Verschillen 807-10 en 807-11 motor
-
Topic author - Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Verschillen 807-10 en 807-11 motor
Ik wil graag weten of er motorisch verschillen zijn tussen de motor uit een 17TL en eentje uit een 17TL automatic. Ik weet dat er verschillende carburateurs op zitten, maar zijn er nog meer verschillen? Wie kan me iets vertellen?
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 15 aug 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
op het eerste zicht
Even vlug een boek opengeslagen en op het eerste zicht denk ik niet dat er grote verschillen zijn.
Wat ik hier zie is dat de motoren in 3 types ingebouwd geweest zijn (r1302-r1312-r1322)
Beide motoren hebben dezelfde koppelling(200 DBR 350)
Enkel bij de delco nog verschillen in ontstekingstijd en type als je dit wenst stuur ik even een bericht met de verschillende instelgegevens.
Wat ik hier zie is dat de motoren in 3 types ingebouwd geweest zijn (r1302-r1312-r1322)
Beide motoren hebben dezelfde koppelling(200 DBR 350)
Enkel bij de delco nog verschillen in ontstekingstijd en type als je dit wenst stuur ik even een bericht met de verschillende instelgegevens.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 02 mar 2005
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
Op de automaat zit natuurlijk geen vliegwiel, maar de beide motoren hebben de zelfde nokkenas en cilinderkop en uiteraard is het blok ook het zelfde, de 807-11 is makkelijk om te bouwen, je zet er zo een vliegwiel op en voor de rest hoef je nix aan te passen. Ik heb het namelijk als eens gedaan en dat wil prima. Er zit inderdaad een andere carb. op en een stroomverdeler met een andere cetrifugaal vervroeging maar daar merk je nix van.
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 286 Weergaves
-
Laatste bericht door bert888
-
- 15 Reacties
- 1011 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 20 Reacties
- 1241 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 45 Weergaves
-
Laatste bericht door Vulptereen
-
- 3 Reacties
- 163 Weergaves
-
Laatste bericht door EricR
-
- 1 Reacties
- 210 Weergaves
-
Laatste bericht door ap1
-
- 5 Reacties
- 460 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic