Ik denk dat het zelf niet echt goed te testen is. Als je een voorganger nadert en het snelheidsverschil is niet te groot, dan vraag ik mij af of er wat gebeurd, de impact bij een aanrijding is dan niet zo groot. Belangrijk om te weten is of het systeem een aanrijding voorkomt (noodremming tot stilstand voordat een object wordt geraakt) of dat het systeem een noodremming uitvoert om het snelheidsverschil te verkleinen en zo de impact van de botsing te verkleinen.
Je zou alleen op een grote kartonnen doos af kunnen rijden of bijvoorbeeld een opgeblazen luchtbed om het echt te kunnen testen.
Staat nergens echt beschreven wat het systeem zou moeten doen dan? Heb een keer een test gezien waarbij gekeken werd wat er gebeurde bij verschillende auto's met dit systeem die allemaal op een opgeblazen auto afreden. Ze remden allemaal, alleen ze kwamen niet allemaal op tijd tot stilstand, afhankelijk van hoe het systeem ontworpen is.
Maar ga er maar van uit dat het werkt als je het op je auto hebt zitten. Je parkeert de auto ook niet tegen een boom om te zien of de airbag wel werkt