Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Vandaag 2x geladen bij de 43kw TNMlader aan de A2 (de lucht Oost nabij Den Bosch). Consequent 1% per 20 seconden dus de volle 43kw. Wat is dat snelladen toch fijn! (Als het werkt)Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
-
- lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 04 jul 2013
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
- Actief als: particulier
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 9
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 nov 2014
- Laatste bezoek: 21 jan 2015 20:22
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Even een Update van mijn laadstoring.
De volgende ochtend dat ik mijn zoe af had laten leveren in Helmond werd ik gebeld door de dealer daar.
De Zoe was zoals al verwacht gewoon goed en het lag waarschijnlijk aan het feit dat ik de stekker er niet goed in deed telkens, of dat toevallig de palen die ik had allemaal stuk waren.
Ontevreden met dit antwoord ben ik direct doorgereden naar mijn dealer in Arnhem.
Uiteraard hebben die ook niets aan mijn auto kunnen vinden en ook die vertelde me dat het waarschijnlijk pech was en ik de verkeerde palen had gevonden.
Na wat discussie hebben ze toch mijn auto daar gehouden.
Warempel ging uiteindelijk ook hier mijn auto in de fout.
Een week zoeken heeft het gekost tot ze uiteindelijk de complete software er maar weer opnieuw hebben ingelezen.
Ik heb hem inmiddels weer een paar dagen en nog geen probleem gehad met laden.
Gisteren er mee naar België geweest, snel geladen bij vdValk in Eindhoven. ( voor alle andere palen, 4 stuks stonden fossiel auto's) maar gelukkig kwam de snellandpaal na een paar minuten weer vrij.
In België geladen in Mol bij Vito. Dat blijkt een nucleair testcentrum te zijn met dikke hekken etc, na wat uitleg ( ik had zelfs de dag ervoor gebeld of ik daar kon laden) mocht ik onder begeleiding naar binnen om te laden. Dit ging lekker snel, de laadkabel werd er zelfs warm van!
Dus eind goed al goed.
De volgende ochtend dat ik mijn zoe af had laten leveren in Helmond werd ik gebeld door de dealer daar.
De Zoe was zoals al verwacht gewoon goed en het lag waarschijnlijk aan het feit dat ik de stekker er niet goed in deed telkens, of dat toevallig de palen die ik had allemaal stuk waren.
Ontevreden met dit antwoord ben ik direct doorgereden naar mijn dealer in Arnhem.
Uiteraard hebben die ook niets aan mijn auto kunnen vinden en ook die vertelde me dat het waarschijnlijk pech was en ik de verkeerde palen had gevonden.
Na wat discussie hebben ze toch mijn auto daar gehouden.
Warempel ging uiteindelijk ook hier mijn auto in de fout.
Een week zoeken heeft het gekost tot ze uiteindelijk de complete software er maar weer opnieuw hebben ingelezen.
Ik heb hem inmiddels weer een paar dagen en nog geen probleem gehad met laden.
Gisteren er mee naar België geweest, snel geladen bij vdValk in Eindhoven. ( voor alle andere palen, 4 stuks stonden fossiel auto's) maar gelukkig kwam de snellandpaal na een paar minuten weer vrij.
In België geladen in Mol bij Vito. Dat blijkt een nucleair testcentrum te zijn met dikke hekken etc, na wat uitleg ( ik had zelfs de dag ervoor gebeld of ik daar kon laden) mocht ik onder begeleiding naar binnen om te laden. Dit ging lekker snel, de laadkabel werd er zelfs warm van!
Dus eind goed al goed.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ik heb die laadpaal in Mol Vito ook ooit gezocht, maar niet gevonden. Kan je de exacte gps-coördinaten eens doorgeven?
Ik was in de buurt tijdens het weekend. Dan zal die laadpaal zeker onbereikbaar zijn, begrijp ik.
Er is trouwens in het centrum van Mol ook een 22 kW laadpaal van bleucorner, te activeren met de TNM-laadpas.
Ik was in de buurt tijdens het weekend. Dan zal die laadpaal zeker onbereikbaar zijn, begrijp ik.
Er is trouwens in het centrum van Mol ook een 22 kW laadpaal van bleucorner, te activeren met de TNM-laadpas.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 9
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 nov 2014
- Laatste bezoek: 21 jan 2015 20:22
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
@Vifari , dat heeft niet veel zin, de paal is altijd onbereikbaar.
Ik mocht er onder begeleiding hoogst uitzonderlijk in omdat ik de dag ervoor speciaal gebeld had of dat kon.
Helaas was er een misverstand want de man aan de telefoon begreep dat ik van Vito was. Gelukkig was die zelfde man bij vito aanwezig en stuurde hij een collega die tijdens het laden ook bij mij moest blijven. ( persoonlijke bewaking )
Die andere paal in Mol had ik ook op internet gevonden, had ( en heb ) geen idee met welke pas ik daar kon laden, vandaar dat ik naar de Vito had gebeld en daar zou het geen probleem zijn. ( wat heel anders uitpakte uiteindelijk )
Ik mocht er onder begeleiding hoogst uitzonderlijk in omdat ik de dag ervoor speciaal gebeld had of dat kon.
Helaas was er een misverstand want de man aan de telefoon begreep dat ik van Vito was. Gelukkig was die zelfde man bij vito aanwezig en stuurde hij een collega die tijdens het laden ook bij mij moest blijven. ( persoonlijke bewaking )
Die andere paal in Mol had ik ook op internet gevonden, had ( en heb ) geen idee met welke pas ik daar kon laden, vandaar dat ik naar de Vito had gebeld en daar zou het geen probleem zijn. ( wat heel anders uitpakte uiteindelijk )
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Gaf je Zoe zeker goed licht nadat je daar geladen had
Zonder gekheid, als het deze paal van GreenFlux is, dan graag even aanpassen dat die helaas alleen toegankelijk is voor mensen van dat bedrijf.
Zonder gekheid, als het deze paal van GreenFlux is, dan graag even aanpassen dat die helaas alleen toegankelijk is voor mensen van dat bedrijf.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 9
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 nov 2014
- Laatste bezoek: 21 jan 2015 20:22
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
De zoe niet maar ik wel
Ja het was die inderdaad
Ik heb het bij opaalglas.nl doorgegeven.
Ook heb ik ze bij vito geadviseerd het aan theplugincompany door te geven, diens installatie was het
Overigens testte volgens bij "bewaker" ze bij Vito op grote schaal EV's.
Ja het was die inderdaad
Ik heb het bij opaalglas.nl doorgegeven.
Ook heb ik ze bij vito geadviseerd het aan theplugincompany door te geven, diens installatie was het
Overigens testte volgens bij "bewaker" ze bij Vito op grote schaal EV's.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
opaalglas.nl?
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 9
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 nov 2014
- Laatste bezoek: 21 jan 2015 20:22
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
autocorrection
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
@pe8art: zoals fivari al meldde werkt Bluecorner (en in wallonië ZeMo) prima met de TMN pas. De website van Ze-Mo is een beetje stuk, althans de kaart, maar met chargemap of Martijn's super de luxe ac-lader.nl kun je deze prima vinden.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
En die Bleucorner laadpalen vind je allemaal hier: EVA
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 27
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Fivari, zijn er nog BlueCorner 22kW palen die nog niet op www.ac-lader.nl staan?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ik zie er nog wel enkele, ik geef ze door via pm maar het zijn palen die ik zelf niet getest heb. Het zou dus kunnen dat ze niet werken, een lager vermogen hebben of een probleem met de aarding hebben.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 9
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 nov 2014
- Laatste bezoek: 21 jan 2015 20:22
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Vandaag ff heen en weer geweest naar Utrecht.
Dacht te kunnen laden bij vd Valk Vianen ( gaf de zoe namelijk zelf aan dat daar een laadpunt was)
Die was er ook wel maar alleen met Chademo. Handig dat de Zoe me naar een verkeerd punt heeft gestuurd.
Daarna geladen bij de jaarbeurs. Hij heeft daar 6 minuten lang een paar seconden geladen en is toen weer in de fout gegaan .
Na 6 minuten ging hij wel stabiel laden.
Iemand dit ook vaker gehad?
Groeten
Bart
Dacht te kunnen laden bij vd Valk Vianen ( gaf de zoe namelijk zelf aan dat daar een laadpunt was)
Die was er ook wel maar alleen met Chademo. Handig dat de Zoe me naar een verkeerd punt heeft gestuurd.
Daarna geladen bij de jaarbeurs. Hij heeft daar 6 minuten lang een paar seconden geladen en is toen weer in de fout gegaan .
Na 6 minuten ging hij wel stabiel laden.
Iemand dit ook vaker gehad?
Groeten
Bart
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
@pe8art: Bij mij is de Proximity Pilot pin (dat is als je in de connector van de auto kijkt de dunne pen linksboven) een beetje gecorrodeerd. Ik moet er nog wat aan doen. Het gevolg is dat bij een vrij geringe beweging van de connector in de neus het laden wordt gestopt. Voordat je heel ingewikkeld gaat zoeken zou ik even tijdens het laden een beetje (in rede) aan de stekker bewegen. Ik vanavond zal nog even nakijken of het laden dan "gewoon" stopt, of dat het een "rode neus" oplevert.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 9
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 nov 2014
- Laatste bezoek: 21 jan 2015 20:22
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
@Zoe2goe, hij ging telkens weer uit zichzelf weer verder.
Leek wel alsof de paal moest "wennen" aan de zoe.
Overigens ging er aan de zelfde paal een PHEV te landen.
Aan de andere palen hingen PHev's waarvan bij de evbox de ring geel was. betekend dat niet gewoon dat die wel aangesloten is maar niet staan te laden?
Leek wel alsof de paal moest "wennen" aan de zoe.
Overigens ging er aan de zelfde paal een PHEV te landen.
Aan de andere palen hingen PHev's waarvan bij de evbox de ring geel was. betekend dat niet gewoon dat die wel aangesloten is maar niet staan te laden?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 22
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
De laadpalen in de ZOE zitten ingebakken in de TomTom en zijn afkomstig van laadpalen.nl. Van tijd tot tijd worden er updates beschikbaar gesteld op de R-Link site van My Renault. De laadpaal bij de Jaarbeurs, is de paal aan de overkant van de Jaarbeurs? Die aan de zelfde kant als de Jaarbeurs waren tot voor kort niet bereikbaar ivm bouwwerkzaamheden. Bij Vianen is aan de andere kant van de A2 een carpoolplaats bij een sporthal waar wel een "normale" laadpaal staat. Daar is het mij overigens nog nooit gelukt te laden, ook storing. Elders weinig problemen. snelladers gaat nagenoeg altijd goed, andere (oudere) palen willen nog wel eens een storinkje geven die meestal zijn oorzaak vind in problemen met aarding. Mijn ervaring is dat Chargemap de beste en meest betrouwbare info geeft over locatie en type van de laadpaal.
Je interpretatie van de kleuren van de ring is correct
Je interpretatie van de kleuren van de ring is correct
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 30 mei 2014
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Gisteren weer wezen laden bij A28 Pesse - 43kW - Green Planet - The New Motion/Allego.
Nog steeds niet gerepareerd. Maximaal 11 kW uit de kabel.
Wederom gemeld.
Nog steeds niet gerepareerd. Maximaal 11 kW uit de kabel.
Wederom gemeld.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 53
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Rotterdam, parkeergarage de Boompjes, op de kopse kanten van de (lange) garage staan steeds twee laadounten in de "kern" van de op/afrij spiraal. Etage -3. EV's met groene ring. Consequent rood. Mijn ZOe is wat bokkig de laatste tijd met laden dus ik geef de paal niet onmiddelijk de schuld, maar toch. UIteindelijk Gouda gehaald en bij Hans Jongerius even gratis bijgeladen tot ik genoeg had om thuis te komen. Overigens staat op Martijn's kaart dat deze tijdens kantooruren beschikbaar zijn, maar iemand binnen zei dat (volgens hem, niet 100% zeker!) ze gewoon altijd aan staan. Ik zal bij gelegenheid eens stoppen daar en dat proberen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
43 kWh Den Ruygen Hoek-west
Hallo mede Zoe rijders,
Gisteren eens aan een 43kWh paal gehangen op de A4 bij Den Ruygen Hoek west (je weet wel, bij de Suite Supply). Toen ik aankwam stond er een e-Golf te tappen met een combo stekker. Nadat ik 2 minuten aan het laden was koppelde hij af en vanaf toen heb ik alleen aan de paal gestaan. Het resultaat was echter dat het 70 minuten heeft geduurd om van 31% naar 86% te komen. Dat kan dus nooit 43 kWh geweest zijn, maar eerder 11 kWh...
Ik kan me voorstellen dat als er meer dan één auto aan de paal hangt het maximale vermogen nooit gehaald kan worden. Maar zodra het vermogen weer beschikbaar is zou je toch met mode 3 laden verwachten dat het weer wordt opgevoerd naar de auto die alleen aan de paal hangt? Of ben ik abuis?
Verder een constatering; ik volg de On-board Diagonstics thread van Harm met belangstelling. Grappig om te zien dat als mijn auto thuis aan de paal hangt (11 kWh), hij in het begin inderdaad aangeeft aan een "standaard" oplaadpunt te hangen, vanaf +/- 30% SOC is het plotseling een "versneld" oplaadpunt en de laatste 10% weer een "standaard" oplaadpunt. Overigens duurt het aan mijn paal van 7% - 100% SOC 5 uur en 10 minuten. Is dat niet erg lang?
Gisteren eens aan een 43kWh paal gehangen op de A4 bij Den Ruygen Hoek west (je weet wel, bij de Suite Supply). Toen ik aankwam stond er een e-Golf te tappen met een combo stekker. Nadat ik 2 minuten aan het laden was koppelde hij af en vanaf toen heb ik alleen aan de paal gestaan. Het resultaat was echter dat het 70 minuten heeft geduurd om van 31% naar 86% te komen. Dat kan dus nooit 43 kWh geweest zijn, maar eerder 11 kWh...
Ik kan me voorstellen dat als er meer dan één auto aan de paal hangt het maximale vermogen nooit gehaald kan worden. Maar zodra het vermogen weer beschikbaar is zou je toch met mode 3 laden verwachten dat het weer wordt opgevoerd naar de auto die alleen aan de paal hangt? Of ben ik abuis?
Verder een constatering; ik volg de On-board Diagonstics thread van Harm met belangstelling. Grappig om te zien dat als mijn auto thuis aan de paal hangt (11 kWh), hij in het begin inderdaad aangeeft aan een "standaard" oplaadpunt te hangen, vanaf +/- 30% SOC is het plotseling een "versneld" oplaadpunt en de laatste 10% weer een "standaard" oplaadpunt. Overigens duurt het aan mijn paal van 7% - 100% SOC 5 uur en 10 minuten. Is dat niet erg lang?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 22
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: 43 kWh Den Ruygen Hoek-west
Deze hoort eigenlijk hier thuis
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: 43 kWh Den Ruygen Hoek-west
Ik weet niet of het een probleem is...
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 22
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: 43 kWh Den Ruygen Hoek-west
Neuh, geen halszaak. Beetje in de gaten houden, dat houd het overzichtelijk
Misschien dat een moderator hem onder dat draadje wil zetten.
Misschien dat een moderator hem onder dat draadje wil zetten.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 5
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Samengevoegd.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
@Olafh,
5 uur en 10 min om van 7% tot100% te laden aan een 11kW paal? Nee, dan klopt er iets niet. Dit zou ongeveer 2 uur mogen duren tot 80/90% en dan nog ongeveer 3 kwartier voor de rest.
70 min om van 31% tot 86% te laden aan een 43kW paal: Dat is ongeveer 12kW gemiddeld. Zover ik weet moet je aan zo'n paal van Allego, waar 3 verschillende snellaadstekkers zitten, altijd het volle vermogen aan de AC kant moeten kunnen gebruiken. Alleen de ChadeMo en CCS kunnen niet tegelijk.
Het kan ook zijn dat je accu erg koud was, en dat daardoor misschien het vermogen beperkt werd. Hoe lang had je gereden voordat je bij de snellader was? en staat je auto normaal buiten? Als je accutemperatuur rond de 7 of 8 °C was zou dat de oorzaak kunnen zijn.
5 uur en 10 min om van 7% tot100% te laden aan een 11kW paal? Nee, dan klopt er iets niet. Dit zou ongeveer 2 uur mogen duren tot 80/90% en dan nog ongeveer 3 kwartier voor de rest.
70 min om van 31% tot 86% te laden aan een 43kW paal: Dat is ongeveer 12kW gemiddeld. Zover ik weet moet je aan zo'n paal van Allego, waar 3 verschillende snellaadstekkers zitten, altijd het volle vermogen aan de AC kant moeten kunnen gebruiken. Alleen de ChadeMo en CCS kunnen niet tegelijk.
Het kan ook zijn dat je accu erg koud was, en dat daardoor misschien het vermogen beperkt werd. Hoe lang had je gereden voordat je bij de snellader was? en staat je auto normaal buiten? Als je accutemperatuur rond de 7 of 8 °C was zou dat de oorzaak kunnen zijn.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ja, het was gisteren dus inderdaad 7-8 graden. Had ongeveer 40 minuten gereden tot de snellader. Maar kan dat zo'n verschil maken? Dat er dan minder snel geladen kan worden bij lage temperaturen is duidelijk, maar ik vind dit wel een groot verschil. Is het op een of andere manier te testen voor ik me naar de dealer spoed?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 22
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
'T kan de lader zijn. Eergisteren bij een TNM/Allego snellader in Dordt geladen onder vergelijkbare omstandigheden en die ging als de brandweer. Even twitteren naar @Allegocharging rapporteren en vragen of ze wat raars hebben gezien. Een andere snellader proberen kan ook, maar die zijn er niet veel in die hoek. Je problemen met die andere lader zijn echter geen goed teken.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ja, maar de laadduur op 11kW lijkt dus ook wel erg lang. Ga de komende tijd eens nauwkeurig klokken bij verschillende palen. Het lastige is dat je natuurlijk nooit zeker weet wat het vermogen van een paal is.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 33
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Als de buitentemperatuur 7 à 8°C was, en je hebt 40 minuten gereden, dan moet je batterij zeker een aantal graden warmer geweest zijn. Ik schat zo rond de 14°C, en dan had je gemakkelijk sneller moeten kunnen opladen. Maar gezien het feit dat je thuis aan de 11kW lader ook meer tijd nodig hebt, maakt je Zoe wel verdacht.
Het effect van een koude accu kan grote invloed hebben op je laadsnelheid. Zie hiervoor deze grafiek.
Met de iCarsoft i907 zou ik wel het een en ander kunnen meten voordat je naar de dealer gaat. Je bent welkom, maar is Noord-Limburg voor jou in de buurt? Anders stuur me maar een Persoonlijk berichtje.
Het effect van een koude accu kan grote invloed hebben op je laadsnelheid. Zie hiervoor deze grafiek.
Met de iCarsoft i907 zou ik wel het een en ander kunnen meten voordat je naar de dealer gaat. Je bent welkom, maar is Noord-Limburg voor jou in de buurt? Anders stuur me maar een Persoonlijk berichtje.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 22
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
De 22kWh Greenflux lader bij van de Valk in Veenendaal kun je nog eens proberen en natuurlijk het aanbod van Harm
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Bedankt voor het aanbod, maar Noord-Limburg is een hoek waar ik niet vaak ben. Zal de 22kW bij Valk inderdaad eens doen en de stopwatch bij laden onderweg houden.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
63A 3f = 43 kW = 20" per %
32A 3f = 22 kW = 40" per %
16A 3f = 11 kW = 1'20" per %
32A 1f = 7.3 kW = 1'50" per %
16A 1f = 3.6 kW = 3'40" per %
32A 3f = 22 kW = 40" per %
16A 3f = 11 kW = 1'20" per %
32A 1f = 7.3 kW = 1'50" per %
16A 1f = 3.6 kW = 3'40" per %
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 04 jul 2013
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Dank Fivari. Dát overzicht zocht ik al een tijdje!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Vandaag 2x rode neus gehad met laadpalen. laten resetten en nog niet werken, dus het zal wel een aardingsprobleem van de paal zijn? Snelladers bij Mc Donalds Breukelen en AC restaurant Barneveld werkten prima.
Nummer 1: J.F. Kennedyplein in Purmerend (Paalcode Nuon EVB-P1415155). Beide outlets geprobeerd.
Nummer 2: Van Eeghenstraat 2 in Amsterdam (Paalcode Essent EM-NL-00000363-04-00075). Beide outlets geprobeerd.
Toevallig wel beiden gratis volgens oplaadpalen.nl...
Nummer 1: J.F. Kennedyplein in Purmerend (Paalcode Nuon EVB-P1415155). Beide outlets geprobeerd.
Nummer 2: Van Eeghenstraat 2 in Amsterdam (Paalcode Essent EM-NL-00000363-04-00075). Beide outlets geprobeerd.
Toevallig wel beiden gratis volgens oplaadpalen.nl...
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 11
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 04 jul 2013
- Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
- Actief als: particulier
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Als je nadien bij andere publieke laadpalen wel gewoon hebt kunnen laden, dan zal het inderdaad de aarding zijn voor die paal in Purmerend en Amsterdam. Heel incidenteel kom ik slechtgeaarde laadpalen tegen van Nuon en Essent in Amsterdam. Ik meld het dan altijd direct via het telefoonnr op de paal en doorgaands wordt de aarding dan binnen een week aangepast. Dus doe vooral hetzelfde in deze gevallen: een goede dienst voor de Zoe's die na jou komen laden op de betreffende oplaadpunten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 02 feb 2015
- Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Veenendaal
Re: Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Ga ik zeker doen, want vandaag 3 keer opgeladen zonder problemen rond Leiden. Wel heel irritant als je twee keer een paal treft waar je niet kunt laden... Eentje gaat nog, maar bij de tweede ligt je planning overhoop.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 27
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Laadproblemen met publieke laadpalen? Meld ze hier!
Misschien zijn met deze tip de soms optredende laadproblemen bij snelladers te voorkomen: zet vlak voor aankomst, vóór het uitzetten van de auto, de ECO mode aan, en de klimaatregeling op Auto. (Wel vreemd, maar dat maak ik uit het Frans op)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht