renault megane 1.9 dci

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic

Topic author
ronneke
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

renault megane 1.9 dci

Bericht door ronneke »

probleem 1

mijn megane 1.9 dci uit 2001 hapert nogal als deze stationair loopt bij koude temperaturen.
hij draait dan ongeveer 750 tot 800 toeren.
het kan dus zijn dat de temperatuur niet goed gemeten word. maar waar zit die sensor dan.

probleem 2

na de revisie van mijn motor (kapotte turbo met alle gevolgen van dien),heb ik hetvolgende probleem.
bij een snelheid van ongeveer 150 km/h in de vijfde versnelling, gaat het lampje branden van het voorgloeien (foutmelding).Heb dit uit laten lezen,maar bij renailt zelf weten ze het ook niet echt.
de melding is "turbodruk te hoog".Hier door gaat de motor op een noodprogramma lopen en wordt de turbodruk niet meer meegerekend,gevolg max snelheid ongeveer 120 km/h

zou het kunnen zijn dat de turbodruk sensor een verkeerde waarde geeft bij een hoge turbodruk (hoog vermogen)
dit zeg ik doordat als ik bij 140 km/h gas geef er ontzettend veel grijze rook uit de uitlaat komt

of zit ik op het verkeerde spoor?

probleem 3

ik moet mijn rembekrachtiger vervangen (lek membraam),is dit een invoudige klus of heb ik special tools nodig.

en is de bovenaanslag van het rempendaal af te stellen? dit zou het vervangen van de rembekrachtiger tijdelijk uitstellen.

al met al heel wat vragen ...... ik hoop dat er iemand raad mee weet.

b.v.d. Ron

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen