Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Hoera! Applaus!Zoe in media
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 38
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 9
- Laatste bezoek: 09 feb 2018 22:50
-
- Donateur
- Posts in topic: 89
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Contacteer:
Een gevalletje ZOE NIET in de media.
Knap om niet in deze infographic van de HvA genoemd en/of afgebeeld te worden.
Het initiatief waar Renault wel degelijk bij betrokken is, Laden in de Arena, wordt wel genoemd, maar in tegenstelling tot afbeeldingen van de BMWi3, de Tesla, de Nissan en de Smart kon er geen plaatje van de ZOE vanaf.
Wel buitengemeen interessante infigraphic van de HvA dus het delen waard.
Knap om niet in deze infographic van de HvA genoemd en/of afgebeeld te worden.
Het initiatief waar Renault wel degelijk bij betrokken is, Laden in de Arena, wordt wel genoemd, maar in tegenstelling tot afbeeldingen van de BMWi3, de Tesla, de Nissan en de Smart kon er geen plaatje van de ZOE vanaf.
Wel buitengemeen interessante infigraphic van de HvA dus het delen waard.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Nu echt de ZOE in media: potentieel nieuw forumlid met nieuwe ZOE
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01
Dat is nu eens leuk om te lezen!
Toch een heel andere instelling dan 'Ik laat dat maar aan de nieuwe generatie over, te veel moeite voor mijn oude geest' (de tweede helft denk ik er altijd achteraan). Dat lees je maar al te vaak, alsof leeftijd iets te maken heeft met nieuwe dingen ervaren. Al is dat misschien makkelijk zeggen als twintiger
Misschien zien we hem op de volgende Zoe-dag
Toch een heel andere instelling dan 'Ik laat dat maar aan de nieuwe generatie over, te veel moeite voor mijn oude geest' (de tweede helft denk ik er altijd achteraan). Dat lees je maar al te vaak, alsof leeftijd iets te maken heeft met nieuwe dingen ervaren. Al is dat misschien makkelijk zeggen als twintiger
Misschien zien we hem op de volgende Zoe-dag
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 103
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 37
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Contacteer:
Mogelijk meerdere accuvarianten in de Kangoo en ZOE, maar geen snelladen voor de Kangoo . En ook geen nieuwe Renault ZE modellen op korte termijn.
Renault hints at 200-mile battery option for ZOE and Kangoo
Renault hints at 200-mile battery option for ZOE and Kangoo
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Hide post links |
-
- lid
Ik vond het bij de Zero motoren al een grote afgang dat ze de Chademo optie weghaalden. Ik dacht dat nu ondertussen wel duidelijk moet zijn dat het voor velen een vereiste is (als 20 min al lang is om te laden voor veel mensen).
Is er eigenlijk nog een voordeel aan de Kangoo ZE tegenover de Evalia? Snelladen lijkt me toch wel een heikel punt om niet te hebben. Waarom zou een bedrijf/persoon voor een kangoo kiezen?
Is er eigenlijk nog een voordeel aan de Kangoo ZE tegenover de Evalia? Snelladen lijkt me toch wel een heikel punt om niet te hebben. Waarom zou een bedrijf/persoon voor een kangoo kiezen?
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 10
- Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
Ze richten zich op bedrijven die per dag niet zo veel kilometers maken. Bezorgdiensten etc.
Lijkt mij overigens geen slim idee van Renault om het snelladen weg te laten. Wat kost dat nou extra, terwijl het gemak 'onbetaalbaar' is.
Nu snap ik uit de link niet helemaal wat het (echte) probleem is. Blijkbaar hebben ze niet genoeg engineers om een snellaadoptie te ontwikkelen? Maar die bestaat toch al? Je hoeft met de snellaadoptie toch geen gelijke tred te houden met de accu? Waar gebruik ik snelladen voor? Dat is om te komen waar ik (net) niet kan komen (maandag nog even 4 minuten bij een 43kw lader gestaan, durfde het net niet aan). Dus helemaal efficient hoeft dat niet te gaan, dus laadverliezen maken mij dan in principe niet uit. Laadverliezen zouden mij wel interesseren bij het laden op 11kw aangezien ik dat standaard doe (heel eerlijk bij de aanschaf van de zoe heb ik daar helemaal niet naar gekeken). Knal er een efficiente 11kw laadmogelijkheid in en 'on te fly' ook een snellaadmogelijkheid.
Ik denk dat Renaul hier toch echt een plank mis slaat...
Lijkt mij overigens geen slim idee van Renault om het snelladen weg te laten. Wat kost dat nou extra, terwijl het gemak 'onbetaalbaar' is.
Nu snap ik uit de link niet helemaal wat het (echte) probleem is. Blijkbaar hebben ze niet genoeg engineers om een snellaadoptie te ontwikkelen? Maar die bestaat toch al? Je hoeft met de snellaadoptie toch geen gelijke tred te houden met de accu? Waar gebruik ik snelladen voor? Dat is om te komen waar ik (net) niet kan komen (maandag nog even 4 minuten bij een 43kw lader gestaan, durfde het net niet aan). Dus helemaal efficient hoeft dat niet te gaan, dus laadverliezen maken mij dan in principe niet uit. Laadverliezen zouden mij wel interesseren bij het laden op 11kw aangezien ik dat standaard doe (heel eerlijk bij de aanschaf van de zoe heb ik daar helemaal niet naar gekeken). Knal er een efficiente 11kw laadmogelijkheid in en 'on te fly' ook een snellaadmogelijkheid.
Ik denk dat Renaul hier toch echt een plank mis slaat...
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Het "probleem" is dat een Kangoo ZE aandrijftechnisch een Fluence ZE is, geen Zoe. Ik vermijd even de discussie "dan leg je er toch een Zoe drivetrain in". Om een snellader aan een Kangoo toe te voegen moet je een totaal nieuwe lader bouwen en kun je niet (zoals de Zoe) slim gebruik maken van de spoelen van de motor. Het is hoe dan ook een grotere ingreep (lees: Ka-Ching) dan het op eerste gezicht lijkt.
Hoe raar het wellicht ook klinkt: het waarschijnlijk goedkoper om de Kangoo op termijn van CCS te voorzien.....
Hoe raar het wellicht ook klinkt: het waarschijnlijk goedkoper om de Kangoo op termijn van CCS te voorzien.....
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 10
- Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
CCS ligt toch wel ergens op de spreekwoordelijke plank? Waarschijnlijk naast de Zoe drivetrain Wij hoeven inderdaad die discussie niet te voeren, maar ik vind het vreemd dat die (blijkbaar?) niet gevoerd wordt bij Renault... Zeker bij een kangoo kun je mooi gebruik maken van oudere techniek die je al beschikbaar hebt.
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Renault levert 150 ZOE 's als onderdeel van vehicle to grid project Lombok in Utrecht
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Interessant en goed gedaan van Renault! Ik ben benieuwd of ze dan speciale versies gaan leveren die kunnen terugleveren, of dat ze (net zoals mijn gedachten zijn) gewoon in halve curves denken: je hoeft helemaal niet terug te leveren als je maar slim oplaadt, immers de auto is al een fikse verbruiker.
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 48
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Dat zou inderdaad de simpelste oplossing zijn. Maar waarom heet het project dan toch car-to-grid?
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Stukje in het FD over Tony Seba
"Schone energie zal de olie- en autowereld vermorzelen"
(Die van de paarden op straat, welke paarden?)
"Schone energie zal de olie- en autowereld vermorzelen"
(Die van de paarden op straat, welke paarden?)
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Niet de beste spreker, maar zoek hem maar eens op op youtube. Verhaal staat als een huis.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 12
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
Ik stuur nog wel eens een linkje van zijn keynote door aan "ongelovigen". Is geen speld tussen te krijgen inderdaad.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Hide post links |
-
- lid
Ook een mooie aflevering van Tegenlicht gisteren over de doorbraak van duurzame energie.
En leuk een Zoe gespot nadat de heer van Loboxnet wegrijdt in zijn witte tesla. Alleen jammer dat het aandeel van Renault in dat project niet werd genoemd (of haal ik nu twee projecten door elkaar?)
En leuk een Zoe gespot nadat de heer van Loboxnet wegrijdt in zijn witte tesla. Alleen jammer dat het aandeel van Renault in dat project niet werd genoemd (of haal ik nu twee projecten door elkaar?)
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Het verhaal was glashelder. Super goed. Ik verkondig het al ten minste twee jaar. Die Chinezen he, laat die maar schuiven. En olie oppompen met zonnepanelen, bwoehaha!!
Nee je haalt het niet door elkaar, maar Renault is net ingestapt. Overigens stond achter die witte Tesla een Zoe te laden.
Superjammer dat de VPRO heeft besloten dit achter een betaalmuur te zetten
Nee je haalt het niet door elkaar, maar Renault is net ingestapt. Overigens stond achter die witte Tesla een Zoe te laden.
Superjammer dat de VPRO heeft besloten dit achter een betaalmuur te zetten
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 8
- Laatste bezoek: 06 okt 2021 20:09
Heb het gisteravond ook gezien. En ze hadden het heel duidelijk over twee-richting laadpalen, dus ik ben ook heel benieuwd of Renault speciale Zoe's levert hiervoor.
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
- Contacteer:
Vanavond is er in de centrale bibliotheek in Utrecht een VPRO meetup waar je kunt napraten over deze uitzending. Robin Berg is er dacht ik ook. @Jeroen, Zullen we samen gaan vanavond?
7:00pm
Tegenlicht Meet Up Utrecht: Doorbraak van duurzaam
Wanneer
ma, 14. maart, 7pm – 10pm
Waar
Centrale bibliotheek Utrecht (kaart)
Beschrijving
Het moment waarop duurzame energie goedkoper is dan energie opgewekt uit fossiele brandstoffen, is bijna bereikt. De revolutie die dat teweegbrengt, zal niet ophouden bij het milieu. Het zal grote gevolgen hebben op geopolitieke verhoudingen, voor investeerders en ondernemers. Hoe zal deze nieuwe duurzame politieke en economische werkelijkheid eruit zien?
Tegenlicht zet aan tot discussie. Iedere week op maandagavond kunt u meedoen aan die discussie. In de Centrale Bibliotheek gaat u in gesprek met andere Utrechters over belangrijke maatschappelijke thema’s van dit moment aan de hand van de Tegenlicht documentaires van de VPRO. http://bit.ly/1QvDeLz
De Tegenlicht Meet up Utrecht is actueel, met het oog op de toekomst en - als het even kan - ingebed in de Utrechtse context.
7:00pm
Tegenlicht Meet Up Utrecht: Doorbraak van duurzaam
Wanneer
ma, 14. maart, 7pm – 10pm
Waar
Centrale bibliotheek Utrecht (kaart)
Beschrijving
Het moment waarop duurzame energie goedkoper is dan energie opgewekt uit fossiele brandstoffen, is bijna bereikt. De revolutie die dat teweegbrengt, zal niet ophouden bij het milieu. Het zal grote gevolgen hebben op geopolitieke verhoudingen, voor investeerders en ondernemers. Hoe zal deze nieuwe duurzame politieke en economische werkelijkheid eruit zien?
Tegenlicht zet aan tot discussie. Iedere week op maandagavond kunt u meedoen aan die discussie. In de Centrale Bibliotheek gaat u in gesprek met andere Utrechters over belangrijke maatschappelijke thema’s van dit moment aan de hand van de Tegenlicht documentaires van de VPRO. http://bit.ly/1QvDeLz
De Tegenlicht Meet up Utrecht is actueel, met het oog op de toekomst en - als het even kan - ingebed in de Utrechtse context.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Lijkt me heel gezellig en nuttig! Ik mail je voor details.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Ik was ook voornemens naar de meetup te gaan, maar begreep dat die op woensdag 16-3 in Amsterdam was. Die van Utrecht vanavond kwam ik niet tegen. Ik kijk er vast overheen?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
- Contacteer:
-
Topic author - lid
dank! Ik ga dan naar die van Amsterdam. laten we elkaar hier op de hoogte houden van de learnings (of kom ook naar Amsterdam : )
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Kom gewoon gezellig vanavond Pieter
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Contacteer:
Opmerking vooraf: ik vind het nadenken over stockage van elektrische energie op zich een prima initiatief. Dat EVs hierbij een rol zouden kunnen spelen, is duidelijk of het de meest efficiënte manier is weet ik zo nog niet. Een batterij voor een EV voldoet aan zeer strenge eisen: hoge stromen, zowel voor laden, maar zeker voor ontladen. Zo'n batterij is ook erg duur. De onze zou een waarde hebben van ongeveer 8000€ voor 22 kWh bruikbare energie.
Een vraag die dient gesteld is de volgende:
Het voorgestelde systeem zou kunnen werken voor de maanden maart t.e.m. september. Dan leveren zonnepanelen voldoende energie om het verbruik te dekken. Dagproductie kan met het voorgestelde systeem 's nacht verbruikt worden en zelfs een minder zonnige dag kan worden afgedekt met de productie van enkele dagen eerder. Maar hoe kom je de winter door?
De opbrengst van de maanden november, december en januari volstaan helemaal niet. Voor oktober en februari zou het zonder een inspanning langs verbruikerskant ook niet lukken.
Je moet de installatie al enorm overdimensioneren om met de opbrengst van december het verbruik van die maand te kunnen dekken.
Ter info dit betreft de productie voor het zeer zonnige jaar 2015 van een installatie bij mij in de buurt (zelf heb ik geen monitoringsysteem) bestaande uit 28 panelen, perfect zuid gericht met een geinstalleerde vermogen van 6,3 kWp. Totale jaarproductie bedroeg 6500 kWh, dus dat volstaat op zich wel.
De zonne-energie moet dus onvermijdelijk aangevuld worden met een andere vorm van hernieuwbare energie die misschien wel varieert, maar niet volgens de seizoenen.
Om dezelfde reden zal een powerwall van Tesla, gevoed door zonnepanelen, je in onze regio nooit kunnen losmaken van het elektriciteitsnet, wat de marketing er ook van beweert.
Een vraag die dient gesteld is de volgende:
Het voorgestelde systeem zou kunnen werken voor de maanden maart t.e.m. september. Dan leveren zonnepanelen voldoende energie om het verbruik te dekken. Dagproductie kan met het voorgestelde systeem 's nacht verbruikt worden en zelfs een minder zonnige dag kan worden afgedekt met de productie van enkele dagen eerder. Maar hoe kom je de winter door?
De opbrengst van de maanden november, december en januari volstaan helemaal niet. Voor oktober en februari zou het zonder een inspanning langs verbruikerskant ook niet lukken.
Je moet de installatie al enorm overdimensioneren om met de opbrengst van december het verbruik van die maand te kunnen dekken.
Ter info dit betreft de productie voor het zeer zonnige jaar 2015 van een installatie bij mij in de buurt (zelf heb ik geen monitoringsysteem) bestaande uit 28 panelen, perfect zuid gericht met een geinstalleerde vermogen van 6,3 kWp. Totale jaarproductie bedroeg 6500 kWh, dus dat volstaat op zich wel.
De zonne-energie moet dus onvermijdelijk aangevuld worden met een andere vorm van hernieuwbare energie die misschien wel varieert, maar niet volgens de seizoenen.
Om dezelfde reden zal een powerwall van Tesla, gevoed door zonnepanelen, je in onze regio nooit kunnen losmaken van het elektriciteitsnet, wat de marketing er ook van beweert.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
@Fivari: Don't let facts spoil a good opinion my friend!!
Laten we het probleem nou gewoon de komende vijf jaar wat simpeler maken. Getallen zijn Nederlands......
Overdag stoken we hier in een vrijwel rechte lijn 16 GW. 16 GW. Er moeten nog hééĺ veel panelen en windmolens bij om daar een deuk in te slaan.
Het mééŕ verbruik door EV's kan natuurlijk makkelijk worden opgevangen. Ik heb eens uitgerekend dat met de huidige infrastructuur en gebruik makend van het minder-verbruik in de nacht 8 miljoen (!!!) EV's kunnen worden opgeladen.
Ik wil maar zeggen: teruggeven (V2G) is voorlopig totaal niet nodig. Als we nou iets meer PV's op kantoren neerleggen en daar de EV's van de papa's die daar werken aanhangen, dan wordt er heel wat minder olie geimporteert en kan mama om half zes nog gewoon de oven aanzetten.
Anders gezegd: het is leuk om oplossingen uit te vinden voor de problemen van volgende week, maar ik denk liever aan oplossingen voor morgen (vrij naar Elon Musk, discussie over batterijen versus waterstof)
Laten we het probleem nou gewoon de komende vijf jaar wat simpeler maken. Getallen zijn Nederlands......
Overdag stoken we hier in een vrijwel rechte lijn 16 GW. 16 GW. Er moeten nog hééĺ veel panelen en windmolens bij om daar een deuk in te slaan.
Het mééŕ verbruik door EV's kan natuurlijk makkelijk worden opgevangen. Ik heb eens uitgerekend dat met de huidige infrastructuur en gebruik makend van het minder-verbruik in de nacht 8 miljoen (!!!) EV's kunnen worden opgeladen.
Ik wil maar zeggen: teruggeven (V2G) is voorlopig totaal niet nodig. Als we nou iets meer PV's op kantoren neerleggen en daar de EV's van de papa's die daar werken aanhangen, dan wordt er heel wat minder olie geimporteert en kan mama om half zes nog gewoon de oven aanzetten.
Anders gezegd: het is leuk om oplossingen uit te vinden voor de problemen van volgende week, maar ik denk liever aan oplossingen voor morgen (vrij naar Elon Musk, discussie over batterijen versus waterstof)
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 45
- Laatste bezoek: 31 okt 2022 23:03
Kennen jullie ook het videoblog van Horst Lüning?
Sind 100% Elektroautos in Deutschland möglich? Ja - fast ohne Einschränkungen.
Wie weit reichen unsere Lithium Vorräte? Kann Elektromobilität überhaupt funktionieren?
Die Entwicklung des Strompreises
Vermutungen zur Vorstellung des Tesla Model 3 (Model ≡) am 31.3.2016
En nog tientallen andere video’s
https://www.youtube.com/user/UnterBlog/videos
Sind 100% Elektroautos in Deutschland möglich? Ja - fast ohne Einschränkungen.
Wie weit reichen unsere Lithium Vorräte? Kann Elektromobilität überhaupt funktionieren?
Die Entwicklung des Strompreises
Vermutungen zur Vorstellung des Tesla Model 3 (Model ≡) am 31.3.2016
En nog tientallen andere video’s
https://www.youtube.com/user/UnterBlog/videos
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Niet echt Zoe in de media, maar wie het niet gezien heeft: De doorbraak van duurzaam, http://www.npo.nl/vpro-tegenlicht/13-03 ... ON_1246101 Drie kwartier "bek op straat", als jullie me de uitdrukking vergeven.
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 45
- Laatste bezoek: 31 okt 2022 23:03
Vandaag in de telegraaf,
DEN HAAG - Over tien jaar mogen er in Nederland alleen nog maar elektrische auto's worden verkocht. Dat wil de PvdA, getuige haar 'energievisie''. Die werd woensdag gepresenteerd.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2541 ... uto__.html
http://nos.nl/artikel/2093183-pvda-wil- ... annen.html
Over tien jaar zullen auto's op fossiele brandstoffen in Nederland niet meer te koop zijn. Alleen zero emission auto's worden dan nog toegelaten op onze wegen. De verbrandingsmotor zal in 2030 geheel uitgefaseerd worden. Benzinestations zullen dan vervangen zijn door snellaadstations waar op hoge snelheid geladen wordt.
Uit: PvdA-nota energiebeleid
DEN HAAG - Over tien jaar mogen er in Nederland alleen nog maar elektrische auto's worden verkocht. Dat wil de PvdA, getuige haar 'energievisie''. Die werd woensdag gepresenteerd.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2541 ... uto__.html
http://nos.nl/artikel/2093183-pvda-wil- ... annen.html
Over tien jaar zullen auto's op fossiele brandstoffen in Nederland niet meer te koop zijn. Alleen zero emission auto's worden dan nog toegelaten op onze wegen. De verbrandingsmotor zal in 2030 geheel uitgefaseerd worden. Benzinestations zullen dan vervangen zijn door snellaadstations waar op hoge snelheid geladen wordt.
Uit: PvdA-nota energiebeleid
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Zal wel weer popie jopie PvdA bashen worden uit de bekende hoek. Ondertussen voeren wij volstrekt nutteloos de maximum snelheid op naar 130 (geen snelheidswinst, wel meer fossiel, vervuiling en ongelukken).
De Noren lullen niet, die doen. En verkopen ondertussen met een brede glimlach CO2 vertificaten aan de E.ON om de NEDERLANDSE gemeenten zich met hun energie-aanbesteding fijn te laten voelen: 100% groene stroom uit kolen!!!!
De Noren lullen niet, die doen. En verkopen ondertussen met een brede glimlach CO2 vertificaten aan de E.ON om de NEDERLANDSE gemeenten zich met hun energie-aanbesteding fijn te laten voelen: 100% groene stroom uit kolen!!!!
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 33
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
@zoe2goe. De beroemde spijker precies op zijn kop geslagen.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Thanks @VanAssen. Ik rijd tegenwoordig principieel strikt 100 (104 op de teller). Niemand maakt mij de pis meer lauw zoals ze dat bij ons zeggen
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Ik weet niet meer waar ik dit had gezien maar wel interessant. Merk dat er steeds meer spelers op de markt komen van Accu's.(powerwall etc.) 2017 wordt een interessant jaar voor de accu industrie.
http://www.grafeen.be/2016/02/21/grabat ... -de-markt/
http://datanews.knack.be/ict/schneider- ... 1458037212
http://www.grafeen.be/2016/02/21/grabat ... -de-markt/
http://datanews.knack.be/ict/schneider- ... 1458037212
Rij elektrisch
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan