Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Zonnepanelen zijn op dit moment de beste investering die je kunt doen. De mijne draaien per vandaag 888 dagen en hebben een virtueel rendement op geld over een periode van 20 jaar van 5.5%. Ga die maar eens aan je bank vragen. Als je ergens een paar duizend euro over hebt, en de dakstructuur, METEEN doen. Het heeft niets met geitewollen sokken te maken en alles met harde pegels.Zoe in media
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 103
- Laatste bezoek: 20 apr 2024 11:43
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 20
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Mooi artikel van Christoph M.Schwarzer. (in het Duits)
Datum: 16-NOV-2015
Datum: 16-NOV-2015
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 37
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Contacteer:
Misschien niet helemaal het goede topic, maar wellicht kunnen wat meer ZOE rijders een autoreview op autoweek.nl aanmaken? Als een soort consumentenvoorlichting?
Zie: Autoweek ZOE reviews
Mijn review: Mijn ZOE review
Zie: Autoweek ZOE reviews
Mijn review: Mijn ZOE review
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 89
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Contacteer:
Deze kwam ik tegen via contact met Voralberger Kraftwerke. Een wel heel apart kenteken op de ZOE (ze waren er al veel eerder dan 2013!), maar Laura kan met haar bevallige vingerbewegingen makkelijk overal met PayPal betalen!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
EINDELIJK!!!
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Functionaliteit PayPal blijkt vooralsnog alleen uit het filmpje, niet uit de App. Dat zoek ik nog verder uit.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Iets minder mooi als het lijkt? "Alleen bij gemarkeerde palen".
http://www.intercharge.eu/index.php?id=20&L=1%27A%3D0
Intercharge lijkt meer een clearing house. Maar als het echt zo gaat (paypal of credit card), dat zou toch een enorme vooruitganng zijn lijkt me.
http://www.intercharge.eu/index.php?id=20&L=1%27A%3D0
Intercharge lijkt meer een clearing house. Maar als het echt zo gaat (paypal of credit card), dat zou toch een enorme vooruitganng zijn lijkt me.
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
We moeten even verhuizen naar "Laden in het Buitenland"
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 33
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
Toch even kwijt. Op dit moment wordt je bijna doodgegooid met de Nissan Leaf reclames (terecht by the way).
Waar blijft Renault met hun E paradepaardje Zoe???
Behalve verder dan zwaar haperende nieuwe ZE applicaties komt men blijkbaar niet.
Geen upgrade naar 250 km per ....., geen nieuw neusje /knipperlichtje.
Ik noem maar, geheel....
Zijn blij met onze Zoe, maar verwacht toch wel ontwikkeling /marketing etc.
Inmiddels is ook een Ioniq van een concurrent aangekondigd, ziet er ook niet slecht uit hoewel interieur vrij (fossiel) conventioneel.
Waar blijft Renault met hun E paradepaardje Zoe???
Behalve verder dan zwaar haperende nieuwe ZE applicaties komt men blijkbaar niet.
Geen upgrade naar 250 km per ....., geen nieuw neusje /knipperlichtje.
Ik noem maar, geheel....
Zijn blij met onze Zoe, maar verwacht toch wel ontwikkeling /marketing etc.
Inmiddels is ook een Ioniq van een concurrent aangekondigd, ziet er ook niet slecht uit hoewel interieur vrij (fossiel) conventioneel.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Nissan en Renault hebben dezelfde Carlos als leider. Toch verschilt de PR big time. Bewuste strategie als je het mij vraagt. Nissan is het volume model, de ZOE is blijkbaar een niche. Of: dat zou men willen. De ZOE wordt blijkbaar niet zo sexy gevonden en ontbeert de gratis PR die Tesla wel weet te genereren.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 jan 2019 16:20
Wat betreft het uitblijven van de upgrade, dat is volgens mij niet helemaal correct. Vanaf de lancering is de 210km range met Quickcharge beschikbaar, maar sinds vorig jaar is de 240km zonder Quickcharge geïntroduceerd. (de Q210 vs R240). Waarom ze dat niet heel erg duidelijk hebben gecommuniceerd begrijp ik ook niet, maar voor ons, met alleen maar kleine ritjes, is dat wel de keuze geworden. Ook nog 500,- goedkoper!
