1.8 8v F3P 670/678 vervangen voor 2.0 8v F3R 722/723
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08 dec 2004
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Winschoten
1.8 8v F3P 670/678 vervangen voor 2.0 8v F3R 722/723
Ik heb een Renault Laguna uit 1997 op LGP G3 type F3P 670/678. De auto heeft nu 265.000 km gedraaid en met 236.000 km is de cilinderkop gereviceerd en geschikt gemaakt voor gasdoeleinden. Mijn auto krijgt altijd zijn beurten om de 15.000km en alle onderdelen die vervangen moeten worden, worden vervangen voor nieuwe. Kortom alles zoals het hoort.
Nu zijn vorige week net mijn kleppen opnieuw gesteld en 1 week later trap ik het gas goed in voor 1 seconde het toerental schiet door naar 7000 toeren waar hj normaal ongeveer 5000 zou maken en vervolgens houd het hele motorblok ermee op. Inmiddels is de volgende shade al ontdekt de kleppen sluiten niet meer aan de nokkenas, enkele vulplaatjes zijn gescheurd, de distributieriem is nog prima behalve op 1 plek waar na het begeven van de motor een tandwiel de boel heeft opgekruld bij het starten. Ook de is de cilinderkop gescheurd en lekt het blok nu enkele dagen later olie. Wat onze conclusie betreft is er dus iets in het blok zelf fout gegaan. Oh ja er zat voldoende olie in en was de auto al geruime tijd normaal op bedrijfstemperatuur.
Omdat mijn cilinderkop gescheurd is is een ruilkop geen alternatief veel te duur. Ik ben dus op zoek naar een ander gebruikt blok wat goedkoper is. Nu wil ik het liefst mijn 1.8 8-klepper motor vervangen voor een 2.0 8-klepper deze heeft meer pk's en is volgens mij ook zuiniger. Kan iemand mij vertellen of er nog bijzonderheden zijn waar rekening mee gehouden moet worden? Het blok zal vervangen worden door een vriend van me die zelf monteur is.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Nu zijn vorige week net mijn kleppen opnieuw gesteld en 1 week later trap ik het gas goed in voor 1 seconde het toerental schiet door naar 7000 toeren waar hj normaal ongeveer 5000 zou maken en vervolgens houd het hele motorblok ermee op. Inmiddels is de volgende shade al ontdekt de kleppen sluiten niet meer aan de nokkenas, enkele vulplaatjes zijn gescheurd, de distributieriem is nog prima behalve op 1 plek waar na het begeven van de motor een tandwiel de boel heeft opgekruld bij het starten. Ook de is de cilinderkop gescheurd en lekt het blok nu enkele dagen later olie. Wat onze conclusie betreft is er dus iets in het blok zelf fout gegaan. Oh ja er zat voldoende olie in en was de auto al geruime tijd normaal op bedrijfstemperatuur.
Omdat mijn cilinderkop gescheurd is is een ruilkop geen alternatief veel te duur. Ik ben dus op zoek naar een ander gebruikt blok wat goedkoper is. Nu wil ik het liefst mijn 1.8 8-klepper motor vervangen voor een 2.0 8-klepper deze heeft meer pk's en is volgens mij ook zuiniger. Kan iemand mij vertellen of er nog bijzonderheden zijn waar rekening mee gehouden moet worden? Het blok zal vervangen worden door een vriend van me die zelf monteur is.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Daar kan ik je niet mee helpen, ik heb echter een R25 uit 91 staan met ca 240k met een 2 liter 8 kleppen injectie.
ik weet niet of het hetzelfde blok is als waar jij het over hebt.
Als het wel zo is kan je de auto voor weinig overnemen.
de motor op zich is goed, net als de bak. De koppeling en drukgroep moeten wel vervangen worden.
ik weet niet of het hetzelfde blok is als waar jij het over hebt.
Als het wel zo is kan je de auto voor weinig overnemen.
de motor op zich is goed, net als de bak. De koppeling en drukgroep moeten wel vervangen worden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
De motor van een 25 is van een heel ander type dan van de Laguna en gaat niet passen.
Antonio.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08 dec 2004
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Winschoten
Bedankt voor alle reacties
Intussen heb ik contact gehad met een demontagebedrijf en heb ik gevraagd of ik mijn 1.8 ook kan vervangen voor een 2.0.
Het antwoord was, het kan wel, maar er gaat veel werk inzitten je zal veel moeten overbouwen en de kabelboom moeten aanpassen aan de 2.0 blok. Ook zou er sprake van zijn dat de stuurcomputer vervangen zou moeten worden en men kon mij niet vertellen of mijn huidige gasinstallatie zo zonder problemen op de 2.0 aangesloten zou kunnen worden.
Kortgezegd heb ik het zekere voor het onzekere gekozen en heb ik het zelfde type blok gekocht als was er in zat F3B B 674.
Het antwoord was, het kan wel, maar er gaat veel werk inzitten je zal veel moeten overbouwen en de kabelboom moeten aanpassen aan de 2.0 blok. Ook zou er sprake van zijn dat de stuurcomputer vervangen zou moeten worden en men kon mij niet vertellen of mijn huidige gasinstallatie zo zonder problemen op de 2.0 aangesloten zou kunnen worden.
Kortgezegd heb ik het zekere voor het onzekere gekozen en heb ik het zelfde type blok gekocht als was er in zat F3B B 674.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 361 Weergaves
-
Laatste bericht door Stijnkangoo
-
- 9 Reacties
- 739 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 4 Reacties
- 628 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 149 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 6 Reacties
- 351 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 5 Reacties
- 159 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 1 Reacties
- 243 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs