Muziek voor in de R-Link

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Muziek voor in de R-Link

Bericht door Eric H »

De vakantie zit er weer aan te komen dus weer hoog tijd om wat Reis Muziek op een usb stick te zetten.
Ik heb hier een 64 gb stick dus meer dan genoeg ruimte voor heel veel leuke muziek......dacht ik dus!
Maar als het stickie als ntfs of exfat geformatteerd is behoud hij zijn 64gb ruimte maar herkend de R-Link de inhoud niet (hij herkend het usb stickie wel).
Als ik de stick dus naar fat32 of fat formatteer dan herkend de r-link wel de inhoud en speelt ie dat ook af maar wordt de inhoud van de 64gb dus veranderd naar slechts 4 gb omdat fat32 en fat dit als maximaal geheugen herkennen.
Is er nou alsnog een optie om meer dan 4gb aan data/muziek op een bv 64 gb te plaatsen?
En, leest de r-link ook flac bestanden, dit is ook een audio compressie methode maar met behoud van kwaliteit t.o.v mp3 compressie.
gr,
Eric H
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Muziek voor in de R-Link

Bericht door Eric H »

Speelt geen Flac bestanden dus. :(

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden, dit programma Easeus Partition Master v910 Professional heeft de 64 gb stick van ntfs/exfat naar fat 32 geformatteerd. Ik heb er nu alvast 1.6gb aan muziek op staan en bij de eigenschappen blijft aan geheugen 64gb staan.
Ik ben benieuwd hoeveel er nu max opgezet kan worden mits ik niet een bestand groter dan 4 gb er direct op wil zetten want dat wordt dan waarschijnlijk niet geaccepteerd door fat32. Maar steeds muziek mappen onder de 4 gb op de stick bijzetten zal nu denk ik geen probleem geven.
Ik ga nu eerst kijken of de r-link flac bestanden afspeelt.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HugovanMeurs
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2015 22:12
Actief als: particulier

Re: Muziek voor in de R-Link

Bericht door HugovanMeurs »

Hallo Eric,

Ben heel benieuwd waar je op uit bent gekomen. Al enig idee hoeveel mappen of tracks je kwijt kunt op een USB stick?

Ik heb een nieuwe renault scenic met r-link
Heb een 64gb usb-stick die ik fat32 geformatteerd heb. Daarop staan 3 hoofdmappen (kinderruzies, muziek, verhalen) met daarin misschien wel 150 submappen (per band 1) per band-map zijn er per cd weer submappen. Muziek is allemaal mp3.

Deze USB stick werkte prima in mijn vorige renault met caminat-TomTom systeem.

Maar r-link lijkt er weinig meet te kunnen. Als ik de stick inplug loopt er van alles vast. Heel soms gaat hij wel afpelen waarbij hij alle tracks van alle verschillende mappen op alfabetische volgorde afspeelt.

Kortom mijn muziek stick is nu totaal onbruikbaar.

Heeft iemand enig idee wat het maximum is aan mappen of tracks?

Groet, Hugo.

Ik heb een 32 gb USB stick eveneens fat32 geformatteerd met ook drie hoofdmappen met daarin submappen en daarin nog mappen per cd. Die speelt wel alles goed af en is te doorzoeken op map op artiest enz. Op deze stick staan wel beduidend minder tracks.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ivan L
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2015 09:34
Actief als: particulier

Re: Muziek voor in de R-Link

Bericht door Ivan L »

De beperking van FAT32 heeft betrekking op de grootte van 1 individueel bestand. Je kunt dus op een 32GB stick enkel bestanden zetten die kleiner zijn dan 4Gb. Voor muziek is dat geen probleem. Voor video/film kan dit wel een probleem zijn.
Bepaalde OS zullen heel grote USB-sticks (32/64Gb) niet herkennen. Dat kan het geval zijn bij de R-link, wat misschien de problemen hier verklaart.
Het is altijd verstandig om een usb-stick te formateren in het apparaat zelf, in dit geval de R-link. (Bij camera's en usp-spelers doe je dat ook best zo.)
Mijn inbreng is puur theoretisch. Wij hebben net een Renault met r-link besteld en wachten nu op de levering. Vandaar...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Muziek voor in de R-Link

Bericht door Eric H »

Heb een geheugenstikje van 64gb, daar staat nu totaal 22gb muziek op, geheel gesorteerd op Artiesten en Genre.
Ik heb er telkens muziek bij gekopieeerd maar mag het bestand dat je kopieerd niet groter zijn dan 4gb.
Helaas speelt de R-Link geen Flac bestanden af, dit had de kwaliteit van het geluid zeker ten goede gekomen.
Heb zelf ook nog een vraag, die 2 kleine speakertjes boven op het dashboard in de hoeken waar dienen deze nou eigenlijk precies voor.( zijn dit een soort tweatertjes ? )
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Muziek voor in de R-Link

Bericht door HarmOtten »

Ik had eerst een USB-stick van 4Gb (FAT32) in de R-Link zitten met muziek. Dat heeft altijd goed gewerkt. Echter nu heb ik een nieuwe USB-stick van 32Gb (FAT32), en daar een kopie op gezet van de muziek van de oude stick, maar nu gaat er opeens vanalles fout:
- Het nummer wat afspeelt komt soms niet overeen met wat de display aangeeft.
- De SD-kaart met daarop de kaart van Europa wordt soms niet meer herkent. Als ik de stick verwijder, ziet ie de SD-kaart opeens weer wel!
- Na het starten van de auto herkent hij de USB-stick niet. Na opnieuw insteken weer wel.
:(

Herkent iemand deze problemen? enig idee hoe ze op te lossen?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Muziek voor in de R-Link

Bericht door Theo-R-link »

Ik snap iets niet. Ik heb een USB stick van 16 GB Fat32. Hij heeft dus 14 GB over en er staat 11.2 GB op. Als ik die in mijn R-Link steek kan ik alles wat daar op staat lezen en afspelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Muziek voor in de R-Link

Bericht door RenaultCaptur »

64 gb usb stick. Staat ± 50gb muziek op. Zowel mp3 als m4a.

Geen enkel probleem, behalve dat het soms lang duurt voor hij een bestand inleest. Voorbeeld een mapje heeft ruim 4000 nummers, als je dat aanklikt dan heeft R-link daar wel een beetje problemen mee. :D Dan duurt het wat langer voor hij alles ingelezen heeft. Kan trouwens ook aan de snelheid van de stick liggen (een micro sd in een minimale adapter)
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Muziek voor in de R-Link

Bericht door HarmOtten »

Ik had hier een mini USB stickje gekocht, maar om de een of andere reden verstoord deze van alles in de R-Link, tot aan rebooten toe. Dus nu heb ik m'n oude 4Gb stick maar weer teruggeplaatst, en sindsdien geen problemen meer gehad.
Ik heb nog wel even de snelheid van beide stickjes getest:
4GB : 6,5 / 27
32GB: 7,4 / 23
(schrijf/leessnelheid in Mbyte/s)
De leessnelheid van de grotere stick is inderdaad wat lager, maar of dat de oorzaak is... :think:
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht