Renault Clio III 2006 1.5DCI start niet.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jun 2015 10:46
- Actief als: particulier
Renault Clio III 2006 1.5DCI start niet.
Model/uitvoering : Clio III_
Bouwjaar : 2006_
Brandstof : Diesel_
Beste lezer,
Ik zit met een probleem en ik word er helemaal gek van!
Ik heb een renault clio III 1.5 dci uit 2006 staan. Hiervan is de motor kapot gegaan omdat de eigenarese zonder olie heeft gereden. De motor heb ik vervangen door een motor van het zelfde type met dezelfde motorcode. Eenmaal alles aangesloten en bijgevuld heb ik de auto geprobeerd te starten. Zonder resultaat. Na het uitlezen van de auto gaf hij de code aan DF053 aan Raildruk - minimaal peil huppeldepup. Heel het internet afgezocht op deze code. Hieruit kwam vaak naar voren dat er of een sensor niet goed is of er ergens drukverlies is. Ik heb een aantal dingen geprobeerd om de motor aan de praat te krijgen :
- 12 verstuivers geprobeerd en ingeleerd, in verschillende combinaties geprobeerd.(geen resultaat)
- 3 brandstofpompen verwisseld. (geen resultaat)
- 2 commonrails vervangen(met sensor)( geen resultaat)
- Distributie meerdere malen gecheckt op timing, deze staat miljoen procent op tijd.
- Nieuwe nokkenassensor erop gezet
- Nieuwe krukassensor erop gezet
- Nieuwe brandstoffilter
- Kabelboom gecheckt op kabelbreuk( geen breuken)
- Alle druk gemeten via diagnose software, alles is juist.
- Computer laten checken(alles is oké)
Het is één keer gelukt om de auto te starten en te rijden. De auto liep toen op drie cilinders en viel na 10 meter rijden uit. Mijn gevoel zegt mij dat het toch aan de verstuivers ligt. Zoals u kunt lezen heeft deze auto mij veel tijd en geld gekost, maar toch ben ik vastberaden om deze auto startend te krijgen.
Wie o wie kan mij helpen? Ik ben ten einde raad. Ik zit al 4 weken met deze auto opgescheept! Ik ben trouwens een garage.
Bouwjaar : 2006_
Brandstof : Diesel_
Beste lezer,
Ik zit met een probleem en ik word er helemaal gek van!
Ik heb een renault clio III 1.5 dci uit 2006 staan. Hiervan is de motor kapot gegaan omdat de eigenarese zonder olie heeft gereden. De motor heb ik vervangen door een motor van het zelfde type met dezelfde motorcode. Eenmaal alles aangesloten en bijgevuld heb ik de auto geprobeerd te starten. Zonder resultaat. Na het uitlezen van de auto gaf hij de code aan DF053 aan Raildruk - minimaal peil huppeldepup. Heel het internet afgezocht op deze code. Hieruit kwam vaak naar voren dat er of een sensor niet goed is of er ergens drukverlies is. Ik heb een aantal dingen geprobeerd om de motor aan de praat te krijgen :
- 12 verstuivers geprobeerd en ingeleerd, in verschillende combinaties geprobeerd.(geen resultaat)
- 3 brandstofpompen verwisseld. (geen resultaat)
- 2 commonrails vervangen(met sensor)( geen resultaat)
- Distributie meerdere malen gecheckt op timing, deze staat miljoen procent op tijd.
- Nieuwe nokkenassensor erop gezet
- Nieuwe krukassensor erop gezet
- Nieuwe brandstoffilter
- Kabelboom gecheckt op kabelbreuk( geen breuken)
- Alle druk gemeten via diagnose software, alles is juist.
- Computer laten checken(alles is oké)
Het is één keer gelukt om de auto te starten en te rijden. De auto liep toen op drie cilinders en viel na 10 meter rijden uit. Mijn gevoel zegt mij dat het toch aan de verstuivers ligt. Zoals u kunt lezen heeft deze auto mij veel tijd en geld gekost, maar toch ben ik vastberaden om deze auto startend te krijgen.
Wie o wie kan mij helpen? Ik ben ten einde raad. Ik zit al 4 weken met deze auto opgescheept! Ik ben trouwens een garage.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Re: Renault Clio III 2006 1.5DCI start niet.
En als je remreiniger er in spuit loopt hij dan wel ?
Startonderbreker gaat er wel af ?
Startonderbreker gaat er wel af ?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 11:15
Beter zet je de oude verstuivers en pomp op de sloop motor.
Hide post links |
-
Op remmenreiniger loopt de auto, zolang je blijft spuiten.
Stop je met spuiten dan slaat de motor weer af. Startonderbreker gaat er netjes af. Ik heb ook gecheckt of het de crashsensor aan staat, dezs staat ook uit.
Oude pomp en oude injectoren geprobeerd, maar geen resultaat..
Net het vliegwiel overgezet van het oude blok naar het blok dat er nu in zit, wederom geen resultaat. Ik ben echt tten einde raad..
Stop je met spuiten dan slaat de motor weer af. Startonderbreker gaat er netjes af. Ik heb ook gecheckt of het de crashsensor aan staat, dezs staat ook uit.
Oude pomp en oude injectoren geprobeerd, maar geen resultaat..
Net het vliegwiel overgezet van het oude blok naar het blok dat er nu in zit, wederom geen resultaat. Ik ben echt tten einde raad..
Hide post links |
-
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan