De ingreep zelf neemt ca. 6 uur. Echter het betreft een reparatie onder garantie (waarvoor de dealer blijkbaar vergoed wordt) en daarvoor moet een procedure doorlopen worden met Renault NL/B/F waarbij aangetoond moet worden dat de TCU daadwerkelijk defect is, daar is de rest van de tijd voor nodig begrijp ik. Ik ken weinig Zoe-rijders die geen problemen hebben met de TCU of met een haperend exemplaar rondrijden (heb ik zelf ruim een jaar gedaan, naar wat ik nu zie is hij nooit goed geweest). De leverancier van de TCU zal ook wel mee moeten dokken vermoed ik.
Mijn dealer informeerde of ik ook nog het dashboard wilde vervangen, kon in 1 gang mee. Stap 1 is de R-Link resetten en updaten naar de laatste software. Je bent al je instellingen en evt. opgeslagen laadpunten kwijt
en updaten van de R-Link kan natuurlijk ook de rest van die 2 dagen zijn
Heb wel af en toe de indruk dat wij forumleden, beter op de hoogte zijn dan sommige medewerkers van de dealer zelf. Maar toch lof voor de dealer (mag ook wel eens); soepele afhandeling, meedenken en 2 dagen leen-Zoe mee incl. laadpas
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh