Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
En geen CSS laadoptie op de nieuwe versie?? Renault gooit de handdoek in de ring lijkt het... Bestaande klanten keihard naaien en een nieuw model leveren dat je niet behoorlijk kunt snelladen.1 of voor de R240 zelfs 2 uur aan de snellader....
Die 400 km is natuurlijk ook onhaalbaar, 300 km lijkt mij al een hele stretch aangezien de huidige versie ook maar zo'n 130 km op een lading rijdt. Is de 41 kw trouwens beschikbaar vermogen of totaal vermogen.
Tja Renault 15.17, het ziet er natuurlijk gewoon heel somber uit. Als het, het plan was geweest, zou je denken dat het wel gelijktijdig wordt aangekondigd. Vergeet niet dat niemand, op een paar dealers na, zat te wachten op nieuws over de nieuwe Zoe. Het is niet bepaalt een Tesla....De enige die er wel op zaten te wachten zijn de huidige Zoe bezitters, die willen weten of ze hun auto nog een paar jaar kunnen blijven gebruiken met een goede update mogelijkheid of dat ze de auto tot nul kunnen afschrijven omdat nu alle elektrische auto's op de markt de dubbele range hebben van onze auto.
Maar Renault's wegen zijn ondoorgrondelijk, dus wellicht komt het verlossende woord nog.
P.S. volgens mij had mijn tweede bericht hierboven niet verplaatst moeten worden naar dit Topic, dat gaat primair op het nieuwe model in.
Dit persbericht is geschreven om de 'nieuwe' Zoe aan te kondigen, in typisch een context voor een autobeurs, waarin men het vooral wil hebben over nieuwe automodellen, en niet over opties voor reeds verkochte auto's. Fingers crossed dat dat aparte persbericht over de batterij upgrade er binnenkort ook komt. Of een eenvoudige brief van RCI...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
@MartijnEV ik hoop van harte dat je gelijk hebt! Persoonlijk zou ik denken: het gaat om de batterij, voor de rest wordt de auto wat gelift en wat mooier gemaakt. Goede move, daar niet van, maar de batterij is (lang verwachtte) nieuws. Als bestaande rijder van het eerste uur, wil je dan toch gewoon weten wat de mogelijkheden zijn? Wel zeggen dat de batterij niet groter of zwaarder is dan de huidige vesie maar geen nieuws over de upgrade mofeljkheden. Nou ja, duimen, duimen maar. En als het nieuws echt officieel is (en niet per ongeluk iets te vroeg geplaatst) ga ik zeker nog eens navragen bij dealer en Renault Nederland.
Je kan gelijk alle vakjes zwartkleuren, maar eigenlijk is het gewoon heel goed nieuws. De nieuwe batterij blijkt compatible met alle motoren en modellen. Zowel in omvang als gewicht. Immers de huidige batterij is compatible met de nieuwe Zoë's, en dat is knap. Gemakshalve mag je er vanuit gaan dat de bestaande zoë's overweg kunnen met de nieuwe batterij, en dat dit ook bewust zo gedaan is, zodat bestaande zoe's een makkelijker upgrade-pad hebben zonder nieuwe type-keuring etc vanwege het veranderde gewicht. Het had maar zó gekund dat de nieuwe batterij zwaarder was geweest. Dat was me een heel circus geworden om dan te upgraden. Mijn insziens heeft Renault hiermee laten zien dat ze serieus zijn, ook over retrofitting van de reeds verkochte Zoë's van de early adopters in Europa.
Na alle hints en aankondigingen van Renault Engineers over een 'retrofit programma' zie ik het wel rooskleurig in. Het feit dat er geen CCS in de nieuwe Zoe zit hoeft geen showstopper te zijn, als je thuis 300 'echte' kilometers kan laden is snelladen steeds minder vaak nodig en kom je met destination charging ook wel ver.
Gezeur over 'ellendig bericht' en 'klanten naaien' herken ik mij niet in, je koopt zelf een auto volgens bepaalde specs van dat moment, dat is nog altijd je eigen verantwoordelijkheid. Als de verwachte upgrade komt is het mooi meegenomen. Komt'ie niet dan moet je dat accepteren of zelf andere keuzes maken.
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
43 kW AC of 50kW (huidig de facto), het maakt dus net één pepernoot uit. CCS wordt het, maar nog niet nu. Sowieso is snelladen dus MINDER nodig, zoals Hachy al zegt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Het nieuws is inmiddels de hele wereld overgegaan. Met overwegend zeer positieve reacties in alle pers. Frappant detail: het blijkt een onbedoeld lek door Renault Nederland te zijn, het artikel was met zorg op tijd vertaald, maar te vroegtijdig gepubliceerd op de renault.nl website. Het had er morgen pas op moeten staan. Vreemd genoeg is de pdf met alle persdetails nog wel online te vinden via de directe URL. Morgen horen we álle details in de persconferentie en de presentatie door Renault-Nissan CEO Charles Ghosn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Per ongeluk of bewust 'te vroeg' gepubliceerd.... Marketing is een vak apart
Zoe Q210 @41kW en een Twizy Urban, goed te combineren met 13000 wattpiek aan zonnepanelen.
Kaart met 22kW/43kW AC oplaadpunten in Nederland en België: http://www.ac-lader.nl
Ik blog over goedkoop EV rijden: http://goedkoperrijden.blogspot.nl, en de http://laadpastop10.nl .
Twitter:@Hachy_1
@zoe2goe "Sowieso is snelladen dus MINDER nodig, zoals Hachy al zegt."
Vraag mij af wat dit voor snellaadstations als Fastned betekent. Als meestal destination laden toegepast gaat worden en voor 80% volle lading de wachttijd bij een snellaadstation ook minder handig wordt...
(nog afgezien van de hogere totale kostprijs voor het laden van een 41 kw accu 80% ...geeft extra motief voor destination laden).
Lijkt mij dat zij minder inkomsten gaan ontvangen van de "nieuwe Zoe" eigenaren ?
Casss schreef:@zoe2goe "Sowieso is snelladen dus MINDER nodig, zoals Hachy al zegt."
Vraag mij af wat dit voor snellaadstations als Fastned betekent. Als meestal destination laden toegepast gaat worden en voor 80% volle lading de wachttijd bij een snellaadstation ook minder handig wordt...
(nog afgezien van de hogere totale kostprijs voor het laden van een 41 kw accu 80% ...geeft extra motief voor destination laden).
Lijkt mij dat zij minder inkomsten gaan ontvangen van de "nieuwe Zoe" eigenaren ?
Of mensen zonder laadpaal kunnen met de nieuwe Zoe ook eindelijk een EV kopen, maar hebben eens in de week fastned nodig om bij te laden. Oftewel, nog meer klanten voor fastned die misschien het verlies aan huidige laadpaalnomaden goedmaken.
(puur om aan te geven, het kan alle kanten op )
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Ik denk dat Fastned uiteindelijk geld gaat verdienen aan de mensen die geen laadmogelijkheid thuis hebben, maar het risico is groot dat bijvoorbeeld de parkeerplaatsen bij (grotere) supermarkten voorzien worden van snelladers. Zet drie of vier snelladers op het terrein, lever als supermarkt de stroom tegen kostprijs met eventueel een beetje marge en je hebt wel mensen in je winkel.
Als ik kijk naar een 40kWh accu en een snellaadmogelijkheid van 43 kW en boodschappen doen kost ongeveer een half uur tot 3 kwartier... Ik zou wel weten bij welke supermarkt ik mijn boodschappen zou gaan doen als ik geen laadmogelijkheid thuis zou hebben.
Fastned heeft dan de markt op de snelweg in handen, maar iets van de snelweg af (van der Valk, bijvoorbeeld) komen ook met (semi)snelladers, dus ik vraag me af of de plannen van Fastned wel waarheid gaan worden.
Ik schrik namelijk wel van het bericht van Renault (in positieve zin!). Binnen 3 jaar bijna een verdubbeling van de capaciteit, dat had ik persoonlijk niet verwacht. Tuurlijk meer accu's in een auto proppen kan altijd (zie Tesla), maar trek het Renault verhaal eens door naar Tesla, (technisch natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar) maar dan heb je het bij tesla dan over een accu van ruim 160kWh . Kom je wel in real life 900 km ver mee. Fastned krijgt dan wel een probleem...
In het jaarrapport 2015 had fastned de verwachting dat in 2017/2018 de 'eerste' 300 km Ev's zouden verschijnen. Dat is dus nu al 2016/2017!
Kijk ik naar mijzelf, met een accu van 40 kWh, zal ik maximaal 3-4 keer per jaar aan een snellader lurken (uitgaande van mijn huidige gebruik). Wellicht dat het toegenomen rijbereik er ook voor gaat zorgen dat ik vaker verder weg zal gaan met de EV, dus bijvoorbeeld 20 keer per jaar (namelijk vakantie is 3000 km/jaar) een snellader nodig heb, dan wordt fastned niet rijk van mij... En ik ben niet heel bijzonder, dus dat geldt voor meer mensen. 1 laadpaal per 7 huizen. Iedereen een vaste dag om zijn auto op te laden en 95% van het (gemiddelde!) gebruik is afgedekt
Goed verhaal BB-one, je kon nog wel eens gelijk krijgen als deze ontwikkeling zich zo doorzet hoeven we in de toekomst bijna niet meer aan de snellader te hangen (als je ook zelf thuis kunt opladen). Maar vergis je niet dat we het straks wel over miljoenen EV's gaan hebben en dan zal er zeker wel een verdienmodelletje overblijven voor Fastned maar dat zal nog wel even gaan duren. Neemt niet weg dat de ontwikkeling van de batterijtechniek nu echt snel gaat en dat we over een paar jaar echt wel over de 1000km range heengaan, maar ja wat moet je daarmee? Range anxiety zal weldra niet meer voorkomen en zullen de zwartkijkers zich moet gaan beraden op nieuwe zaken.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
Batterijverbetering gaat in grove termen al sinds de 70-er jaren met een kleine 10% per jaar en is de laatste jaren onder druk (=grote afname = meer R&D) van de autoindustrie en de smartphone-makers opgezweept naar 15% per jaar. 15% per jaar betekent een verdubbeling in 5 jaar. ZOE is sinds begin 2013 op de markt en had natuurlijk een vroege design freeze, vergeleken met deze update. Kortom, het past precies in het beeld.
Trekken we dat door dat hebben we over 5 jaar 600 km in een betaalbare B klasse auto. Dat betekent dus ook vóór 2020 een BEV model "Aygo" (kids naar school, boodschappen, eens in de week naar schoonmama).
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut