Even een snel vraagje
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 9
- Laatste bezoek: 11 aug 2015 16:22
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Even een snel vraagje
Ik ben vandaag van Berlijn naar huis gereden met de Avantime. Heerlijke rit gehad, rijd super..... Nou vraag ik me echter nog een ding af.. War is dat knpje rechts van de knop voor d gevarenlichten met die twe poppetjes erop voor???? Ik heb geen idee waar die voor is... Heb er maar wat op lopen duwen, maar er gebeurde niets! Wie o wie?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 sep 2015 19:58
knoppetje
Halo maat ' Matra Murena' ,
het knopje blokkeert de acherramen~ bij 210 km-h verlies je je passagiers als de ramen open gaan
heb je vragen over de Avi , we hebben haar al 1-1/2 jaar, ff mailen
The Pete
het knopje blokkeert de acherramen~ bij 210 km-h verlies je je passagiers als de ramen open gaan
heb je vragen over de Avi , we hebben haar al 1-1/2 jaar, ff mailen
The Pete
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Contacteer:
Dat knopje is inderdaad de zogenaamde "kinderbeveiliging". Daarmee kunnen de achterramen niet meer geopend worden vanaf de achterbank.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R21 TSE (1992),
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Contacteer:
Okee, da's duidelijk. Ik heb de handleiding niet bij de auto gekregen, die waren ze kwijt en zijn ze nu nog steeds aan het zoeken. Misschien dat ze hem nog vinden.....
Dus bij deze de volgende vraag.. Wordt zo een soort vervolg-topic!
Hoe kan ik zien welk type Navigatiesysteem ik heb? En dus welke cd ik nodig heb voor de Benelux en om de miep Nederlands te laten praten? Als je bijvoorbeeld op marktplaats zoekt dan stikt het van de aanbiedingen, maar doen die het ook in de Avantime??
Dus bij deze de volgende vraag.. Wordt zo een soort vervolg-topic!
Hoe kan ik zien welk type Navigatiesysteem ik heb? En dus welke cd ik nodig heb voor de Benelux en om de miep Nederlands te laten praten? Als je bijvoorbeeld op marktplaats zoekt dan stikt het van de aanbiedingen, maar doen die het ook in de Avantime??
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
De kaartsoftware van de navigatie is gelijk aan de kaarsoftware die in de Laguna of Megane gebruikt is.
Wel moet je opletten dat het een versie met groot kleurenscherm betreft.
Antonio.
Wel moet je opletten dat het een versie met groot kleurenscherm betreft.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Contacteer:
Okee,
Er zijn nog een aantal dingen die ik wil aanpakken in de wagen. Ten eerste zal de bekleding grondig gerenoveerd moeten worden, ziet er echt niet uit nu. Ook het dashboard moet flink geschrobd Nu was ik daarmee bezig en toen bleek dat de sierstrips makkelijk kaal gepoetst kunnen worden. Het zilver laat los en komt op het beige te zitten. Het stuk op de strip is dan wit-plastiek geworden.... Iemand die dit ook heeft? Zouden die strippen nog te bestellen zijn?
Verder wil ik mijn linker-buitenspiegel openen. Deze wiebeld een beetje, waarschijnlijk simpel te verhelpen door een bout oid wat vaster te zetten. Voordat ik zomaar ga schroeven en misschien wat beschadig; weet iemand hoe deze te demonteren? Ik zag op de deur bij de spiegal al een torx-boutje zitten in ieder geval...
Verder viel mij op dat de strip aan de binnenzijde van de ramen bij de deur te kort zijn. Deze zouden een paar cm langer moeten zijn om de gehele deur te bedekken... Vreemd... Is dit bij meer mensen zo? Ook maar nieuwe van bestellen.
Hopelijk heb ik snel mijn kentekenplaten, dan kan ik eens langs de Renault-delaer rijden om te kijken wat de onderdelen kosten en of alles nog te bestellen is.
Er zijn nog een aantal dingen die ik wil aanpakken in de wagen. Ten eerste zal de bekleding grondig gerenoveerd moeten worden, ziet er echt niet uit nu. Ook het dashboard moet flink geschrobd Nu was ik daarmee bezig en toen bleek dat de sierstrips makkelijk kaal gepoetst kunnen worden. Het zilver laat los en komt op het beige te zitten. Het stuk op de strip is dan wit-plastiek geworden.... Iemand die dit ook heeft? Zouden die strippen nog te bestellen zijn?
Verder wil ik mijn linker-buitenspiegel openen. Deze wiebeld een beetje, waarschijnlijk simpel te verhelpen door een bout oid wat vaster te zetten. Voordat ik zomaar ga schroeven en misschien wat beschadig; weet iemand hoe deze te demonteren? Ik zag op de deur bij de spiegal al een torx-boutje zitten in ieder geval...
Verder viel mij op dat de strip aan de binnenzijde van de ramen bij de deur te kort zijn. Deze zouden een paar cm langer moeten zijn om de gehele deur te bedekken... Vreemd... Is dit bij meer mensen zo? Ook maar nieuwe van bestellen.
Hopelijk heb ik snel mijn kentekenplaten, dan kan ik eens langs de Renault-delaer rijden om te kijken wat de onderdelen kosten en of alles nog te bestellen is.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Contacteer:
Het interieur is inderdaad nogal "kwetsbaar". Tijdens mijn zoektocht naar een Avantime heb ik inderdaad heel wat interieurstrips gezien die gedeukt of beschadigd waren. Waarschijnlijk zijn ze nog wel te bestellen.
Om bij je spiegel te komen, zul je het spiegelglas uit de behuizing moeten zien te krijgen. Het glas zit gewoon geklemd, dus voorzichtig proberen met een brede platte schroevendraaier o.i.d.
Geef je je kenteken even door als je het hebt?
Om bij je spiegel te komen, zul je het spiegelglas uit de behuizing moeten zien te krijgen. Het glas zit gewoon geklemd, dus voorzichtig proberen met een brede platte schroevendraaier o.i.d.
Geef je je kenteken even door als je het hebt?
Don't HURRY, be happy!
R21 TSE (1992),
R21 TSE (1992),
Hide post links |
-
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Als ik dat hoor, hoop ik dat je veeeeeeeeeeeeel minder betaald hebt dan ik voor mijn avi vraag, dan had je die problemen alvast niet moeten oplossen.matramurena schreef:Okee,
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Contacteer:
Awel, het zijn geen grote zaken hoor. En voor de rest kwam ik enkel leuke dingen tegen bij de keuring, een compleet nieuw uitlaatsystem bijvoorbeeld, banden van een paar maanden oud, dat scheelt al een hoop natuurlijk. Technisch is de auto zeer goed onderhouden, heb alle rekeningen erbij.
Maar het grootste verschil is wat mij betrefd toch de 60k in gereden kilometers en de LPI. Ben ik geen groot fan van.
Maar het grootste verschil is wat mij betrefd toch de 60k in gereden kilometers en de LPI. Ben ik geen groot fan van.
Hide post links |
-
Qua kilometerstand heb je natuurlijk gelijk. Langs de andere kant stel ik mij vragen bij de nieuwe uitlaat... Die van ons is nog perfect. Weersomstandigheden? Zout? Ik vind het raar dat die aan zo weinig km moest vervangen worden.matramurena schreef:Awel, het zijn geen grote zaken hoor. En voor de rest kwam ik enkel leuke dingen tegen bij de keuring, een compleet nieuw uitlaatsystem bijvoorbeeld, banden van een paar maanden oud, dat scheelt al een hoop natuurlijk. Technisch is de auto zeer goed onderhouden, heb alle rekeningen erbij.
LPI... you love it or you hate it... Telkens ik getankt heb denk ik aan de gespaarde euro's... Enige échte nadeel dat niet te ontkennen valt is de beperkte kofferruimte.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Contacteer:
Ik heb geen idee waarom de uitlaat reeds aan de beurd geweest is, maar toen ik laatst recensies zat te lezen van mensen die een Avantime reden viel mijn oog op een stukje (geloof bij Autoweek) van iemand die een Avantime had gekocht, 2 jaar terug met ik geloof 120k op de teller die meteen de uitlaat plus banden moest laten vervangen... Ik heb geen idee of een uitlaat het langer vol moet kunnen houden eigenlijk, 6 jaar is toch niet echt kort natuurlijk.beltar2 schreef:Qua kilometerstand heb je natuurlijk gelijk. Langs de andere kant stel ik mij vragen bij de nieuwe uitlaat... Die van ons is nog perfect. Weersomstandigheden? Zout? Ik vind het raar dat die aan zo weinig km moest vervangen worden.
LPI... you love it or you hate it... Telkens ik getankt heb denk ik aan de gespaarde euro's... Enige échte nadeel dat niet te ontkennen valt is de beperkte kofferruimte.
Zit die tank van de LPI trouwens niet in het verdiepte stuk van de kofferruimte zodat je er een (extra) hoedenplank op kan leggen?? Ik weet wel van die tanks die in de plaats komen van je reservewiel, maar dat wordt lastig bij een Avantime.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 24 nov 2024 21:20
Avantime
Voor degene die nog spullen cq onderdelen nodig hebben, er staat een Avantime 2,2 DCI op de sloop bij de firme Holtrop te Oudehaske vlakbij Heerenveen. (A6 uitrijden rotonde rechts, A7 richting Heerenveen, 1e afslag,
bovenaan weer rechts, 1e rechts Oudehaske inrijden, T slitsing rechts, weg blijven volgen, na 2 a 2,5 km aan de rechterhand.
Er zijn de nodige spullen al vanaf maar je weet maar nooit.
Het telefoonnr; 0513 - 67 72 50
e-mail: holtrop.oudehaske@hetnet.nl
site: www.holtrop-renault-demontage.nl
Gr Martin.
bovenaan weer rechts, 1e rechts Oudehaske inrijden, T slitsing rechts, weg blijven volgen, na 2 a 2,5 km aan de rechterhand.
Er zijn de nodige spullen al vanaf maar je weet maar nooit.
Het telefoonnr; 0513 - 67 72 50
e-mail: holtrop.oudehaske@hetnet.nl
site: www.holtrop-renault-demontage.nl
Gr Martin.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Contacteer:
Bedankt voor de tip! Zal eens kijken wat bv een velg kost... Er zit er 1 tussen die een stoep geraakt heeft, da's toch wel zonde eigenlijk
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
matramurena schreef:Ik heb geen idee waarom de uitlaat reeds aan de beurd geweest is, maar toen ik laatst recensies zat te lezen van mensen die een Avantime reden viel mijn oog op een stukje (geloof bij Autoweek) van iemand die een Avantime had gekocht, 2 jaar terug met ik geloof 120k op de teller die meteen de uitlaat plus banden moest laten vervangen... Ik heb geen idee of een uitlaat het langer vol moet kunnen houden eigenlijk, 6 jaar is toch niet echt kort natuurlijk.beltar2 schreef:Qua kilometerstand heb je natuurlijk gelijk. Langs de andere kant stel ik mij vragen bij de nieuwe uitlaat... Die van ons is nog perfect. Weersomstandigheden? Zout? Ik vind het raar dat die aan zo weinig km moest vervangen worden.
Zit die tank van de LPI trouwens niet in het verdiepte stuk van de kofferruimte zodat je er een (extra) hoedenplank op kan leggen?? Ik weet wel van die tanks die in de plaats komen van je reservewiel, maar dat wordt lastig bij een Avantime.
@ matramurena, de review die je hebt gelezen op Autoweek.nl kwam van mij. Bij aanschaf van m'n Avantime bleek dat de uitlaat gewoon doorgebrand was en de banden totaal versleten waren, daardoor gelijk alles vervangen. Ik rijd nu dag op dag één jaar (32000 km gereden) met de Avantime rond en, buiten dat het een zalige auto is, is de betrouwbaarheid toch niet je dat. De wagen heeft meerdere keren in de garage gestaan (bobines, roulementen, e.d.). Nu sta ik weer voor een forse uitgave. Wat moet gebeuren: distributieriem vervangen, koppelingspomp vervangen, servopomp vervangen, xenon licht vervangen (komt water in), rails vervangen van panoramisch dak, enz. Het kostenplaatje zal oplopen tot ongeveer 3.500 euro. Maar, deze werken zullen uitgevoerd worden want als ik deze wagen van de hand zou doen zal ik er verdomd veel spijt van hebben. Voor wat betreft je vraag over lpg. Bij mij zit de tank op de plaats van het reservewiel. Deze is echter maar 40 l groot en kan dus max 30 l tanken, wat wil zeggen dat je om de +/- 250 km terug kan gaan vullen. Ik heb daarom besloten een bijkomende tank (80 l) te laten plaatsen in de koffer. Zodoende heb ik met beide tanks vol 100 l lpg waardoor het rijbereik een 700 km wordt.
