25 jaar oude Fuego heeft kuren
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58
25 jaar oude Fuego heeft kuren
Hallo allemaal,
Ik rij inmiddels twee maanden in mijn nieuwe oude Fuego en steeds duidelijker wordt dat de auto kuren heeft. Die zijn allemaal op te lossen, denk ik, hopelijk met jullie hulp.
* Behoorlijk vervelend is dat de kachel spontaan aangaat en met het warme weer is dat geen pretje. Is daar een gemakkelijke oplossing voor?
* Omdat de kachel aanstaat, rij je eigenlijk constant met een open raam. Dat is mooi, ware het niet dat er een sterke benzinelucht naar binnenkomt. Ik neem aan dat dat komt, omdat het achterraam niet isolerend sluit.
* In het begin leek het alsof de auto veel olie verbruikte maar het lijkt steeds meer mee te vallen. Kwam dat omdat hij drie jaar stil heeft gestaan?
* Tenslotte zijn er wat kleine mankementen (piepende remmen en stuurbekrachtiging die niet werkt) maar dat laat ik bij een volgende beurt repareren. De achterruit moet ook nieuwe veren en electra krijgen voor de achterwisser.
Maar nogmaals. Verder ben ik heel tevreden. Opvallend hoeveel Fuego's er de afgelopen weken worden aangeboden. Waarvan een paar hele oude maar goede modellen.
Groetjes en bedankt voor eventuele suggesties, Meerten
Ik rij inmiddels twee maanden in mijn nieuwe oude Fuego en steeds duidelijker wordt dat de auto kuren heeft. Die zijn allemaal op te lossen, denk ik, hopelijk met jullie hulp.
* Behoorlijk vervelend is dat de kachel spontaan aangaat en met het warme weer is dat geen pretje. Is daar een gemakkelijke oplossing voor?
* Omdat de kachel aanstaat, rij je eigenlijk constant met een open raam. Dat is mooi, ware het niet dat er een sterke benzinelucht naar binnenkomt. Ik neem aan dat dat komt, omdat het achterraam niet isolerend sluit.
* In het begin leek het alsof de auto veel olie verbruikte maar het lijkt steeds meer mee te vallen. Kwam dat omdat hij drie jaar stil heeft gestaan?
* Tenslotte zijn er wat kleine mankementen (piepende remmen en stuurbekrachtiging die niet werkt) maar dat laat ik bij een volgende beurt repareren. De achterruit moet ook nieuwe veren en electra krijgen voor de achterwisser.
Maar nogmaals. Verder ben ik heel tevreden. Opvallend hoeveel Fuego's er de afgelopen weken worden aangeboden. Waarvan een paar hele oude maar goede modellen.
Groetjes en bedankt voor eventuele suggesties, Meerten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 03 jun 2006 06:52
- Actief als: particulier
- Locatie: 't Noorden
Bij mijn Fuego krijg ik ook een benzinelucht (o.i.d.) naar binnen als ik een raampje open draai, waarbij 't bij 't rechterraam wat erger is. Al is de geur niet overdreven sterk te noemen (maar wel lastig).
En bij mij is de bediening van de schuifjes ook niet zo betrouwbaar; al twee keer gehad dat zo'n schuifje 't helemaal niet meer deed. De vorige eigenaar heeft dat toen weer gefixt.
En nu doet 't schuifje van de luchtrichting 't niet meer goed; kan 'm wel instellen op omhoog of naar voeten, maar helemaal naar links (= uit), werkt niet meer. Ik denk dat Renault hier e.e.a. te gammel heeft uigevoerd.
Iets met een stangetje wat ergens kan afschieten, geloof ik.
Misschien zit de inlaat voor de frisse lucht op een verkeerde plek, en wordt er daardoor benzinelucht van onder de motorkap naar binnengezogen als je 't raampje opendraait (én 't luchtschuifje niet uit hebt staan). Maar als dat zo is zou dat wel een vrij serieuze ontwerpfout zijn.
En bij mij is de bediening van de schuifjes ook niet zo betrouwbaar; al twee keer gehad dat zo'n schuifje 't helemaal niet meer deed. De vorige eigenaar heeft dat toen weer gefixt.
En nu doet 't schuifje van de luchtrichting 't niet meer goed; kan 'm wel instellen op omhoog of naar voeten, maar helemaal naar links (= uit), werkt niet meer. Ik denk dat Renault hier e.e.a. te gammel heeft uigevoerd.
Iets met een stangetje wat ergens kan afschieten, geloof ik.
Misschien zit de inlaat voor de frisse lucht op een verkeerde plek, en wordt er daardoor benzinelucht van onder de motorkap naar binnengezogen als je 't raampje opendraait (én 't luchtschuifje niet uit hebt staan). Maar als dat zo is zou dat wel een vrij serieuze ontwerpfout zijn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Voor de benzinelucht denk ik aan oude en poreuze slangen.
En wel de slangen die vanaf de benzineleidingen naar het motorblok (pomp, carburateur, injectierail, die kant op) lopen.
Deze leidingen lopen rechts onder de auto door en komen rechts van het midden de motorruimte binnen.
Dat verklaart ook dat de lucht rechts sterker is als links.
Slangen vervangen en het probleem is weg.
Antonio.
En wel de slangen die vanaf de benzineleidingen naar het motorblok (pomp, carburateur, injectierail, die kant op) lopen.
Deze leidingen lopen rechts onder de auto door en komen rechts van het midden de motorruimte binnen.
Dat verklaart ook dat de lucht rechts sterker is als links.
Slangen vervangen en het probleem is weg.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
En wellicht ook de inlaatspruitstukpakking?
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 06 feb 2006 23:58
Renault Fuego logboek
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik denk dat deze opmerkingen vooral voor nieuwe Fuego rijders heel handig zijn. We zouden er eigenlijk een aparte pagina op de website voor kunnen maken, om zo gemakkelijk mankementen op te sporen en op te lossen.
Groet, Meerten
Groet, Meerten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 403 Weergaves
-
Laatste bericht door niekje_espace
-
- 0 Reacties
- 256 Weergaves
-
Laatste bericht door Scenic Grand
-
- 1 Reacties
- 213 Weergaves
-
Laatste bericht door arjene