Renault Twingo 1.2 Hatchback
Bouwjaar 1998
Benzine
Uitvoering C066M5
Centrale deurvergrendeling
Beste forum,
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb vorige maand een 2e handse renault twingo van een particulier gekocht. Heb hiervoor een aankoopkeuring laten doen bij de Renault dealer in Aalsmeer en er kwam uit dat de auto prima in orde was alleen op 1 ding na. Er moest allen nog een nieuwe autosleutel bij besteld worden omdat de huidige sleutel niet goed meer functioneert. De printpraat van de sleutel reageert de ene keer wel en de andere keer niet. Nog net goed genoeg om hem met kapje eraf op een speciale manier van de startonderbreker af te halen en er nog mee te kunnen rijden. Nu heb ik de auto daar gekocht en deze naar Hengelo gebracht en een nieuwe sleutel bijbesteld; deze sleutel hebben ze per post naar mijn woonadres gestuurd en nu heb ik deze bij de Renault dealer in Oldenzaal geprobeerd om te laten inlezen. Nu is het inlezen van de sleutel is daar niet gelukt omdat de meldcode niet overeenkomt en zijn ze er achter gekomen dat in het verleden de computers zeer waarschijnlijk zijn verwisseld. Het stiftje dat bij de nieuwe sleutel zit is ook anders dan de oude sleutel en je kan met de nieuwe sleutel ook alleen de deur van de passagierskant openen en niet de bestuurderskant en andersom met de oude sleutel alleen de bestuurderskant. Het opnieuw in laten bouwen van een computer, contactslot en passagiersslot etc kost meer dan dat de auto waard is +/- 1500 euro.
Nu is mijn vraag of iemand weet wat ik nog kan doen om achter de juiste meldcode te komen en of het moeilijk/mogelijk is om van een auto van de sloop ofzo de computers te verwisselen of iets anders om dit probleem op te lossen?
mvg Erik
inlezen nieuwe autosleutel.
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
- Actief als: particulier
Re: inlezen nieuwe autosleutel.
De oude sleutel kun je laten solderen, probleem is dan grotendeels opgelost, zit los contact in.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-