Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ik verwacht dat het lastig wordt nu Renault het probleem heeft bevestigd en heeft aangegeven dat het met een oplossing komt.horten en stoten bij koude moter
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3331
- Lid geworden op: 11 dec 2009
- Laatste bezoek: 30 jan 2025 18:44
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Re: horten en stoten bij koude moter
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 18 okt 2013
- Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
We gaan het zien , Mijn dealer erkende het probleem meteen al , en schoof het naar RN en Frankrijk , aangegeven dat ik Auto bij hun gekocht heb en niet afhankelijk ben van RN, ook dat werd erkend. en ze hoopte op een spoedige oplossing , naar nu blijkt komt die dus 10 maanden later , als die op tijd is. ervaring leert helaas anders.
laat ze maar met een oplossing komen? heb alternatieven aangegeven. dus ze hebben evt wat mogelijkheden.
laat ze maar met een oplossing komen? heb alternatieven aangegeven. dus ze hebben evt wat mogelijkheden.
Megane 4, 2018
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 13 jul 2013
- Laatste bezoek: 10 dec 2022 08:55
- Actief als: particulier
- Locatie: Soesterberg
Re: horten en stoten bij koude moter
Mijn dealer erkent het probleem ook. Liet me ook wat interne mails tussen dealer en RN zien waarin duidelijk wordt dat RN het probleem erkent en koppelt aan een bepaalde serie van de Tce 130 motor. Verder helaas geen enkele toezegging of en wanneer het probleem opgelost gaat worden.
Captur E-TECH plug-in hybrid 160 Initiale Paris
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 18 okt 2013
- Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
@janpeter
die had ik nog niet gehoord ,een bepaalde serie van de tce130, wist wel dat er mensen zijn die er geen last van hadden , maar dacht eigenlijk meer dat dit kwam doordat deze mensen uit belgie kwamen en dat daar andere eco normen gelden
as. dinsdag gesprek met met dealer tav het inhouden voor als nog wijzen de eis van mijn advocaat af omdat ze verwachten dat er in de zomer (juni) een update voor het motormanagement komt . en ik citeer, die het probleem verminderd of oplost ,einde citaat. dealer gaf mede als argument citeer, het probleem is te gering om over te gaan tot ontbinding van koopovereenkomst ,einde citaat. hij gaf aan dat ze een groot beroep doen op mijn geduld, en als ik evt naar de geschillencommissie wil hun daar wel medewerking aan verlenen. wordt wel een lang verhaal zo. GC kan ook een mnd of 2 , 3 duren. we gaan het zien dinsdag.
die had ik nog niet gehoord ,een bepaalde serie van de tce130, wist wel dat er mensen zijn die er geen last van hadden , maar dacht eigenlijk meer dat dit kwam doordat deze mensen uit belgie kwamen en dat daar andere eco normen gelden
as. dinsdag gesprek met met dealer tav het inhouden voor als nog wijzen de eis van mijn advocaat af omdat ze verwachten dat er in de zomer (juni) een update voor het motormanagement komt . en ik citeer, die het probleem verminderd of oplost ,einde citaat. dealer gaf mede als argument citeer, het probleem is te gering om over te gaan tot ontbinding van koopovereenkomst ,einde citaat. hij gaf aan dat ze een groot beroep doen op mijn geduld, en als ik evt naar de geschillencommissie wil hun daar wel medewerking aan verlenen. wordt wel een lang verhaal zo. GC kan ook een mnd of 2 , 3 duren. we gaan het zien dinsdag.
Megane 4, 2018
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 21
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 16 okt 2015
- Laatste bezoek: 31 mar 2018 13:14
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Kadjar Bose benzine 2 maand in mijn bezit geen hik en dik tevreden van de wagen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 98
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015
- Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Hier nog steeds wel gehik.
Zal niet vanzelf overgaan.
Tis net een extreme adventure:-)
Ik geloof intussen wel dat het ooit opgelost zal worden, maar ik heb echt het idee dat de motor er extra van slijt.
das wel balen want maar twee jaar garantie bij RN.
Zal niet vanzelf overgaan.
Tis net een extreme adventure:-)
Ik geloof intussen wel dat het ooit opgelost zal worden, maar ik heb echt het idee dat de motor er extra van slijt.
das wel balen want maar twee jaar garantie bij RN.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 51
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Je hebt wat voor hee, een ongevalwagen met versleten motor binnenkort
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 02 dec 2015
- Laatste bezoek: 29 okt 2017 11:38
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
hier geen hik meer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 28
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 22 jan 2016
- Laatste bezoek: 29 jan 2025 08:18
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Lijk mij sterk dat de motor hier extra van zou gaan slijten. Kan mij bij extreem hevig schokken alleen indenken dat het vliegwiel en de koppeling het zwaar gaan krijgen. Echter heeft de TCE naar mijn weten geen twee-massa vliegwiel, dus ook dat zal allemaal wel meevallen. En tevens is het schokken bij de Kadjar niet zo extreem dat een vliegwiel of koppeling het hierdoor gaat begeven.Ik geloof intussen wel dat het ooit opgelost zal worden, maar ik heb echt het idee dat de motor er extra van slijt.
das wel balen want maar twee jaar garantie bij RN.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 98
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015
- Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Het zijn toch wissellasten, net als optrekken maar dan 100X per minuut.
We zullen zien hoe lang deze motoren meegaan.
Als bij 50000KM de pistonpenlagers het begeven weten we hoe het komt.
Das helaas na 24 maanden.
Hopen dus dat er in Juni een oplossing komt.
staat nu op 5000KM.
We zullen zien hoe lang deze motoren meegaan.
Als bij 50000KM de pistonpenlagers het begeven weten we hoe het komt.
Das helaas na 24 maanden.
Hopen dus dat er in Juni een oplossing komt.
staat nu op 5000KM.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 28
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 22 jan 2016
- Laatste bezoek: 29 jan 2025 08:18
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Die pistonpenlagers gaan echt niet zomaar stuk. Downsize blokjes zijn sterker geconstrueerd dan jij denkt.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 98
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015
- Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Die blokjes zijn natuurlijk sterk genoeg, maar als er een factor 100 meer wissellasten optreed slijt 1 en ander 100 keer sneller.
Het valt dan wel ruim binnen de constructiesterkte, maar overschrijd het aantal cycles 100 keer sneller.
Geen 1 benzine blokje is ontworpen voor 2 miljoen km..(20000km x100)
Is echt geen rocketscience.
Maar heeft niet veel nut om er verder over te filosoferen denk ik.
De toekomst zal het ons leren.
Het valt dan wel ruim binnen de constructiesterkte, maar overschrijd het aantal cycles 100 keer sneller.
Geen 1 benzine blokje is ontworpen voor 2 miljoen km..(20000km x100)
Is echt geen rocketscience.
Maar heeft niet veel nut om er verder over te filosoferen denk ik.
De toekomst zal het ons leren.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16530
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 30 jan 2025 10:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: horten en stoten bij koude moter
Een pistonpen is niet gelagerd,is gewoon een stukje metaal wat de zuiger aan drijfstang bevestigd. Vastgezet met 2 borgclipjes.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 28
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 22 jan 2016
- Laatste bezoek: 29 jan 2025 08:18
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Waar haal jij die 100 wissellasten vandaan? De motor loopt misschien bij bepaalde toerentallen/ lasten niet soepel, maar dat verhaal van wissellasten op motor componenten kan ik niet rijmen.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 98
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015
- Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Slijt dat niet dan?
Zit er bovenin de drijfstang geen lagerbusje?
Wissellasten, ik bedoel de wissellast tussen gas erop, en gas eraf.
De tce doet dit zelfstandig, 100 keer per minuut ongeveer, bij constante snelheid rond 2000tpm.
Zit er bovenin de drijfstang geen lagerbusje?
Wissellasten, ik bedoel de wissellast tussen gas erop, en gas eraf.
De tce doet dit zelfstandig, 100 keer per minuut ongeveer, bij constante snelheid rond 2000tpm.
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: 29 jun 2015
- Laatste bezoek: 01 mar 2024 14:44
- Actief als: particulier
- Locatie: Midden Nederland
Re: horten en stoten bij koude moter
Dan zou ik me eerder druk maken over het fijne start-stop systeem. Zodra de auto start is je smering nog niet optimaal, en juist dan is het cruciaal. De wisseling in belasting merkt de motor niks van, bereken de krachten maar eens als je een keerje tot 4.500/5.000 doortrekt op je lager. Die schommeling bij 2.000 toeren is echt verwaarloosbaar. Ga maar eens na wat voor toerentallen de turbine van je turbo draait tijdens een ritje. Vollast, deellast, gas los.... Die schommeling tijdens t inhouden ga je echt niet merken aan slijtage.Kad in mijn Jar. schreef:Die blokjes zijn natuurlijk sterk genoeg, maar als er een factor 100 meer wissellasten optreed slijt 1 en ander 100 keer sneller.
Het valt dan wel ruim binnen de constructiesterkte, maar overschrijd het aantal cycles 100 keer sneller.
Geen 1 benzine blokje is ontworpen voor 2 miljoen km..(20000km x100)
Is echt geen rocketscience.
Maar heeft niet veel nut om er verder over te filosoferen denk ik.
De toekomst zal het ons leren.
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: horten en stoten bij koude moter
Interessante discussies ...
Ik vergelijk het horten en stoten - ben een pechvogel uit België die er ook last van heeft met een Kadjar benzine geleverd in october 2015 - met het rijden met benzine van een te laag octaangehalte. Ik verduidelijk :
Ik reed vanaf 1998 tot 2000 een Laguna die absoluut geen eurosuper 95 kon hebben. Als je een tank eurosuper 95 vulde, gingen de kleppen van de 1800 cc benzinemotor danig aan het kletteren dat je verstijfde van schrik als je het klaaggeluid aanhoorde. Net alsof je dringend een versnelling lager moest schakelen.
Door even octaan 98 te tanken verdween het euvel.
Wat zei m'n garagehouder daar toen over ? Uitkijken ... want blijven rijden met die benzine octaan 95 is moordend voor je motor en in casu de kleppen en zuigers die door ongunstige verbranding en onjuiste ontstekingstijdstip werkelijk "verbrand" geraakten na verloop van tijd ...
Dat is nu exact wat ik vrees voor mijn Kadjar.
Het horten en stoten lijkt verdraaid sterk op hetgeen ik hierboven beschreef.
98 octaan tanken haalt nu uiteraard niks meer uit.
Ben ik er totaal naast als ik ons huidige probleem van horten en stoten vergelijk met de Laguna octaan historie van weleer ?
Benieuwd hoe de ooit genaamde "Régie Nationale Des Automobiles Renault" DAT gaat oplossen ...
Ik vergelijk het horten en stoten - ben een pechvogel uit België die er ook last van heeft met een Kadjar benzine geleverd in october 2015 - met het rijden met benzine van een te laag octaangehalte. Ik verduidelijk :
Ik reed vanaf 1998 tot 2000 een Laguna die absoluut geen eurosuper 95 kon hebben. Als je een tank eurosuper 95 vulde, gingen de kleppen van de 1800 cc benzinemotor danig aan het kletteren dat je verstijfde van schrik als je het klaaggeluid aanhoorde. Net alsof je dringend een versnelling lager moest schakelen.
Door even octaan 98 te tanken verdween het euvel.
Wat zei m'n garagehouder daar toen over ? Uitkijken ... want blijven rijden met die benzine octaan 95 is moordend voor je motor en in casu de kleppen en zuigers die door ongunstige verbranding en onjuiste ontstekingstijdstip werkelijk "verbrand" geraakten na verloop van tijd ...
Dat is nu exact wat ik vrees voor mijn Kadjar.
Het horten en stoten lijkt verdraaid sterk op hetgeen ik hierboven beschreef.
98 octaan tanken haalt nu uiteraard niks meer uit.
Ben ik er totaal naast als ik ons huidige probleem van horten en stoten vergelijk met de Laguna octaan historie van weleer ?
Benieuwd hoe de ooit genaamde "Régie Nationale Des Automobiles Renault" DAT gaat oplossen ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16530
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 30 jan 2025 10:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: horten en stoten bij koude moter
De oude motoren reden en rijden prima op euro 95? Denk dat er een ander euvel aan de hand was.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: horten en stoten bij koude moter
O ja ? Dat had ik graag geweten.mechanic schreef:De oude motoren reden en rijden prima op euro 95? Denk dat er een ander euvel aan de hand was.
Even dit onderwerp verplaatst naar Laguna.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 28
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 22 jan 2016
- Laatste bezoek: 29 jan 2025 08:18
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Enkel bij sommige sportwagens is RON98 echt voorgeschreven. Uiteraard kan het geen kwaad om RON98 te tanken. In dat geval moet je echter niet denken dat het baat heeft bij één tank, dan moet je het dus altijd tanken.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: horten en stoten bij koude moter
Sterk opgevoerde motoren hebben behoefte aan een beter ontbrandbaar mengsel en zullen gaan "pingelen" bij ron95 de fabrikant zal dan ron98 gaan voorschrijven. VW doet dat bij de lichtere TSI/GTI motoren(met turbo dus).
Op moderne motoren zit een klopsensor die registreert het "pingelen"en zal een signaal afgeven aan de elektronica die vervolgens ingrijpt door minder brandstof in te spuiten, dit om motorschade te voorkomen. Zit zo'n klopsensor niet met het exact juiste moment aan het motorblok geschroefd dan zal deze niet goed werken, ook kan de sensor defekt zijn of raken. Dat merk je dan omdat de motor niet lekker loopt.(Dit kan met de Laguna van Fluence aan de hand geweest zijn).
Het pingelen komt voor bij lage toeren en zware bealasting,die hoor je het best, en bij hoge toeren, zgn.Highspeed knock, die hoor je praktisch niet. In beide gevallen zal bij langdurig hiermee doorrijden ernstige schade aan en in de motor ontstaan.
mvg Willem S
Op moderne motoren zit een klopsensor die registreert het "pingelen"en zal een signaal afgeven aan de elektronica die vervolgens ingrijpt door minder brandstof in te spuiten, dit om motorschade te voorkomen. Zit zo'n klopsensor niet met het exact juiste moment aan het motorblok geschroefd dan zal deze niet goed werken, ook kan de sensor defekt zijn of raken. Dat merk je dan omdat de motor niet lekker loopt.(Dit kan met de Laguna van Fluence aan de hand geweest zijn).
Het pingelen komt voor bij lage toeren en zware bealasting,die hoor je het best, en bij hoge toeren, zgn.Highspeed knock, die hoor je praktisch niet. In beide gevallen zal bij langdurig hiermee doorrijden ernstige schade aan en in de motor ontstaan.
mvg Willem S
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 28
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 22 jan 2016
- Laatste bezoek: 29 jan 2025 08:18
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
@ WillemS
Vooral met hoge compressie motoren is RON98 een vereiste, zoals de oude M3 motor (E30 tot de F30). Zoals je aangeeft heeft de zogenaamde pingel sensor de noodzaak om RON98 te tanken bij veel motoren kunnen wegnemen. Bij de huidige generatie TSI motoren wordt gewoon aangeraden RON95 of hoger te tanken. Zelfs de hoge compressie motoren van Mazda (SkyActiv = 14:1) kunnen zonder problemen op RON95 rijden.
Vooral met hoge compressie motoren is RON98 een vereiste, zoals de oude M3 motor (E30 tot de F30). Zoals je aangeeft heeft de zogenaamde pingel sensor de noodzaak om RON98 te tanken bij veel motoren kunnen wegnemen. Bij de huidige generatie TSI motoren wordt gewoon aangeraden RON95 of hoger te tanken. Zelfs de hoge compressie motoren van Mazda (SkyActiv = 14:1) kunnen zonder problemen op RON95 rijden.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 21
- Berichten: 1471
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 05:56
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
in mijn 19 16v tank ik ook altijd goede RON 98 (niet van de Tango bv...) het verschil is duidelijk te merken: soepeler draaien, klimmen in toeren gaat iets makkelijker etc
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 18 okt 2013
- Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
vandaag gesprek gehad met dealer , moet zeggen vrij positief verlopen . is evt bereid de auto om te ruilen voor een gelijkwaardige auto , helaas had hij die niet staan , had wel een andere met minder opties ,dus zou ik moeten inleveren op tov wat ik nu heb.
op de andere optie was hij ook positief , wil zeggen dat hij met RN in overleg ging om na de update een brief te laten versturen waarin wordt gegarandeerd dat het niet van invloed is/was op de levensduur van de auto.
ook een optie/offerte gekregen om een nieuwe te kopen ,helaas gaat dat niet met gesloten beurs, dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden, wordt wederom vervolgt.
op de andere optie was hij ook positief , wil zeggen dat hij met RN in overleg ging om na de update een brief te laten versturen waarin wordt gegarandeerd dat het niet van invloed is/was op de levensduur van de auto.
ook een optie/offerte gekregen om een nieuwe te kopen ,helaas gaat dat niet met gesloten beurs, dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden, wordt wederom vervolgt.
Megane 4, 2018
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 5
- Berichten: 16530
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 30 jan 2025 10:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: horten en stoten bij koude moter
Een eenvoudige f3p motor,de 1.8 8v, of b18u bij Volvo rijdt prima op 95. Zonder motorklop.
Zal niet zeggen dat het niet waar is dat deze op 98 beter draait,maar op 95 moet het zonder problemen kunnen.
Zal niet zeggen dat het niet waar is dat deze op 98 beter draait,maar op 95 moet het zonder problemen kunnen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: horten en stoten bij koude moter
-> aangezien hier een discussie over de Renault Kadjar gevoerd wordt, is het item van 95 en 98 octaan benzine overgeplaatst naar het topic "Laguna".
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 02 dec 2015
- Laatste bezoek: 29 okt 2017 11:38
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
en is het inmiddels al opgelost ??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 18 okt 2013
- Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
nee helaas nog niet , we liggen te ver uit elkaar moet teveel inleveren als ik vernieuw , en 1-1 overzetten hebben ze niet met de zelfde opties , als het goed is belt de dealer morgen met een ander voorstel , anders toch naar de geschillencommissie denk ik, erg jammer
Megane 4, 2018
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 5
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 01 nov 2014
- Laatste bezoek: 17 jan 2017 16:51
- Actief als: particulier
- Locatie: belgie
Re: horten en stoten bij koude moter
Shit, hou mijn hart vast, mijne wordt deze of volgende week geleverd
Kadjar bose tce titanium grijs,safety pack,parking pack,leder pack,winterpack downgrade 17’’!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 02 dec 2015
- Laatste bezoek: 29 okt 2017 11:38
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
wat ik niet begrijp is dat de mensen die er niet tevreden over zijn en het inhoud zat zijn er geen zaak van maken .
je staat volledig in je RECHT als je de koop doet ontbinden .
brief laten schrijven door een jurist de dealer/renault nederland 2 weken de tijd geven voor reparatie of herstel.
en daarna koop ontbinden auto inleveren en geld terug .
je staat volledig in je RECHT als je de koop doet ontbinden .
brief laten schrijven door een jurist de dealer/renault nederland 2 weken de tijd geven voor reparatie of herstel.
en daarna koop ontbinden auto inleveren en geld terug .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
-
- lid
- Posts in topic: 98
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 25 sep 2015
- Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Tja Jan, ik zat ook op het randje v.w.b koop ontbinden, maar nu is er een toezegging voor Juni v.w.b. een oplossing..
En deze week word er voor een paar duizend euro aan de auto hersteld (zie ander topic) ...en ik heb er een trekhaak van 1000 euros onder laten zetten een tijdje geleden.
Dat maakt het allemaal wel wat ingewikkelder.
Als de mijne netjes gespoten is straks en het probleem (kleurverschil-ander topic) is daarmee opgelost wacht ik wel tot Juni op de oplossing voor horten en stoten.
Eerlijk is eerlijk, Rlink voldoet na de update aan mijn verwachtingen.(vooral achteruitrijcamera start nu in seconden op!)
Ik maak 80% snelweg kilometers (20000 p/j maar) daardoor horten misschien wel vol te houden tot Juni.
Ik hoop wel voor de zomervakantie probleem-vrij te zijn met de KJ, want dan weer 3500KM in 3 weekjes:-) en dan moet ie echt hard werken.
Duimen v.w.b spuitwerk, dat word het kantelpunt.
Horten en stoten komt goed denk ik, hoop dat de motor niet teveel geleden heeft daarvan.
Ik merk namelijk wel dat als ik de auto start deze bij stationair een raar geluid maakt...
Maar heb het nog even als autofobisch-hypochonder gedrag van mezelf bestempeld:-)
Immer hoopvol op goede afloop.
(doet de TukZon het goed:-)? )
En deze week word er voor een paar duizend euro aan de auto hersteld (zie ander topic) ...en ik heb er een trekhaak van 1000 euros onder laten zetten een tijdje geleden.
Dat maakt het allemaal wel wat ingewikkelder.
Als de mijne netjes gespoten is straks en het probleem (kleurverschil-ander topic) is daarmee opgelost wacht ik wel tot Juni op de oplossing voor horten en stoten.
Eerlijk is eerlijk, Rlink voldoet na de update aan mijn verwachtingen.(vooral achteruitrijcamera start nu in seconden op!)
Ik maak 80% snelweg kilometers (20000 p/j maar) daardoor horten misschien wel vol te houden tot Juni.
Ik hoop wel voor de zomervakantie probleem-vrij te zijn met de KJ, want dan weer 3500KM in 3 weekjes:-) en dan moet ie echt hard werken.
Duimen v.w.b spuitwerk, dat word het kantelpunt.
Horten en stoten komt goed denk ik, hoop dat de motor niet teveel geleden heeft daarvan.
Ik merk namelijk wel dat als ik de auto start deze bij stationair een raar geluid maakt...
Maar heb het nog even als autofobisch-hypochonder gedrag van mezelf bestempeld:-)
Immer hoopvol op goede afloop.
(doet de TukZon het goed:-)? )
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 18 okt 2013
- Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Hoi Jan , Heeft mijn advocaat gedaan , ze beroepen hun eigen op het feit dat het probleem te gering is en er een oplossing voor komt (juni) die het vermindert en of oplost , dus gingen niet akkoord met ontbinden , dan moet je verder met evt een rechtszaak of naar de geschillen commissie , laatste vergt veel tijd , en rechtszaak gaf mijn advocaat aan dat het niet zeker is wat die zal beslissen , en ook dan moest er een deskundig oordeel komen van een derde partij
@Kad in mijn Kadjar , kreeg van de dealer te horen dat als het probleem is opgelost dat we dan een brief kregen met daarin de opmerking dat het e.a. gegarandeerd geen invloed heeft op de levensduur van de auto, hoe ze dit nu al kunnen roepen terwijl ze nu nog niet zeker weten of het gaat werken verbaast mij ten zeerste. vandaar dat mijn dealer wel de auto wilde omruilen voor een gelijkwaardig model, helaas had hij die niet op voorraad ,dit omdat ik al de opties heb die er waren en daar ontbrak het bij de voorraad aan.
@Kad in mijn Kadjar , kreeg van de dealer te horen dat als het probleem is opgelost dat we dan een brief kregen met daarin de opmerking dat het e.a. gegarandeerd geen invloed heeft op de levensduur van de auto, hoe ze dit nu al kunnen roepen terwijl ze nu nog niet zeker weten of het gaat werken verbaast mij ten zeerste. vandaar dat mijn dealer wel de auto wilde omruilen voor een gelijkwaardig model, helaas had hij die niet op voorraad ,dit omdat ik al de opties heb die er waren en daar ontbrak het bij de voorraad aan.
Megane 4, 2018
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 02 dec 2015
- Laatste bezoek: 29 okt 2017 11:38
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
ja de hyundai tucson doet het naar volle tevredenheid .
sta nog steeds achter de beslissing om de koop te laten ontbinden van mijn kadjar.
ik was er ook mee bezig toen was hij 1 week oud misschien heeft dat er mee te maken
sta nog steeds achter de beslissing om de koop te laten ontbinden van mijn kadjar.
ik was er ook mee bezig toen was hij 1 week oud misschien heeft dat er mee te maken
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 63
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 18 okt 2013
- Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
ik was er ook vanaf week 1 mee bezig , meteen gemeld , maar vertrouwde erop dat er snel een oplossing zou zijn , niet dat het 9 maanden gaat duren ,
Megane 4, 2018
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 21
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 16 okt 2015
- Laatste bezoek: 31 mar 2018 13:14
- Actief als: particulier
Re: horten en stoten bij koude moter
Kadjar Bose benzine van 2 feb. in mijn bezit geen last van hik,wagen en motor rijden soepel.Dus niet ieder Kadjar bezitter
geef last van horten en stoten
geef last van horten en stoten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 414 Weergaves
-
Laatste bericht door Valkenet
-
- 11 Reacties
- 1307 Weergaves
-
Laatste bericht door CapturIvoire
-
- 1 Reacties
- 213 Weergaves
-
Laatste bericht door A110
-
- 2 Reacties
- 205 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 4 Reacties
- 430 Weergaves
-
Laatste bericht door Elkedage