Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Die kaarten zullen wellicht wel goed komen. Het gaat nu eenmaal stap voor stap. Inmiddels werkt ondanks hulp van Renault Nederland en de Dealer mijn TomTom live nog steeds niet. Er wordt een nieuwe poging ondernomen op 26 Augustus, dan hebben ze de auto de hele dag voor een beurt.
Dan heb ik liever een iets oudere kaart en TomTom Live werkend, nu heb ik alleen de kaart en nog steeds geen werkend TomTom live systeem sinds in Mei de dealer de software heeft geupdate. We houden vol. Inmiddels een nieuwe dealer, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Heeft iemand van jullie misschien de laatste versie van "Kaart van Europa" van TomTom geïnstalleerd?
Kosten 99,- euro / datum van de update 15/03/2016. Ik ben benieuwd of de nieuwe A4 Midden Delfland er ook echt in staat. Doordat mijn oude kaart deze niet kent raakt hij vaak de kluts kwijt
Wel, wel, wel...het gaat kennelijk nog een keer goed komen met Renault en TomTom. Als we in Nl dezelfde aanbieding krijgen als in België mogen we niet mopperen.
Overigens ben ik best tevreden over versie 960. Dat werkt prima en tot dusverre betrouwbaar. Omdat die al van 15 maart is, ging ik me afvragen wat Renault onder de pet heeft. Dat blijkt dus nu.Ga zo voort!!!
Misschien stel ik een domme vraag maar toch...
Er wordt hier steeds over de kaart versie gesproken en daar zit nu juist het probleem bij mij!
Hoe kom ik er achter welke versie ik momenteel gebruik?
R-Link geeft braaf aan dat de kaart up to date is maar over een versie nummer kan ik nergens iets vinden.
Wil iemand mij verklappen hoe ik hier achter kom?
Alvast bedankt voor de moeite.
Beide bedankt, Harm had het bij het rechte eind. Ik ben er achter gekomen dat ik V930V5610 op mijn kaartje heb staan.
Al een aardig oudje dus! Wat ik echter niet begrijp is dat ik zelfs vandaag nog de melding kreeg dat er een update beschikbaar was en verwerkt heb. Ik vraag me overigens wel af wat er te updaten is aan zo'n oude versie. Kan iemand mij vertellen hoe ik erachter kom wat de laatst uitgebrachte versie is in in welke frequentie er updates komen? Hoewel ik de Captur al meer dan een jaar in bezit heb dacht ik eerlijk gezegd dat het eerste jaar de updates gratis waren en ik dan automatisch bericht zou krijgen hoe ik in het bezit kan komen van nieuwere versies of eventueel een abonnement op updates. Dit had ik in het verleden toen ik nog een 'losse' TomTom gebruikte. Elk kwartaal een nieuwe kaart voor plm. € 40. Ik begrijp dat het voor deze prijs nu niet meer gaat lukken.
Dat is geen kaartupdate, maar een systeemupdate. Heeft niets met elkaar te maken. Om laatste nieuwe versie te weten: In Rlink store naar 'mijn catalogus' dan 'categorieen' en dan 'Navigatiekaarten'. Dan op de kaart die je wil tikken, dan op kopen. Er komt een kaderje en van onder staat er technische informatie en daar vind je de versie. Dat is nu voor Europ 960.7089
Wellicht komt er op korte termijn een soort van abonnement (in Belgie schijnt dit sinds een enkele week al mogelijk te zijn) Ook is kaart 965 al op SD gesignaleerd. In beide gevallen is 960 nu al verouderd.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)
Ben al weer aardig wat wijzer geworden! Zo'n kaart wordt neem ik aan geleverd op de SD-kaart en niet als download??
Omdat ik vrij nieuw ben op dit forum stel ik misschien niet de meest intelligente vragen maar ik wil toch graag een beetje op de hoogte zijn. Met welke 'stappen' gaan de versienummers omhoog? m.a.w. ik heb versie 930, kun je daar enigszins uit afleiden hoe oud deze kaart is? Als ik nu de nieuwe zou kopen loop ik al weer bijna een half jaar achter (5-2016), dat vind ik toch wel behoorlijk lang eerlijk gezegd. Best wel lastig dat je geen abonnement kunt afsluiten zodat je altijd de nieuwste kaart in je bezit hebt.
Tot op dit ogenblik heeft R-link verouderde kaarten tov TomTom. Nu kan je dus voor 169 een kaart voor drie jaar kopen en die zou je regelmatig kunnen updaten. Wanneer wij daar over spreken is het altijd downloaden.
Dit systeem zou op SD kaart dus veel kaarten betekenen.
Gerard, domme vragen bestaan niet. Als je iets niet weet, is het dom om er niet naar te vragen. Zo, dat was de moraal!!! Nu de SD kaart. Versie 930 is oud heel oud. Precies weet ik het niet, maar versie 940.6003 is van 3 februari 2015. Versie 930 is in ieder geval 3 tot 6 maanden ouder. De meeste nieuwe Capturs worden verkocht met een oude kaart. Een beetje dealer zorgt dan -gratis- voor de nieuwste versie. Wat anderen ook al opmerken is dat Renault kennelijk het systeem aan het veranderen is. Lukt het navigeren nog redelijk met jouw kaart, dan zou ik wachten.
Op my Renault worden de navigatiekaarten van de Benelux al aan geboden volgens een nieuw systeem. Je kunt dan kiezen voor een jaar of 3 jaar met 4 updates per jaar. Hoe lang het gaat duren voordat alle kaarten zo worden aangeboden, is niet bekend.
Op my Renault worden de navigatiekaarten van de Benelux al aan geboden volgens een nieuw systeem. Je kunt dan kiezen voor een jaar of 3 jaar met 4 updates per jaar. Hoe lang het gaat duren voordat alle kaarten zo worden aangeboden, is niet bekend.
Mag ik aannemen dat de updates ook up to date zijn, of zijn het "verouderde" updates
Allen bedankt voor de reactie. Ik heb de Captur begin maart 2015 gekocht dus dat zal wel kloppen dan. Heb overigens een kaar van Europa. Als ik de advertentie van de webshop van VKV zie dan zou je toch zeggen dat het product op een SD kaart wordt aangeboden maar misschien zit ik er naast. Ik was een beetje nieuwsgierig naar mijn kaart omdat ik al een paar keer aardig misgekleund heb dus was al bang dat het een oud(er) exemplaar was. Denk dat ik dan maar even ga wachten of er nog iets leuks voorbij komt van Renault. Ben trouwens benieuwd hoe het downloaden en installeren van een kaart zal verlopen want ik heb geprobeerd om de kaart te kopiëren voor reserve maar dat gaat niet lukken ook al neem je een kaart van 32GB...We wachten af.
Gerardb Ik heb, met R-Link explorer, van mijn kaart 3 kopieën gemaakt zonder problemen. Het programma vertelt zelf wat je moet doen: eerst de kaarten kopieren naar een map in je computer en dan je lege kaart insteken. Klikken op tools en dan Build new SD kaart en alles loopt vanzelf.
Wat het downloaden van kaarten dat zou ook soepel moeten gaan. Systeemupdates daarentegen lopen voor sommigen (oa mijzelf) wat moeilijker.
Tot voor kort kon ik in de R-Link toolbox klikken op R-Link Store en dan kwam ik meteen in de store.
Tegenwoordig kom ik op de algemene site van de Groupe Renault,
daar klik ik dan op Renault Site (dus niet op Facebook Renault / Dacia Site /Facebook Dacia)
dan kom ik na een aantal klikken op Renault Nederland
daar klik ik op Services
dan kom ik op Elektrische auto's
daar kan ik me aanmelden bij My ZE Online.
Fijn hoor.
Maar hoe kom ik nou (net als vroeger) in de Store ?????
Ja, maar als ik langs die URL ga, neemt hij mijn passwoord niet meer aan. Overigens Luc Weide, moest je maar één keer heel die weg volgen. Zodra je op de juist plaats bent, maar je een bladwijzer of favoriet aan.
Na een paar weken balen heb ik heel die weg 2 x gevolgd:
1. via mijn vraag op het forum (dat werkt voor mij heel fijn).
2. parallel daaraan via een chat met Renault (de eerste chat in mijn leven van 74 jaar).
En nu heb ik een goed werkende bladwijzer in mijn standaard browser (van Apple)
+ een NIET werkende button in de R-Link Toolbox (van Renault).
Je kan een programma niet in de prullenbak doen, wel het icoontje, en dan blijft het programma. Ik ken niets van Mac, maar in Windows ga je naar 'software' en dan kan je daar het programma verwijderen, of doe je dat met RevoUninstaller, maar ik weet niet of dat bestaat voor Mac. Hopelijk lezen anderen die ook Mac hebben, dit en helpen u. Ook R-Link explorer bestaat niet voor Mac (geloof ik)
Luc: mac, het meest eenvoudige is om in de toolkit bij Instellingen --> Algemeen het vinkje weg te halen bij "start R-Link Toolbox automatisch......." Mac opnieuw opstarten. Dan via Finder R-Toolbox in de prullenbak doen. Dan zou het wel moeten kunnen.
Heb dit ook zo gedaan, alleen werkt de link dan nog steeds niet..... Zucht.... Dus maar gewoon via favorieten.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik krijg elke keer als ik de kaartupdate wil uitvoeren met de toolbox een update te zien van 16,5 Gb maar kan het niet downloaden. Ik heb wel drie verschillende usb-sticks geprobeerd maar ik krijg elke keer een in rood gedrukte melding dat de stick...
Als ik de usbstick gebruik in de toolbox krijg ik te zien dat de navigatie up to date is. Heb nu al twee keer onderweg meegemaakt dat de wegen niet kloppen? Onderstaande tekst is de eerste regel die in de tekst staat van de logfile :
Ik heb een Renault Megane IV break uit 2019 met OS: 9.0.33.431 R-Link 2.
De afgelopen maanden probeer ik een kaartupdate geïnstalleerd te krijgen, maar telkens met een foutmelding Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig . Bij de Renault...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Mijn TomTom Traffic en Dig Services vervalt per 19-05, verlengen lukt niet daarom maar het pakket TomTom Traffic en Digital Services gekocht.
Factuur ontvangen en het staat nu in de R-Link Store vermeld: nieuwe Traffic en Dig Serv per 19-05, en...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...