Eco schakelaar en Cruisecontrol

Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Eric H »

Ik zit me eigenlijk al vanaf de eerste dag dat ik mijn captur rijdt Af te vragen hoe het idee is ontstaan om de Eco schakelaar en de schakelaar voor Cruisecontrol en snelheidlimiet deze laag in het midden ergens onder je handrem en middenarmsteun te plaatsen.
Dit is toch geen verantwoorde plek om bv je cruisecontrol bij een snelheid van 100km of hoger deze op die plek te activeren.
Geen enkele auto die ik gereden heb en dat zijn er nogal wat heeft die schakelaars op zo'n rare plek zitten.
Deze schakelaars konden altijd op het stuur zelf geactiveerd en gedeactiveerd worden i.p.v nu onder het rijden naar een schakelaar te zoeken die ergens laag naast je stoel zit met als extra obstakels de middenconsol en de handrem.
Verder niets dan lof hoor over me captur maar die schakelaars op zo'n belachelijke plek monteren, nee daar begrijp ik echt niets van.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Axel57 »

De knop van de Cruise control bedien ik maar een keer, dat was de eerste keer dat ik bij de dealer vertrok. Daarna kom ik daar nooit meer aan.

De Eco knop vind ik ook wat onhandig zitten, nu heb je een soort kickdown op het gaspendaal zodat je ook de Eco stand tijdelijk kunt uitschakelen, nu vind ik dat bij mijn captur niet helemaal werken. De motor lijkt dan wat zenuwachtig wel turbo dan weer niet, net of de motor het dan niet meer weet.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sp3tter
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 aug 2014 11:51
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Sp3tter »

Eric, naar mijn ervaring staan die schakelaars gewoon altijd aan, en je bedient de cruise control verder op het stuur. Ik zet hem eigenlijk nooit uit, dus vind het geen probleem dat ze daar zitten. In mijn vorige auto zaten ze trouwens ook ergens onderaan het dashboard.
2017: Scenic Collection Tce 115 benzine met Easy Life pack, Technology pack en trekhaak in de kleur Goud
2014-2017: Captur Helly Hansen 0.9 TCE in de kleur Rouge Flammé/Noir met achteruitrijcamera.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jeffrey71
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 380
Lid geworden op: 12 aug 2013 18:32
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Jeffrey71 »

Hier het zelfde Cruisecontrol altijd aan en Eco knop altijd uit.
Maar ook de felheid van je dashboard verlichting pas je vaak maar 1 keer aan en daarna nooit meer.
Dus dit soort knoppen zitten vaak verder weg gebouwd.
Captur 1.5 DCI (2013), 2e Captur 1.5 DCI Dynamique Two-tone Ivoire/Noir etoile 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Burg
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Burg »

En anders zet je de cruise control aan voor dat je op weg gaat.
29-12-2023, Renault Captur 1.6 E-Tech Engineered 145, Grijs, Alle opties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door borry52 »

Ik vind die knopjes ook wel onhandig zitten vooral als ik van de snelweg kom en de bebouwde kom inrijd dan schakel ik vaak over van cruise control naar speed limiter.
Als je met 130 van de snelweg komt en je mag een klein stukje 80 en dan 50 heb je snel de neiging om te hard te rijden, kom je dan ook nog een overactive politieagent tegen dan is het jammer geld. :fp:
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Verwijderd 18239 »

Ik heb vanuit de luchtvaartindustrie geleerd bij het verlaten van een vliegtuig: 'all switches off', dus heb ik de gewoonte voor het verlaten van de auto alles uit te zetten en bij het starten van de auto alleen dat aan te zetten wat ik op dat moment nodig heb. Ik werk nog géén checklist af, maar die heb ik wel in mijn hoofd zitten. :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Eric H »

Stel je zet de Cruisecontrol al aan voordat je wegrijd.
Gegeven moment wil je hem gebruiken op een 80 km autoweg weg en zet je hem met de linkerknop op je stuur vast op 80 km.
gegeven moment kom je die autoweg af en mag je weer 60 km buiten de bb kom.
Je hebt dan 2 keuzes, of je zoekt onder het rijden weer gevoelsmatig naar de cruisecontrol knop en zet je deze uit ( wat ik dus erg onhandig vindt ).
Of
Je drukt rechts op je stuurknop op de O van onderbreken zodat hij dan de 80 km in zijn geheugen zet ( dit zie je dan in je display staan ) , maar wat als je dan per ongeluk op diezelfde rechter stuurknop op de R van repeat drukt ( je kan altijd een verstrooit momentje hebben ) dan wordt direct het gas geactiveerd en neemt hij direct snelheid toe om maar naar die in het geheugen ingestelde 80 km te gaan.
Geloof me, als je dan op een 50 km of 60 km weg rijdt met een auto voor je dan schrik je toch wel ff als je die achterkant van je voorganger in ene wel heel dichtbij ziet komen!
Ik geef alleen even dit voorbeeld aan omdat vind ik dus je gewoon ook een knop op je stuur moet hebben waarmee je de cruisecontrol veilig uit zet.
Mijn vorige kia rio, peugeot 3008, kia carrens hadden dit allemaal wel.
En dan praat ik nog geeneens over de eco knop die best veel rijders toch ook onder het rijden activeren of deactiveren en je moet aftasten waar die nou precies zit.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Axel57 »

@Eric H, bij mij staat hij gewoon altijd aan, 120km, 80km, 60km 30km gaat prima met de knoppen op het stuur. Misschien even wennen als je uit een ander merk komt.

Ik zet hem uit op het stuur en weer aan als ik de juiste snelheid weer heb of met + / - naar de juiste snelheid.

Je hoeft die schakelaar helemaal niet uit te zetten. Kun je gewoon op je stuur.

Gaat bij mij zo automatisch dat ik hier nu over moet nadenken. Ik heb nog nooit per ongeluk mijn cruise geactiveerd en als je dat per ongeluk wel zou doen dan voel je dat toch, zet je hem weer uit.

Iets zegt me ook dat als je op de O heb gedrukt je hem dan weer bij elke snelheid op de R kan activeren en dat hij dan niet de laatste snelheid pakt, wel als je bv je rem hebt aangetikt.

Even nagezocht ik denk dat ik hem dan met de + weer aanzet dan heb je de snelheid die je dan rijdt.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door captur1947 »

@axel57, Met de O rechts op het stuur verlaat je de ingestelde snelheid, druk je op de R dan zet hij de ingestelde snelheid weer terug.
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Eric H »

Vorig weekend naar Zeeland gereden.
Cruisecontrol op 120 ingesteld en lekker tuffen.
Plots wegwerkzaamheden met een max snelheid van 80 km, veel auto's voor je die met het rechtervoetje gas geven en dus geen cruisecontrol geactiveerd hebben op 80 km dus de O knop ingedrukt om de cruisecontrol even op Pauze te zetten ( dit is dus niet uit !) in het scherm blijft op dat moment 100 in geheugen staan en zodra het weer naar de 120 gaat dan enkel de R aangeklikt en het motortje trekt netjes zelf naar de 120 toe )
Je kan hem natuurlijk ook in de " pauze" laten staan en met het rechter voetje gas bij geven en met de linkerknop op gegeven moment opnieuw een constante snelheid activeren maar hoe dan ook, hij staat zolang je het symbooltje in het scherm ziet staan nooit uit en gaat pas echt uit met die knop die op die fijne plek geplaatst is.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Eric H »

@Captur1947'
O is toch onderbreken en R return/ repeat, oftewel de in het geheugen ingestelde snelheid herhalen?
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Axel57 »

Ja wat ik zeg ik activeer hem dan weer met + (op het stuur links) , dan heb je hem op de snelheid van dat moment.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door captur1947 »

@Erik H helemaal correct heb het inmiddels veranderd bedankt.
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Eric H »

Wat bij NB staat bedoel ik met mocht je op dat moment langzamer rijden dan de in het geheugen opgeslagen snelheid en je zou perongeluk knop R (4) ergens per vergissing indrukken, ( zolang de cruisecontrol dus niet echt volledig met knop 1 is uitgeschakeld blijft dit " risico " altijd bestaan ) dan maakt de auto echt plots snelheid en wil je dat echt niet als je al vlak achter een voorganger rijd, een vergissing is snel gemaakt en bedoel ik hiermee aan te duiden dat als ze de echte aan/uit knop ook gewoon op het stuur gemaakt hadden dan is bovenstaande echt niet meer mogelijk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Verwijderd 18239 »

Persoonlijk vind ik NL géén land voor een cruise-control, wèl voor de snelheidsbegrenzer, want we worden in NL constant begrensd en dan helpt zo'n functie goed mee, ik zet hem altijd 2 km sneller dan de toegestane snelheid, dan rijd ik nooit te hard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Axel57 »

@captrubo dan moet je nog steeds het gaspendaal indrukken met cruisecontrol kun je dezelfde snelheid instellen en veel relaxter rijden mijns inziens. Maar dat is ieder voor zich, ik gebruik mijn cruisecontrol overal.

@Erix H ik heb in mijn 15jaar Renault nog nooit per ongeluk op de R gedrukt en bij ons staat hij altijd aan. Het is misschien gewoon even wennen omdat dit je eerste Renault is?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Verwijderd 18239 »

Ik ben niet gewend om een cruisecontrol te gebruiken, ik heb het eens een keer geprobeerd op een rustige weg en had het gevoel alsof de auto er met me vandoor gaat en dat ik er dan zelf geen controle meer over heb, in de lucht is dat niet zo erg, ruimte zat (auto-pilot), maar in het overvolle NL heb ik er geen fijn gevoel bij en daarom gebruik ik het niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Huite »

Ik zie het net zo als Axel57.
Je moet er even aan wennen maar dan wil je niet anders meer. Is uiteraard niet in alle verkeerssituaties handig.
Moet er niet aan denken om op m'n (bijna) 700km lange brommer ritjes naar NO-D v.v. steeds m'n poot op het gas te moeten houden!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Eric H »

De cruisecontrol vind ik zelf ook erg aangenaam en gebruik hem waar het echt kan, op de autoweg en snelwegen gebruik ik hem het meest maar in dit overvolle land is het op bepaalde tijden en wegen echt bijna niet te doen, er is dan altijd wel iemand voor je die geen constante snelheid kan aanhouden of er schiet er net weer 1 voor je neus omdat jij zelf voldoende afstand tot je voorligger wil houden.
Rijd ik daarintegen naar frankrijk, duitsland, oostenrijk en zwitserland dan kan ik echt niet zonder, vooral op de duitse banen is op cruisecontrol rijden zeer aangenaam en zou hem alleen daarvoor al niet willen missen.
Als wij op zoek zijn voor een nieuwe auto dan moet deze sowieso altijd climatcontrol en cruisecontrol hebben anders wordt die het echt niet.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Verwijderd 18239 »

@Huite:
Zelf zou ik nooit 700 km in één ruk afleggen, want ik heb vroeger geleerd na maximaal 2 uur rijden minimaal een kwartier rust nemen en de benen strekken.
Na 2 uur rijden ben ik voor m'n gevoel echt wel even aan een plas-/koffiepauze toe. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Huite »

Heb ook niet gezegd dat ik de 700km in één ruk rij toch... 8)
Maar ook bij 1 a 2 stops blijft het 700 km op het gas duwen.
Tenzij je de cruise gebruikt zoals ik dus maximaal doe.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gsus
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 137
Lid geworden op: 29 dec 2013 10:46
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Gsus »

Eh... de "R" staat voor "RESUME" (hervatten).

En als je opeens naar voren schiet door onbedoeld indrukken van die knop, dan kun je toch weer gelijk (een beetje) op de rem? Toegegeven, je bent wat laat als je een meter achter iemand zat...

Enne, @Capturbo: Ha, we hebben een PPL'er. (CPL? ATPL?) sep? mep? turbine? (PPL sep here...)
En nu: avionics master/OFF.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Eric H »

Dat bedoelde ik dus Gsus.
Vanmiddag de cruisecontroll weer op een 80km weg gebruikt maar heb hem na het binnenrijden van de bbkom ook is aanlaten staan en hem op onderbreken laten staan.
Daarna weer Resume gebruikt op een stuk 60 km weg.
Nou kwam ik vanavond thuis en weet zeker dat ik hem voor het uitstappen niet heb uit gezet, want de kans dat je dat vergeet is dus echt groot.
Hij stond dus niet uit want had de schakelaar niet op uit gedrukt en stapt mijn vrouw vanavond in de auto en zonder dat zij het dus weet ( zij gebruikt de cruisecontrol nooit ) heeft ze nu dus wel de cruisecontrol aan staan en staat hij continu in de pauze stand.
Dit betekent dus dat als je hem zelf niet uit zet dat hij dan altijd bij wie er dan bij ons ook in rijd dat hij altijd vaak onbewust geactiveerd staat en als je hem nooit gebruikt dan valt je dat groene icoontje in je display ook niet op.
Ik weet nu niet of de laatste geactiveerde snelheid dan ook nog in het geheugen staat want mocht ze dan perongeluk de Resume knop indrukken dan schiet hij inderdaad best snel naar die snelheid toe en wil je dat inderdaad niet als er een auto 2 meter voor je rijdt.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Burg
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Burg »

Als de motor is afgezet en daarna opnieuw wordt gestart staat de cruise control op nul ! En bovendien moet voor te kunnen starten de rempedaal ingedrukt zijn en is de cruise control sowieso niet geactiveerd.
29-12-2023, Renault Captur 1.6 E-Tech Engineered 145, Grijs, Alle opties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Eric H »

de cruisecontrol staat sowieso aan na het opnieuw starten maar heb zelf niet kunnen controleren of er dan ook nog een snelheid in geheugen staat maar neem aan dat je gelijk hebt Burg, blijft toch apart dat hij na het afzetten van de motor in de aan stand blijft staan, heb dit met al mijn vorige auto's nog niet meegemaakt.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Verwijderd 18239 »

Na het uitzetten van de motor ben je de ingestelde waarden van de cruisecontrol of de snelheidsregelaar kwijt en moet je weer opnieuw instellen nà het starten van de motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Huite »

@Eric H
En ik ben er blij mee.
Moet er niet aan denken om iedere keer cruise, eco etc. weer aan te moeten zetten!
Schat in dat jij er vast (ook) aan gaat wennen!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Eric H »

Tsja, de cruise kan je op je stuur onderbreken maar de eco zal je deze toch steeds met die lastige eco knop moeten activeren als je deze niet continue aan of uit wil laten staan.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Huite »

De cruise (de)activeer je toch ook met een schakelaar in de buurt van de eco knop?
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

powerboot
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 362
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:30
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Eco sche akelaar en Cruisecontrol

Bericht door powerboot »

Ja ja + die knoppen , gebruik je honderd keer op een dag? sorry hoor :Sleep: :Sleep: :Sleep:



:fotoplease2: Groeten Rob-PowerbootCappie. :fotoplease:
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Eric H »

Het ging er nu over dat je de cruise op je stuur op " pauze " kan zetten maar de eco moet je onder het rijden met de " onhandige " knop activeren/ deactiveren ( als je hem niet als sommige hier continu aan wil laten staan )
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Eric H »

Kijk met al mijn vorige auto's was het simpel je zette op het stuur de cruise aan of uit, zo simpel was het, je kon hem dan ook op het stuur in pauzestand zetten.
Een Eco knop had ik dan nog niet.
De 1 vindt de plaats om de cruise en de eco definitief aan of uit te zetten geen punt. Ik daarintegen vind dat dit ook wel op het stuur had gekend want zoveel knoppen zitten daar nou ook niet op en blijf het bedienen van die knoppen onder het rijden nou niet echt handig vinden.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Axel57 »

Met de kickdown doe je de Eco ook even uit! (gaspendaal tot op de bodem)

Zelf vind ik mijn auto dan wat zenuwachtig reageren.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eco schakelaar en Cruisecontrol

Bericht door Axel57 »

Heb het zelf nog even geprobeerd...

bv je komt met 80km op de cruise aan voor de bebouwde kom waar je 50 mag. je drukt op O en laat de auto uitrollen tot 50 dan druk je op de + en de cruise zal die snelheid dan aanhouden.

Hoef je dus niet elke keer de cruise aan en uit te schakelen.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht