TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

Dré
Lid
Lid
Posts in topic: 18
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jul 2013
Laatste bezoek: 22 jul 2019 15:08
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Dré »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Mo is de franse benaming van Mbyte.
Octet = byte = 8 bits

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 327
Berichten: 359
Lid geworden op: 07 dec 2014
Laatste bezoek: 26 jul 2024 10:03
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Dank je Dré dan weten we dat ook weer. Vroeg mij dat ook al steeds af maar het is duidelijk. Dus een Europa kaart is minimaal 4 GB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jermaiiin
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2016
Laatste bezoek: 31 okt 2021 11:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door jermaiiin »

RenaultCaptur schreef:Jermaiin,
Wat heb jij gedaan om 9.75 werkend te krijgen? Mij lukt het helaas niet.
gr
Ik heb als eersten een Back-up gemaakt van mijn SD-kaart voor als het fout gaat.

Daarna ingelogd op de R-link store website en hier de oude Europa kaart 9.65 verwijderd van de SD-kaart.

Dat gaat via: Mijn producten -> Mijn apps beheren



Toen dit gebeurt was heb ik via de zelfde manier 9.75 er opgezet.
Europa 9.75 is herkenbaar aan: Kaart van Europa (4.056,7 Mo)

cog schreef:txgrl: Een Benelux kaart heeft als vereiste ruimte 165.5 Mo en een Europa kaart 4.056.7 Mo. Wat "Mo" precies betekent, weet ik niet, maar het zal wel met "bites" te maken hebben. Dan gaat een Europa kaart dus niet op een Sd kaart van de Benelux. Het is zelfs zo dat bij mij op "My Renault" bij de SD kaart van West Europa aangegeven wordt dat er te weinig ruimte is voor de kaart van heel Europa.
Als je nog een paar Euro's over hebt na de aanschaf van de auto, zou ik je willen adviseren aan de Renault dealer te vragen een nieuwe kaart van Europa (45 landen) voor je te bestellen. LET ER WEL OP: De nieuwste versie is 975 .7732. Dat staat op de verpakking en laat je geen oudere versie in de maag splitsen! Waarschijnlijk vraagt de dealer meer dan 99,00 euro, maar als je de auto daar gekocht hebt, mag hij wel een beetje soepel zijn. Na de aanschaf ben je in ieder geval van een hoop gezeur en ellende af. In de toekomst kun je dan nieuwere versies updaten, als dat lukt tenminste!!
Het ID nummer van het apparaat staat volgens mij ergens op het apparaat zelf, maar dat is wel even zoeken. Sluit je dan aan bij "MY Renault" want dat werkt wel.
Bij mijn is Zowel de Europa als Benelux een 8GB SD-kaart ?
R-link store geeft aan dat allebei de SD-kaarten: 7458 Mo is.

@txgrl
Naar mijn weten is op dit moment de laatste versie 9.65 op SD-kaart, wilt de dealer hier geen korting op geven ?
Vraag dan of ze een oude versie hebben van Europa, zo ja koop deze dan met een leuke korting :)

Voor Map Update Service maakt het niet uit welke versie je hebt van europa, als ie maar nieuw is en niet gebruikt is in een andere auto !! 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 137
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015
Laatste bezoek: 07 dec 2022 15:37
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door RenaultCaptur »

Jermaiin,

Dank, helaas staat bij mij 9.75 er niet tussen.....

maar weer even contacten met Renault.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frodo
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2016
Laatste bezoek: 25 jan 2017 20:37
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Frodo »

Ik heb de Map Update Service aangeschaft op 15-01-2017. De kaartversie 9.75 is uitgekomen op 10-01-2017. Nu krijg ik van Renault de reactie dat ik alleen kaartupdates kan downloaden die binnen mijn abonnementsperiode vallen. De 9.75 valt hier dus niet in.

is dit terecht?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door MartijnEV »

Het is wel de verklaring waarom ik nog steeds geen update naar 9.75 heb ontvangen, terwijl ik al op 11 januari 2017 de Map Update Service heb aangeschaft en betaald.
Maar terecht? Nee, dat lijkt mij niet.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014
Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Bij Renault kan blijkbaar alles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Voor mij een reden om nog maar even door te rijden met versie 960 van 15 maart 2016!! Dat gaat nog steeds goed, tot mijn stomme verwondering overigens. (Nog nergens niet ontdekte wegen bespeurd.)
Het zal toch niet zo zijn dat je eerst de nieuwste kaart (nu versie 975) voor €,99,-- moet kopen, WAARNA je de update mogelijkheid voor €.149,-- kunt aanschaffen om dan vervolgens na 3 maanden de eerste update te ontvangen?!?!? Het is misschien ver gezocht, maar Renault..........
Of is er misschien al iemand die een update heeft binnen gekregen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



KT797J
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2017
Laatste bezoek: 31 jan 2018 20:29
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door KT797J »

Wilde het abonnement kopen om kaartversie 975 te kunnen gebruiken. Blijkt volgens onderstaand antwoord niet mogelijk. Volgens een andere medewerker van Renault komt versie 980 (TomTom nov/dec 2016) pas eind dit jaar beschikbaar. Dus als je nu een abonnement neemt blijf je rondrijden met in mijn geval een versie 960 (TomTom nov/dec 2015), aangeschaft dec. 2016, tot de volgende versie van Renault eind dit jaar uitkomt. Ik neem aan dat Renault ook ooit kijkt op dit forum en dan natuurlijk met het schaamrood op de kaken!!

Geachte heer de Haas,

Wij danken u hartelijk voor het telefonisch onderhoud op 27-01-2016, waarin u vroeg naar het updaten van uw R-Link systeem.

Zoals besproken is het helaas niet mogelijk wanneer u nu de Map update Service aanschaft ook kaartversie 9.75 hierin mee te nemen. Met de Map Update Service heeft u alleen recht op de kaarten die tijdens de abonnementsperiode uitkomen. Wel kunt u de 9.75 kaart los aanschaffen in de R-Linkstore.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.

Mocht u nog meer vragen hebben, dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-0303 (gratis) op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur. Tevens kunt u terecht op onze website www.renault.nl.

Met vriendelijke groet,

Frank Nicolaï
Consultant Klant Relaties

Klant Relaties
Renault Nederland N.V.

Tel.: 0800-0303
www.renault.nl - www.dacia.nl
ref:_00D206IKR._5000O19cYry:ref

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door MartijnEV »

Dan ga ik mijn €149 nu terugvragen. En dan bestel ik de Map Update Service wel opnieuw tegen het eind van dit jaar.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 56
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013
Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door TCe120ECD »

Begrijp ik nou uit het verhaal van KT797J dat de versie nà v975 pas in nov/dec 2017 uitkomt. Maar updates komen gedurende het jaar, zoals Renault aangeeft: Map Update Service :
Renault sas 12-month subscription allowing until 4 updates
.
Betekent dus dat indien je v960 hebt en de update koopt, je v960 wordt geupdated, maar v960(?) blijft zien?
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014
Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik begrijp dat je enkel op bepaalde tijdstippen kan updaten, ook als je een abonnement hebt. Dus hoewel je een lager versie hebt dan Renault nu heeft, kan je niet updaten voor er weer een nieuwe is. Eerlijk gezegd kan of wil ik dit niet geloven. Zo achterlijk kan zelfs Renault niet zijn. Als je een contract hebt dat je drie jaar kan updaten, MOET je de hoogste versie krijgen als je die nog niet hebt. Anders is Renault volgens mij onwettelijk bezig en zal dat door de dienst van eerlijke handel nooit aanvaard worden. Ik zou zeggen, neem daar eens contact mee. Of verbruikersorganisaties!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 327
Berichten: 359
Lid geworden op: 07 dec 2014
Laatste bezoek: 26 jul 2024 10:03
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

ik heb héél lang ellende gehad met mijn r-link systeem met het updaten van kaarten. Mijn Captur is daarvoor 4 x 'n dag naar de garage geweest en was het helemaal zat. Heb nu nog steeds de 9.60 omdat 'ik niet meer durf' en mij voorlopig niet weer in de ellende wil storten.
Soms geeft hij aan 'geen kaarten gevonden' en ineens zijn ze er weer.
Als genoegdoening heb ik van de dealer een tomtom live services voor 3 jaar gekregen en dat vond ik erg aardig.
Wat ik wel weet is dat Renault niets van een Renault forum afweet vertelde ze mij bij de Klantendienst, haha. Dus daar gebeurt niets mee.
Wat ik ook weet is dat Tom Tom 4 updates heeft per jaar maar dat de R-link er altijd maar 2 per jaar doorgeeft/gaf, dus weet sowieso niet of een map update service de moeite waard is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



KT797J
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2017
Laatste bezoek: 31 jan 2018 20:29
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door KT797J »

Als aanvulling op mijn eerder bericht, de versie 975 is op 10 januari bij Renault uitgebracht en de versie 980 zou pas eind 2017 bij Renault beschikbaar zijn. Om zeker te zijn dat je versie 980 krijgt moet je nu al een abonnement nemen omdat je niet weet wanneer Renault de versie 980 beschikbaar gaat stellen. Bij mijn tomtom krijg ik altijd de laatste nieuwe kaart (versie 980 in dec. 2016 )en 4x per jaar de volgende nieuwe kaart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



KT797J
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 15
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jan 2017
Laatste bezoek: 31 jan 2018 20:29
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door KT797J »

En zoals Renault zelf aangeeft: untill 4 updates, maar dat hoeven er dus geen 4 te zijn en dat is het ook nooit. Ze zijn nu van 960 naar 975 gegaan, dus 965 en 970 zijn gewoon overgeslagen en nooit door Renault aangeboden of uitgebracht. In dec.2016 heb ik hun laatste nieuwe kaart gekocht en dat was de 960. Ik vraag me af of dit alleen bij Renault speelt of dat andere automerken ook op deze manier hun kaarten updaten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

Even iets op een rijtje zetten:

versie datum update
940 3 februari 2015
950 4 augustus 2015
955 27 oktober 2015
950 2 december 2015
955 29 januari 2016
960 15 maart 2016
1.0 11 augustus 2106 (dit is de update mogelijkheid)
960 19 november 2016
975 10 januari 2017

Wat is hier uit af te leiden?
1. Renault brengt in een periode van 12 maanden 2 keer dezelfde versie uit als nieuwe versie. Dat gebeurt 2 keer in die periode en zo kom je "until" aan 4 nieuwe versies.
(Hier noemen ze figuren die dat verzinnen: smoefels.)

2. Er zit geen regelmaat in de datums wanneer er een versie opnieuw als nieuwe versie wordt aangeboden. Versie 950: 4 maanden; 955: 3 maanden; 960: 8 maanden. Bij de versie 960 zit de update mogelijkheid er halverwege tussen.

3. Degenen onder ons die voor versie 975 net te laat de update service hebben aangeschaft kunnen dus waarschijnlijk binnen 3 tot 4 maanden alsnog die versie downloaden. (Zeker is dat niet, daar zijn de gegevens nog te summier voor.) Die versie is dan inmiddels wel 3 tot 4 maanden oud en 7 tot 8 maanden ouder dan bij TomTom zelf. Uit de rijtjes hiervoor kun je ook opmaken dat er 2 versies om en om aangeboden worden. Dat is waarschijnlijk tijdelijk geweest, maar zeker is dat bij Renault natuurlijk nooit.

4. Klopt de redenering onder punt 3 dan is het slim om de update service aan te schaffen een maand of 3 later dan een versie voor de tweede keer is uitgebracht."Instappen"noemen ze dat op de beurs, maar daar heb ik geen verstand van. Ook geen geld trouwens!!

Nog even dit:
Hiervoor wordt gevraagd hoe dat bij andere merken gaat. Van Peugeot heb ik begrepen dat je één keer per jaar naar de dealer moet die dan voor meer dan €.100,-- met een usb stick de boel update. Verder gaat mijn kennis niet.

Zoals al eerder opgemerkt rij ik nog steeds met versie 960 rond zonder enig probleem. Daar ga ik waarschijnlijk de hele zomer mee door. Eens kijken wat dat nu aan problemen oplevert. Krijg ik problemen dan heb ik altijd nog mijn smartphone met "here" en "google maps" bij de hand. Lange neus naar de R-Link van Renault!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 56
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013
Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door TCe120ECD »

Ik mis v965 mei 2016 in jouw rijtje. Deze versie is op sdkaart uitgebracht.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

965 Heb ik nooit voorbij zien komen. Die zou dan tussen 19 november 2016 en 10 januari 2017 uit zijn gekomen. Dat lijkt me niet waarschijnlijk. Waar ik het hier over heb is de kaart van Europa , 45 landen. Is het mogelijk dat 965 voor de Benelux bestemd is?
Achter versie 975 staat 10 januari 2016. Dat is fout en moet 2017 zijn. Ga ik proberen te verbeteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 327
Berichten: 359
Lid geworden op: 07 dec 2014
Laatste bezoek: 26 jul 2024 10:03
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Volgens mij is de update 965 geweest maar er weer tussen uut gehaald omdat die niet werkte en hebben hem toen ook 'overgeslagen'.
Ik dacht ook dat versie 960 gratis werd aangeboden vanwege alle ellende maar dat moet je dan wel net op het forum hebben gelezen want het was maar tijdelijk (zonder enige aankondiging verder...)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013
Laatste bezoek: 06 okt 2020 12:09
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door borry52 »

Weet iemand of de aanpassing van de A1 bij Muiderberg al is opgenomen in de versie 975?
Ik rijd nog steeds rond met versie 925 van Mei 2014 en vorige week vond hij dat ik daar in het weiland reed.
Nu wordt het langzamerhand tijd voor een update.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016
Laatste bezoek: 21 jan 2022 22:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door MaHeDu »

@Borry

Bij 9.75 nog niet. Bij 9.80 wel bij de reguliere TT updates via TT op mijn Carminat. Dat zal dan ook wel gelden voor de R-Link versie
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Actief als: particulier
Contacteer:

TomTom kaartupdate.....

Bericht door MartijnEV »

Het rijdt best wel lekker daar door het weiland (met kaart 9.60). Na Muiderberg doet hij gewoon 'ploink' en heb je weer de juiste weg en resterende kilometers in beeld. Ik vind het niet echt storend, en geniet steeds opnieuw van de mooie nieuwe wegconstructie daar.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17807

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Verwijderd 17807 »

@Jurjo: Dat is het met 965, nou weet ik het weer. Die is maar zeer tijdelijk aangeboden. Wat 960 betreft, die werd gratis aangeboden, volgens mij alleen aan diegenen die 955 hadden gedownload. Als ik aan dat laatste denk, krijg ik spontaan weer pukkeltjes!! Het gratis aanbod van 960 duurde maar even en je moest het maar toevallig te weten komen. Dat gebeurde bij mij via dit forum. Het resultaat is nu dat 955 bij mij op de computer staat en 960 in de auto. Hoe dat is gekomen, ik weet het niet maar alles werkt. Dus vooral overal afblijven!! Als ik hier lees dat borry52 nog steeds rond rijdt met 925 van mei 2014, zonder veel problemen, nou dan ga ik voorlopig nog geen update service aanschaffen.
En een beetje betere en uitvoerigere informatie van de kant van Renault is zeker ook niet voor zijn tijd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



evx
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jan 2014
Laatste bezoek: 26 jul 2024 14:07
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door evx »

Tussen Haarlem en Amsterdam is sinds kort de omlegging van de A9 om Badhoevendorp heen actief. (Andere kant op volgt pas ergens 2017)
Op 960 rij je ook daar door het gras.
Maar één troost, ook TT 980 ken deze nieuwe weg nog niet volledig.

960 was inderdaad een tijdelijke gratis aanbieding.
Ik kreeg op mijn R-Link daar een bericht over dat deze tijdelijk gratis beschikbaar was.
(zo'n zelfde soort melding als die je krijgt als je bv een app gekocht hebt)

Ook op Tomtommax is 965 onbekend
http://www.tomtomax.fr/forum/viewtopic. ... 15&t=42277


Was van plan om de update service aan te schaffen vawege 975
Maar na jullie berichten (dank) dat deze niet beschikbaar als is je de service nu koopt, wacht ik nog even en gok ik met een paar maanden hopelijk
goed met aanschaf vlak voor verschijnen nieuwe kaart update

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 137
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015
Laatste bezoek: 07 dec 2022 15:37
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door RenaultCaptur »

Ik heb het idee dat je dan tot oktober kan wachten ......
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014
Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik had Benelux maar toen Europa 960 gratis werd aangeboden ging ik daar op in. Ik kon ze (gratis)kopen, maar het downloaden lukte niet, uiteindelijk kreeg ik een SD kaart. Weliswaar met een oudere versie, maar zodra ik ze in de computer stak, werd 960 geladen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 56
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013
Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door TCe120ECD »

Zie hier v965 van mei 2016, gratis van RN ontvangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



keijs
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2013
Laatste bezoek: 31 jan 2017 20:26
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door keijs »

Heel vreemd als ik deze verhalen lees.....

Ik heb een "oude" TomTom Carminat in mijn Megane van 2010.

Heb via TomTom Home in september update aangeschaft met korting voor 25 euro jaar lang updates.

Gister nieuwe kaarten op de SD-kaarten gezet, dit is kaartversie 980.

