Slijtage voorbanden
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 29 mar 2017 17:04
- Actief als: particulier
Slijtage voorbanden
In minder dan één jaar en 20.000km zijn mijn voorbanden versleten...
DIt is me in 30 jaar nog nooit overkomen (heb nog nooit nieuwe banden op een auto moeten laten monteren). Mijn rijstijl is juist defensief en conform de aangegeven snelheid.
Vraagje aan mede-rijders die ook ongeveer een jaar de Talisman hebben. Kunnen jullie ook eens naar de voorbanden kijken en ervaringen delen. Want om ieder jaar voor 600 euro nieuwe voorbanden te laten monteren is waanzin.
Ik heb sinds maart een 200pk Initiale Paris benzine.
DIt is me in 30 jaar nog nooit overkomen (heb nog nooit nieuwe banden op een auto moeten laten monteren). Mijn rijstijl is juist defensief en conform de aangegeven snelheid.
Vraagje aan mede-rijders die ook ongeveer een jaar de Talisman hebben. Kunnen jullie ook eens naar de voorbanden kijken en ervaringen delen. Want om ieder jaar voor 600 euro nieuwe voorbanden te laten monteren is waanzin.
Ik heb sinds maart een 200pk Initiale Paris benzine.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 19 nov 2018 18:36
Re: Slijtage voorbanden
Denk dat dit aan het lage profiel te wijten is en aan continental. Ben niet tevreden van continental als zomerband, veel rolgeluid en bij mijn laguna in 2002 had ik na 16000 km nieuwe voorbanden nodig. Met michelin geen enkel probleem meer gehad en lange levensduur.
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Zou de wielstanden eens laten kontroleren, vanaf fabriek staan die vaak "zo ongeveer" goed.
Verder kan de rijstijl ook een rol spelen, hoewel de kwaliteit tegenwoordig wel minder is geworden.
Ik ben van Michelin afgestapt en overgegaan naar Pirelli Cinturato P7 en heb daar nog geen dag spijt van.
Verder kan de rijstijl ook een rol spelen, hoewel de kwaliteit tegenwoordig wel minder is geworden.
Ik ben van Michelin afgestapt en overgegaan naar Pirelli Cinturato P7 en heb daar nog geen dag spijt van.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Pirelli Cinturato is inderdaad een hele goede band. Veel stiller ook dan de Michelin.
20.000 km en versleten voorbanden lijkt me ook te snel. Zijn deze recht afgesleten?
20.000 km en versleten voorbanden lijkt me ook te snel. Zijn deze recht afgesleten?
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Laatste bezoek: 29 mar 2017 17:04
Volgens de garage zijn ze inderdaad recht afgesleten. Ze konden geen mechanische oorzaak vinden.
Ben benieuwd naar verdere feedback (ik kwam er pas achter bij de wintercheck (onderdeel Renault+ pas)).
Ben benieuwd naar verdere feedback (ik kwam er pas achter bij de wintercheck (onderdeel Renault+ pas)).
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Voor een benzinewagen (die hebben minder koppel en daardoor 'bijten' die niet zo bij het hernemen waardoor de banden minder afzien) is dit echt wel weinig km. Zelfs als je sportief zou rijden. Maar ik vrees of ze daar gaan in tussen komen.
Heb in het verleden eens 4 banden moeten vervangen op mijn Espace omdat er scheurtjes in de wangen kwamen. Wagen had nog geen 10.000 km. Hebben ze afgedaan als normale slijtage en ik kon volledig de vier nieuwe banden betalen terwijl dit er eigenlijk echt gevaarlijk uitzag. Waren ook Conti's... Goede raad, koop een ander merk van banden.
Heb in het verleden eens 4 banden moeten vervangen op mijn Espace omdat er scheurtjes in de wangen kwamen. Wagen had nog geen 10.000 km. Hebben ze afgedaan als normale slijtage en ik kon volledig de vier nieuwe banden betalen terwijl dit er eigenlijk echt gevaarlijk uitzag. Waren ook Conti's... Goede raad, koop een ander merk van banden.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Ik zeg altijd meten is weten. Hoeveel profiel hebben de achterbanden nu, en hoeveel was er over van de voorbanden. Is de DOT code ook bekend en recent?
Als ze "recht" zijn afgesleten kan dat komen door acceleratie of remmen. Ook een veel te hoge bandenspanning zal slijtage in het midden van het loopvlak bevorderen.
Als ze "recht" zijn afgesleten kan dat komen door acceleratie of remmen. Ook een veel te hoge bandenspanning zal slijtage in het midden van het loopvlak bevorderen.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 01 mar 2024 14:44
Ik reed hiervoor een Passat 2.0 TDI DSG met 204pk en 435nm koppel, dit vermogen werd ook regelmatig aangesproken en een klaverblad werd als een feest gezien. Met een vlotte rijstijl deed ik ongeveer 35/40.000km met een setje voorbanden (maat 235/40R18). Had er Dunlop SP Sport Maxx RT onder liggen, erg fijne communicatieve band met veel grip.
20.000km met een auto die veel minder koppel heeft vind ik erg snel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
20.000km met een auto die veel minder koppel heeft vind ik erg snel.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 22 jan 2022 01:16
Welke bandenmaat?
Waar geproduceert?(staat op wang)
Er zijn partijen in Turkye geproduceert die
niet voldoen onder andere door pirelli.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 01 mar 2024 14:44
Re: RE: Slijtage voorbanden
Een Initiale Paris heeft er 245/40R19 onder liggen.berenburg schreef:Welke bandenmaat?
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie