Zoe 2015 revisie

Plaats reactie

Topic author
PieterDeBruijn
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2015
Laatste bezoek: 19 mei 2016 16:45
Actief als: particulier
Locatie: Rijen
Contacteer:

Zoe 2015 revisie

Bericht door PieterDeBruijn »

Wij staan op het punt een Zoe te gaan kopen en wachten nog even tot volgende week donderdag, als er gegevens komen over de revisie van de Zoe. Ik wil hier kort alle verschillen die al bekend zijn weergeven. Heeft iemand aanvullingen, graag dan werk ik dit bericht bij.

Zoe 2013 - 2014
  • Bereik: 210 NEDC
    max. 43kW AC laden
    ineffiecient bij bijv. 3,7kW laden
    1.468kg (290kg accu)
Zoe 2015 -
  • Bereik: 230 NEDC
    10% kleinere&lichtere motor
    max. 22kW AC laden
    Efficiënter laden op lagere snelheden
    1.4??kg (290kg accu)
Whishlist:
-Ik hoop vooral op een Combo CSS/Chademo aansluiting, maar dat is tegen beter weten in.
-Verder zou nieuwere R-Link-hardware fijn zijn (met nieuwe App die altijd werkt en bijgehouden wordt...).
-En een koopoptie voor de accu, zodat wij er bijvoorbeeld meer dan 200.000km mee mogen rijden.
-Stoelverwarming & stuurverwarming (opties?) (efficiënter dan luchtverwarming)
-Android Auto (of anders op zijn minst DAB+ radio (FM gaat er de komende jaren in steeds meer landen uit))
----
Renault Zoe (intens, 2014)
Renault Espace III (2001)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door avdvee »

Zoe 2012? Hmmmmm volgens mij is ie weliswaar ontwikkeld in 2012 toch pas sinds 2013 leverbaar?

Verder neem ik toch aan dat de 2015 in ruil voor het inleveren van de 43kW AC laadmogelijkheid toch echt 50kW CCS heeft. ChaDemo verwacht ik niet.

Nieuwere R-link als in hardware? Nou dat hoop ik voor je want 'onze' versie is soms erg traag. Of bedoel je software?

Koopoptie voor de accu, zodat je er meer dan 2 ton mee mag rijden? Ik ben je echt even kwijt. Waarom mag ik met mijn gehuurde versie dat niet rijden? En waarom zou jij willen kopen dan?

Stoelverwarming; sja als je hem nieuw koopt EN je wil leer kun je dat aftermarket heel mooi laten inbouwen. Mits de de stoelen niet aangepast hebben zijn de maten al bekend :-)

DAB+ sja; ik weet niet of dat een doodgeboren kindje is. Ik zet zelf meer in op 4G met streaming. Kan nu via de smartphone; hopelijk in een volgende versie via Rlink (net zoals Tesla en diverse andere merken overigens).
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
PieterDeBruijn
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2015
Laatste bezoek: 19 mei 2016 16:45
Actief als: particulier
Locatie: Rijen
Contacteer:

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door PieterDeBruijn »

Zoe 2012? Hmmmmm volgens mij is ie weliswaar ontwikkeld in 2012 toch pas sinds 2013 leverbaar?
In Frankrijk zijn er enkele tientallen uitgeleverd in 2012. Nederland is inderdaad ruimschoots 2013. Ik zal het aanpassen.
Verder neem ik toch aan dat de 2015 in ruil voor het inleveren van de 43kW AC laadmogelijkheid toch echt 50kW CCS heeft. ChaDemo verwacht ik niet.
ChaDemo zijn er inmiddels erg veel in NL, CCS nog nauwelijks. Praktisch voordeel voor ChaDemo. Bovendien is die CCS stekker wel heel erg lomp groot.
Nieuwere R-link als in hardware? Nou dat hoop ik voor je want 'onze' versie is soms erg traag. Of bedoel je software?
Nieuwe R-link hardware ja (software kan altijd later nog bijgewerkt worden).
Koopoptie voor de accu, zodat je er meer dan 2 ton mee mag rijden? Ik ben je echt even kwijt. Waarom mag ik met mijn gehuurde versie dat niet rijden? En waarom zou jij willen kopen dan?
Kijk maar eens in je accuvoorwaarden; daar staan erg rare dingen in (geen garantie bij slijtage? nooit meer dan 200.000km mogen rijden?)
Stoelverwarming; sja als je hem nieuw koopt EN je wil leer kun je dat aftermarket heel mooi laten inbouwen. Mits de de stoelen niet aangepast hebben zijn de maten al bekend :-)
Aftermarket is bij onze Renault dealer in ieder geval schrikbarend duur. Zo vragen ze € 500,- voor de stoelverwarming.
DAB+ sja; ik weet niet of dat een doodgeboren kindje is. Ik zet zelf meer in op 4G met streaming. Kan nu via de smartphone; hopelijk in een volgende versie via Rlink (net zoals Tesla en diverse andere merken overigens).>
Mee eens; het liefste zou ik Android Auto zien die koppelt met mijn telefoon.

Weet iemand eigenlijk de Bluetooth versie die de Zoe nu heeft?
----
Renault Zoe (intens, 2014)
Renault Espace III (2001)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014
Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
Actief als: particulier

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door BB-One »

PieterDeBruijn schreef:
Zoe 2012? Hmmmmm volgens mij is ie weliswaar ontwikkeld in 2012 toch pas sinds 2013 leverbaar?
In Frankrijk zijn er enkele tientallen uitgeleverd in 2012. Nederland is inderdaad ruimschoots 2013. Ik zal het aanpassen.
Verder neem ik toch aan dat de 2015 in ruil voor het inleveren van de 43kW AC laadmogelijkheid toch echt 50kW CCS heeft. ChaDemo verwacht ik niet.
ChaDemo zijn er inmiddels erg veel in NL, CCS nog nauwelijks. Praktisch voordeel voor ChaDemo. Bovendien is die CCS stekker wel heel erg lomp groot.
Nieuwere R-link als in hardware? Nou dat hoop ik voor je want 'onze' versie is soms erg traag. Of bedoel je software?
Nieuwe R-link hardware ja (software kan altijd later nog bijgewerkt worden).
Koopoptie voor de accu, zodat je er meer dan 2 ton mee mag rijden? Ik ben je echt even kwijt. Waarom mag ik met mijn gehuurde versie dat niet rijden? En waarom zou jij willen kopen dan?
Kijk maar eens in je accuvoorwaarden; daar staan erg rare dingen in (geen garantie bij slijtage? nooit meer dan 200.000km mogen rijden?)
Volgens mij staat in het huurcontract dat je gedurende de contractsperiode niet meer dan 200.000 km mag rijden, rekening houdend met de intitiele kilomterstand (als je hem tweedehands aanschaft, danwel een nieuw huurcontract afsluit)
Wat betreft geen garantie bij slijtage: Er staat dat je geen garantie hebt (via je huurcontract) op onderdelen die slijten als gevolg van het gebruik van stroom uit de accu danwel het laden. Oftewel stel dat je stekker aansluiting slijt van het gebruik en dat die vervangen moet worden dan valt deze buiten de accu/huurgarantie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door zoe2goe »

Chademo is ten minste zo groot en lomp als CCS.

Afbeelding
Chademo

Afbeelding
CCS

Stop even bij een TMN of Fastned snellader zou ik zeggen.

Edit: de stelligheid verzacht
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door avdvee »

Volgens mij staat in het huurcontract dat je gedurende de contractsperiode niet meer dan 200.000 km mag rijden, rekening houdend met de intitiele kilomterstand (als je hem tweedehands aanschaft, danwel een nieuw huurcontract afsluit)
Hmmm beetje theoretisch allemaal want tegen de tijd dat ik 2 ton aantik zijn we 8 jaar verder en heb ik volgens mij die accu al terugverdiend voor Renault ;-) Hoe dan ook wel de vraag wat ik dan moet? De auto weggooien ofzo?????

Kan me dit slecht voorstellen/ herinneren.
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door avdvee »

Hoeveel Chedemo aansluitpunten zijn er dan? Ik kom ze niet echt vaak tegen ....
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014
Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
Actief als: particulier

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door BB-One »

avdvee schreef:
Volgens mij staat in het huurcontract dat je gedurende de contractsperiode niet meer dan 200.000 km mag rijden, rekening houdend met de intitiele kilomterstand (als je hem tweedehands aanschaft, danwel een nieuw huurcontract afsluit)
Hmmm beetje theoretisch allemaal want tegen de tijd dat ik 2 ton aantik zijn we 8 jaar verder en heb ik volgens mij die accu al terugverdiend voor Renault ;-) Hoe dan ook wel de vraag wat ik dan moet? De auto weggooien ofzo?????

Kan me dit slecht voorstellen/ herinneren.
Het is m.i. ook theoretisch gaat er gewoon om dat dit standaard contract niet gebruikt kan worden als je een contract aangaat voor bijvoorbeeld 3 jaar en 70000 km per jaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
Actief als: particulier

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door Ad van der Meer »

@Avdvee

Er staan in Nederland meer CHAdeMO snelladers dan CCS snelladers. Dit komt doordat Mitsubishi en Nissan eerst op de markt kwamen. Total en BP (je weet wel, die supermarkten met benzineverkoop) heeft een aantal snelladers met enkel CHAdeMO. Bij sommige Nissan dealers staan ook CHAdeMO snelladers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door zoe2goe »

Klopt over Chademo, maar ok die discussie in theoretisch: De Europeese autoindustie gaat voor CCS.

Over de aantallen is dat strikt genomen waar als de de grens bij 43kW en hoger legt, en dat is in de discussie uiteraard zuiver, we hebben het immers over het verlies van de 43kW AC laadfunctie van de Zoë. Daar staat tegenover dat we daaronder buitengewoon fortuinlijk zijn met een groot aantal 22kW laders. Die dus inderdaad ook door de nieuwe Zoë bruikbaar zijn. Wat ik probeer te zeggen is: Alleen in het echte snelladen is er dus een klein verschil in aantal stations. Daaronder zijn ALLE Zoë's, oud en nieuw, zeer laadvriendelijk, zeker t.o.v. de concurrentie in dezelfde klasse.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
PieterDeBruijn
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2015
Laatste bezoek: 19 mei 2016 16:45
Actief als: particulier
Locatie: Rijen
Contacteer:

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door PieterDeBruijn »

http://www.moteurnature.com/actu/uneact ... s_id=27805

240km hebben ze er zelfs van weten te maken!

(Ik kan de topic-starter niet meer bewerken!?)
----
Renault Zoe (intens, 2014)
Renault Espace III (2001)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door GertjanVB »

Das mooi! En wat voor stekkeraansluiting zit er op?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
PieterDeBruijn
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2015
Laatste bezoek: 19 mei 2016 16:45
Actief als: particulier
Locatie: Rijen
Contacteer:

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door PieterDeBruijn »

Dat ziet er uit als een Combo/CCS, toch?? Rechthoekig en verdikking onderaan.
----
Renault Zoe (intens, 2014)
Renault Espace III (2001)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door GertjanVB »

Dacht het ook. Maar misschien tikkeltje te klein en een drukknopje erop; type 1 :-(
Plaatjes
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 jul 2013
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
Actief als: particulier

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door Ad van der Meer »

Een verandering van AC naar DC laden had waarschijnlijk wel in het persbericht gestaan. Ik vrees dat Renault de Zoe hiermede de das omgedaan heeft... Ik lees 22 kW snelladen.... Brr... Volgens mij is het ineens 10 graden kouder geworden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door zoe2goe »

Stelletje grappenmakers. Wie gelooft er nou stockfoto's? :-) Mijn hobby is eenbeetje de burgerluchtvaart en daar is alles wat groot is in de krant een Airbus Jumbojet 747. Met een foto van een single aisle 320.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door GertjanVB »

Nieuws in de Telegrof met plaatjes! Is dan niets meer te vertrouwen :-(
Zonder dollen; kan ook de Franse stekkervariant zijn

Trending op Twitter #destekker ?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
PieterDeBruijn
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2015
Laatste bezoek: 19 mei 2016 16:45
Actief als: particulier
Locatie: Rijen
Contacteer:

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door PieterDeBruijn »

Via Google kan ik vinden dat het een plaatje is dat al in 2013 gebruikt werd; niet nieuw dus helaas. Dus aanpassingen zijn zoals vantevoren verwacht/gelekt: 10% sneller laden op 230v/16a, 43kW functie geschrapt, iets lichter en daardoor 30km NEDC erbij.
----
Renault Zoe (intens, 2014)
Renault Espace III (2001)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
PieterDeBruijn
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2015
Laatste bezoek: 19 mei 2016 16:45
Actief als: particulier
Locatie: Rijen
Contacteer:

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door PieterDeBruijn »

De net aangekondigde Kadjar en nieuwe Espace hebben een R-Link 2.

Stukje uit de pers-uitgave:
Connectiviteit
De Renault Kadjar is leverbaar met het R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem voor gepersonaliseerde en intuïtieve connectiviteit. Het systeem is duidelijk, snel en gemakkelijk te gebruiken. De bediening van de slimme, intuïtieve interface is qua gebruiksgemak vergelijkbaar met die van een tablet. De homepage is aan te passen aan de voorkeuren van de gebruiker, zodat hij direct toegang heeft tot de meest gebruikte functies. Het is mogelijk om zes profielen van gebruikers op te slaan, met hun voorkeursinstellingen voor de interface, de climate control en rijhulpsystemen.

R-Link 2 is het brein achter alle functies van de Renault Kadjar. Het systeem omvat ook de mogelijkheid van spraakbesturing voor het navigatiesysteem, de telefoon en apps.
Het connectiviteitspakket R-Link 2 omvat twaalf maanden gratis TomTom Trafic-gebruik, realtime TomTom-verkeersinformatie, updates van de Europese wegenkaarten en toegang tot de R-Link Store om apps (gratis of betaald) te downloaden.
Alleen spraakbesturing en profielen echt nieuw?
----
Renault Zoe (intens, 2014)
Renault Espace III (2001)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door zoe2goe »

Spraakbesturing hebben we nu al. Voor sommige functies. (ikzelf gebruik het nooit zeg ik eerlijk)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door GertjanVB »

De informatie komt overeen met wat in dit draadje al was aangekondigd; een extra ZOE versie voor huishoudelijk gebruik in Frankrijk die tot 22 kWh laad. Dit om de mensen (in Frankrijk vermoed ik) tegemoet te komen die een ZOE met 220V willen laden (laadtijd van 20 naar 10 uur! Boeiend!). De actieradius is met 30km toegenomen vanwege het afgenomen gewicht van de nieuwe motor en is dus voorbehouden aan deze versie.

Uiteraard worden de meeste ZOE's verkocht in Frankrijk. Daar hebben ze blijkbaar niet zo'n fijn snellader netwerk als wij. Buitenland bestaat niet in Frankrijk, dus richt je je innovaties op de oude infrastructuur in je thuisland :-(
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014
Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
Actief als: particulier

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door BB-One »

Ik had mijn hoop gevestigd op (veel) betere batterijen, welke ook in de "oude" zoe geplaatst konden worden...

Ik vind het echt zonde dat men de 43kw laad optie laat vallen. Zeker omdat het voor mijn gevoel maar leidt tot een toegenomen bereik van 20-30 km in de praktijk (misschien zelfs nog wel minder), maar voor die keren dat je het nodig hebt een 2 keer zo lange laadtijd. Ik betwijfel of ik voor de Zoe had gekozen als deze niet de snellaad functie had...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door GertjanVB »

Je moet het zien dat de ZOE met twee motorvarianten leverbaar is. Die met max 22 kWh en die met max 43 kWh laadmogelijkheid. Als gezegd moeten ze in 2016 met betere vernieuwingen komen. Denk ik. De details van de nieuwe specs moeten nog los komen. Zouden we straks met 22 kWh net zo snel kunnen laden als nu 43 kWh met horten en stoten (zie de grafiekjes van Harm)?

Renault Nederland Twittert net dat die nieuwe versie voordeliger gaat worden!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004
Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door renault15.17 »

Voor (modeljaar?) 2017 is een eerste grotere update / facelift aangekondigd. Eerder zul je geen nieuwe accu's in de ZOE kunnen krijgen.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
PieterDeBruijn
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2015
Laatste bezoek: 19 mei 2016 16:45
Actief als: particulier
Locatie: Rijen
Contacteer:

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door PieterDeBruijn »

Goed nagevraagd!

Renault Nederland:
De bestaande aandrijflijn blijft maar er komt een extra (voordeligere) variant bij met 30km actieradius meer
Voordeliger; das nog wel een beetje vaag. Zal vast niet om duizend of tweeduizend euries verschil gaan?
----
Renault Zoe (intens, 2014)
Renault Espace III (2001)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door zoe2goe »

Batterijen: er zijn geen spectaculair nieuwe batterijen. De verbetering is incrementeel, ongeveer 15 % per jaar. En dan moet je designen, integreren, aanschaffen, spare part lijn, etc. M.a.w., dat zijn cycli van een jaar of 3, 4.

Frankrijk: kent inderdaad een relatief beperkte openbare infrastructuur voor laden. Veel meer ingesteld op thuis en op de zaak laden. 43kWh laden is DAAR ook veel minder dik gezaaid dan hier.

Is nou de consensus dat Pieter / 15.17 combinatie de spijker op zijn kop slaan, namelijk een Zoë-light voor hoofdzakelijk Frankrijk, naast de bestaande, totdat de echte nieuwe komt, die hoogstwaarschijnlijk met CCS is uitgerust? Lijkt mij in ieder geval het meest logische verhaal.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Zoe 2015 revisie

Bericht door GertjanVB »

Ze wisten het hier in december al goed te vertellen
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht