Grand Scenic 2004 Remblokken
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 27 jul 2016 18:41
- Actief als: particulier
Grand Scenic 2004 Remblokken
Bij mijn Grand Scenic 2.0 16V (geen turbo) uit 2004 (JM0UD6) is het tijd voor nieuwe schijven en blokken.
Deze auto heeft voor 300mm schijven en achter 274mm. (Vlgs werkplaatshandboek hebben normale Scenics achter altijd 270mm schijven en voor meestal 280mm, maar soms ook 300, afhankelijk van motortype)
Nu is de vraag welke blokken ik aan de voorkant nodig heb. Heb al behoorlijk rondgezocht, maar nog geen definitief antwoord kunnen vinden. Bij de gebruikelijke onderdelen sites (gebaseerd op kenteken) komen er altijd twee types terug:
TRW GDB1552
TRW GDB1823
Ook de site van TRW zelf zegt dat beide types op deze auto zouden moeten passen. De vorm/maten van de blokken zijn echter behoorlijk verschillend, dus ze zijn zeker niet equivalent. De GDB1823 blokken zijn een beetje groter dan de GDb1552, dus het zou logisch zijn als deze voor de 300mm schijven zijn, maar zeker weten doe ik het niet. is er iemand die hier het antwoord op weet?
Deze auto heeft voor 300mm schijven en achter 274mm. (Vlgs werkplaatshandboek hebben normale Scenics achter altijd 270mm schijven en voor meestal 280mm, maar soms ook 300, afhankelijk van motortype)
Nu is de vraag welke blokken ik aan de voorkant nodig heb. Heb al behoorlijk rondgezocht, maar nog geen definitief antwoord kunnen vinden. Bij de gebruikelijke onderdelen sites (gebaseerd op kenteken) komen er altijd twee types terug:
TRW GDB1552
TRW GDB1823
Ook de site van TRW zelf zegt dat beide types op deze auto zouden moeten passen. De vorm/maten van de blokken zijn echter behoorlijk verschillend, dus ze zijn zeker niet equivalent. De GDB1823 blokken zijn een beetje groter dan de GDb1552, dus het zou logisch zijn als deze voor de 300mm schijven zijn, maar zeker weten doe ik het niet. is er iemand die hier het antwoord op weet?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 17:29
Re: Grand Scenic 2004 Remblokken
Er zijn 2 verschillende types/merken remklauwen gebruikt. Kijk door je wiel of je de klemveer zoals op de foto ziet zitten. Zoja heb je dat setje nodig.
Heb je de veer niet de andere.
De veer zou indien asnwezig aan de wielzijde in de klauw zitten.
Heb je de veer niet de andere.
De veer zou indien asnwezig aan de wielzijde in de klauw zitten.
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 27 jul 2016 18:41
Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb ze even losgehad en het blijkt het type zonder veer te zijn, zoals het eruit ziet is dus GDB1552 toch de goede set.
Voor andere mensen met deze vraag:
Na nog wat meer onderzoek blijkt dat u inderdaad gelijk had, er zijn van dit type auto zowel Bosch als ATE remklauwen geleverd.
Op mijn auto zit Bosch, waarop dus TRW remblokken GDB1552 de goede set is. Alternatief is blokken van Bosch, 0 986 424 785
Op de ATE remklauwen horen dus TRW GDB1823 blokken.
Ik heb ze even losgehad en het blijkt het type zonder veer te zijn, zoals het eruit ziet is dus GDB1552 toch de goede set.
Voor andere mensen met deze vraag:
Na nog wat meer onderzoek blijkt dat u inderdaad gelijk had, er zijn van dit type auto zowel Bosch als ATE remklauwen geleverd.
Op mijn auto zit Bosch, waarop dus TRW remblokken GDB1552 de goede set is. Alternatief is blokken van Bosch, 0 986 424 785
Op de ATE remklauwen horen dus TRW GDB1823 blokken.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 17:29
De een werky met de klemveer en 2inbusboutjes achterop.
De andere met 1paspen bovenaan en onder 1boutje.
Eenvoudig te herkennen.
De andere met 1paspen bovenaan en onder 1boutje.
Eenvoudig te herkennen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in