De officiële tekst van Renault:
Omdat het autogebruik per automobilist verschilt, biedt Renault 2 motoren aan in de ZOE:
- De R240-motor met een officieel gehomologeerde actieradius (NEDC) van 240 km wanneer u waarde hecht aan de grootst mogelijke actieradius en veelal thuis en/of op uw werk oplaadt. Met deze motor kan de ZOE binnen 1 uur opgeladen worden, via 22 kW en 43 kW laadpunten.
- De Q210-motor met een bereik van 210 km (NEDC). Deze motor is praktisch wanneer u vaak groter afstanden rijdt waarbij u tussentijds in korte tijd moet opladen. Met deze motor kunt u snelladen tot 43 kW. Hiermee is de batterij van de ZOE na 30 minuten weer voor 80% opgeladen.
De officiële tekst van Renault:
Omdat het autogebruik per automobilist verschilt, biedt Renault 2 motoren aan in de ZOE:
- De R240-motor met een officieel gehomologeerde actieradius (NEDC) van 240 km wanneer u waarde hecht aan de grootst mogelijke actieradius en veelal thuis en/of op uw werk oplaadt. Met deze motor kan de ZOE binnen 1 uur opgeladen worden, via 22 kW en 43 kW laadpunten.
- De Q210-motor met een bereik van 210 km (NEDC). Deze motor is praktisch wanneer u vaak groter afstanden rijdt waarbij u tussentijds in korte tijd moet opladen. Met deze motor kunt u snelladen tot 43 kW. Hiermee is de batterij van de ZOE na 30 minuten weer voor 80% opgeladen.
Zoe Intens R240 - Bleu Foudre - 17" Tech Runs - Levering begin april 2016
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 25 mar 2016 17:09
Helemaal eens helaas, Renault doet er niet veel aan vergeleken met de Leaf. Blijkbaar staan ze totaal niet achter dit product blijkt wel uit hun houding de laatste tijd, eigenlijk al vanaf het begin. Toevallig heb ik vandaag Renault NL hierop aangesproken via een verstuurd bericht aan hun.
#EV-Pioneer #NoTAILPIPES
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Houd even het verdienmodel in de gaten. In Frankrijk krijgt men 10.000 euro premie voor een ZOE, we zien ze terug bij Bleeker Purmerend. Welke dealer in NL steekt nog geld in ZE? Dat doet hij voor de firma Bleeker, niet voor zichzelf. Renault NL zal het budget weer bij de dealers vandaan moeten halen, dus daar komt door zo'n laag volume model niet veel vrij. Ergo geen PR van betekenis. Renault F is overtuigd van de kwaliteiten en denkt dat dit autootje zichzelf verkoopt. Als je 10k mee geeft zeker. Carlos heeft best visie, maar hier mist hij iets of hij ziet iets wat wij niet zien. Wellicht gaat hij voor de lange adem en is dit een mega pilot en moet de echt serieuze ZOE nog komen als de markt er werkelijk klaar voor is en dan vol gas. Dat moment komt er aan en hopelijk is de timing goed.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 38
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Contacteer:
Goede analyse. Ik denk dat de Zoe juist heel belangrijk voor Renault is. De staatssubsidie in Frankrijk maakt op de grootste (thuis)markt actieve PR overbodig. Die subsidie hebben we in Nederland helaas niet én de dealers ontvangen slechts een kleine marge op de verkoop. Dat maakt helaas dat we in Nederland relatief weinig horen over de Zoe. Maar ik vind dat Renault NL desondanks best haar best doet om de Zoe in Nederland goed te laten landen, ondanks de beperkte middelen ten opzichte van Frankrijk. Maar het kan zeker veel beter. Wij als ambassadeurs van deze fantastische auto zouden ons wel wat meer gesterkt willen voelen vanuit de Renault organisatie dat deze auto inderdaad een hele belangrijke auto voor Renault is. Helaas merken we daar soms te weinig van. De 'jalouzie' op de Nissan Leaf reclamecampagnes begrijp ik daarom zeker.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Wellicht al twee jaar terug geplaatst hier, maar ik vond door toeval deze echt wel aardige fotoseries over de Zoe assemblage in Flins
http://www.cleancarjournal.com/visiting ... -produced/
en nog wat opengewerkt spul van de nieuwe R240 ingewanden
http://cleantechnica.com/2015/03/22/new ... -range-15/
http://www.cleancarjournal.com/visiting ... -produced/
en nog wat opengewerkt spul van de nieuwe R240 ingewanden
http://cleantechnica.com/2015/03/22/new ... -range-15/
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Toch mooi om nog een keer aan te halen. De schrijver is overigens de kartrekker van Chargemap
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 10:01
Ik heb het gevoel dat er niet 'één Renault' is in het marketing aspect. Het ZE deel van het bedrijf en de franse tak kunnen het nog zo belangrijk vinden, als Renault NL totaal geen prio eraan geeft dan zullen die reclames natuurlijk niet komen.
Ik denk niet dat Carlos beslist welke modellen in welk land een aandel in de reclame krijgen. Ligt er een beetje aan hoe autonoom de branches daarin kunnen beslissen.
In 3/4 jaar nog geen één keer een reclame van de ZOE in enige vorm gezien (behalve op twitter van renault frankrijk). Als dit voor Carlos en frankrijk zo belangrijk is, dan denk ik dat de nederlandse branche het daar niet mee eens is... Reclames voor de traffic daarentegen ontkwam ik niet aan afgelopen jaar...
Bij Nissan en de nieuwe leaf is die prio er in de nederlandse branche dus wel weer. Maar ja, ander kantoor, andere mensen.
Ik denk niet dat Carlos beslist welke modellen in welk land een aandel in de reclame krijgen. Ligt er een beetje aan hoe autonoom de branches daarin kunnen beslissen.
In 3/4 jaar nog geen één keer een reclame van de ZOE in enige vorm gezien (behalve op twitter van renault frankrijk). Als dit voor Carlos en frankrijk zo belangrijk is, dan denk ik dat de nederlandse branche het daar niet mee eens is... Reclames voor de traffic daarentegen ontkwam ik niet aan afgelopen jaar...
Bij Nissan en de nieuwe leaf is die prio er in de nederlandse branche dus wel weer. Maar ja, ander kantoor, andere mensen.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Contacteer:
In Belgie is het momenteel autosalon, met bijhorende condities. Nissan Leaf is met publiciteit in kranten en weekbladen aanwezig: de Vlaamse ecopremie van 5.000€ wordt door Nissan verdubbeld: dus tot eind januari een korting van 10.000€ op de catalogusprijs van de Leaf.
Voor de Zoe geen gelijkaardige actie. Die gooien er wel een gratis wallbox tegenaan, maar dat is al van in het begin zo.
Ik denk dat de marge op de Zoe zo klein is, dat er geen budget voor kortingen of reclameacties overblijft. En misschien, dat is toch de indruk die je krijgt, wil Renault helemaal niet veel van de Zoe's verkopen.
Voor de Zoe geen gelijkaardige actie. Die gooien er wel een gratis wallbox tegenaan, maar dat is al van in het begin zo.
Ik denk dat de marge op de Zoe zo klein is, dat er geen budget voor kortingen of reclameacties overblijft. En misschien, dat is toch de indruk die je krijgt, wil Renault helemaal niet veel van de Zoe's verkopen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Hide post links |
-
- lid
Dat denk ik ook fivari, ik zeg het niet graag. Toch maar over op de Leaf t.z.t.?
Weet wel, vloeken in de Zoe kerk, maar als men niet echt het model ondersteund, geeft geen vertrouwen.
Niet dat we onze binnenkort gaan vervangen. Niet vóór oktober dit jaar.
Weet wel, vloeken in de Zoe kerk, maar als men niet echt het model ondersteund, geeft geen vertrouwen.
Niet dat we onze binnenkort gaan vervangen. Niet vóór oktober dit jaar.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
De vlotte conclusies snap ik niet zo goed als ik eerlijk ben. Gas op de marketing staat er niet, daar ben ik het mee eens. Maar niet ondersteunt? OK, twee jaar terug voelde ik me wel een "frontrunner", maar ik heb nog nooit een auto gehad waar vanuit de leverancier zo veel support is geweest op (het overigens weinige) gedoe (lager en dashboard).
Als ik heel erg eerlijk ben, interesseert het mij geen moer hoeveel Zoe's er rondrijden, ik ben super tevreden en aarzel niet dat rond te toeteren. Volgende? Ik hoop de komende 5 jaar minstens deze te rijden. Maar dat ben ik natuurlijk. Tegen die tijd zie ik wel weer.
Versta mij niet verkeerd: het zou waarschijnlijk best beter kunnen, niet zo mijn vak, maar je moet ook eerlijk zijn: als je puur financieel kijkt zou Renault de ZE tent direct moeten sluiten. Dan zouden we ze van kortzichtigheid beschuldigen, en terecht. Voorlopig vind ik ze een stuk beter dan menig ander "gerenommeerd" merk, zowel in EV product als in lef.
Als ik heel erg eerlijk ben, interesseert het mij geen moer hoeveel Zoe's er rondrijden, ik ben super tevreden en aarzel niet dat rond te toeteren. Volgende? Ik hoop de komende 5 jaar minstens deze te rijden. Maar dat ben ik natuurlijk. Tegen die tijd zie ik wel weer.
Versta mij niet verkeerd: het zou waarschijnlijk best beter kunnen, niet zo mijn vak, maar je moet ook eerlijk zijn: als je puur financieel kijkt zou Renault de ZE tent direct moeten sluiten. Dan zouden we ze van kortzichtigheid beschuldigen, en terecht. Voorlopig vind ik ze een stuk beter dan menig ander "gerenommeerd" merk, zowel in EV product als in lef.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 18 mar 2017 00:54
- Actief als: professional
Als Renault de zoe tot een succes wil brengen moeten ze ook een koop mogelijkheid aanbieden voor de accu ipv alleen lease.
Veel mensen zitten niet op lease te wachten.Renault moet vooral zo doorgaan dan koopt iedereen een leaf.En praatjes van Renault over een accu die kapot gaat dat is allemaal bangmakerij.
Veel mensen zitten niet op lease te wachten.Renault moet vooral zo doorgaan dan koopt iedereen een leaf.En praatjes van Renault over een accu die kapot gaat dat is allemaal bangmakerij.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Je hebt dat punt in een eerder draadje helder verwoord, en ik zou er zeker voor zijn dat batterij-koop een optie was (zoals in de UK), maar om generiek te stellen dat de batterij-huur DE beperkende factor is voor de verkoop van de Zoe is niet hard te maken, zie ook de reacties in dat draadje. De realiteit is weerbastiger.
Voor sommige potentiële kopers vast wel, voor andere zeker niet. Voor mij was het een argument om juist de Zoe te kopen.
Voor sommige potentiële kopers vast wel, voor andere zeker niet. Voor mij was het een argument om juist de Zoe te kopen.
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Voor mij was batterijlease een pre. De reden voor Reanult was niet dat Renault aan de batterij twijfelde, maar de klant. Om voor de klant de onzekerheid weg te nemen is (mede) lease ontstaan.
Daarnaast kan ik alleen maar bevestigen dat tot op heden de service van Renault prima is. We (ik) mopperen omdat we naar de toekomst kijkend bang zijn dat de ZOE onder het promotionele geweld van andere partijen het onderspit gaat delven. In tegenstelling tot die rest, blijft het aan PR zijde rustig. Tesla, Bolt, Leaf etc. beheersen het nieuws. Normaliter wordt inspanning gedaan om de klant bij de les te laten blijven door continue aandacht voor een model dmv advertenties, een keertje wat pluggen bij de pers voor wat nieuws, een faceliftje hier en daar en een promotionele actie. Bij de ZOE blijft dat beperkt en er zijn acties, maar daar hoor ik dan weer weinig van. Wil weer niet zeggen dat Renault niets doet, als je zoekt vind je wel wat; autonomiteit, nieuwe batterij etc., maar het gevoel blijft.
Daarnaast kan ik alleen maar bevestigen dat tot op heden de service van Renault prima is. We (ik) mopperen omdat we naar de toekomst kijkend bang zijn dat de ZOE onder het promotionele geweld van andere partijen het onderspit gaat delven. In tegenstelling tot die rest, blijft het aan PR zijde rustig. Tesla, Bolt, Leaf etc. beheersen het nieuws. Normaliter wordt inspanning gedaan om de klant bij de les te laten blijven door continue aandacht voor een model dmv advertenties, een keertje wat pluggen bij de pers voor wat nieuws, een faceliftje hier en daar en een promotionele actie. Bij de ZOE blijft dat beperkt en er zijn acties, maar daar hoor ik dan weer weinig van. Wil weer niet zeggen dat Renault niets doet, als je zoekt vind je wel wat; autonomiteit, nieuwe batterij etc., maar het gevoel blijft.
Hide post links |
-
- Lid
Nieuwe batterij (grotere) voor de nieuwe modellen zoe? In de huidige zoe zal dat niet gaan ivm gewicht.Bij de leaf is het ook niet mogelijk om de nieuwe batterij in de oude te zetten.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Dat is geen gegeven. Energie densiteit van batterijen gaat al decennia met ongeveer 10% per jaar omhoog.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
Bij gelijkblijvend volume en gewicht kan inderdaad in de nieuwere generaties batterijen een hogere capaciteit bereikt worden.
Maar zelfs als het gewicht zou toenemen: de Zoe met grotere batterij moet sowieso typegoedkeuring krijgen. Als de Zoe dan wezenlijk niet gewijzigd is, zou die nieuwe typegoedkeuring (met nieuwe batterij) dus ook van toepassing verklaard kunnen worden op bestaande Zoe met nieuwe batterij. Maar het vergt uiteraard wel een extra inspanning van de RDW/Toelatingsautoriteit om dat ook als zodanig op papier te krijgen.
Maar zelfs als het gewicht zou toenemen: de Zoe met grotere batterij moet sowieso typegoedkeuring krijgen. Als de Zoe dan wezenlijk niet gewijzigd is, zou die nieuwe typegoedkeuring (met nieuwe batterij) dus ook van toepassing verklaard kunnen worden op bestaande Zoe met nieuwe batterij. Maar het vergt uiteraard wel een extra inspanning van de RDW/Toelatingsautoriteit om dat ook als zodanig op papier te krijgen.
Hide post links |
-
- Lid
Zal moeilijk worden denk ik.Bij Nissan lukte het ook niet
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
Bij de Nissan Leaf is er meer gewijzigd dan alleen de batterij. De batterij is daar ook technisch minder separaat ontwikkeld dan bij de Zoe. Het concept van de Zoe is oorspronkelijk nog gebaseerd op het Better Place concept (batterijwisselstations).
Daarom zie ik nog wel mogelijkheden bij de Zoe. Fingers crossed!
Daarom zie ik nog wel mogelijkheden bij de Zoe. Fingers crossed!
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Hoewel nog steeds in het niet-formeel-bevestigde geruchtencircuit, worden de geluiden sterker dat er mee potente batterijen komen (dat is volstrekt logisch, dat is gewoon technische ontwikkeling) en dat die aan de bestaande gebruikers zullen worden aangeboden. Geruchten. Ik meende ook een vage hint in die richting te horen in de presentatie van Origuchi.
presentatie-van-renault-over-batterijen-t21907.html
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is: ook op dit onderwerp begrijp ik het pessimisme niet zo. Wat is er toegeslagen? Winterdepressie of zo? (grapje, niet te serieus nemen!!)
presentatie-van-renault-over-batterijen-t21907.html
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is: ook op dit onderwerp begrijp ik het pessimisme niet zo. Wat is er toegeslagen? Winterdepressie of zo? (grapje, niet te serieus nemen!!)
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 12
- Laatste bezoek: 26 okt 2024 15:05
- Contacteer:
Nou? Pessimistisch wil ik het niet noemen, wel realistisch. Als ze "gratis" accupakketten gaan weggeven, verkopen ze geen of minder nieuwe Zoe's. Dus hou er maar rekening mee dat er over een jaar of 2 een volledig nieuwe Zoe te koop komt en de oude lekker met de oude accu's blijven rijden, want daarvan is dan wel bekend dat ze lang mee gaan.
Geen probleem toch? Ik wil dan tegen die tijd best een nieuwe kopen denk ik? Of een Tesla, BMW, Opel...
Geen probleem toch? Ik wil dan tegen die tijd best een nieuwe kopen denk ik? Of een Tesla, BMW, Opel...
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Probleem is het zeker niet. Ik doelde meer op "kan niet", "lukt niet", "te duur". We gaan het wel zien.
Daarnaast: het is geen "one size fits all": de een wil elke drie jaar een ander brikkie, de ander rijdt hem op tot de laatste snik. Met beide en alles ertussenin is niks mis, maar hoe je oordeelt over ontwikkelingen, geruchten, etc. wordt wel beïnvloed door welke bril ( ) je kijkt.
Daarnaast: het is geen "one size fits all": de een wil elke drie jaar een ander brikkie, de ander rijdt hem op tot de laatste snik. Met beide en alles ertussenin is niks mis, maar hoe je oordeelt over ontwikkelingen, geruchten, etc. wordt wel beïnvloed door welke bril ( ) je kijkt.
Hide post links |
-
- lid
Wat ik gewoon bijzonder jammer vind is dat de (ook hier gedeelde) enthousiasme voor de Zoe, het blijft een fantastisch en volwassen EV, zo weinig ontwikkeling en vooral promotie van Renault krijgt.
De aanpassing naar een 22kW lader met een efficiëntere motor etc. is m.i. niet een goede keus geweest.
De 43kW is bij de dealer een sterk verkoopargument geweest en blijft hoe dan ook noodzakelijk.
Zie ook de Fastned stappen van laadstations rondom Den Haag en mogelijk andere steden voor diegene die niet thuis kan laden.
De ondersteuning vanuit de Renault dealer was prima, daar heb ik absoluut geen klachten over.
En Jeroen, we hebben hier niet voor niets een draadje Zoe onderweg gezien.
Ergens willen we toch allemaal het autootje meer zien.
Wij worden er altijd wel weer blij van.
De aanpassing naar een 22kW lader met een efficiëntere motor etc. is m.i. niet een goede keus geweest.
De 43kW is bij de dealer een sterk verkoopargument geweest en blijft hoe dan ook noodzakelijk.
Zie ook de Fastned stappen van laadstations rondom Den Haag en mogelijk andere steden voor diegene die niet thuis kan laden.
De ondersteuning vanuit de Renault dealer was prima, daar heb ik absoluut geen klachten over.
En Jeroen, we hebben hier niet voor niets een draadje Zoe onderweg gezien.
Ergens willen we toch allemaal het autootje meer zien.
Wij worden er altijd wel weer blij van.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
Dit berichtje op Facebook van 'Renault ZE' zal iedereen opvrolijken!
No #BlueMonday for Renault Z.E! Our little one ZOE is the best-selling electric vehicle in Europe in 2015. Its market share increased by 19,2% last year ranking it first above Tesla Model S and Nissan Leaf coming in second and third place respectively. Thank you ZOE for making Renault Group the number one EV brand in Europe scoring an impressive 23,6% market share!
// Pas de #BlueMonday pour Renault Z.E. ! Notre petite ZOE est la voiture électrique la plus vendue en Europe en 2015. Sa part de marché a augmenté de 19,2 % en 2015 devant Tesla Model S et Nissan Leaf en deuxième et troisième place respectivement. Un grand merci à ZOE pour avoir permis au groupe Renault d’être élu marque numéro un des ventes de véhicules électriques en Europe avec une part de marché de 23,6% !
No #BlueMonday for Renault Z.E! Our little one ZOE is the best-selling electric vehicle in Europe in 2015. Its market share increased by 19,2% last year ranking it first above Tesla Model S and Nissan Leaf coming in second and third place respectively. Thank you ZOE for making Renault Group the number one EV brand in Europe scoring an impressive 23,6% market share!
// Pas de #BlueMonday pour Renault Z.E. ! Notre petite ZOE est la voiture électrique la plus vendue en Europe en 2015. Sa part de marché a augmenté de 19,2 % en 2015 devant Tesla Model S et Nissan Leaf en deuxième et troisième place respectivement. Un grand merci à ZOE pour avoir permis au groupe Renault d’être élu marque numéro un des ventes de véhicules électriques en Europe avec une part de marché de 23,6% !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Lid
Hoe minder electrische auto's er worden verkocht hoe langer we geen wegenbelasting hoeven te betalen
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Contacteer:
Hoera! Applaus!