Eerst de Volkswagen-affaire en nu de vermoedens die op Renault wegen: geen enkele constructeur wordt gespaard. En de geruchtenmolen kent geen halt. PSA kan ervan meespreken.
Naar aanleiding van wat de Renault-affaire genoemd wordt – naar analogie met de Volkswagen-affaire – loopt PSA voor op de zaken door een aantal dingen te preciseren, want de constructeur leidt onder het besmettingsfenomeen. Er gaan geruchten gaan de ronde, evenals andere makkelijke verdachtmakingen, die op dit ogenblik absoluut niet gegrond zijn.
...
- See more at:
http://www.autogids.be/autonieuws/indus ... whO5C.dpuf
Met wat ik onderstreept heb, ben ik het absoluut eens.
Sommige kranten (de Standaard bijvoorbeeld) spreken al over het aanwezig zijn van sjoemelsoftware, Renault is gewoon door luie pers die geen onderzoek doen veroordeelt, en de lezer lijkt het maar klakkeloos aan/over te nemen.
Huite schreef:....onrealistische Europese tests...
helemaal juist, auto's van alle merken worden zo positief mogelijk bij testcentra afgeleverd. De banden op -exact- de juiste spanning, de tank gevuld met wat -minimaal- er in moet, etcetera, heb zelf wel eens gehoord dat auto's soms helemaal extra in de wax gezet worden voor de windtunnel test, maar of dat juist is weet ik niet.
Waarom juist Renault nu geviseerd wordt is gissen, maar heb ook gelezen dat Renault qua verkopen enorm in de lift zit, en in België zelfs Volkswagen van de troon heeft gestoten in 2015. Dus denk dat er wel opzet achter zit.
![stop :hand:](./images/smilies/hand.gif)