Kan toch niet zo zijn dat met R-link deze pas eind 2017 beschikbaar komt ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Red Devil
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 jan 2017
Laatste bezoek: 11 jul 2019 11:04
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Red Devil »

Ben bang van wel. Tomtom heeft november 2016 de laatste update uitgebracht. Nu in mijn nieuwe megane laatste update 2015-06. Belachelijk hoe ze met de klanten omgaan. Hadden beter het TomTom systeem kunnen houden. Werkt beter, makkelijker te updaten en met mogelijkheden qua stem en geluiden. Nu vit de zoveelste keer een update gedaan maar de melding van een nieuwe Europa kaart, die van 2015-06 blijft maar terugkomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



evx
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jan 2014
Laatste bezoek: 26 jul 2024 14:07
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door evx »

Volgens mij kan je de updates voor het oude TT Carimat systeem rechtstreeks bij TT downloaden
Met RLink ben je afhankelijk van Renault, omdat die het basis kaartmateriaal bij TT inkopen, maar dan moeten aanpassen aan hun eigen systeem.
Zo was dat ook met het oude DVD Navteq Carinmat systeem en zo gaat het bij veel andere merken ook.
Eender aan bv Android waarbij Google een nieuwe versie uitbrengt en Samsung, LG en zo maanden achterlopen met de aanpassing er van naar hun telefoons.

Ik heb vandaag een mail ontvangen van RN waarin ze bevestigen dat als je nu de kaartupdate service koopt, inderdaad niet 975 kan downloaden.
Dit omdat deze update niet TIJDENS de looptijd van de update service is uitgebracht
Men schrijft dat ze er naar streven dit in de toekomst wel zal veranderen (hebben we nu niks aan helaas).
Ook schrijft men te streven naar 4 updates per jaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014
Laatste bezoek: 07 okt 2023 19:17
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

En voor R-link worden dat dus vermoedelijk maar twee updates......
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 18
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016
Laatste bezoek: 29 sep 2018 11:50
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Gl1800 »

Ik dacht dat het bij Peugeot selcht geregeld was met die Updates, daar werd mijn nieuwe 208XY in 2014 geleverd met 2 jaar oude kaarten van 2012 na heel veel gesteggel met mijn dealer een update gehad van 2013 was toen de laatste versie :? , rij ik nu nog mee overigens.
Ben benieuwd wat er eind maart in mijn nieuwe Captur zal zitten, en tot wanneer ik dan gratis kan updaten, als die update dan al leverbaar is tenminste?
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014
Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Je zal kunnen updaten tot de laatste versie die er dan is. Daarna nog een aantal maanden, maar als de update een dag later komt, krijg je die niet meer. In dat geval echter protesteren, reclameren, zagen....
Zo heb ik al enkele 'tegemoetkomingen' verkregen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaHeDu
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 nov 2016
Laatste bezoek: 21 jan 2022 22:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door MaHeDu »

Gisteren mijn nieuwe Clio opgehaald met R-Link Europa :dance:

Helaas had men de TT R-link NIET ge-update :cry: Dus ik naar huis met versie 950.v6557 :( De versie 975 is nog niet voor de dealer beschikbaar wist men mij te vertellen.....

Vandaag maar eens aan de slag gegaan om te kijken of ik de versie 975 aan de praat kon krijgen.

Na wat gestoei met de R-Linkstore is het uiteindelijk gelukt. Ook de installatie in de auto ging goed. Systeem moest wel een paar keer opstarten dus ik kreeg het al weer benauwd :doh:

Nu nog de "live" aan de praat zien te krijgen. In de R-Link store staat "in behandeling" dus dat zal vast ook wel goed komen.
Vr. Gr.
Marcel

Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht :wink:
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Luc Weide
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 334
Lid geworden op: 06 aug 2014
Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Luc Weide »

door keijs » 31 jan 2017 21:26

Heel vreemd als ik deze verhalen lees.....
Ik heb een "oude" TomTom Carminat in mijn Megane van 2010.
Heb via TomTom Home in september update aangeschaft met korting voor 25 euro jaar lang updates.
Gister nieuwe kaarten op de SD-kaarten gezet, dit is kaartversie 980.

Kan toch niet zo zijn dat met R-link deze pas eind 2017 beschikbaar komt ?
door Red Devil » 31 jan 2017 21:52

Ben bang van wel.
En het LEUKE van rechtstreeks TT was, dat je constructieve FEED-BACK kon geven met MAP-SHARE
als de werkelijkheid bleek af te wijken van de kaart !!!!

Maar met de achterstand van die kaarten van R-Link blijkt mijn feed-back steeds al lang achterhaald en dus waardeloos !!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014
Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Vandaag, na heel lang, nog eens een mail gekregen van Menavrus, dat nu blijkbaar Mena.co heet. Maar over R-Link wordt er niet gesproken. Wel over Renault en Dacia Media.nav.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht