Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Geen kastje muur. Als je een TNM laadpas hebt moet je bij TNM zijn, daar heb je een contract mee. Allego kan prijstechnisch niets voor je doen, alleen technisch en dat doen ze goed. Tot op heden ben ik altijd gecrediteerd door TNMPrijzen laden onduidelijk
-
- Donateur
- Posts in topic: 15
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Prijzen laden onduidelijk
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Prijzen laden onduidelijk
Snelladen op tijdsbasis is op zich geen heel fout principe: Je houdt langzaamladers weg bij de dure laders, noodgeval werkt gewoon (beetje duur), en de echte snel-ladende auto's zijn inderdaad weer SNEL weg. Heel frustrerend als je een verlaten donkere Tesla aan de AC vindt (misschien 11 kW, anders 22 kW, en in theorie 80 kWh te gaan). Het is dus ongelofelijk bot en onaardig van me om te zeggen, maar met een 240 heb je weinig te zoeken bij een 43 kW lader en dat vertaalt zich in prijs.
Gelukkig wordt de soep gemiddeld niet zo heet gegeten. Ik meen dat de meeste AC snelladers nog steeds op verbruik en niet op tijd worden afgerekend, inderdaad enkele uitzonderingen daargelaten. De snellader op het trcukerstation Tiel is er zo een. Waar ik overigens bij een van mijn noodzakelijke bezoekjes een ........ verlaten donkere Tesla aantrof die..... nou je weet het wel.
Laat onverlet: het is echt te dol hoe onduidelijke de tarieven zijn, los van alle mooie of lelijke verklaringen. De wal zal het schip wel keren, maar ik vrees dat het nog wel even gaat duren.
Gelukkig wordt de soep gemiddeld niet zo heet gegeten. Ik meen dat de meeste AC snelladers nog steeds op verbruik en niet op tijd worden afgerekend, inderdaad enkele uitzonderingen daargelaten. De snellader op het trcukerstation Tiel is er zo een. Waar ik overigens bij een van mijn noodzakelijke bezoekjes een ........ verlaten donkere Tesla aantrof die..... nou je weet het wel.
Laat onverlet: het is echt te dol hoe onduidelijke de tarieven zijn, los van alle mooie of lelijke verklaringen. De wal zal het schip wel keren, maar ik vrees dat het nog wel even gaat duren.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 11 jan 2015
- Laatste bezoek: 21 jan 2025 16:39
- Actief als: particulier
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Prijzen laden onduidelijk
Bij de Nuon app zie je wel verschil tussen de DC kant (wat Allego snelladen noemt) en de AC kant van de lader.
Zie de screenshots hieronder. Ik neem aan dat het de Daleboutsweg was.
Bij de TNM website moet je zeer ver inzoomen (in de app werkt dit niet) dan zie je de drie verschillende stekers (twee DC= Chademo en CCS, dubbel pijl icoon en 1 AC type 2, enkel pijl icoon). Bij de AC kant staat geen prijs maar zou per kWh moeten zijn, bij DC staat 0,50 ct/min. Kijken bij andere combo laders geeft je ammunitie richting TNM.
Dit vage gedoe van TNM zou een reden kunnen zijn om een Nuon pas te nemen omdat de prijsinformatie min of meer duidelijker is. Ware het niet dat de Charge Detail Records niet altijd de juiste stekker doorgeven en er dan dus het verkeerde tarief berekend wordt (Eigen ervaring met een andere lader, werd creditnota van Nuon ).
Ik zou dus toch nog eens reclameren bij TNM want dat scheelt je heel veel euro's.
Er zitten wel verschillen in de kosten van de laadpassen maar niet op dit DC/AC gebied.
Zie de screenshots hieronder. Ik neem aan dat het de Daleboutsweg was.
Bij de TNM website moet je zeer ver inzoomen (in de app werkt dit niet) dan zie je de drie verschillende stekers (twee DC= Chademo en CCS, dubbel pijl icoon en 1 AC type 2, enkel pijl icoon). Bij de AC kant staat geen prijs maar zou per kWh moeten zijn, bij DC staat 0,50 ct/min. Kijken bij andere combo laders geeft je ammunitie richting TNM.
Dit vage gedoe van TNM zou een reden kunnen zijn om een Nuon pas te nemen omdat de prijsinformatie min of meer duidelijker is. Ware het niet dat de Charge Detail Records niet altijd de juiste stekker doorgeven en er dan dus het verkeerde tarief berekend wordt (Eigen ervaring met een andere lader, werd creditnota van Nuon ).
Ik zou dus toch nog eens reclameren bij TNM want dat scheelt je heel veel euro's.
Er zitten wel verschillen in de kosten van de laadpassen maar niet op dit DC/AC gebied.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 24 apr 2014
- Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
- Actief als: particulier
Re: Prijzen laden onduidelijk
in december genoodzaakt geweest om aan de A12 bij bunnik te moeten laden bij een paal van mister green. Kreeg gisteren de afrekening... 13,9 kWh voor € 9,20 (ex BTW) (22 minuten)
Deze laadpaal rekent dus een starttarief van € 2,72 en daarnaast nog € 0,36 per minuut. Persoonlijk vind ik dat buiten alle proporties, maar goed het zij zo.
Ik kon deze tarieven trouwens terugvinden op de website van Allego en niet op de website van mistergreen. Dus maar even een chatsessie gestart op de website van Mister green:
(you ben ik )
You:
Wat kost het laden bij een snellaadstation?
LXXXX joined the chat
You:
?
LXXXX:
Bij ons eigen laadnetwerk kunnen onze klanten gratis laden
Verder verschilt het per laadstation
You:
ik wil graag weten wat het voor mij (als niet klant kost om te laden bij jullie snellaadstation in Bunnik (de Forten)
Ik laad AC (dus niet DC of Chademo)
LXXXX:
Ik kan u dat helaas niet vertellen. U kunt hiervoor contact opnemen met YYYYYY. Hij gaat over de laadstations.
U kunt hem bereiken via: YYYY@mistergreen.nl of 06XXXXX
You:
hebben jullie geen prijsoverzicht op jullie website?
Ik heb gezocht maar kan het niet vinden
LXXXX:
Helaas staat dat inderdaad niet op onze website
You:
Ok, vreemd maar ik zal even een mailtje sturen.
LXXXX:
oke, mocht ik verder nog iets voor u kunnen doen, hoor ik het graag!
Deze laadpaal rekent dus een starttarief van € 2,72 en daarnaast nog € 0,36 per minuut. Persoonlijk vind ik dat buiten alle proporties, maar goed het zij zo.
Ik kon deze tarieven trouwens terugvinden op de website van Allego en niet op de website van mistergreen. Dus maar even een chatsessie gestart op de website van Mister green:
(you ben ik )
You:
Wat kost het laden bij een snellaadstation?
LXXXX joined the chat
You:
?
LXXXX:
Bij ons eigen laadnetwerk kunnen onze klanten gratis laden
Verder verschilt het per laadstation
You:
ik wil graag weten wat het voor mij (als niet klant kost om te laden bij jullie snellaadstation in Bunnik (de Forten)
Ik laad AC (dus niet DC of Chademo)
LXXXX:
Ik kan u dat helaas niet vertellen. U kunt hiervoor contact opnemen met YYYYYY. Hij gaat over de laadstations.
U kunt hem bereiken via: YYYY@mistergreen.nl of 06XXXXX
You:
hebben jullie geen prijsoverzicht op jullie website?
Ik heb gezocht maar kan het niet vinden
LXXXX:
Helaas staat dat inderdaad niet op onze website
You:
Ok, vreemd maar ik zal even een mailtje sturen.
LXXXX:
oke, mocht ik verder nog iets voor u kunnen doen, hoor ik het graag!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Prijzen laden onduidelijk
Kreeg je daarna nog een evaluatieverzoek? Mijn hemeltje zeg, moet een pompstation eens proberen te flikken.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 04 jul 2013
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
- Actief als: particulier
Re: Prijzen laden onduidelijk
@MartijnEV: zou het de moeite waard zijn om op de AC-laderkaart de tarieven voor de 43KW-laadpunten aan te geven? Ik weet dat dit wat werk is, hoewel het maar om enkele tariefmodellen gaat. Het voorkomt iig wat ongewenste verrassingen.
De makkelijkste manier is wellicht om bovenin de kaart een "i"tje te plaatsen met daarin een lijstje Leveranciersnamen + URL naar tariefpagina voor de verschillende aanbieders. Daarbij gebruiken we de leveranciersnaam zoals bij de laadpunten aangegeven staat. Bijv FastNed, mrGreen, Geenflux, Allego etc.
Een arbeidsintensiever manier - maar superhandig voor alle gebruikers - is dat we een tariefnotitie opnemen bij elk 43kw-laadpunt. Plus datum laatste wijziging (plus disclaimer
Ik weet dat dit soort info snel veroudert....Is het de moeite waard?
groet Pieter
De makkelijkste manier is wellicht om bovenin de kaart een "i"tje te plaatsen met daarin een lijstje Leveranciersnamen + URL naar tariefpagina voor de verschillende aanbieders. Daarbij gebruiken we de leveranciersnaam zoals bij de laadpunten aangegeven staat. Bijv FastNed, mrGreen, Geenflux, Allego etc.
