Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Waar ik de laatste tijd naar zoek maar niet in beeld krijg in de Ze services app; de actuele laadstatus van de de Zoe als hij aan het laden is. Ik meende dat vroeger toch altijd te kunnen zien, maar nu zoek ik er tevergeefs naar. Alleen de status bij aanvang laden krijg ik te zien en een mededeling als hij klaar is.
Is dit de gebruikelijke situatie?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014
Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door BB-One »

Menu klikken--> accu kiezen --> op status klikken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Yep, dacht ik ook, maar zie niks anders dan status bij aanvang.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014
Laatste bezoek: 22 mei 2019 13:14
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door rgr »

Ik ontvang ook met enige regelmaat geen updates meer. Toen ik de auto pas had, werkte het prima. Maar nu treden er steeds meer haperingen op. Ik krijg wel altijd een afmeldingen zodra het laden voltooid is. R-Link geeft wel aan dat ie verbonden is.

Ik zou het fijn vinden als dit gewoon werkt, want dan kan ik het laden op afstand monitoren. Ook werkt het aansturen van de airco niet altijd vanuit de app, heeft dat er iets mee te maken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door PieterZoe »

status wordt in principe elke 20 minuten geupdate, mits er geladen wordt. Om handmatig een update te forceren kun je de volgende route volgen
App: battery: Status: en dan naar beneden scrollen klikken op de Update Status knop.
Vervolgens naar Home gaan en weer op battery klikken: dan zie je de actuele status

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014
Laatste bezoek: 22 mei 2019 13:14
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door rgr »

Dat ik de status alleen kan zien als ik aan het laden ben is me helder. En dat van het opvragen ook.

Tijdens het laden zie ik meestal: Niet aangesloten en laadt niet op. Handmatig ophalen levert dan onderstaand op.
Als ik het zelf opvraag krijg ik eigenlijk altijd de melding dat de status niet kan worden opgevraagd omdat:
netwerk problemen
buiten bereik
etc..
Dat staat dan in de mail die ik ontvang.

Nu bijvoorbeeld zie ik dat ie wel aan het laden is, maar nu laat ie de resterende tijd niet zien. Dat is me nog niet eerder opgevallen. Wellicht dat ie dat later bijwerkt.

Als ie klaar is ontvang wel altijd een mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Afgelopen woensdag had voor de 2e keer (vanaf juni 20013) een afspraak met de garage voor het vervangen van de zogenaamde TCU (TeleCommunicatie Unit). Eind 2014 merkte ik namelijk weer dat de data vaak niet door kwam in de App, en de netwerkstatus in de auto stond ook meestal op NIET VERBONDEN. Vorig jaar januari had ik precies hetzelfde euvel.
Ze kunnen nu de TCU vervangen zonder dat het hele dashboard verwijderd hoeft te worden. Maar om de gehele communicatie weer goed ingesteld te krijgen gaat er toch wat tijd overheen. Vandaag was ze klaar en stond ze fris gewassen al op mij te wachten. In de tussentijd had ik een andere Zoe meegekregen. Dus over de service van Garage Arend Eindhoven ben ik dik tevreden :thumb:.
Hopelijk zit er nu een versie van de TCU in die het langer uithoudt.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Gelijk de situatie bij mij. Maandag staat de ZOE bij de garage voor hetzelfde euvel. Sinds eergisteren ( na het maken van de afspraak) is er weer sprake van een verbinding zo af en toe en meld de R-Link dat er een update is uitgevoerd. Door het resetten naar fabrieksinstellingen en/of door een signaal van buiten ? Toch geeft het laadoverzicht van ZE-services dit jaar nog nul laadsessies (onjuist). Typisch dat het exact bij de jaarwisseling gebeurd. Ik ben toch wel argwanend naar het servertje in Frankrijk, is een "nieuwe" TCU niet misschien een reset op de server in Frankrijk?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



pe8art
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2014
Laatste bezoek: 21 jan 2015 20:22
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door pe8art »

status wordt in principe elke 20 minuten geupdate,
20 minuten? Bij mijn zoe is het 30 minuten, hij is van dec 2014.
Is er wellicht iets veranderd waardoor de "oude" dan problemen geven?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 365
Lid geworden op: 18 jun 2014
Laatste bezoek: 04 jan 2025 14:33
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door daf55 »

Die van mij staat er nu ook vandaag, met ook de laatste tijd af en toe wel een status update, en zowaar af en toe ook een mailtje! Maar vaker niet dan wel...

Ik heb een keurige nette Twingo mee, maar wat een gehark (schakelen) en lawaai in zo'n karretje! Ik ben het schakelen gelukkig nog niet verleerd, maar wat een prehistorische bezigheid is dat toch!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

De Zoe is weer terug en de dealer heeft nu ook vastgesteld dat het een verbindingsprobleem is en dat we de Zoe nog een keer twee dagen moeten afstaan om dat op te lossen ivm een traject dat met Renault moet worden ingegaan.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

Mijn laatste email is van 12 december :-( En de Aap geeft een laatste status van gisteren. Totaal onbruikbaar voor "even naar een restaurant en wachten op een signaal dat-ie vol is". Het feit dat de mail niet meer komt geeft mij wel aan dat het probleem in het datacenter ligt, maar ja.....

Ik heb er persoonlijk niet zo'n last van maar eigenlijk moet het wel gewoon werken. Zal eens bij de dealer langsgaan.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 365
Lid geworden op: 18 jun 2014
Laatste bezoek: 04 jan 2025 14:33
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door daf55 »

Mijne blijft ook een nachtje over, hing aan de PC, zo werd er verteld. We zullen zien!
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Ze zullen toch wel een beetje goed voor 'm zorgen? :(
Ik bedoel, zo helemaal alleen, tussen allemaal vreemde auto's... :wink:
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door E-mission »

En dan stinken ze ook nog en maken geluid... lekken af en toe... ewww...
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 23
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door zoe2goe »

Ahem, voor HAAR ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 365
Lid geworden op: 18 jun 2014
Laatste bezoek: 04 jan 2025 14:33
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door daf55 »

Ik mag hem straks weer ophalen. Ze hebben uitvoering getest, en ook met de technische afdeling van renault overlegd en wat ik een beetje dacht en wist: De auto doet het prima! Geen storingen te vinden.

Het signaal loopt via het netwerk van T-Mobile, en dat verklaart een hele hoop! In Hattem en Wapenveld (waar ik woon en werk) is het signaal erg slecht. Geeft T-Mobile ook toe trouwens.

Voorlopig laten we het maar zo, want er is weinig tot niets aan te doen. Zo erg is het ook niet natuurlijk, we weten nu wel de reden, dat is al heel wat.
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Tja, ik weet het niet hoor. Toch gaat er bij mij ets niet helemaal lekker. De verkeersinformatie van en voor TomTom komt prima door. Als ik de status van de verbinding in R-Link controleer zie ik altijd eerst 5 vet witte strepen (uitstekend signaal) met daaronder "geen verbinding", na enige tijd valt de witte kleur weg en dat is idd de indicatie dat er geen verbinding is. Mijn ZE-services blijft geen historie informatie (overzicht van alle laadsessies) geven, maar wel komt er druppelsgewijs informatie per laadsessie door die op de desktop en de App wordt weergegeven, meestal achteraf en alleen info van de laatste sessie is zichtbaar.

We wachten op de overnachting bij de dealer.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

De overnachting was niet nodig. Ze gaan "iets" vervangen en dat gebeurd as maandag. De dealer stelde voor het dashboard gelijktijdig te wisselen, maar dat is tegengehouden door mijn wederhelft (kleur niet akkoord).
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Tis maar wat je belangrijker vindt, kleur of veiligheid :think: ...

De verkeersinformatie kan via 2 wegen binnen komen:
- via dataservice gprs (live services abonnement nodig)
- via de RDS informatie van de radio (gratis, maar misschien iets minder precies)
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Klopt, kies voor veiligheid (maar dat is deze discussie)
De verbinding is/was type knipperlicht. Ik vermoed dat bij tijd en wijle wat info doorgeseind wordt of afkomstig is van de RDS want de Live services heb ik niet meer. Aangezien ik mijn iPhone met TomTom (met grrrrratis kaartupdates !!) ook paraat had kon ik zien dat die verkeersinformatie (wel betaald aan TomTom) niet gelijk was aan die van de R-Link.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Gisteren is de TCU vervangen en wordt mijn overzicht in ZE Services op de Mac weer netjes getoond en gevuld. Gisteravond ook kunnen constateren dat ik op de app nul komma nul informatie door krijg, zelfs een sms-alert dat het laden gestopt zou zijn. Dit terwijl andere collega Zoe rijders (aangesloten op een andere paal in de buurt) wel op de hoogte werden gehouden (dus geen verbindingsissue van de TCU). Misschien toch paal afhankelijk, thuis aangekomen en aangesloten staat de info er wel weer in. Renault stelt eisen aan een laadpaal (speciale partijen die door renault worden aanbevolen), ik vermoed dat die eisen mn relevant zijn voor de verbinding die via de paal gelegd wordt en niet mbv de TCU.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

Bij mij staat het vervangen van de TCU volgende maandag op het programma: men rekent minstens 2 dagen. Is dat dan zo'n zware ingreep? Jammer voor Renault, want ik heb de indruk dat de TCU bijna overal defect ging.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

De ingreep zelf neemt ca. 6 uur. Echter het betreft een reparatie onder garantie (waarvoor de dealer blijkbaar vergoed wordt) en daarvoor moet een procedure doorlopen worden met Renault NL/B/F waarbij aangetoond moet worden dat de TCU daadwerkelijk defect is, daar is de rest van de tijd voor nodig begrijp ik. Ik ken weinig Zoe-rijders die geen problemen hebben met de TCU of met een haperend exemplaar rondrijden (heb ik zelf ruim een jaar gedaan, naar wat ik nu zie is hij nooit goed geweest). De leverancier van de TCU zal ook wel mee moeten dokken vermoed ik.

Mijn dealer informeerde of ik ook nog het dashboard wilde vervangen, kon in 1 gang mee. Stap 1 is de R-Link resetten en updaten naar de laatste software. Je bent al je instellingen en evt. opgeslagen laadpunten kwijt :( en updaten van de R-Link kan natuurlijk ook de rest van die 2 dagen zijn :mrgreen: Heb wel af en toe de indruk dat wij forumleden, beter op de hoogte zijn dan sommige medewerkers van de dealer zelf. Maar toch lof voor de dealer (mag ook wel eens); soepele afhandeling, meedenken en 2 dagen leen-Zoe mee incl. laadpas :thumb:
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 846
Lid geworden op: 02 okt 2013
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door avdvee »

Ja Renault betaalt wel leergeld; bij mij zijn inmiddels TCU/ BCB/ Motor en Dashboard vervangen. Als ook achterklep modificatie als Software upgrade (niet R-link). En dat binnen een jaar ;-(
Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Niet leuk, maar fijn dat ze bereid zijn dat leergeld te betalen. Een nieuwe kans voor de ZE services app op de Apple Watch?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

Begin van de week is ook bij mij de TCU vervangen.
Vermits ik geen ZE-services had onderschreven, gebruik ik de TCU enkel voor informatie over het laden. Wel handig om vanop afstand te kunnen verifiëren of het laden nog bezig is.
Dinsdag kon ik met de app en de PC vaststellen dat na maanden zonder enige communicatie, er terug verbinding kwam. Bij Renault was men duidelijk bezig de wagen te laden. Ik kon ongeveer om de 10' de voortgang van het laadproces zien veranderen.
Dinsdagavond verliep ook nog alles vlot, maar sindsdien is de communicatie eigenlijk terug erg willekeurig: nog één update gekregen in de loop van woensdagnamiddag.
Wanneer ik bij systeem de netwerkinformatie raadpleeg is alles daar in orde en geeft de wagen aan "verbonden" te zijn.
Het laden van gisteren werd niet doorgegeven: geen indicatie gehad dat de laadkabel verbonden was of dat het laden begonnen was. Ook nu staat de batterijstatus nog altijd op de toestand van gisterenmiddag: 44% terwijl de batterij ondertussen volgeladen is.
Krijgen jullie systematisch de informatie correct door? Ik heb de auto twee dagen moeten missen voor een herstelling die, naar ik vrees, 1 dag heeft gewerkt.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

Systematisch krijg ik geen data door. Willekeurig (lijkt het) een keer wel wat info bij aanvang laden in de App. Mijn TCU is vervangen en dat had vooral resultaat voor het laadoverzicht op de site van ZE Services en verbinding met netwerkdiensten (e-mail, twitter, wegepinfo, Metro). Voor de prestatie van de App heeft het geen verandering gebracht; werkt nog steeds niet naar behoren.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Sinds begin dit jaar bij mij voor de 2e keer de TCU vervangen is, gaat het redelijk goed. Soms komen de statussen niet door in de App, maar meestal wel. Zover ik heb kunnen controleren staat de netwerkstatus altijd op verbonden.
Er zitten een aantal schakels in de gehele communicatie waardoor het op meerdere plekken mis kan gaan.
1. De TCU
2. de gprs verbinding
3. de dataserver bij Renault
4. De App op je telefoon, of de Renault website
En waarschijnlijk zijn er nog wel ergens een paar schakels.

Maar feit is dat je er helaas niet blind op kan vertrouwen dat het werkt :(.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

@harm Goed samengevat. Mn die dataserver moeten ze eens onderhanden nemen. De response in de R-Link shop is bedroevend, alsmede het contact leggen vanuit de auto met diezelfde R-link store en andere info bronnen.
Een dingetje wat al eerder is geopperd is de totale shut down van systemen van de auto na enige minuten. Meestal krijg ik aan het begin van de laadsessie wel info, daarna niet meer. Als je in de auto zit te wachten (opladen of zo) dan zal de radio, de sigarettenaansteker en de ruitbediening het nog geruime tijd doen, maar op enig moment, wordt alles totaal afgesloten. Als de TCU dan ook niet meer van stroom wordt voorzien, dan zal uitwisseling van informatie ook niet meer plaatsvinden.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 20
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door fivari »

Bedankt voor de feedback. Ik laat het er maar bij. De App voor verwarming en koeling heb ik toch niet, die informatie doorkrijgen is nice, maar niet noodzakelijk.
Toch vreemd dat het die eerste dag wel perfect werkte. Ik kreeg toen zelfs de tussenstand van de batterij door toen mijn vrouw een korte ritje had gedaan.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 23
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door HarmOtten »

Als je in de auto zit tijdens het opladen, en de radio / sigarettenaansteker / ruitbediening gaat uit, dan blijft de communicatie unit wel spanning houden. Dat staat daar los van. Je kan dat overigens voorkómen door de autosleutelkaart in de gleuf te stoppen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door OlafH »

Ik krijg grofweg elke 30 minuten een status door tijdens het laden. Wordt er niet geladen, dan wordt de status ook niet bijgewerkt.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 33
Berichten: 1880
Lid geworden op: 21 dec 2013
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door GertjanVB »

@harmotten: Ik weet dat dat de bedoeling is, maar ik twijfel of dat (bij mij) zo werkt, omdat ik tijdens het laden nooit info door krijg, wel bij aanvang en wel na het laden.
@OlafH: In de eerste plaats welkom! Een keer in de 30 minuten info, kan ook een reden zijn dat ik vind dat ik geen info krijg. Mijn laadsessies buiten de deur duren zelden langer dan een half uur. Maar ik wil meer info! Als ik aan de koffie zit wil ik in de gaten houden wanneer ik weer weg kan.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 363
Lid geworden op: 24 apr 2014
Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48
Actief als: particulier

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door BB-One »

Vind het ook vreemd dat er niet een statusupdate verstuurd wordt afhankelijk van het percentage geladen. Moet makkelijk te implementeren zijn. elke 30 minuten een update of indien lading met 25% is toegenomen (ofzo iets). dat het helemaal realtime kunnen volgen een brug te ver zou zijn zou ik nog kunnen begrijpen, maar inderdaad als je aan een snellader staat is het handig om te weten of je nog een kopje koffie kunt nemen of al weg kan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015
Laatste bezoek: 06 nov 2023 00:25
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Geen nieuwe data meer in ZE Services App

Bericht door OlafH »

Het zal wel met dataverbruik en capaciteit van het datacentrum te maken hebben. Voor de Zoe's met een SIM aan boord is natuurlijk een deal met Vodafone of een andere provider gemaakt, waarbij er afspraken zijn over polling en dataverbruik. Daarnaast zal Renault willen voorkomen dat hun datacentrum overbelast wordt. Maar ik ben het eens dat real-time handiger zou zijn.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht