raar omschakelen dag / nacht kleuren TT?
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 04 jan 2025 14:33
- Actief als: particulier
- Contacteer:
raar omschakelen dag / nacht kleuren TT?
Als ik overdag rij met de verlichting op auto, dan gebeurt het soms dat de verlichting aan gaat als je door een bos rijdt bv. Terwijl de zon soms nog heel aardig schijnt. Niets mis mee, want veiligheid voorop. Maar als de Zoe overdag dan de verlichting aanzet, dan gaat de navigatie ook op donker, nachtkleuren. Daar valt dan niets meer op te zien!
Dan kan ik de dagkleuren handmatig weer aanzetten (dmv + tekentje rechtsonder in het scherm snel te vinden), maar dan is de automatische omzetting naar de knoppen. Met als gevolg dat ik ik na het werk in het donker naar huis rij, met een fel verlichte TT die op de dagkleuren blijft staan, en ik heel het menu door moet lopen om hem weer donker te krijgen, want dan staat die optie niet in het snelle menu...
Kan dat ook anders?
Dan kan ik de dagkleuren handmatig weer aanzetten (dmv + tekentje rechtsonder in het scherm snel te vinden), maar dan is de automatische omzetting naar de knoppen. Met als gevolg dat ik ik na het werk in het donker naar huis rij, met een fel verlichte TT die op de dagkleuren blijft staan, en ik heel het menu door moet lopen om hem weer donker te krijgen, want dan staat die optie niet in het snelle menu...
Kan dat ook anders?
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Laatste bezoek: 04 jul 2021 11:15
Re: raar omschakelen dag / nacht kleuren TT?
Voor zover ik weet gaat de omschakeling automatisch of handmatig. Geen andere mogelijkheden.
Je kunt vanuit de navigatie app overigens wel snel omschakelen door op het "+" teken rechts onderin te drukken.
Daar staat onderaan het menuutje de mogelijk om van dag naar nacht v.v. te gaan.
Je kunt vanuit de navigatie app overigens wel snel omschakelen door op het "+" teken rechts onderin te drukken.
Daar staat onderaan het menuutje de mogelijk om van dag naar nacht v.v. te gaan.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Contacteer:
Helaas wel snel van dag naar nachtkleuren, maar daarna niet terug...
Het zal wel een bug of onmogelijkheid zijn in R-link. Een losse TT heeft zelf een lichtsensor en schakelt daardoor wel betrouwbaar om. De ingebouwde versie krijgt een signaal van de auto, en dat zal anders verlopen?
Het zal wel een bug of onmogelijkheid zijn in R-link. Een losse TT heeft zelf een lichtsensor en schakelt daardoor wel betrouwbaar om. De ingebouwde versie krijgt een signaal van de auto, en dat zal anders verlopen?
Hide post links |
-
- Donateur
Is de R-Link in de Zoe anders dan?
Bij mij kan je op de zelfde (eenvoudige) wijze van dag naar nacht als van nacht naar dag omschakelen.
Systeem staat daarbij dan wel op handbediening....
Bij mij kan je op de zelfde (eenvoudige) wijze van dag naar nacht als van nacht naar dag omschakelen.
Systeem staat daarbij dan wel op handbediening....
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Contacteer:
Volgens mij verdwijnt de optie in het snelmenu nadat je hebt gezegd dat je dat niet wilt. Maar ik zal er morgen nog eens extra opletten.
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Contacteer:
Nadat je handmatig de instelling hebt aangepast moet je de automatische stand weer activeren via een ander menu instellingen.
Allemaal heel gebruiksvriendelijk ......... zoals door de Consumentenbond getest is
Allemaal heel gebruiksvriendelijk ......... zoals door de Consumentenbond getest is
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- Donateur
Ach, zo blijf je uit de kroeg...
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Contacteer:
Voor de volledigheid: vanuit het menu -> systeeminstellingen -> scherminstellingen -> dag/nacht kleuren automatisch aanvinken
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 03 dec 2014 09:18
Ik heb dit zelfde probleem. Oplossing van GertjanVB werkt niet. Natuurlijk meteen geprobeerd. Zit echt in het systeem, was eerst niet, nadat R-Link gereset is wel.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 21 jan 2025 16:39
- Contacteer:
Ik had dit probleem ook dat je op de automatisch stand al 10 minuten met je zonnebril op rijdt (zo fel is het licht dan) en dat dan pas de display van de nachtkleur naar de dagkleur omschakelt. De sensor op de voorruit reageert m.i. te traag. Dus eens door de garage naar laten kijken of je dit kan veranderen. Antwoord: nee, het schakelniveau van de sensor kan niet ingesteld worden en er zal een update van R-link moeten komen om dit aan te kunnen passen. Afwachten dus of Frankrijk ook aan de minder zonnige landen gaat denken.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 van December 2014 tot Oktober 2024, KM 196K (Soh 90%).
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 15 apr 2016 20:34
Daar heeft/had Mercedes ook problemen mee. Rij regelmatig in een Mercedes ( helaas ) en die heeft dat ook.
Renault Zoe Intens R135 2021
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 10 dec 2016 10:30
kick van oude thread want is precies mijn probleem.
nieuwe megane estate van juni 2016 (oude model). springt veel te rap op donker en blijft ook te lang op nachtkleuren hangen.
zie dat garage er niks aan kan doen.
maar waar zit die sensor, dan kan ik er ff met zaklampje van de telefoon op schijnen om sensor voor de gek te houden??
blijf het verder vrij waardeloos vinden. Wel meer rare dingen in dat Rlink gebeuren. Klik je op route om nieuwe te maken en vraagt die nog eens of ik echt een route wil plannen. Bluetooth schakelt in en belt die meteen mijn eigen nummer?
nieuwe megane estate van juni 2016 (oude model). springt veel te rap op donker en blijft ook te lang op nachtkleuren hangen.
zie dat garage er niks aan kan doen.
maar waar zit die sensor, dan kan ik er ff met zaklampje van de telefoon op schijnen om sensor voor de gek te houden??
blijf het verder vrij waardeloos vinden. Wel meer rare dingen in dat Rlink gebeuren. Klik je op route om nieuwe te maken en vraagt die nog eens of ik echt een route wil plannen. Bluetooth schakelt in en belt die meteen mijn eigen nummer?
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 22:44
Probleem bluetooth en eigen nummer bellen ligt niet rlink, is ook elders een topic hierover.
groen_duiven
groen_duiven
Renault Megane Estate 1.6 Plug-in Hybrid 160 R.S. Line (03-2021 / aanschaf 05-2024)
Easy Link software: 283C39788R
Kaart Europa 2024-06
Easy Link software: 283C39788R
Kaart Europa 2024-06
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community