Tesla gaat home Accu's 7 of 10 KWH verkopen
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 19 feb 2020 16:20
- Actief als: particulier
Een oplossing voor ons toekomstige salderingsproblemen !? Dit lijkt mij een mooie stap.
Een 7 of 10 kWh accu pakket die op te laden is met zonne energie en te gebruiken op het moment dat je het nodig hebt...
Ik denk dat ik nog maar wat PV op mijn dak leg !
http://www.teslamotors.com/powerwall
Een 7 of 10 kWh accu pakket die op te laden is met zonne energie en te gebruiken op het moment dat je het nodig hebt...
Ik denk dat ik nog maar wat PV op mijn dak leg !
http://www.teslamotors.com/powerwall
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
Re: Tesla gaat home Accu's 7 of 10 KWH verkopen
Ik was al aan het rekenen geslagen... Als voorbereiding op 2020 en verder. Tot die tijd heeft het plaatsen van een thuis accu geen zin, tenzij je volledig off grid wil gaan, maar dan mag je nogal wat accu's plaatsen. Snelle rekensom geeft voor mij dan aan op maandbasis (dus dan kan ik gedurende de maand nog ongewild stroomloos zijn dat ik dan in januari exclusief zoe (!) een accu zou moeten hebben die een verbruik van 100kwh kan opvangen. Verbruik is ongeveer 225 kwh en mijn zonnepanelen leveren in januari ongeveer 134 kwh.
Maar het is wel mooi dat een bedrijf als Tesla hier zich mee gaat bezighouden.
Maar het is wel mooi dat een bedrijf als Tesla hier zich mee gaat bezighouden.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Bedenk dat wij (uiteraard afhankelijk van waar je auto normaal gesproken meestal is) die capaciteit al op de oprijlaan hebben staan. Uitgaande van vrije beschikbaarheid (wat dus op zich voor lang niet iedereen waar is) kun je in de zomer je auto 's-nachts tot een procent of 60 laden en de rest overdag "innemen" als je PV overschot hebt. In de winter kun je 100% laden en je avondverbruik uit de auto halen.
Tesla mikt, ondanks de mooie foto, helemaal niet op de auto opladen uit de batterij aan de muur; dat is ook schier onmogelijk met een capaciteit van 10kWh terwij de auto, afhankelijk van de [huidige] uitvoering 80kWh aan boord heeft. Ik wed wel dat zij ook de autobatterij [deels] willen gebruiken om slim overschot (PV, lage spot-prijzen op de energiemarkt) wegwerken.
@Jsj: yep, leg er NU bij, nu heb je nog een rendement op inverstering van dik boven de 5% (vergelijk dat maar eens met de bank), en met zelfs alleen maar veel slimmer laden kun je een fiks deel saldeer-nadeel vanaf 2020 voorkomen. Vandaar mijn pleidooi elders om "traploos" aanstuurbare laadpalen te kopen voor thuis.
Tesla mikt, ondanks de mooie foto, helemaal niet op de auto opladen uit de batterij aan de muur; dat is ook schier onmogelijk met een capaciteit van 10kWh terwij de auto, afhankelijk van de [huidige] uitvoering 80kWh aan boord heeft. Ik wed wel dat zij ook de autobatterij [deels] willen gebruiken om slim overschot (PV, lage spot-prijzen op de energiemarkt) wegwerken.
@Jsj: yep, leg er NU bij, nu heb je nog een rendement op inverstering van dik boven de 5% (vergelijk dat maar eens met de bank), en met zelfs alleen maar veel slimmer laden kun je een fiks deel saldeer-nadeel vanaf 2020 voorkomen. Vandaar mijn pleidooi elders om "traploos" aanstuurbare laadpalen te kopen voor thuis.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 25 jan 2023 19:04
Afgelopen week gesproken met Eneoco over de powerwall. Eneco levert de 7kw powerwall voor €7000,- inclusief installatie en nieuwe omvormer gezien de powerwall nu maar met 1 merk werkt. Dit is dus een NO GO veel te duur.
Rij elektrisch
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Op dit moment heb je er in Nederland sowieso niets aan, zolang je binnen de saldering blijft. En wat iedereen vergeet is dat de powerwall maar 2 kW *) kan leveren (volgens mij bedoel je 7 kWh, en dat is ook een beetje een leugentje: het is 6.4 kWh)
*) Die 2 kW is van horen zeggen. OP de website staat: "Vermogen 3.3 kW". Dat kan laden EN leveren betekenen. Beetje vaag.
*) Die 2 kW is van horen zeggen. OP de website staat: "Vermogen 3.3 kW". Dat kan laden EN leveren betekenen. Beetje vaag.
Hide post links |
-
- lid
Bedoelde idd kWh. Denk dat de powerwall samen met een elektrische auto het niet gaat worden. In ieder geval niet met het oogpunt om de auto op te laden. Betere optie zoals eerder genoemd zou zijn om de power wall en elektrische auto samen te laten werken, alleen moet je dan overcapaciteit hebben in je auto accu.
Als de powerwall maar echt 2 kW levert dan is een optie om meerdere powerwalls te plaatsen, dan verhoog je de kW. Afijn Laat ze eerst maar eens zakken met de prijs. Er zal op dit moment niemand de powerwall aanschaffen met deze hoge aanschaf prijs.
Als de powerwall maar echt 2 kW levert dan is een optie om meerdere powerwalls te plaatsen, dan verhoog je de kW. Afijn Laat ze eerst maar eens zakken met de prijs. Er zal op dit moment niemand de powerwall aanschaffen met deze hoge aanschaf prijs.
Rij elektrisch
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Een powerwall wordt pas interessant bij een flink prijsverschil tussen inkomende en uitgaande elektriciteit. Dat gaat dus per 2020 gebeuren, als je zo wijs bent geweest in de praatjes van de slimme meter te trappen. Vandaar mijn goede oude ferraris zolang het kan, en gewoon een eigen tussenmeter.
Hide post links |
-
- lid
Hoe je het ook went of keert die oude mooie draaischijven gaan eruit.
Daarnaast lukt het echt niet om in een nieuwbouw woning een draaischijf te laten installeren. Ik denk liever vooruit om de installatie alvast klaar te maken voor 2020. Samen met de slimme meter een slimme laadpaal. Eerste stappen zijn al gezet.
Daarnaast lukt het echt niet om in een nieuwbouw woning een draaischijf te laten installeren. Ik denk liever vooruit om de installatie alvast klaar te maken voor 2020. Samen met de slimme meter een slimme laadpaal. Eerste stappen zijn al gezet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Rij elektrisch
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Hier ook. Ik anticipeer er op dat mijn meter rond december 2019 wordt afgekeurd. Slim wordt dan slim voor mij ipv slim voor het netwerkbedrijf. Het was het begin van de canbus uitpluizen wat tot canze heeft geleid.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
Wij hebben geen draaischijf meer maar ook geen slimme meter.
We leven met een tussenvorm en voordat ze deze er uit gaan (gemonteerd in 2007) krijgen gaan we nog een portie juridisch vechten.
Wat betreft de powerwall na 2020 saldeer regels.
Maximaal proberen intern te gebruiken.
Maar voor €7000 als hier eerder genoemd, no way.
We leven met een tussenvorm en voordat ze deze er uit gaan (gemonteerd in 2007) krijgen gaan we nog een portie juridisch vechten.
Wat betreft de powerwall na 2020 saldeer regels.
Maximaal proberen intern te gebruiken.
Maar voor €7000 als hier eerder genoemd, no way.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Owwwww, ik hoop niet dat je zonnepanelen hebt en een digitale meter zonder teruglevertelling.........
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 19 feb 2020 16:20
ik gok net als hier een digitale domme meter, maar met terug tel raampje..
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Ik heb nog wel een overzicht met metercodes pre slimme meter. Zijn meestal 4 tekens, waarvan het eerste 1-4 kan zijn, tweede 0-9,A-J. Als je die opsnort kan ik het vertellen.
Hide post links |
-
- lid
Van Assen, ook die domme meters gaan ze vervangen gezien de netwerkbeheerders deze niet kunnen uitlezen. Mij is destijds aangegeven dat dit voor 2015 zou gaan gebeuren. (niet dus)
Ik heb de slimme meter aangevraagd in 2013 en 120euro betaald gezien ze bij mij de meter ook niet wilden vervangen omdat deze gewoonweg geschikt was voor de zonnepanelen. Omdat ik live de meter wilde uitlezen en via de puls led in combinatie met de zonnepanelen geen juiste metingen te zien kreeg dus maar gekozen om te betalen.
Het ging om een digitale SKRA MT-171 zonder p1 poort en welke de netwerkbeheerder dus niet konden uitlezen.
Ik heb de slimme meter aangevraagd in 2013 en 120euro betaald gezien ze bij mij de meter ook niet wilden vervangen omdat deze gewoonweg geschikt was voor de zonnepanelen. Omdat ik live de meter wilde uitlezen en via de puls led in combinatie met de zonnepanelen geen juiste metingen te zien kreeg dus maar gekozen om te betalen.
Het ging om een digitale SKRA MT-171 zonder p1 poort en welke de netwerkbeheerder dus niet konden uitlezen.
Rij elektrisch
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Verschil van inzicht is prima. In de wet staat dat je een slimme meter mag weigeren. Hier (Stedin gebied) zijn ze in 2015 wel degelijk begonnen met "gefeliciteerd, u krijgt binnenkort een slimme meter!! Slim he?". Uiteraard heb ik vriendelijk doch beleefd geweigerd. Mijn meter saldeert automatisch, seizoens-onafhankelijk, anoniem, hack-ongevoelig en zonder limiet. Dat het slim is dat ik 6 keer per jaar de meterstanden van mijn energieleverancier kan zien (of zelfs per kwartier als je daar toestemming voor geeft; na 24 uur, dus je hebt er net niks aan) heb ik nooit begrepen. Ik kan elke seconde mijn kop in de meterkast steken. En ook dat is niet nodig, want de tussenmeter voor het huis, de energiemeter in de lader, en de energiemeter in de PV inverter loggen dat keurig.
Maar we raken een beetje off topic. Ik ga net als jij die informatie gebruiken om een Tesla thuis-storage juist te voorkomen, of beter gezegd, die heb ik al (de auto). Dat deze niet kan terugleveren geeft niks, ze gebruikt zelf genoeg, het gaat om het hoe veel en wanneer. Nu schakel ik dat al volledig software gestuurd op laag tarief (dus 's-nachts, weekeinden, feestdagen) en als ik op een overrule-knopje op mijn foon druk. Straks worden die algoritmes dus heel anders. Misschien eens over bomen?
Maar we raken een beetje off topic. Ik ga net als jij die informatie gebruiken om een Tesla thuis-storage juist te voorkomen, of beter gezegd, die heb ik al (de auto). Dat deze niet kan terugleveren geeft niks, ze gebruikt zelf genoeg, het gaat om het hoe veel en wanneer. Nu schakel ik dat al volledig software gestuurd op laag tarief (dus 's-nachts, weekeinden, feestdagen) en als ik op een overrule-knopje op mijn foon druk. Straks worden die algoritmes dus heel anders. Misschien eens over bomen?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in