3.0 dci
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 7
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08 jan 2017 18:54
- Actief als: particulier
3.0 dci
Hallo,
Ik heb een vraag over een nogal omstreden type espace namelijk de 3.0 dci.
Ik heb een ' verliefd ' geworden op een schitterend exemplaar van de renault espace , maar hier ligt de dikke 3.0 v6 in met bijna 3.5 ton ervaring.
Nou is mijn vraag of dit verstandig is om deze auto aan te schaffen of om hard weg te rennen.
Ik hoop dat jullie mij met jullie ervaringen kunnen helpen.
Mvg Ramon
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ik heb een vraag over een nogal omstreden type espace namelijk de 3.0 dci.
Ik heb een ' verliefd ' geworden op een schitterend exemplaar van de renault espace , maar hier ligt de dikke 3.0 v6 in met bijna 3.5 ton ervaring.
Nou is mijn vraag of dit verstandig is om deze auto aan te schaffen of om hard weg te rennen.
Ik hoop dat jullie mij met jullie ervaringen kunnen helpen.
Mvg Ramon
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Berichten: 16131
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: 3.0 dci
Ervaringen zijn wisselend.
Uitgaande van wat er in de werkplaats binnenkwam zou ik adviseren eens goed na te denken over de aanschaf.
Zou het aan bekende iig afraden. Wil niet zeggen dat ze allemaal problematisch zijn natuurlijk.
Uitgaande van wat er in de werkplaats binnenkwam zou ik adviseren eens goed na te denken over de aanschaf.
Zou het aan bekende iig afraden. Wil niet zeggen dat ze allemaal problematisch zijn natuurlijk.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 7
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08 jan 2017 18:54
- Actief als: particulier
Re: RE: Re: 3.0 dci
Oke dankjewel voor de reactie!
Welk type zou beter zijn ?
Ik weet dat de nieuwere 2.0 dci wel beter is maar die valt een beetje buiten mijn budget helaas.
Zou dan een 2.2 een goede optie zijn?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Welk type zou beter zijn ?
Ik weet dat de nieuwere 2.0 dci wel beter is maar die valt een beetje buiten mijn budget helaas.
Zou dan een 2.2 een goede optie zijn?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Admin op 08 jan 2017 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote vewijderd, gebruik svp niet de quote knop als reply knop.
Reden: Onnodige quote vewijderd, gebruik svp niet de quote knop als reply knop.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Berichten: 16131
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: 3.0 dci
Buiten werkplaats ervaringen heb ik geen enkele ervaring met deze auto's.
De 3.0 en de 2.2 dci modellen lieten in dagelijkse praktijk geen best beeld achter.
Dat wil niet zeggen dat je deze niet met goed fatsoen kunt kopen,maar zelf zou ik het niet doen.
Kijk eens goed rond op het www en ga vooral ervaringen op doen en kijken/rijden.
Als je zelf handig bent scheelt dat een hoop bij mankementen iig.
Keurige dealer onderhouden auto's waar plots de drijfstangen een gat in het blok sloegen zijn er voldoende voorbij gekomen om te zeggen dat je geluk en pech kunt hebben.
Spaar beter even door voor een 2.0dci,daar zag je weinig grote problemen mee.
De 3.0 en de 2.2 dci modellen lieten in dagelijkse praktijk geen best beeld achter.
Dat wil niet zeggen dat je deze niet met goed fatsoen kunt kopen,maar zelf zou ik het niet doen.
Kijk eens goed rond op het www en ga vooral ervaringen op doen en kijken/rijden.
Als je zelf handig bent scheelt dat een hoop bij mankementen iig.
Keurige dealer onderhouden auto's waar plots de drijfstangen een gat in het blok sloegen zijn er voldoende voorbij gekomen om te zeggen dat je geluk en pech kunt hebben.
Spaar beter even door voor een 2.0dci,daar zag je weinig grote problemen mee.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 7
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08 jan 2017 18:54
- Actief als: particulier
Re: RE: Re: 3.0 dci
Ja het schijnt dat de eerdere versies van voor 2005 niet al te best zijn en dat de latere ' beter' zijn maarja dat geeft mij nog weinig meer vertrouwen eerlijk gezegd.mechanic schreef:Buiten werkplaats ervaringen heb ik geen enkele ervaring met deze auto's.
De 3.0 en de 2.2 dci modellen lieten in dagelijkse praktijk geen best beeld achter.
Dat wil niet zeggen dat je deze niet met goed fatsoen kunt kopen,maar zelf zou ik het niet doen.
Kijk eens goed rond op het www en ga vooral ervaringen op doen en kijken/rijden.
Als je zelf handig bent scheelt dat een hoop bij mankementen iig.
Keurige dealer onderhouden auto's waar plots de drijfstangen een gat in het blok sloegen zijn er voldoende voorbij gekomen om te zeggen dat je geluk en pech kunt hebben.
Spaar beter even door voor een 2.0dci,daar zag je weinig grote problemen mee.
Denk dat het dan helaas toch doorsparen wordt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1451
- Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
- Actief als: particulier
Re: 3.0 dci
Ik zou inderdaad de 2.0 dci kiezen, zeer soepel en betrouwbaar. De 2,2 heeft inmiddels alleen maar hoge tellerstanden en staat niet als al te best bekend...
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 7
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08 jan 2017 18:54
- Actief als: particulier
Re: RE: Re: 3.0 dci
Ja ik had al even gekeken voor de 2.0 maar die zijn nog aardig aan de prijs met hoge km standlarsdijkstra 16v schreef:Ik zou inderdaad de 2.0 dci kiezen, zeer soepel en betrouwbaar. De 2,2 heeft inmiddels alleen maar hoge tellerstanden en staat niet als al te best bekend...
Maar ik speur dan nog gewoon even door en dan laat ik de 2.2 en de 3.0 maar lekker staan
Bedankt voor je reactie!
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
- Actief als: particulier
Re: 3.0 dci
Goede beslissing....
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Berichten: 16131
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: 3.0 dci
Als je over de scénic tevreden bent,in de ph2 is de 2.0dci ook geleverd. Hele fijne combi!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 7
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08 jan 2017 18:54
- Actief als: particulier
Re: RE: Re: 3.0 dci
Dat zou ook nog een goede optie zijnmechanic schreef:Als je over de scénic tevreden bent,in de ph2 is de 2.0dci ook geleverd. Hele fijne combi!
Ben idd erg tevreden over de scenic alleen de 1.5dci vind ik erg op zn tenen lopen met deze auto zeker als je wat heuvels gaat krijgen of een caravan er achter hebt is het eigenlijk een beetje boven zijn kunnen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Berichten: 16131
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: 3.0 dci
Dacht de 2.0 dci m9r motor icm scénic altijd met een 5traps automaat. Verhouding met de 1.5dci stuk schaarser,maar best een beul!
In vaste lasten en onderhoud is een scénic stuk prettiger ook.
In vaste lasten en onderhoud is een scénic stuk prettiger ook.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 7
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08 jan 2017 18:54
- Actief als: particulier
Re: RE: Re: RE: Re: 3.0 dci
Ik ga daar zeker even naar kijkenmechanic schreef:Dacht de 2.0 dci m9r motor icm scénic altijd met een 5traps automaat. Verhouding met de 1.5dci stuk schaarser,maar best een beul!
In vaste lasten en onderhoud is een scénic stuk prettiger ook.
Bedankt voor de tip en het meedenken!
ramonveldwijk schreef:Dat zou ook nog een goede optie zijnmechanic schreef:Als je over de scénic tevreden bent,in de ph2 is de 2.0dci ook geleverd. Hele fijne combi!
Ben idd erg tevreden over de scenic alleen de 1.5dci vind ik erg op zn tenen lopen met deze auto zeker als je wat heuvels gaat krijgen of een caravan er achter hebt is het eigenlijk een beetje boven zijn kunnen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 20 aug 2013 01:28
- Actief als: particulier
- Locatie: Eindhoven
Re: 3.0 dci
Hoi Ramonveldwijk..
Een Espace 3.0 v6 dci is natuurlijk een super auto.
Ik heb inmiddels al mijn 5de.
Na 4 Espaces 3.0 v6 dci te hebben gereden van 2003..2004.en 2005 momenteel van 2006 phase 2 met meer dan 410.000km op de teller en rijd nog dagelijks mee.
En weet zeker dat ie de 500.000km kan halen.
Met de phases 1 genoeg problemen gehad zoals Mechanic het zegt je moet geluk mee hebben en echt handig zijn.
Ik had 2 van verkocht met meer dan 350.000km.
3de koppakking probleem.
Met de phase 2 zonder grote problemen in een jaar tijd 120.000km mee gereden.
Maar zoals de vorige 3.0 v6 dci's heb ik bij de phase 2 ook de kleppen van de pomp moeten vervangen.
Ik verkoop hem bijna en de volgende phase 2 3.0 v6 dci staat klaar met een nieuwe blok met maar 25.000km auto zelf 285.000km.
Om een 3.0 v6 dci te kopen moet je geluk hebben...Ik schrik niet van de 350.000km.
Bij een phase 1 zeker uitkijken,en de phase 2 zou ik wel durven,na alles te hebben nagelopen en een testrit nemen tot de motor op temperatuur komt en kijken naar de expansievat of ie de koelvloeistof niet uitspuugt.
En ook de automaatbak controleren mag niet bonken die hoort moeiteloos te schakelen.
De keuze voor een scenic is wel verstandig als je voor de initiale gaat dan heb je een super auto.
Succes met de keuze.
Een Espace 3.0 v6 dci is natuurlijk een super auto.
Ik heb inmiddels al mijn 5de.
Na 4 Espaces 3.0 v6 dci te hebben gereden van 2003..2004.en 2005 momenteel van 2006 phase 2 met meer dan 410.000km op de teller en rijd nog dagelijks mee.
En weet zeker dat ie de 500.000km kan halen.
Met de phases 1 genoeg problemen gehad zoals Mechanic het zegt je moet geluk mee hebben en echt handig zijn.
Ik had 2 van verkocht met meer dan 350.000km.
3de koppakking probleem.
Met de phase 2 zonder grote problemen in een jaar tijd 120.000km mee gereden.
Maar zoals de vorige 3.0 v6 dci's heb ik bij de phase 2 ook de kleppen van de pomp moeten vervangen.
Ik verkoop hem bijna en de volgende phase 2 3.0 v6 dci staat klaar met een nieuwe blok met maar 25.000km auto zelf 285.000km.
Om een 3.0 v6 dci te kopen moet je geluk hebben...Ik schrik niet van de 350.000km.
Bij een phase 1 zeker uitkijken,en de phase 2 zou ik wel durven,na alles te hebben nagelopen en een testrit nemen tot de motor op temperatuur komt en kijken naar de expansievat of ie de koelvloeistof niet uitspuugt.
En ook de automaatbak controleren mag niet bonken die hoort moeiteloos te schakelen.
De keuze voor een scenic is wel verstandig als je voor de initiale gaat dan heb je een super auto.
Succes met de keuze.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
- Actief als: particulier
Re: 3.0 dci
Scenic initiale, bestaat dat in Nederland?
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 20 aug 2013 01:28
- Actief als: particulier
- Locatie: Eindhoven
Re: 3.0 dci
In Nederland weet ik het niet zeker volgens mij niet geleverd.
In Frankrijk wel daar ben ik een paar tegengekomen...
In Frankrijk wel daar ben ik een paar tegengekomen...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 7
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08 jan 2017 18:54
- Actief als: particulier
Re: RE: Re: 3.0 dci
De phase 2 vanaf welk bouwjaar is die? Ik heb er nu eentje op het oog van 2005 met een goede 3 tonespace 3.0 dci schreef:Hoi Ramonveldwijk..
Een Espace 3.0 v6 dci is natuurlijk een super auto.
Ik heb inmiddels al mijn 5de.
Na 4 Espaces 3.0 v6 dci te hebben gereden van 2003..2004.en 2005 momenteel van 2006 phase 2 met meer dan 410.000km op de teller en rijd nog dagelijks mee.
En weet zeker dat ie de 500.000km kan halen.
Met de phases 1 genoeg problemen gehad zoals Mechanic het zegt je moet geluk mee hebben en echt handig zijn.
Ik had 2 van verkocht met meer dan 350.000km.
3de koppakking probleem.
Met de phase 2 zonder grote problemen in een jaar tijd 120.000km mee gereden.
Maar zoals de vorige 3.0 v6 dci's heb ik bij de phase 2 ook de kleppen van de pomp moeten vervangen.
Ik verkoop hem bijna en de volgende phase 2 3.0 v6 dci staat klaar met een nieuwe blok met maar 25.000km auto zelf 285.000km.
Om een 3.0 v6 dci te kopen moet je geluk hebben...Ik schrik niet van de 350.000km.
Bij een phase 1 zeker uitkijken,en de phase 2 zou ik wel durven,na alles te hebben nagelopen en een testrit nemen tot de motor op temperatuur komt en kijken naar de expansievat of ie de koelvloeistof niet uitspuugt.
En ook de automaatbak controleren mag niet bonken die hoort moeiteloos te schakelen.
De keuze voor een scenic is wel verstandig als je voor de initiale gaat dan heb je een super auto.
Succes met de keuze.
Moet nog een proefrit maken dat wil ik denk ik a s weekend gaan doen
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3313
- Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Re: 3.0 dci
De Phase II was er vanaf 2006, is dus nog een Phase I.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 15 feb 2013 21:13
- Actief als: particulier
Re: 3.0 dci
Moet het per se diesel zijn? Ik heb destijds bewust voor een phase 1 2.0 16v op LPG gekozen. In NL rijdt dat een stuk voordeliger (minder mrb en relatief zuinig icm extreem lage literprijs) en een bewezen goeie motor (F4R) waar weinig op zit en dus weinig stuk kan. Het is alleen geen hardloper...
Mijne gaat er eind mei uit ivm leaseauto, heeft dan 290.000 gereden...
Mijne gaat er eind mei uit ivm leaseauto, heeft dan 290.000 gereden...
2005 Espace 2.0 16V LPG Expression
2002 BMW R1150GS Adventure
2002 BMW R1150GS Adventure
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut