...
Knippie schreef: Ben eigenlijk alleen bezig geweest met de boel up to date krijgen. Up to date als in de nav kaart versie 2015.6 erop zetten... Ook rlink heeft nog de oude software versie 2.2. Toch vreemd omdat ik elders een post las dat diegene de 3.3 versie al had.
Gefeliciteerd met je Talisman
Vind het wel raar dat je een nieuwe auto uitgeleverd krijgt welke je vervolgens zelf moet gaan updaten? Lijkt mij niet meer dan normaal dat je een auto up-to-date mee krijgt van de dealer...
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Tja.. had ik eerlijk gezegd ook verwacht.. Maar gelukkig valt er niet zo veel te updaten toch? Heb Rlink versie 2.2. en nav kaart 2015.6. Of zie ik iets over het hoofd??
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Na 4 jaar een Kadjar te hebben gereden, kwam er een Hyundai Ioniq 5.
Het elektrisch rijden zelf is fantastisch; stil, soepel, snel. Maar dat plannen van laden i.c.m. mijn onregelmatige werk(uren) werd 'm niet.