Suggesties, tips e.d. voor de opzet van Gastvrijladen.nl

Plaats reactie

Topic author
12Charge
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 24 aug 2017 12:06
Actief als: professional

Suggesties, tips e.d. voor de opzet van Gastvrijladen.nl

Bericht door 12Charge »

Goedemiddag allen,

Ik ben gestart om een laadnetwerk op te tuigen, waarbij VOORAF zichtbaar is wat de kosten zijn bij laadpalen van het netwerk Gastvrijladen.nl De kosten worden in de app zichtbaar gemaakt incl. BTW.
Je krijgt op locatie de keuze hoe je het laden wilt afrekenen (bijvoobeeld: Optie A. 12Charge pas = duidelijke prijzen, en optie B. overige passen met extra roamingkosten die achteraf zichtbaar zijn op de factuur.)

Hebben jullie tips/suggesties voor n logo?
Waar denken jullie aan bij Gastvrijladen?
Welke dienst (wifi?) zou er minimaal geboden moeten worden? Bijvoorbeeld bij n horecagelegenheid 1 kop koffie/thee gratis? etc.
Zou t ook handig zijn om prepaid laadkaarten aan te bieden bij zo'n locatie?

Vriendelijke groet,

Peter van der Zijde

P.s. Iedereen die een parkeerplaats beschikbaar heeft (semi openbaar of niet openbaar maar wel beschikbaar) kan meedoen. Dus als je al zonnepanelen hebt en die extra rendabel wil maken, koop of huur een laadpaal om te starten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Tresco
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 08 dec 2016 18:01
Actief als: particulier

Re: Suggesties, tips e.d. voor de opzet van Gastvrijladen.nl

Bericht door Tresco »

"Optie A. 12Charge pas" Jah!! Weer een nieuwe laadpas er bij!
Hopla in mijn mapje met de overige laadpassen.

En nu even zonder dolle. Op dit moment ben ik blij als er op mijn bestemming al een laadpaal is. Zo lang het geen woekerpaal betreft ben ik best bereid om hier iets voor te betalen. Meestal kom je met een pas van The New Motion redelijk ver. En door bijvoorbeeld een Nuon pas voor Nuon palen te gebruiken bespaar je weer wat.

In de komst, als er op een parkeerplaats bijvoorbeeld palen staan van meerdere aanbieders (Nuon, Ellego, EVbox...) dan zou je de goedkoopste of de snelste willen selecteren. Omdat bijna alle aanbieders van passen en laadpalen alleen hun eigen laadpalen in hun app's zetten gebruik ik https://nl.chargemap.com/ voor een onafhankelijk overzicht. Dit zou naar mijn mening ook de plek moeten zijn waar je tarieven moet kunnen gaan vergelijken en zo je optimale laadpaal te selecteren.

Gastvrijladen.nl heeft voor mij dus geen toegevoegde waarde.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25

Bericht door PieterZoe »

In deze discussie moeten we niet vergeten dat er op korte termijn een derde partij in het spel komt.

Tot nu toe tref je op een lokatie een bepaalde provider van het laadpunt (de CPO) en kies je dmv je gekozen pasje via welke provider je de betaling wilt laten verlopen (de MSP).

Binnenkort komt hier ook nog de energie provider bij. Je kunt dan bij een laadpaal van bijvoorbeeld EVnet (CPO) met je pasje van TheNewMotion (MSP in dit geval) stroom laden die wordt geleverd door bijv. Current. Of door je zelf opgewekte stroom via de panelen op je dak via een white label energie provider.
Op dit moment wordt er gewerkt aan regelgeving en (technische) protocollen om dit mogelijk te maken.

De kans is dus niet zo groot dat er palen van meerdere CPO's op één plek komen te staan (want economische schaalvoordelen ontbreken) maar wel dat er een groot concurrentieveld ontstaat van energieaanbieders met aanbiedingen voor de gebruikers van oplaadpalen. Bijv korting bij flexladen, avondladen, langzaam laden etc. De rol van MSP's zou hierdoor af kunnen nemen. Dat wordt eerder een commodity propositie van wie de afhandeling het efficiënst kan uitvoeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Tresco
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 08 dec 2016 18:01

Bericht door Tresco »

CPO's, MSP's en energie providers....

Als EV rijder wil ik gewoon stroom. Zo snel en zo goedkoop mogelijk. Dus ALS ik al de keuze heb (dat heb ik nu vaak niet) zou ik willen kiezen tussen tussen laadsnelheid en kosten.

En aantal jaren geleden werd er ook gesproken over dat het vaste Telefonie netwerk van KPN moest worden open gesteld voor andere xDSL aanbieders. Om zo de kosten te drukken voor internet aansluitingen. Het resultaat was een ondoorzichtige verzameling van virtuele ISP's zonder eigen netwerk die grotendeels de zelfde maand bedragen hanteerden omdat KPN altijd +/- 12 euro per koperkabel per maand doorberekende. Tot zo ver dus je concurrentie. Niet snel daarna zijn bijna alle virtuele ISP's failliet gegaan of overgenomen. Tot zo ver dat succes.

Concurrentie gaat er echt alleen maar komen als partijen hun eigen laadinfrastructuur hebben. In een heel enkel geval (Nieuwegein bijvoorbeeld) zie ik nog wel eens een Allego woekerpaal naast een Nuon paal staan. Welke zou ik dan kiezen ? ;) Dat is concurrentie!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Tips aanschaf Kadjar
    door Eteraverst » » in Kadjar
    5 Reacties
    832 Weergaves
    Laatste bericht door jiepie
  • Aankoop Megane IV tips?
    door Jeroen33 » » in Megane
    0 Reacties
    132 Weergaves
    Laatste bericht door Jeroen33
  • Tips bij aankoop nieuwe scenic. Scenic 1.2 tce?
    door Mandy1234 » » in Algemeen Scenic
    4 Reacties
    528 Weergaves
    Laatste bericht door mechanic