Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
Antwerpen - Antwerpen gaat vrijwel de hele stad versneld omdopen tot een zone 30. Over het hele grondgebied, van Berendrecht-Zandvliet-Lillo tot Wilrijk-Hoboken, zal in 95 procent van alle straten de maximumsnelheid teruggebracht worden tot 30 km/u.
Enkel op grotere (invals)wegen zal sneller mogen worden gereden. Momenteel is 45 procent van alle wegen in Antwerpen, stad en districten, ingericht als zone 30. In het Mobiliteitsplan 2013-2018 dat het schepencollege vorig jaar uitrolde, sprak het al de intentie uit om meer woongebieden tussen de grote verkeersassen geleidelijk aan in te richten als zone 30.
Daar koppelt het stadsbestuur nu een concrete planning en invulling aan. De komende jaren gaat het elke maand gemiddeld twee woongebieden inrichten als nieuwe zone 30, zegt Antwerps schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA). Over vier jaar moet zo bijna de hele stad als zone 30 ingekleurd zijn. De 60 nieuwe zones zullen worden aangeduid met verkeersborden en duidelijke wegmarkeringen. Bovendien zal ook de weginrichting worden aangepast waar mogelijk.
Gelezen in de krant, Antwerpen gaat automobilisten nog harder treiteren dan Amsterdam al doet.
Natuurlijk onder het mom van leefbaarheid en milieu, waar zeker wel een raakpunt zit, maar ondertussen ook een fantastische manier om meer aan bekeuringen binnen te harken. Immers, hoevelen houden zich thans aan de 50 Km/h beperking ?
In de praktijk zal de brave borst die zijn snelheidsmeter voetstoots geloofd dus met iets boven de 25 echte Km/h door de stad kachelen. Wel goed rechtshouden dan, want menig fietser/e-bike zal u willen passeren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Dat is dan 20% afwijking van de km teller. Lijkt me wel veel!
En als 30 km/u als maximum snelheid wordt aangegeven dan wordt er in ieder geval gemiddeld niet veel harder dan 40 gereden.
Bovendien ben je vrij om harder te gaan
Gogol schreef:Dat is dan 20% afwijking van de km teller. Lijkt me wel veel!
Als ze de naald net tegen de 30 aanzetten zitten ze bijvoorbeeld nog op 28~29 Km/h, en je pakt een toegestane afwijking van 10%, zit je op de 25 Km/h afgerond.
Dan praat ik overigens over een 'analoge' snelheidsmeter, geen digitale waar je 'precies' op kan zien hoe snel je rijdt.
Maar je hebt wel een punt wanneer je zegt dat snelheidsmeters in het onderste bereik minder afwijking hebben dan bij hogere snelheden.
Feit blijft echter, ze hebben een afwijking, en menigeen gelooft klakkeloos de snelheidsmatrix borden die in België doorgaans zo'n 6 km/h te veel aangeven om je te doen temperen. Dat geeft een vals beeld in afwijking voor de bestuurder, en die gaat dat van zijn snelheidsmeter aftrekken en aldus zijn snelheid laten zakken tot beneden het toegestane. (waar die ook geheel vrij in is, maar wat wel gevaarlijke inhaalacties kan ontlokken aan andere bestuurders)
Gogol schreef:ovendien ben je vrij om harder te gaan
Da's waar, weliswaar indien je er aan voorbij geraakt en volledig op eigen kosten
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut