Brandstof toevoer probleem op 2.0 GTX
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 16 nov 2008
- Laatste bezoek: 19 mei 2019 01:47
Brandstof toevoer probleem op 2.0 GTX
Op dit moment heb ik een brandstoftoevoer probleem op mijn 2.0 GTX. Zit wel een mechanische pomp zichtbaar op maar diverse auto onderdelen sites laten ook een elektrische pomp zien.
Is het zo dat het er ook achter een elektrische pomp voor aanvoer naar voren zit? Of is dat niet het geval?
Geen Fuego beschikbaar en ook geen vrij om naar Kampen te komen helaas.
Ron
Is het zo dat het er ook achter een elektrische pomp voor aanvoer naar voren zit? Of is dat niet het geval?
Geen Fuego beschikbaar en ook geen vrij om naar Kampen te komen helaas.
Ron
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 18 mar 2015
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
- Actief als: particulier
Re: Brandstof toevoer probleem op 2.0 GTX
Als je nog een carburateur hebt , dus geen injectie , heb je geen electrische pomp.
Uitgaande slang los maken van de opvoerpomp bij de carburateur , deze in een lege fles steken , auto starten , dan moet uit de slang brandstof spuiten/komen.
Uitgaande slang los maken van de opvoerpomp bij de carburateur , deze in een lege fles steken , auto starten , dan moet uit de slang brandstof spuiten/komen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 23 aug 2005
- Laatste bezoek: 19 aug 2018 21:18
- Actief als: particulier
- Locatie: Arnhem
Re: Brandstof toevoer probleem op 2.0 GTX
Bij mijn weten heeft alleen de turbo een elektrische pomp. GTL GTS en GTX niet.
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 16 nov 2008
- Laatste bezoek: 19 mei 2019 01:47
Re: Brandstof toevoer probleem op 2.0 GTX
Dank voor de reacties.
Had destijds al de slang losgetrokken en geconstateerd dat het een benzine aanvoerprobleem was. Het gekke is dat het eerst begon in soms wel en soms niet lopen. Nadat ik de auto weer gestart had bleef die weer een tijdje lopen waarna ik me weer in de rij bij het stoplicht waar ik stond vervoegde. Na weer opnieuw ruim 1,5 min wachten stationair draaiend kapte hij er weer mee.
Eenmaal naar huis gesleept en onderweg proberend weer periodes van wel en later weer niet lopen.
Thuis hetzelfde, eenmaal draaiend weer en niks aan de hand maar weer na minuut of 2 afslaan en niet meer aan te krijgen.
In een flesje met het slangetje werd het goed zichtbaar en hortend en stotend soms wel soms geen benzine meer na eerst lang geen benzine.
Brandstofpomp is onderweg en zal ik binnenkort proberen.
Mijn vraag was ook of dit vaker voor gekomen is bij de Fuego rijders onder de lezers en of het mogelijk ook in wat anders zou kunnen zitten, bijvoorbeeld vervuiling in de tank waardoor de toevoer slangen verstopt raken die richting de pomp lopen bijvoorbeeld. Ik heb daar nog niet naar gekeken maar dat doe ik wel als ik er eenmaal mee aan de slag ga meteen.
Had destijds al de slang losgetrokken en geconstateerd dat het een benzine aanvoerprobleem was. Het gekke is dat het eerst begon in soms wel en soms niet lopen. Nadat ik de auto weer gestart had bleef die weer een tijdje lopen waarna ik me weer in de rij bij het stoplicht waar ik stond vervoegde. Na weer opnieuw ruim 1,5 min wachten stationair draaiend kapte hij er weer mee.
Eenmaal naar huis gesleept en onderweg proberend weer periodes van wel en later weer niet lopen.
Thuis hetzelfde, eenmaal draaiend weer en niks aan de hand maar weer na minuut of 2 afslaan en niet meer aan te krijgen.
In een flesje met het slangetje werd het goed zichtbaar en hortend en stotend soms wel soms geen benzine meer na eerst lang geen benzine.
Brandstofpomp is onderweg en zal ik binnenkort proberen.
Mijn vraag was ook of dit vaker voor gekomen is bij de Fuego rijders onder de lezers en of het mogelijk ook in wat anders zou kunnen zitten, bijvoorbeeld vervuiling in de tank waardoor de toevoer slangen verstopt raken die richting de pomp lopen bijvoorbeeld. Ik heb daar nog niet naar gekeken maar dat doe ik wel als ik er eenmaal mee aan de slag ga meteen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 23 aug 2005
- Laatste bezoek: 19 aug 2018 21:18
- Actief als: particulier
- Locatie: Arnhem
Re: Brandstof toevoer probleem op 2.0 GTX
Ron,
Welk type benzine tank jij? Euro 95 of super 98? Het komt vaker voor dat er na langer stilstaan troep uit de slangen (sludge) loskomt wat problemen oplevert voor o.a. de mechanische opvoerpomp of de sproeiers. Ik heb de laatste jaren mijn fuego's voor de winterstalling afgetankt met Firezone Competition 102. Daar zit geen ethanol in. Ethanol is vaak de oorzaak voor het ontstaan van sludge. Deze Competition 102 benzine is wel wat duurder, maar voorkomt wel de ellende van sludge.
Vergeet niet voor de winterstalling nog een eindje te rijden zodat het nieuwe mengsel ook ruimschoots in het systeem komt.
In normale Euro 95 of Super zit tegenwoordig ca 5% ethanol. E10 bevat nog meer alcohol, zo'n 10%, maar dat gebruik je vast niet.
Welk type benzine tank jij? Euro 95 of super 98? Het komt vaker voor dat er na langer stilstaan troep uit de slangen (sludge) loskomt wat problemen oplevert voor o.a. de mechanische opvoerpomp of de sproeiers. Ik heb de laatste jaren mijn fuego's voor de winterstalling afgetankt met Firezone Competition 102. Daar zit geen ethanol in. Ethanol is vaak de oorzaak voor het ontstaan van sludge. Deze Competition 102 benzine is wel wat duurder, maar voorkomt wel de ellende van sludge.
Vergeet niet voor de winterstalling nog een eindje te rijden zodat het nieuwe mengsel ook ruimschoots in het systeem komt.
In normale Euro 95 of Super zit tegenwoordig ca 5% ethanol. E10 bevat nog meer alcohol, zo'n 10%, maar dat gebruik je vast niet.
Waar vuur is, is een Fuego
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique
Fuego Turbo (octobre 1984) 620 gris metal
Fuego GTS (novembre 1980) 694 noir electrique
Fuego GTS (janvier 1982) 477 bleu saphir
Fuego TX automatic decouvrable (avril 1982) 490 bleu baltique
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 266 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 126 Weergaves
-
Laatste bericht door khaledje
-
- 6 Reacties
- 904 Weergaves
-
Laatste bericht door martinefrank
-
- 6 Reacties
- 246 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 576 Weergaves
-
Laatste bericht door erik75
-
- 0 Reacties
- 175 Weergaves
-
Laatste bericht door Thijs3.5
-
- 4 Reacties
- 385 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone