kachelradiateur uitbouwen renault clio 1991
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
kachelradiateur uitbouwen renault clio 1991
hallo allemaal
ik heb een serieus probleem!
de auto van me moeder word niet meer warm van binnen, en ik heb alles al gecheckt je weet wel of de motor wel warm word, de slangen die naar binnen warm worden, enz
en dat alles is ok op dat laatste na.
de slang vanaf de motor is wel warm maar die wat naar het expansivat gaat niet.
dus ik weet bijna zeker dat de kachelradiateur verstopt zit.
nu heb ik geproobeerd deze uit te bouwen op de easy manier maar dta wil niet lukken omdat de leidingen die naar buiten lopen 1 geheel vormen met de radiateur die je normaal? er kunt uitschuiven.
nu is mijn vraag moet ik dan nu werkelijk het gehele dashboard gaan verwijderen en de de gehele unit los gaan zodat ik eerst dezen naar achteren kan trekken en dan eruit schuiven.
wie kan me uit de bran helpen het is best dringend want heb de auto al zowat uiterlkaar liggen
alvast zeer b edankr voor je reactie!!!!!
ik heb een serieus probleem!
de auto van me moeder word niet meer warm van binnen, en ik heb alles al gecheckt je weet wel of de motor wel warm word, de slangen die naar binnen warm worden, enz
en dat alles is ok op dat laatste na.
de slang vanaf de motor is wel warm maar die wat naar het expansivat gaat niet.
dus ik weet bijna zeker dat de kachelradiateur verstopt zit.
nu heb ik geproobeerd deze uit te bouwen op de easy manier maar dta wil niet lukken omdat de leidingen die naar buiten lopen 1 geheel vormen met de radiateur die je normaal? er kunt uitschuiven.
nu is mijn vraag moet ik dan nu werkelijk het gehele dashboard gaan verwijderen en de de gehele unit los gaan zodat ik eerst dezen naar achteren kan trekken en dan eruit schuiven.
wie kan me uit de bran helpen het is best dringend want heb de auto al zowat uiterlkaar liggen
alvast zeer b edankr voor je reactie!!!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 08:33
- Contacteer:
Jeetje, ik dacht dat die van mijn auto rot zat....maar deze is nog lastiger zo te horen.
Kijk eens of op de plek waar de slangen het schutboard doorgaat, een rubber zit welke te verwijderen is (denk het haast wel, ter bescherming van de slangen)
Allicht zie je daarachter dan een soort aluminium flensje zitten waar de slangen opgeschoven zitten, en dat flensje kan dan met een paar boutjes vastzitten.
Zodra die boutjes dan losgemaakt zijn, kun je allicht dat flensje eruit trekken (natuurlijk gaat het dan lekken, dus allicht even met een lijmtang de rubberen slangen dichtknijpen), om vervolgens van uit de interieur zijde het radiator gedeelte er uit te schuiven.
één en ander is 'maar een gok' hoor, gebasseerd op een ander renault model, waar dat systeem ook zo geïntegreerd lijkt te zitten.
Kijk eens of op de plek waar de slangen het schutboard doorgaat, een rubber zit welke te verwijderen is (denk het haast wel, ter bescherming van de slangen)
Allicht zie je daarachter dan een soort aluminium flensje zitten waar de slangen opgeschoven zitten, en dat flensje kan dan met een paar boutjes vastzitten.
Zodra die boutjes dan losgemaakt zijn, kun je allicht dat flensje eruit trekken (natuurlijk gaat het dan lekken, dus allicht even met een lijmtang de rubberen slangen dichtknijpen), om vervolgens van uit de interieur zijde het radiator gedeelte er uit te schuiven.
één en ander is 'maar een gok' hoor, gebasseerd op een ander renault model, waar dat systeem ook zo geïntegreerd lijkt te zitten.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hide post links |
-
hey bedankt voor je reactie!!!
hey bedankt
ik heb de auto op me werk staan
ga morgen meteen kijken .
want idd zitten die aansluitingen in de weg hahaha daarom krijg ik hem niet uitgeschoven!
en bedankt voor de tip mt het lekken maar ik was gelukkig al zo slim geweest om de aansluitingen geheel door te blazen zodat er geen water meer in zit misschien een tip weer voor jou!!
ik ga morgen meteen kijken ik laat wel wat horen als het zo zit kunnen andere mensen met het zelfde probleem snel de oplossing vinden zonder dat ze het gehele dashboard gaan slopenmaar nogmaal zeer bedankt voor de tip kan niet wachten tot morgen hahah
thx!!
ik heb de auto op me werk staan
ga morgen meteen kijken .
want idd zitten die aansluitingen in de weg hahaha daarom krijg ik hem niet uitgeschoven!
en bedankt voor de tip mt het lekken maar ik was gelukkig al zo slim geweest om de aansluitingen geheel door te blazen zodat er geen water meer in zit misschien een tip weer voor jou!!
ik ga morgen meteen kijken ik laat wel wat horen als het zo zit kunnen andere mensen met het zelfde probleem snel de oplossing vinden zonder dat ze het gehele dashboard gaan slopenmaar nogmaal zeer bedankt voor de tip kan niet wachten tot morgen hahah
thx!!
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Heb net even op een ander plaatje zitten kijken, bij www.havam.nl ( http://www.havam.nl/artpic/KR2240.jpg )
Zie ik nu goed op de bovenste tekening, dat daar iets van een boutje (gestippeld getekend) aan de zijkant zit ?
Zie ik nu goed op de bovenste tekening, dat daar iets van een boutje (gestippeld getekend) aan de zijkant zit ?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 dec 2015 19:31
Voor het uitbouwen van het dashboard moet het dashboard omhoog getild worden , moet de parfan los en de kachelmotor verwijderd worden .
De kachelmotor is tevens e bevestiging van het kachelhuis.
De kachelradiateur kan alleen verwijderd worden als het kachelhuis uitgebouwd is .
gr jb
De kachelradiateur kan alleen verwijderd worden als het kachelhuis uitgebouwd is .
gr jb
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
Hoe is de stand van zaken op dit moment
Hide post links |
-
de stand van zaken!
hey allemaal!!!
nou ik ben dus aan het project begonnen hahaha
ik had eens gekeken naar die tip van die schroef voor die flenzen die door het schudbord komen los te schroeven maar helaas dat zat dus niet zo.
ik ben dus op eigen houtje begonnen en je moet dus het gehele dashboard verwijderen!!!!!
en de kachel zit bevestigd aan de buiten kant van de auto!!
dat was ff zoeken
daarvcoor moet je dus de ruitewissers en die kap wat eronder zit demonteren.
hahhah was me ff een klusje maar het is me gelukt!
MAAR IK WOU FF IEDEREEN BEDANKEN!!, DIE ZICH TOCH DE MOEITE GENOMEN HEBBEN OM ME TE HELPEN!
BEDANKT KERELS (DAMES )
IK HEB NOG EEN TIP VOOR VERDERE RENAULT RIJDERS:
ALS JE EEN IETS OUDERE RENAULT HEBT DAN IS HET VERSTANDIG OM 1X PER JAAR DE KOELVLOEISTOF TE VERVANGEN OMDAT ZOALS IK TE WETEN BEN GEKOMEN SOMMIGE LEIDINGEN EN VOORAL WATERKANALEN IN D EMOTOR NIET GOED BESCHERMD ZIJN TEGEN ROEST!
DUS ALS JE NIET GOED VERVERST KRIJG JE DUS HET ZELFDE PROBLEEM WAT IK HAD MET DE AUTO VAN ME MOEDER DAT DAT DING DUS HELEMAAL VERSTOPT IK HAD HEM UITGEBOUWD EN HEB GEPROBEERD ER MET ME MOND DOOR HEEN TE BLAZEN DAT LUKT DUS ECHT NIET!
EN JE MAG HET SYSTEEM NIET FLUSCHEN!!!! EN ZEKER NIET MET DAT SPECIALE SPUL OMDAT DIT TE AGGRESIEF IS EN DUS DE KUNSTOF VAN DE KACHELRADIATEUR KAPOT BIJT WAT DUS ER TOT LIJD DAT DEZE GAAT LEKKEN EN DERGELIJKE
hopelijk help ik dus nog andere renault rijders, die mij ook geholpen hebben
zoals ze in nederland zeggen DE ENE HAND WAST DE ANDERE!!!!
thanx to ya all
nou ik ben dus aan het project begonnen hahaha
ik had eens gekeken naar die tip van die schroef voor die flenzen die door het schudbord komen los te schroeven maar helaas dat zat dus niet zo.
ik ben dus op eigen houtje begonnen en je moet dus het gehele dashboard verwijderen!!!!!
en de kachel zit bevestigd aan de buiten kant van de auto!!
dat was ff zoeken
daarvcoor moet je dus de ruitewissers en die kap wat eronder zit demonteren.
hahhah was me ff een klusje maar het is me gelukt!
MAAR IK WOU FF IEDEREEN BEDANKEN!!, DIE ZICH TOCH DE MOEITE GENOMEN HEBBEN OM ME TE HELPEN!
BEDANKT KERELS (DAMES )
ALS JE EEN IETS OUDERE RENAULT HEBT DAN IS HET VERSTANDIG OM 1X PER JAAR DE KOELVLOEISTOF TE VERVANGEN OMDAT ZOALS IK TE WETEN BEN GEKOMEN SOMMIGE LEIDINGEN EN VOORAL WATERKANALEN IN D EMOTOR NIET GOED BESCHERMD ZIJN TEGEN ROEST!
DUS ALS JE NIET GOED VERVERST KRIJG JE DUS HET ZELFDE PROBLEEM WAT IK HAD MET DE AUTO VAN ME MOEDER DAT DAT DING DUS HELEMAAL VERSTOPT IK HAD HEM UITGEBOUWD EN HEB GEPROBEERD ER MET ME MOND DOOR HEEN TE BLAZEN DAT LUKT DUS ECHT NIET!
EN JE MAG HET SYSTEEM NIET FLUSCHEN!!!! EN ZEKER NIET MET DAT SPECIALE SPUL OMDAT DIT TE AGGRESIEF IS EN DUS DE KUNSTOF VAN DE KACHELRADIATEUR KAPOT BIJT WAT DUS ER TOT LIJD DAT DEZE GAAT LEKKEN EN DERGELIJKE
hopelijk help ik dus nog andere renault rijders, die mij ook geholpen hebben
zoals ze in nederland zeggen DE ENE HAND WAST DE ANDERE!!!!
thanx to ya all
Hide post links |
-
- lid
toch blij dat alles gelukt is .jasper11turbo schreef:Voor het uitbouwen van het dashboard moet het dashboard omhoog getild worden , moet de parfan los en de kachelmotor verwijderd worden .
gr jb
veel plezier met de warme kachel !
ps , heb je het koelsysteem goed ontlucht ?
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 feb 2022 16:15
Re: de stand van zaken!
Dit geld ook voor de remvloeistof. Als dit zwart van kleur is is dit er nodig aan toe. Remvloeistof trekt namlijk vocht aan.marcootje schreef:
RENAULT 11 GTX 1987
RENAULT MEGANE GT ESTATE 2011
RENAULT MEGANE GT ESTATE 2011
Hide post links |
-
- lid