Van het weekend nog een rit naar Meppen, Duitsland gemaakt. Mooie kans om de laadpalen daar van RWE uit te proberen met de TNM app. Echter deze wilde maar niet activeren op mijn tablet. Heb maar een mail gestuurd naar TNM om te vragen waardoor dit kan komen.
Ik heb al gezien dat RWE ook een app hiervoor heeft, die probeer ik de volgende keer maar uit. Die palen zouden lekker 22KW leveren en hij stond naast een supermarkt om ondertussen wat spullen in te slaan, dus was perfect geweest.
Overigens wederom capaciteitsverlies op de terugweg na het langzaamladen aan het stopcontact. Het was nu minder dan eerst, vorige keer had ik plots 88km op een volle accu.
Dit keer ook maar tot 70% aan de schuko gehangen bij het huisje, omdat dat genoeg was om de Fastned bij Hoogeveen te halen. Na de snellaadsessie daar tot 97% geladen en toen dus de 102km op het dashboard. De rest van de rit bleef dit mijn maximum. Na thuis geladen te hebben tot 100% was het weer keurig 138km.
Was nu vooral irritant omdat ik niet in 1 keer naar Eemnes door kon (115km) waar ik wel op had gerekend. Dus bij 'T Harde de timer op 4 minuten gezet zodat ik alleen de hoofdprijs betaal voor wat ik echt nodig heb (niet echt ontspannen laden met die prijs).
Overigens zag ik op de CanZE app niets bijzonders aan de voltages en ook de temp was uniform 25 graden van de accu modules. Dus wat het nu is blijft me een raadsel... Overigens wist ik niet hoe ik een screenshot kon maken op de tablet. Dus dat heb ik niet kunnen doen jammer genoeg
Bij Eemnes overigens ook problemen bij Fastned. Administratie ging fout (bij Hoogeveen denk ik dan) en daardoor was ik opeens wanbetaler en kon ik niet meer laden
Fastned heeft het laden geactiveerd en alles gisteren gelijk opgelost, dus dat is voor de rest gelukkig goed gegaan (10 min vertraging, valt mee).
De zon was heerlijk en ik genoot van een lekker koud 0,0% witbier uit de koelbox (aangesloten op de Zoe) in de zon daar
Het is dan bijna jammer dat je weer door moet!
En nog geen update over de laadproblemen van Fastned met de (oude) Zoe's, ik had het gelijk maar even gevraagd toen ik toch met Fastned communiceerde. Renault nog steeds aan zet blijkbaar.