Vandaag twee keer geladen bij de nieuwe snellader in Tiel, bij tankstation Total Dijkhuizen in Tiel, de enige (werkende) snelader in rivierenland. De lader is een ABB, zoals keurig op ac-lader staat.
Heenweg: CanZE is medogenloos: 19A (ipv 60) op de pilot, max 13kW. Dat was niet leuk, kon ik echt niet gebruiken. Gauw naar binnen, ten minste even melden. Mensen daar super aardig (truckstop-station), maar konden er weinig anders mee dan het opschrijven. Na een paar minuten kwam zoon binnenlopen dat de resttijd sterk was teruggelopen. Terug, opnieuw CanZE, gaf nu 32A aan (22kW). Beter, maar niet best. Er stond geen andere auto (geen load balancing met DC). Is dat ook jullie ervaring met de ABB´s, langzame opbouw?
Screenshot_2015-10-13-16-34-03.png
Terugweg. Ik kwam uit de richting Nijmegen, het was al donker, volgde blind de stom-stom (ja. erg stom). Vooral ook omdat ik vanwege bovenstaande grap zeer dun geladen had. NIET DOEN!!! Je eindigt op een doodlopende weg (Medelsestraat), blijf op De Diepert. Ik kwam echt binnen "struikelen" op de laatste electronen. Lader aangesloten. Rode neus, rood, niet eens oranje display
. No fun. Familie naar de broodjes gestuurd, alles afgekoppeld, de 5 minuten truc. Ik was er niet gerust op, neus werd meteen weer rood toen ik de kabel er in stak. Lader was happy, maar auto nam geen stroom af. Ik klik op de afstandsbediening om de deuren open te maken, en ja hoor, klik-klak-fluit. In een keer
Niet meer met CanZE gekeken, ik zag ons al gestrand en was ook hongerig en de tent ging 20 minuten later dicht. Gevoelsmatig ging het redelijk op tempo. Na die 20 minuten zat er 60% in, een kWh of 10, 12, dus ergens tussen de 30 en 36 kW. Dat kan er mee door.
Tankstation gaat om 8 uur inde avond dicht, maar de lader staat op een open terrein, zij het dat het industrieterrein slagbomen heeft. Mevrouw wist me echter te vertellen dat die niet dichtgaan. ITT wat op een paar websites staat, werkt de lader wel degelijk met een gewone RFID pas (mijn TNM werkte).
ps: aangepast op chargemap
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.