Een arbeidsintensiever manier - maar superhandig voor alle gebruikers - is dat we een tariefnotitie opnemen bij elk 43kw-laadpunt. Plus datum laatste wijziging (plus disclaimer
Ik weet dat dit soort info snel veroudert....Is het de moeite waard?
groet Pieter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 27 nov 2014
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01
- Actief als: particulier
- Locatie: Ter Aar
Re: Prijzen laden onduidelijk
Ik kwam er ook pas vorige week achter dat greenflux/mistergreen al snel erg duur zijn. Ik ontwijk ze maar gewoon gezien ik totaal niet achter dit soort business modellen sta. Daarnaast weet ik bij fastned exact altijd wat ik betaal en is The New Motion meest erg redelijk met de AC prijzen (als ze het goed factureren).
Mistergreen heeft ook zo'n mooie banner staan bij iig één punt (net als sommige FastNeds), maar dan alleen alle nietzeggende/misleidende info (laden 'vanaf 0 euro per kwh' en zo. of minuut dat weet ik niet meer). Ik kan daar gewoon slecht tegen:
Ben je klant bij ze dan weet je dat waarschijnlijk toch wel, ben je het niet dan heb je geen flikker aan die niet-voor-jou-van-toepassing-zijnde info en weet je nog steeds niet waar je aan toe bent qua prijs... zucht...
Edit: Stomme vraag verwijderd.
Mistergreen heeft ook zo'n mooie banner staan bij iig één punt (net als sommige FastNeds), maar dan alleen alle nietzeggende/misleidende info (laden 'vanaf 0 euro per kwh' en zo. of minuut dat weet ik niet meer). Ik kan daar gewoon slecht tegen:
Ben je klant bij ze dan weet je dat waarschijnlijk toch wel, ben je het niet dan heb je geen flikker aan die niet-voor-jou-van-toepassing-zijnde info en weet je nog steeds niet waar je aan toe bent qua prijs... zucht...
Edit: Stomme vraag verwijderd.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 28 jul 2013
- Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
- Actief als: particulier
Re: Prijzen laden onduidelijk
Ik denk dat het Mr. Green tegenvalt dat ondernemend Nederland niet in de rij staat om hun laadstations te adopteren. Hun core business is leasing van elektrische auto's en dan vooral Tesla's en het techische gedeelte van de snelladers ligt bij Allego. Op de website van Allego staat dan ook het tarief van de Mr. Green laadpalen. Mr. Green voor zulke zaken benaderen heeft dan ook totaal geen zin, hoe triest dat dan ook is.
Ook Fastned heeft zijn problemen, maar er is tenminste transparantie over de prijs, de facturering klopt en er is een deskundige 24/7 helpdesk.
Ook Fastned heeft zijn problemen, maar er is tenminste transparantie over de prijs, de facturering klopt en er is een deskundige 24/7 helpdesk.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 16 apr 2015
- Laatste bezoek: 24 aug 2017 12:06
- Actief als: professional
Re: Prijzen laden onduidelijk
Vraag aan allen: Hoeveel laden jullie onderweg? En hoeveel pasjes/afrekenmethodes hebben jullie?
Ik ga vanaf februari ook met een Zoe Intens rijden, en rij ongeveer 1500 of meer km's per maand. Dus is t voor mij wel handig om te weten wat jullie naast Fastned nog meer aan laadpassen/betaalmiddelen gebruiken. Vooralsnog lijkt t mij t voordeligst om thuis te laden. Ik hoor graag jullie reacties
Ik ga vanaf februari ook met een Zoe Intens rijden, en rij ongeveer 1500 of meer km's per maand. Dus is t voor mij wel handig om te weten wat jullie naast Fastned nog meer aan laadpassen/betaalmiddelen gebruiken. Vooralsnog lijkt t mij t voordeligst om thuis te laden. Ik hoor graag jullie reacties
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 03 mar 2015
- Laatste bezoek: 06 okt 2021 20:09
- Actief als: particulier
Re: Prijzen laden onduidelijk
Ik rij 1600 per jaar en laad thuis en op het werk. Onderweg laden is me al zeker een jaar niet overkomen.
Ik heb de Nuon pas, met de Ecotap pas als backup, en de FastNed app voor noodgevallen (maar die laatste nog nooit gebruikt).
Ik heb de Nuon pas, met de Ecotap pas als backup, en de FastNed app voor noodgevallen (maar die laatste nog nooit gebruikt).
Renault Zoe Limited Edition 2019 - Volvo XC60 T5 2016 - Voorheen Renault Zoe Zen 2014 - En diverse Colnago racefietsen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Prijzen laden onduidelijk
Ik laad 95-99% thuis, TNM pas voor onderweg en België, Plugsurfing voor Duitsland. Prijs scheelt iets tot veel. Ik had ook Essent maar die is er mee gestopt en het zou me niets verbazen als de Nuons van deze wereld rap volgen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 06 dec 2015
- Laatste bezoek: 09 feb 2018 22:50
- Actief als: particulier
Re: Prijzen laden onduidelijk
Hier een TNM pas, als back-up Flowcharging en ANWB pas en FastNed app. Maar laad minimaal 50% thuis (omdat we woonwerk 135 km snelweg niet redden op 1 lading)
De Zoe (4/2014) geladen met zonnepanelen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Prijzen laden onduidelijk
50.000 - 60.000 per jaar hier, Flow charging als primair (80%), Fastned standaard (19%) en als backup TNM (1%).
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 16 apr 2015
- Laatste bezoek: 24 aug 2017 12:06
- Actief als: professional
Re: Prijzen laden onduidelijk
Hallo heren,
Gevonden, wat uitleg over laden en betalen in verschillende netwerken. http://www.becharged.eu/welcome/software/market
Groet,
Peter
Gevonden, wat uitleg over laden en betalen in verschillende netwerken. http://www.becharged.eu/welcome/software/market
Groet,
Peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 13 jul 2014
- Laatste bezoek: 29 mei 2019 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Prijzen laden onduidelijk
Dat model is toch veel te ingewikkeld. Ik begrijp de rol van de service provider niet. Als we rechtstreeks aan de charging provider betalen is het systeem toch veel makkelijker? Nu zegt de service provider "wat je moet betalen per kWh is afhankelijk van de charging provider", de charging provider zegt "wat je moet betalen per kWh is afhankelijk van je service provider". Dat gaat niet helpen.
Gewoon een betaalterminal aan de laadpaal toevoegen en met maestro / vpay betalen, al dan niet contactloos. Een pinpad is voor kleine bedragen niet nodig, voor parkeerautomaten wordt daar ook een uitzondering voor gemaakt. Je betaalt dan direct aan de charging provider. Voor de charging provider is er geen dilemma meer om een prijzensticker op de laadpaal aan te brengen. De EV driver ziet direct op zijn afschrift het betaalde bedrag, wat een stuk beter controleerbaarder is dan een afrekening per maand waarvan je maar moet aannemen dat de juiste tarieven zijn toegepast.
Gewoon een betaalterminal aan de laadpaal toevoegen en met maestro / vpay betalen, al dan niet contactloos. Een pinpad is voor kleine bedragen niet nodig, voor parkeerautomaten wordt daar ook een uitzondering voor gemaakt. Je betaalt dan direct aan de charging provider. Voor de charging provider is er geen dilemma meer om een prijzensticker op de laadpaal aan te brengen. De EV driver ziet direct op zijn afschrift het betaalde bedrag, wat een stuk beter controleerbaarder is dan een afrekening per maand waarvan je maar moet aannemen dat de juiste tarieven zijn toegepast.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 16 apr 2015
- Laatste bezoek: 24 aug 2017 12:06
- Actief als: professional
Re: Prijzen laden onduidelijk
Goedemorgen,
Klopt dat dit een ingewikkeld model is. Echter de serviceprovider zorgt voor het verwerken van de transacties/betalingen per netwerk (vergelijkbaar met gsmnetwerk) want dat is jouw id, het pasje of abonnement!!
Het grote probleem op dit moment is roaming en de kosten die daaruit voortvloeien!.Alleen kost betalen ook veel geld, vraag t aan de payment providers. Als wij Ideal willen gebruiken per laadstekker, kost het betalen van een laadsessie (dus los van de prijs per kWh en eventuele startsessie) ongeveer 1 euro........ Dus t systeem van Fastned is vooralsnog het handigste/goedkoopste. Je krijgt alleen veel appjes van providers op je telefoon.
Dus als je mee wilt denken om dit probleem te tackelen, graag.
Groet,
Peter van der Zijde
Klopt dat dit een ingewikkeld model is. Echter de serviceprovider zorgt voor het verwerken van de transacties/betalingen per netwerk (vergelijkbaar met gsmnetwerk) want dat is jouw id, het pasje of abonnement!!
Het grote probleem op dit moment is roaming en de kosten die daaruit voortvloeien!.Alleen kost betalen ook veel geld, vraag t aan de payment providers. Als wij Ideal willen gebruiken per laadstekker, kost het betalen van een laadsessie (dus los van de prijs per kWh en eventuele startsessie) ongeveer 1 euro........ Dus t systeem van Fastned is vooralsnog het handigste/goedkoopste. Je krijgt alleen veel appjes van providers op je telefoon.
Dus als je mee wilt denken om dit probleem te tackelen, graag.
Groet,
Peter van der Zijde
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 16 apr 2015
- Laatste bezoek: 24 aug 2017 12:06
- Actief als: professional
Re: Prijzen laden onduidelijk
Dus een simkaart (met daaraan gekoppeld jouw betaling) is vergelijkbaar met de laadpas (RFID identiteit) van de diverse aanbieders.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 03 jun 2019 16:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Wassenaar
Re: Prijzen laden onduidelijk
Gisteren na herinnering, excuses en reactie gekregen van TNM, krijg het verschil tussen AC en DC gecrediteerd en ze gaan in overleg met Allego om duidelijkheid te krijgen over de prijzen van AC en DC laden en deze dan ook opnemen in hun app.
Heb aangegeven dat ik tot die tijd laadpalen waarbij in de app prijs n.n.b. staat vermijd om verrassingen (48 euro voor totaal 23kW) te voorkomen.
Heb aangegeven dat ik tot die tijd laadpalen waarbij in de app prijs n.n.b. staat vermijd om verrassingen (48 euro voor totaal 23kW) te voorkomen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 15
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Prijzen laden onduidelijk
De aanhouder wint!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 14 apr 2015
- Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
- Actief als: particulier
Prijzen laden onduidelijk
Zojuist ook maar weer een keer ingelogd op mijn TNM account gezien ik nog nooit een rekening heb gehad en ik de pas gebruik langs de snelweg. Nu zie ik tot mijn verbazing dat ik maar 2 laadsessies heb gedaan in mei 2015 (Pas nummer klopt). En daarna geen registratie. Nu lade ik 50% in Venray met TNM Venray, 20% TNM (eigen pas) en de rest thuis. Of ze lopen heel erg achter of er is een registratie foutje in mijn pas.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rij elektrisch
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 28 jul 2013
- Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
- Actief als: particulier
Re: Prijzen laden onduidelijk
Ik heb idee dat ze bij TNM een beetje het spoor bijster zijn. Na een lange serie incorrecte facturen krijg ik nu laadsessies helemaal niet meer gefactureerd. Hopelijk is dat omdat ze hun administratie op orde maken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Prijzen laden onduidelijk
Sommige instellingen rekenen het laden niet aan. Ze gebruiken wel de TNMpas om het laden te activeren, maar zonder afrekening. Als meermaals bij Van der Valk geladen, maze nog nooit een rekening gekregen
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 27 nov 2014
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01
- Actief als: particulier
- Locatie: Ter Aar
Re: Prijzen laden onduidelijk
De laatste paar maanden kloppen de rekeningen van mij eigenlijk allemaal van de TNM. Alleen een paar missende sessies wat idd uiteindelijk gratis laders bleken te zijn.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 18 jun 2014
- Laatste bezoek: 04 jan 2025 14:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Wapenveld
- Contacteer:
Re: Prijzen laden onduidelijk
IK ga de TNM pas maar weer eens gebruiken, als ik lees dat zij niet factureren... FlowCharging doet dat wel correct...
Grapje hoor, het gebruik mag best berekend worden!
Grapje hoor, het gebruik mag best berekend worden!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 16 apr 2015
- Laatste bezoek: 24 aug 2017 12:06
- Actief als: professional
Re: Prijzen laden onduidelijk
Betalen bij een laadsessie?
Keuze tussen:
- A (eigen netwerk = goedkoop, prepaid of op rekening)
- B (roaming = stapelen van betaalproviders dus onduidelijk)
Deze keuze komt dit jaar beschikbaar bij o.a. BeCharged en 12Charge
Betalen is een dienst (banken, creditcard maatschappijen etc.) = geld verdienen door mogelijkheden aan te bieden om te kunnen betalen, alleen ze kosten ook altijd geld... IDEAL vraagt geld o.a. per transactie, maar vele kleintjes maken het betaalbaar/goedkoop. Maar dat laten zij (banken etc.) de consument niet weten, dat is 1 reden dat kleine winkeliers klagen over zij worden uitgeknepen. Alles kost geld en er blijft niets over voor hun dienst.
Oh ja, het ging over inzichtelijk maken van laadtarieven bij laadpalen, alleen daar hoort de mogelijkheid om te kunnen betalen ook bij. En die kost geld.
Wat is jullie mening over deze 'betaalkeuze' en/of bijbehorende kosten?
Keuze tussen:
- A (eigen netwerk = goedkoop, prepaid of op rekening)
- B (roaming = stapelen van betaalproviders dus onduidelijk)
Deze keuze komt dit jaar beschikbaar bij o.a. BeCharged en 12Charge
Betalen is een dienst (banken, creditcard maatschappijen etc.) = geld verdienen door mogelijkheden aan te bieden om te kunnen betalen, alleen ze kosten ook altijd geld... IDEAL vraagt geld o.a. per transactie, maar vele kleintjes maken het betaalbaar/goedkoop. Maar dat laten zij (banken etc.) de consument niet weten, dat is 1 reden dat kleine winkeliers klagen over zij worden uitgeknepen. Alles kost geld en er blijft niets over voor hun dienst.
Oh ja, het ging over inzichtelijk maken van laadtarieven bij laadpalen, alleen daar hoort de mogelijkheid om te kunnen betalen ook bij. En die kost geld.
Wat is jullie mening over deze 'betaalkeuze' en/of bijbehorende kosten?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 14
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 24 apr 2014
- Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
- Actief als: particulier
Re: Prijzen laden onduidelijk
Volgens mij hoort de mogelijkheid tot betalen niet per definitie tot het inzichtelijk maken van de prijzen. Ik wil gewoon weten hoeveel het mij gaat kosten als ik mijn stekker ergens in steek... En of ik dat moet betalen aan een bank of aan wie dan ook maakt mij niet uit. Bij een benzine station staat toch ook gewoon de liter prijs vermeld?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 13 jul 2014
- Laatste bezoek: 29 mei 2019 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Prijzen laden onduidelijk
Ideal is een betaaloplossing voor webwinkels en staat geheel los van betalen direct aan de paal via een betaalautomaat.
Elk betaalsysteem kost geld, of je het nou zelf opzet of het laat doen door anderen. Het roaming model wat achter de huidige betaalconstructie ligt is zo complex dat ik mij niet kan voorstellen dat dit goedkoper gaat worden. Het lijkt teveel op het roaming model van de providers van het mobiele netwerk. Het is een moeilijk inzichtelijk model omdat er zoveel partijen bij betrokken zijn Bij de mobiele providers heeft uiteindelijk heeft de europese unie moeten ingrijpen om de kosten voor de consument inzichtelijk en laag te houden.
Hoe het betaalsysteem ook in elkaar steekt, het moet een eenduidige en voorspelbare en daardoor ook controleerbare prijs voor de consument opleveren. Dat is het nu verre van dat. Neem onderstaande faktuur. Deze heb ik eergisteren binnen gekregen van TNM. De laadsessie in Amersfoort (Greenflux) was aan een 22kW paal, de rest was allemaal 43kW. Er is geen touw aan vast te knopen. Met de app erbij kom ik er ook niet uit. Op de laadpaal zelf is al helemaal geen prijsinfo te vinden.
Elk betaalsysteem kost geld, of je het nou zelf opzet of het laat doen door anderen. Het roaming model wat achter de huidige betaalconstructie ligt is zo complex dat ik mij niet kan voorstellen dat dit goedkoper gaat worden. Het lijkt teveel op het roaming model van de providers van het mobiele netwerk. Het is een moeilijk inzichtelijk model omdat er zoveel partijen bij betrokken zijn Bij de mobiele providers heeft uiteindelijk heeft de europese unie moeten ingrijpen om de kosten voor de consument inzichtelijk en laag te houden.
Hoe het betaalsysteem ook in elkaar steekt, het moet een eenduidige en voorspelbare en daardoor ook controleerbare prijs voor de consument opleveren. Dat is het nu verre van dat. Neem onderstaande faktuur. Deze heb ik eergisteren binnen gekregen van TNM. De laadsessie in Amersfoort (Greenflux) was aan een 22kW paal, de rest was allemaal 43kW. Er is geen touw aan vast te knopen. Met de app erbij kom ik er ook niet uit. Op de laadpaal zelf is al helemaal geen prijsinfo te vinden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 27 nov 2014
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01
- Actief als: particulier
- Locatie: Ter Aar
Re: Prijzen laden onduidelijk
Ik had ondertussen wel verwacht dat de 'Charge Sessions' sectie dit soort informatie zou vermelden (optionele kolommen?), maar daar staat nog minder dan de factuur...
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 28 jul 2013
- Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
- Actief als: particulier
Re: Prijzen laden onduidelijk
Facturen van The New Motion zijn beter geworden, maar verre van goed. Mijn laatste factuur bevatte zelfs geen fouten...
@jsgh72
Ik kan geen fouten in jouw facturen vinden, maar het is natuurlijk van de zotte dat je 3 websites moet bezoeken om dit te kunnen controleren. Ik heb dat iedere keer bij mijn contacten met TNM duidelijk proberen te maken, maar de raderen draaien daar blijkbaar niet zo snel.
@jsgh72
Ik kan geen fouten in jouw facturen vinden, maar het is natuurlijk van de zotte dat je 3 websites moet bezoeken om dit te kunnen controleren. Ik heb dat iedere keer bij mijn contacten met TNM duidelijk proberen te maken, maar de raderen draaien daar blijkbaar niet zo snel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 11 jan 2015
- Laatste bezoek: 21 jan 2025 16:39
- Actief als: particulier
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Prijzen laden onduidelijk
Er zijn betere websites met goedkopere transactie kosten (72%) dan TNM. En bij TNM lijkt het of ze niet naar de klanten willen luisteren ondanks dat ze feedback wel lijken te verwerken. Maar het gaat veel te traag bij die toko. Blaten dat de Android app verbeterd wordt en dan maanden niet leveren. Hier is een voorbeeld van de NLMAB kaart via http://www.lastmilesolutions.com oftewel Threeforce in Rotjeknor. Goede mobiele app met QR code reader, 10 ct per transactie, werkt ook in het buitenland (naar het schijnt, nog niet kunnen testen), hierbij krijg je netjes de prijs te zien en bij een Ecotap paal zie je direct je kosten binnen 24 uur. Andere providers komen snel binnen en niet pas na 2 maanden zoals bij TNM. Het kan dus wel. Nu alleen de start tarieven (al gevraagd aan ze) erbij en het is goed. Je begrijpt dat mijn TNM pas op de laatste plaats komt. En nee, ik heb geen aandelen in Threeforce maar ben wel in 010 geboren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 13 jul 2014
- Laatste bezoek: 29 mei 2019 09:57
- Actief als: particulier
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Prijzen laden onduidelijk
@Ad, bedankt voor het uitzoeken van de verklaring van mijn faktuur. Gelukkig heb ik een laadpaal aan huis en heb niet al te veel laadsessies bij publieke palen. Daarom heb ik mij nooit zo druk gemaakt om de prijzen en prijsonduidelijkheid van de fakturen.
Ik vind de grote verschillen in prijs van dezelfde service die geleverd wordt zeer opmerkelijk. Dat je zelfs prijsverschillen hebt bij dezelfde aanbieder vind ik helemaal bijzonder.
Het prijsbeleid van Allego begrijp ik helemaal niet. Een heel hoog start tarief en vervolgens een prijs per tijdseenheid. Met een hoog startarief is het onvoordelig om kort te laden, met een prijs per tijdseenheid wordt juist voorkomen dat er te lang wordt geladen. Met al die verschillende tarieven wordt het wel heel ingewikkeld om te bepalen bij welke aanbieder je het beste kan gaan laden. Allego Breukelen heeft mij uiteindelijk een tarief opgeleverd van 0,96 cent per kWh, omdat ik daar stond te laden met een redelijk koude batterij .
Ik vind deze situatie van verschillende, onduidelijke en soms ook belachelijk hoge prijzen geen goede promotors voor het EV rijden. Vooral voor mensen die volledig afhankelijk zijn van publieke laadpalen is dit een zeer onwenselijke situatie.
Misschien dat de vereniging van elektrische rijders eens met zijn sponsoren hier een ernstig gesprek over kan hebben .
Ik vind de grote verschillen in prijs van dezelfde service die geleverd wordt zeer opmerkelijk. Dat je zelfs prijsverschillen hebt bij dezelfde aanbieder vind ik helemaal bijzonder.
Het prijsbeleid van Allego begrijp ik helemaal niet. Een heel hoog start tarief en vervolgens een prijs per tijdseenheid. Met een hoog startarief is het onvoordelig om kort te laden, met een prijs per tijdseenheid wordt juist voorkomen dat er te lang wordt geladen. Met al die verschillende tarieven wordt het wel heel ingewikkeld om te bepalen bij welke aanbieder je het beste kan gaan laden. Allego Breukelen heeft mij uiteindelijk een tarief opgeleverd van 0,96 cent per kWh, omdat ik daar stond te laden met een redelijk koude batterij .
Ik vind deze situatie van verschillende, onduidelijke en soms ook belachelijk hoge prijzen geen goede promotors voor het EV rijden. Vooral voor mensen die volledig afhankelijk zijn van publieke laadpalen is dit een zeer onwenselijke situatie.
Misschien dat de vereniging van elektrische rijders eens met zijn sponsoren hier een ernstig gesprek over kan hebben .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Prijzen laden onduidelijk
Iedereen is nog aan het zoeken. En er zijn heel wat cowboys. En iedereen wil verdienen. Het kwartje van Sander. De hoge tarieven bij Fastnet.
Breukelen, bedoel je niet MisterGreen? Allego doet dacht ik de plaatsing van de Efacec's. Net zoals ze dat doen voor de snelladers van TheNewMotion; andere prijsstelling.
Edit: correctie! Allego beheert wel degelijk die punten, maar brengt per MSP verschillende prijzen in rekening. Zie hier om een idee te krijgen. https://www.allego.nl/e-rijders/alles-o ... ost-laden/
Dat het lelijk opletten is zal nog wel even blijven. Ik verwacht dat de wal het schip gaat keren. Sommige van deze praktijken beginnen de onwelriekende geur van economisch delict te verspreiden. Het ministerie van EZ lijkt me een betere plek.
Voorbeeld van wat ik redelijk vind: als je bij de snellader bij het truckerstation Tiel gaat laden staat er duidelijk bij: dit is laden op tijdstarief. Als je gaat rekenen is de prijs per kWh bij 43kW niet onredelijk, maar wordt daaronder vlot lelijk. Maar de keuze is ten minste helder.
Breukelen, bedoel je niet MisterGreen? Allego doet dacht ik de plaatsing van de Efacec's. Net zoals ze dat doen voor de snelladers van TheNewMotion; andere prijsstelling.
Edit: correctie! Allego beheert wel degelijk die punten, maar brengt per MSP verschillende prijzen in rekening. Zie hier om een idee te krijgen. https://www.allego.nl/e-rijders/alles-o ... ost-laden/
Dat het lelijk opletten is zal nog wel even blijven. Ik verwacht dat de wal het schip gaat keren. Sommige van deze praktijken beginnen de onwelriekende geur van economisch delict te verspreiden. Het ministerie van EZ lijkt me een betere plek.
Voorbeeld van wat ik redelijk vind: als je bij de snellader bij het truckerstation Tiel gaat laden staat er duidelijk bij: dit is laden op tijdstarief. Als je gaat rekenen is de prijs per kWh bij 43kW niet onredelijk, maar wordt daaronder vlot lelijk. Maar de keuze is ten minste helder.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 28 jul 2013
- Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
- Actief als: particulier
Re: Prijzen laden onduidelijk
Volgens de kaart van TNM is laden in Tiel €0,29/kWh. Dit klopt dus niet?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 27 nov 2014
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01
- Actief als: particulier
- Locatie: Ter Aar
Re: Prijzen laden onduidelijk
@ jdgh72: Ik vind het een goed idee om de Vereniging Elektrisch Rijders erbij te halen, daar is het toch zo ongeveer voor opgericht zou je zeggen. Misschien namens (een aantal van) ons forum bij hun inbrengen?
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Prijzen laden onduidelijk
@Ad: Ik kijk net even op de TNM kaart (niet de app) en daar klopt voor dit station (Prinsenhof) inderdaad geen pepernoot van. Ik zie daar op TMN twee CheDeMo's, een AC 3.7 en een AC 11, en dan aan de verkeerde kan van de straat NOG een ChaDeMo. Nou dat is het zeker niet. De laatste keer dat ik er was stond er een ABB lader met één ChaDeMo, één CCS en één AC 43. En inderdaad, niks 0.29, maar op tijd. Plus het kwartje van Sander.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 15
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Prijzen laden onduidelijk
Een rekening van TNM gehad die volgens mij gewoon klopt
Wel nog steeds onduidelijk: kosten per kWh of min. dien je nog zelf te bepalen. Dat gedaan hebbende krijg ik dit: Waar je dus niet moet zijn is bij ANWB/Greenflux. Een, laten we zeggen, extreem hoog tarief en dat voor een 11kW paaltje. Zeer bedenkelijk. TNM netjes met 0,21 per kWh, komen nog wel transactiekosten bij (1,74 voor 14 sessies voor
Wel nog steeds onduidelijk: kosten per kWh of min. dien je nog zelf te bepalen. Dat gedaan hebbende krijg ik dit: Waar je dus niet moet zijn is bij ANWB/Greenflux. Een, laten we zeggen, extreem hoog tarief en dat voor een 11kW paaltje. Zeer bedenkelijk. TNM netjes met 0,21 per kWh, komen nog wel transactiekosten bij (1,74 voor 14 sessies voor
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 733 Weergaves
-
Laatste bericht door Sjaak H
-
- 1 Reacties
- 596 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 1 Reacties
- 364 Weergaves
-
Laatste bericht door Andere Peter
-
- 4 Reacties
- 596 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 5 Reacties
- 714 Weergaves
-
Laatste bericht door haelewyn
-
- 2 Reacties
- 235 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 526 Weergaves
-
Laatste bericht door erik75