Met vriendelijke groeten, Bol
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 16 aug 2010 14:15
zeg Bol, dat klinkt niet best. Waarom moeten jouw dakrails vervangen worden?
Die distributieriem komt aan de orde bij 120.000m waarbij ook de waterpomp vervangen wordt. Een koppelingspomp ken ik niet, waar zit die? En roulementen?? Om welke lagers gaat het dan in hemelsnaam?
Afijn, dikke kostenpost, sterkte.
Die distributieriem komt aan de orde bij 120.000m waarbij ook de waterpomp vervangen wordt. Een koppelingspomp ken ik niet, waar zit die? En roulementen?? Om welke lagers gaat het dan in hemelsnaam?
Hide post links |
-
ik bedoel 120.000 km, of 5 jaar (te snel getypt) Dat is geweten.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 09 feb 2014 22:51
hallo,
de distributieriem moet na 5 jaar of 120.00km vervangen worden, ik zou deze dus maar meteen vervangen voor alle zekerheid, het is een multiriem dus als deze eraan gaat ben je toe aan een nieuwe motor, dit heb ik bij mijn avantime ook gedaan was inderdaad geen goedkope reparatie tevens zijn bij mij de voorste remschijven ook al vervangen en uitlaat gaat ongeveer 5 jaar mee natuurlijk mede afhankelijk van het gebruik (korte ritten ??)
Het zal duideliujk worden dat je een extra potje moet reserveren voor reparatie/s ik ben voor de bobines al 3of zelfs 4 x terug moeten gaan gelukkig het laatste jaar eigenlijk geen problemen meer, maar ik heb er dit jaar ook niet zoveel in gereden
de banden slijten nogal flnk af als je er 35000km mee kunt rijden heb je het netjes gedaan achter slijten ze vooral aan de binnen zijde flink weg komt door de stand (camber) van de achter wilen voor slijten ze gelijkmatiger maar doordat de auto iets over de voorwielen wilt wegschuiven slijten deze ook behoorlijk . momenteel zitten er bij mij niet al te dure banden meer rond € 125 per stuk Kuhmo gaat prima komen in deze maat ook redelijk goed uit de test. winterbanden valt mee de slijt tot nu toe (20.000km mee gereden nu 2 jaar in bezit)
de distributieriem moet na 5 jaar of 120.00km vervangen worden, ik zou deze dus maar meteen vervangen voor alle zekerheid, het is een multiriem dus als deze eraan gaat ben je toe aan een nieuwe motor, dit heb ik bij mijn avantime ook gedaan was inderdaad geen goedkope reparatie tevens zijn bij mij de voorste remschijven ook al vervangen en uitlaat gaat ongeveer 5 jaar mee natuurlijk mede afhankelijk van het gebruik (korte ritten ??)
Het zal duideliujk worden dat je een extra potje moet reserveren voor reparatie/s ik ben voor de bobines al 3of zelfs 4 x terug moeten gaan gelukkig het laatste jaar eigenlijk geen problemen meer, maar ik heb er dit jaar ook niet zoveel in gereden
de banden slijten nogal flnk af als je er 35000km mee kunt rijden heb je het netjes gedaan achter slijten ze vooral aan de binnen zijde flink weg komt door de stand (camber) van de achter wilen voor slijten ze gelijkmatiger maar doordat de auto iets over de voorwielen wilt wegschuiven slijten deze ook behoorlijk . momenteel zitten er bij mij niet al te dure banden meer rond € 125 per stuk Kuhmo gaat prima komen in deze maat ook redelijk goed uit de test. winterbanden valt mee de slijt tot nu toe (20.000km mee gereden nu 2 jaar in bezit)
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 23 jun 2014 20:38
De andere review komt van mij. Bij mij is het achterste deel van de uitlaat vervangen bij ong. 123000km. Waarbij gelijktijdig de voorbanden zijn vervangen omdat ze versleten waren. Alleen had ik er inmiddels bijna 25000km mee gereden na aanschaf.Bol schreef: @ matramurena, de review die je hebt gelezen op Autoweek.nl kwam van mij. Bij aanschaf van m'n Avantime bleek dat de uitlaat gewoon doorgebrand was en de banden totaal versleten waren, daardoor gelijk alles vervangen.
Ik zit inmiddels na twee jaar bezit op >150000km. En het afgelopen jaar geen grote mankementen gehad aan de Avantime. Alleen het gasklephuis is vervangen. Niet bijzonder duur, maar wel het vermelden waard.
Begin dit jaar heeft-ie weer een onderhoudsbeurt gehad en dat was absoluut een meevaller. Op wat lampjes (ik heb ze opgespaard...)na geen problemen.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Contacteer:
Kijk, dat is dus mooi om te horen. De uitlaat die nu (na 6 jaar) vervangen zou moeten worden is reeds nieuw. Inderdaad heeft de wagen vel korte ritten gehad, veelal in de stad Berlijn. De distributieriem is uiteraard reeds vervangen. Dat is onderhand bij elke dealer-onderhouden auto het geval omdat die over de 5 jaar zijn.
Bij mijn wagen heb ik overigens alle rekeningen gehad. Hieruit blijkt dat er van alles al gebeurd is aan de wagen. Een keer een nieuwe spiegel, nieuwe velg, en dat soort dingen. In ieder geval is duidelijk dat ze kosten nog moeite gespaar hebben aan de auto. Helaas hebben ze hem niet regelmatig gepoetst, en dan met name de binnenkant..... Maar die ga ik van de week laten reinigen, ben benieuwd!
Bij mijn wagen heb ik overigens alle rekeningen gehad. Hieruit blijkt dat er van alles al gebeurd is aan de wagen. Een keer een nieuwe spiegel, nieuwe velg, en dat soort dingen. In ieder geval is duidelijk dat ze kosten nog moeite gespaar hebben aan de auto. Helaas hebben ze hem niet regelmatig gepoetst, en dan met name de binnenkant..... Maar die ga ik van de week laten reinigen, ben benieuwd!
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
allegerita schreef:zeg Bol, dat klinkt niet best. Waarom moeten jouw dakrails vervangen worden?
Het open dak rammelt dat het een lieve lust is. In de garage werd me verteld om de dakrails te vervangen, dan zou het opgelost zijn. De koppelingspomp, eigenlijk pompen want de Avantime heeft er twee, zorgt ervoor dat het ontkoppelingspedaal keurig werkt. De roulementen zijn de kogellagers aan de wielen. Nu, in alle geval, vrijdag 29/2 gaat hij voor een week binnen om hem nadien terug in optima forma rond te rijden.
Grtz, Bol
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Contacteer:
Is dat een veelvoorkomend probleem dat het dak rammelt? Lijkt me een dure reparatie.....Bol schreef: Het open dak rammelt dat het een lieve lust is. In de garage werd me verteld om de dakrails te vervangen, dan zou het opgelost zijn. De koppelingspomp, eigenlijk pompen want de Avantime heeft er twee, zorgt ervoor dat het ontkoppelingspedaal keurig werkt. De roulementen zijn de kogellagers aan de wielen. Nu, in alle geval, vrijdag 29/2 gaat hij voor een week binnen om hem nadien terug in optima forma rond te rijden.
Grtz, Bol
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 23 jun 2014 20:38
Het dakraam zal altijd wel ietsje rammelen op slecht wegdek. Heeft te maken met het gebrek aan stijfheid van de carroserie. (vergelijkbaar met een cabrio) Maar erg veel gerammel zal wel slijtage kunnen zijn van de rails. (moet het dak wel erg vaak open en dicht zijn gegaan)
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 11 mar 2014 20:50
dak
Dit probleem ontstond bij sommige wagens al van de eerste dag.
Enkele Franse collega's hebben dit verholpen door op de lijst, die vrijkomt bij het openen van het dak (vooraan) een deurrubber te kleven (R5). Zo krijgt het glas weer een beetje tegendruk en rammelt het niet meer.
Groetjes,
Enkele Franse collega's hebben dit verholpen door op de lijst, die vrijkomt bij het openen van het dak (vooraan) een deurrubber te kleven (R5). Zo krijgt het glas weer een beetje tegendruk en rammelt het niet meer.
Groetjes,
Hide post links |
-
Wat gerammel van het dak betreft: heel raar , soms gaat het een tijd goed en dan is het er terug. Ik vervang steeds de olie om de 10.00km en als het dak rammelt vraag ik om het bij te regelen. Meestal is dat euvel dan een hele tijd weg.
BTW, mijn vroegere porsche 993 targa had dat ook...
BTW, mijn vroegere porsche 993 targa had dat ook...
Hide post links |
-
mijn schuifdak begint gigantisch te brommen boven de 170-180 km/h, is niet storend, want zo lang houd je dat toch meestal niet vol, zelfs niet in Duitsland.
Ik heb het probleem dat mijn schuifdak heel moeizaam dichtgaat. Ik moet dat met speciaal vet smeren, maar daarvoor moet wel het dak gedemonteerd worden.
Mijn auto staat voor 22 maart op de rol voor 120.000 km en APK. Daarom moet mijn uitlaat in orde zijn, er zit op dit moment een gaatje in de achterste pot ter grootte van ongeveer een bierviltje in.
Een nieuwe (Renault vervangt de hele pijp, vanaf de katalysator) kost 770 Euro incl. montage, dus dat ga ik niet doen. Ik ga proberen de achterste pot te vervangen door een rechte pijp,dat ik voreger ook altijd bij mijn Alfa's deed. Hopelijk werkt dit voor de APK.
Ik heb het probleem dat mijn schuifdak heel moeizaam dichtgaat. Ik moet dat met speciaal vet smeren, maar daarvoor moet wel het dak gedemonteerd worden.
Mijn auto staat voor 22 maart op de rol voor 120.000 km en APK. Daarom moet mijn uitlaat in orde zijn, er zit op dit moment een gaatje in de achterste pot ter grootte van ongeveer een bierviltje in.
Een nieuwe (Renault vervangt de hele pijp, vanaf de katalysator) kost 770 Euro incl. montage, dus dat ga ik niet doen. Ik ga proberen de achterste pot te vervangen door een rechte pijp,dat ik voreger ook altijd bij mijn Alfa's deed. Hopelijk werkt dit voor de APK.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Contacteer:
Bij mij rammelt er inmiddels van alles , maar het dak is nog kraak-, piep- en bromvrij (maar dat soort snelheden heb ik nog niet gereden).
Don't HURRY, be happy!
R21 TSE (1992),
R21 TSE (1992),
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Contacteer:
Ik heb hem eventjes op 180 gehad op weg naar huis, maar toen was alles stil.... Zelfs de motor, wat een groot verschil is met mijn dagelijkse vervoer, een Skoda Octavia TDI. Wel rammelt het dak een betje als het koud is (wordt minder als het interieur warmer wordt heb ik het idee) en ik in de stad rijd. Meer hobeltjes en bochten waarschijnlijk.
Als je trouwens die stang die omhoog klapt als het raam open gaat iets omhoog duwt bij een gesloten dak dan ben je meteen van het gerammel af. Waarschijnlijk zal dus inderdaad een strip rubber oid op de voorste stijl wonderen doen!
Als je trouwens die stang die omhoog klapt als het raam open gaat iets omhoog duwt bij een gesloten dak dan ben je meteen van het gerammel af. Waarschijnlijk zal dus inderdaad een strip rubber oid op de voorste stijl wonderen doen!
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 11 mar 2014 20:50
schuifdag
Even reactie op Allegerita,
Wanneer je boven de 170-180 km/hr rijdt, is de luchtstroom zo hoog aan het dak dat dit lichtjes naar boven gaat.
Daardoor ontstaat dat geluid.
Wanneer je met een dakkoffer rijdt, is dit reeds vanaf 120 km/hr.
Dan ontstaat er bijna een luchtledige ruimte tussen bak en panoramadak en wordt dit panoramadak letterlijk omhoog gezogen.
Komfort is dan zeer ver te zoeken.
Wanneer je boven de 170-180 km/hr rijdt, is de luchtstroom zo hoog aan het dak dat dit lichtjes naar boven gaat.
Daardoor ontstaat dat geluid.
Wanneer je met een dakkoffer rijdt, is dit reeds vanaf 120 km/hr.
Dan ontstaat er bijna een luchtledige ruimte tussen bak en panoramadak en wordt dit panoramadak letterlijk omhoog gezogen.
Komfort is dan zeer ver te zoeken.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 09 feb 2014 22:51
hallo,
Inderdaad met een dakkoffer krijg je dit effect, maar als je je dakkoffer zover mogelijk naar achter zet kun je prima tot 160km rijden zonder problemen. daarna krijg je dat het dak omhoog getrokken wordt. hetzelfde fenomeen doet zich voor als je de achterklep sluit, let dan maar eens op de beweging van het dak , je ziet hat dan iets omhoog gaan vanwege het luchtdruk verschil dat erop treedt.
op wintersport ben ik een avantime met dakkoffer tegengekomen (belgiscgh kenteken ) maar volgens mij was jij dat niet Luc, ergens bij St Martin de Belleville richting Val Thorens
Alles goed verder Luc ? wat staat er nog in frankrijk te gebeuren hou je ons op dit forum een beetje op de hoogte, dat is misschien wel leuk m.n. voor de nieuwkomers
groetend Rob
Inderdaad met een dakkoffer krijg je dit effect, maar als je je dakkoffer zover mogelijk naar achter zet kun je prima tot 160km rijden zonder problemen. daarna krijg je dat het dak omhoog getrokken wordt. hetzelfde fenomeen doet zich voor als je de achterklep sluit, let dan maar eens op de beweging van het dak , je ziet hat dan iets omhoog gaan vanwege het luchtdruk verschil dat erop treedt.
op wintersport ben ik een avantime met dakkoffer tegengekomen (belgiscgh kenteken ) maar volgens mij was jij dat niet Luc, ergens bij St Martin de Belleville richting Val Thorens
Alles goed verder Luc ? wat staat er nog in frankrijk te gebeuren hou je ons op dit forum een beetje op de hoogte, dat is misschien wel leuk m.n. voor de nieuwkomers
groetend Rob
Hide post links |
-
Vorig jaar nog nieuwe dragers gekocht voor op het dak. Gaan skieen met de koffer erop was een ramp (ik rij dan ook altijd 160) . Raar was wel dat het windgeruis achteraan best meeviel, maar vooraan een ramp.robm schreef:hallo,
groetend Rob
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
Als ik dat zo hoor moet m'n dak maar is grondig nagekeken worden. Bij mij begint het dak stevig te ruisen vanaf een 140 km/u, bij 180 km/u is het binnenin niet uit te houden van de herrie.
Hide post links |
-
- Laatste bezoek: 18 sep 2015 19:58
rammelend en gierend avanti/dak
hallo Avi-lovers,
We hadden 2 jaren geleden hetzelfde probleem maar onze dealer heeft dit perfect opgelost door een andere rubber te monteren!
Deze rubber is hoger waardoor het dak er gesloten vaster op ligt en bij hogere snelheid dus ook door het vacuüm wat meer omhoog getrokken kan worden zónder te gaan fluiten.
De dakrubbers van de Renault Scenic zijn hiervoor te gebruiken, echter deze zijn te kort omdat het Avi-dak groter is.
het is dus zaak om 2 rubbers in de juiste lengte aan elkaar te verbinden. Let wel je moet hiervoor PU/kit (Sikaflex) gebruiken , dus géén siliconen of secondenlijm !!!!!!!!!!!!!, want de eerste houdt niet en de 2e wordt hard.
De nieuwe rubber monteren, een goed Renault/ glijmiddel ( móet ! ) gebruiken en je herkent de Avi niet meer ................. geen gerammel , geen geruis, ook bij hoge snelheden en mét dakkoffer ook niet.
Op de volgende meeting drink ik graag een wijntje van jullie voor deze "gouden tip",
Laat eens weten op het forum hoe het bevalt,
groeten
The Pete
We hadden 2 jaren geleden hetzelfde probleem maar onze dealer heeft dit perfect opgelost door een andere rubber te monteren!
Deze rubber is hoger waardoor het dak er gesloten vaster op ligt en bij hogere snelheid dus ook door het vacuüm wat meer omhoog getrokken kan worden zónder te gaan fluiten.
De dakrubbers van de Renault Scenic zijn hiervoor te gebruiken, echter deze zijn te kort omdat het Avi-dak groter is.
het is dus zaak om 2 rubbers in de juiste lengte aan elkaar te verbinden. Let wel je moet hiervoor PU/kit (Sikaflex) gebruiken , dus géén siliconen of secondenlijm !!!!!!!!!!!!!, want de eerste houdt niet en de 2e wordt hard.
De nieuwe rubber monteren, een goed Renault/ glijmiddel ( móet ! ) gebruiken en je herkent de Avi niet meer ................. geen gerammel , geen geruis, ook bij hoge snelheden en mét dakkoffer ook niet.
Op de volgende meeting drink ik graag een wijntje van jullie voor deze "gouden tip",
Laat eens weten op het forum hoe het bevalt,
groeten
The Pete
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen