Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
ik ben nieuw hier, nou ja niet echt nieuw dit ik al enige jaren met de berichten meelees.
Ik heb in mijn jongere jaren geregeld aan brommers en auto's gesleuteld (puur voor de hobby) en nu heb ik er helaas de tijd niet meer voor maar de interesse is er nog altijd...
Nu zit ik met een vraag...ik ben op zoek naar iemand in de regio Eindhoven / Venlo die bij een Renault Trafic de koppelingsset kan vervangen dit hij ratelt (also er een deksel los zit) als ik hem intrap, maar laat ik de koppeling los dan is het weg.
Ik zal vandaag en morgen eens gaan informeren bij de div bedrijven wat dit grapje mij gaat kosten....
bedankt voor je reactie. De Renault dealer is idd aan de erg hoge kant (dat is mijn oude bus eigenlijk niet meer waard ) en bedrijven die ik navraag om de gehele set te vervangen vragen naar mijn mening nog veel te dure prijzen...750 euro en zelfs hoger
Zover ik kan zien zijn er complete sets te verkrijgen voor mijn Trafic (incl hydrolische koppeling) voor 100 tot 175 euro merken van Sachs en Luk.
De garage gaf aan dat ze er een hele dag mee bezig zijn
Ik vroeg me af wat een normale prijs was voor deze reparatie (vakgarage) en of er niet iemand is dit dit graag in zn vrije tijd wil doen...Moeten toch op de kleintjes letten, die mogen me altijd berichten op ppeter1968(at)hotmail(dot)com
Laatste keer voor mij ook jaar of 6,toen wat gedonder dat ik de remmerij zelf had meegenomen. Of alles eraf halen,of extra betalen.
Of in mijn geval gewoon monteren en niet meer terug komen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Heeft iemand de 1.0 Eco-g 101pk motor al een keer gechipt? wat zijn de ervaringen?
van 101pk -> 120pk is best een verschil, daarnaast zou het wellicht zuiniger worden. Ik ben gek op mn Dacia Eco-G alleen soms wil ik toch wat meer pit al moet ik...
Ik heb twee weken geleden een scenic gekocht, een fijne auto. Ik merkte alleen dat er niet zo veel pit in zat en met versnellen maakt hij te veel toeren, waar hij na het schakelen naar de volgende versnelling kort op blijft hangen en...
Ik heb wat rare problemen met de koppeling van mijn Master uit 2008.
Het koppelingspedaal bleef soms hangen dus ik heb de master cilinder vervangen en de boel ontlucht, maar ik heb nu nieuwe problemen... Namelijk dat de koppeling...
Vandaag langs de renault dealer geweest omdat de wagen zo nu en dan stottert met het optrekken. Kreeg te horen na testrit en uitlezen dat het waarschijnlijk aan de koppeling ligt en kosten rond de 2k :cry2:
Onze Captur 0.9 TCE doet het verder prima hoor. Na bijna 8 jaar rijden nog geen enkel probleem mee gehad.
Maar 1 ding moet met toch van het hart. Als ik met koude motor optrek in de eerste versnelling lijkt de koppeling te schokken. Het is net alsof...
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de scenic 4 -(2022)? Bij het (sportief) rijden met de auto bonkt de motor bij het overschakelen van 3 naar 4.De monteur vond dat ik agressief de koppeling op liet komen, maar dat vond ik wel meevallen....