Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
@Leen: Heb je Europa 45 landen versie 9.75 gedownload?
Als dat zo is, klopt het wel dat je eerst de Map Service Update moet aanschaffen voordat je een nieuwe versie van een kaart kunt updaten en niet andersom. Dat is dan het beleid van Renault en daar is verder niet veel tegen in te brengen. Renault zou dat wel veel meer bekend moeten maken, maar ja, dat geldt wel voor meer dingen.
@cog: map update 3 jaar 45 landen gekocht in sept 2016.
Na het verwijderen van wat apps ging het downloaden (installeren) vanzelf. Stond al klaar in het sd-kaart gedeelte maar kon niet synchroniseren, door te weinig ruimte in R-Link gedeelte. Geen melding van gehad of waarschuwing ed.
Dit is geen mail van RN maar van TomTom. Dus ik denk niet dat die fake nieuws zenden. Maar op hun website geven ze nog 9.85 als laatste versie. Spijtig genoeg heb ik de mail al verwijderd, iets wat ik altijd doe.
Als je ooit voor je losse navigatiesysteem bij TomTom een update hebt gekocht, blijf je daar altijd in the picture en krijg je regelmatig een aanbieding. Vandaag ook: een update voor een kaart van West-Europa versie 9.90 met, gedurende en jaar, 4 updates samen €.64,95.Verder commentaar overbodig, lijkt mij!!!!
Mag ik het toch even aanvullen. In mijn vorige Renault Megane zat natuurlijk een vaste TomTom zoals je weet. Maar ook daar haf ik dezelfde ervaring mee wat jij met het losse systeem hebt. Werkte perfect, veel opties voor geluiden bij verschillende waarschuwingen, veel updates, veel makkelijker bediening en meldingen kunnen maken van situaties op de weg, een veel betere stemgeluid van het systeem en inderdaad leuke aanbiedingen. Dit laatste heb ik nu ook namelijk 3 jaar maar wat heb je eraan als je laatste kaart update van 2015-06 is. Voor al het andere wat veel beter is bij TomTom kan R Link 2 nog veel leren.
Het is gewoon asociaal te noemen wat Renault zijn klanten flikt. En weet je berichten als deze worden toch niet gelezen door hun, ze weten mogelijk geen eens dat het bestaat een de telefoontjes of aparte emails wuiven ze weg met een smoes.
@Red Devil: Al was het alleen maar het veel betere stemgeluid. Ik heb er een Vlaamse vrouwenstem op staan. Daar kan toch geen enkele andere stem tegenop?!?!
Ik heb een nieuwe Megane aangeschaft met rlink2 in de Rlink store zie ik dat ik een kaart van Europa heb: 2015 versie 6.
Wordt deze automatisch geupdate?
@Idebruijn
de R Link store zie je wat er te koop is....
Kijk in de R Link in de auto welke TomTom versie er in zit. TomTom zelf is nu bezig aan versie 985 maar R Link loopt er altijd twee achter.Je moet dus bij de instellingen de huidige versie zoeken. Als ie inderdaad van 2015 is : terug naar de dealer.
Er zijn twee zaken belangrijk: je hebt een R-Link versie waar af en toe een noodzakelijke update voor klaar staat en er is de TomTom versie, die je geheel naar eigen behoefte kunt updaten. Gezien de vele posts over de TomTom updates is dit laatste nog niet zo eenvoudig en gebruiksvriendelijk.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
klopt, vandaar dat ik nog steeds met versie 9.60 rijd omdat ik niet weer in de ellende wil komen van die 1 1/2 jaar ervoor. Ik durf niet en zeker niet als je weet dat het je een hoop geld kost om een nieuwe kaart aan te schaffen!
Maar 'kom het wel tegen', nu al...
Ja @Jurjo, ik rijd ook rond met de gratis geleverde versie 960. Af en toe door het gras.....(op scherm dan hè!)
Maar over t algemeen kom ik overal veilig aan.
Ik wacht maar weer op een cadeautje van RN....
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Zou prettig zijn @Marguerite maar dan moet je wel steeds in je 'systeem' kijken of toevallig lezen op het forum want de melding komt niet vanaf Renault(niet naar mij in ieder geval...)
@Idebruijn
Normaal gesproken krijg je bij een nieuw geleverde auto een digitale voucher met een gratis update die je moet gebruiken binnen 3 maanden (NL) en ik geloof 6 maanden in België.
Dus geen zorgen daarover.
ik heb gisteren 2015 versie 6 gedownload nieuwere updates staan er niet bij. @Marguerite heb je een link voor de juiste Rlink Tom Tom versie waar actuele TomTom kaarten kan downloaden?
Nee geen link.
Alles in de R Link in je auto wordt gedownload op je SD kaart op je computer thuis en dan dus alleen uit de R Link store. Geen andere mogelijkheden.( behalve dan een totaal nieuw kaartje kopen bij de dealer )
Je hebt het over versie 6 met het jaartal, maar zie je in de auto nergens het versienummer zoals TomTom dat hanteert? 960, 970, 975, 980 etc
Ik kan een jaar lang gratis updates downloaden maar het viel mij op dat ik een versie uit 2015 heb. Ik vroeg mij dus af of dit anders dan via R link shop is op te lossen. Ik wacht het af.
@ Idebruijn, Marguerite gaf het antwoord al: Nee (jammer genoeg).
TomTom voor R-Link is in handen van Renault. Daar zal je het mee moeten doen. Downloaden via R-Link of nieuwe sdkaart kopen.
Vandaag contact gehad met Renault en die zeggen kaart update inclusief systeem update 20 maart.
Maar grote kans dat het een update van juni 2016 is. Je blijft dus achterlopen op TomTom. Renault trek zich er niets van aan. Je moet het er maar mee doen. Net als dat de nieuwe renault die in 2017 besteld worden wel Android car krijgen en die 3 maanden ouder zijn niet. Kortom nieuwe auto met oude software / Hardware.
Vandaag contact gehad met Renault en die zeggen kaart update inclusief systeem update 20 maart.
Maar grote kans dat het een update van juni 2016 is. Je blijft dus achterlopen op TomTom. Renault trek zich er niets van aan. Je moet het er maar mee doen. Net als dat de nieuwe renault die in 2017 besteld worden wel Android car krijgen en die 3 maanden ouder zijn niet. Kortom nieuwe auto met oude software / Hardware.
Eind maart wordt mijn nieuwe Captur geleverd, dus na 20 maart. Betekend dat deze dan geleverd wordt met de kaarten van 20 maart (die er dan misschien door de dealer worden opgezet) en kan ik hem daarna binnen 3 maanden nog een keer updaten. Of wordt hij geleverd met de oudere kaarten en moet ik de bijgeleverde updae gebruiken om zelf die van 20 maart te installeren? Ik vrees voor het laatste ?
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera
Ik denk dat ze daar 'zomaar' een kaart insteken. Je mag echter x maanden updaten, en dat doe je door je kaart in de computer te steken. Nadat je natuurlijk de R-link toolbox hebt geinstaleerd. Normaal kan je dealer dat ook, maar dan moet hij een technieker hebben die er iets van kent.
Gl1800 schreef:Eind maart wordt mijn nieuwe Captur geleverd, dus na 20 maart. Betekend dat deze dan geleverd wordt met de kaarten van 20 maart (die er dan misschien door de dealer worden opgezet) en kan ik hem daarna binnen 3 maanden nog een keer updaten. Of wordt hij geleverd met de oudere kaarten en moet ik de bijgeleverde updae gebruiken om zelf die van 20 maart te installeren? Ik vrees voor het laatste ?
De nieuwe updates komen volgens Red Devil 20 maart uit. Jouw auto is dan al geproduceerd en onderweg naar de Dealer. Dit zou dan betekenen dat je kaarten van vóór 20 maart krijgt.
De dealer kan, zoals mij is verteld in de garage, geen TomTom kaarten updaten. Aangezien je binnen 3 maanden gratis mag updaten naar de dán nieuwste versie, zou je mogelijk via de pc kunnen updaten naar de kaart van 20 maart. Als dit niet lukt, krijg je van RN (wel zelf aan het belletje trekken) een voucher om een nieuw sdkaart te halen bij de dealer.
De meest recente kaart van West Europa 45 landen is 975.7732 voor een update uitgave jan. 2017. De nieuwe 985 is wel uit bij TomTom maar deze moet nog worden omgezet naar de Renault versie. Hier zit meestal 2 maanden tussen. Voor de kaart West Europa 25 landen is de meest recente kaart voor een update 956.6857 uitgave nov 2016.
Of je deze versie op een sd kaart bij de dealer krijg weet ik niet. Vaak lopen de dealers achter.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik krijg elke keer als ik de kaartupdate wil uitvoeren met de toolbox een update te zien van 16,5 Gb maar kan het niet downloaden. Ik heb wel drie verschillende usb-sticks geprobeerd maar ik krijg elke keer een in rood gedrukte melding dat de stick...
Als ik de usbstick gebruik in de toolbox krijg ik te zien dat de navigatie up to date is. Heb nu al twee keer onderweg meegemaakt dat de wegen niet kloppen? Onderstaande tekst is de eerste regel die in de tekst staat van de logfile :
Ik heb een Renault Megane IV break uit 2019 met OS: 9.0.33.431 R-Link 2.
De afgelopen maanden probeer ik een kaartupdate geïnstalleerd te krijgen, maar telkens met een foutmelding Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig . Bij de Renault...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Mijn TomTom Traffic en Dig Services vervalt per 19-05, verlengen lukt niet daarom maar het pakket TomTom Traffic en Digital Services gekocht.
Factuur ontvangen en het staat nu in de R-Link Store vermeld: nieuwe Traffic en Dig Serv per 19-05, en...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...