Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Zal zo even opzoeken in de Zoe.Zoe in media
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 38
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 17 sep 2014
- Laatste bezoek: 01 nov 2019 13:10
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Hier meer informatie van onze nederlandse overheid:
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2014 ... ekend.html
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2014 ... ekend.html
voorheen Zoe rijder, nu per 6 juni 2019 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 38
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Zie viewtopic.php?t=19019zoe2goe schreef:Heb ik precies een jaar geleden gedaan Martijn. Moet nog wel even het Renault pech nummer (inclusief bij de accuhuur) opzoeken, want ik had dus afgelopen weekeinde BIJNA energiepech. In het buitenland!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 08 jul 2014
- Laatste bezoek: 19 feb 2020 16:20
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
Dat de ANWB de Zoe niet hoog heeft zitten is me ook al een paar keer opgevallen. Maar goed de ANWB heeft een behoorlijk grijs en conventioneel klanten bestand dus ik maak me er niet druk over.
De plannen van Wiebes daarentegen.... Ik dacht dat de overheid de EV wilde stimuleren tot 2020. De plug ins tegen half tarief is wel begrijpelijk maar voor een volledig elektrische auto's zou een vrijstelling wel op zijn plaats zijn.
Een snelle rekensom geeft weer dat we toch zo'n 350 tot 400 euro per jaar aan MRB mogen gaan aftikken...
Mijn geplande overstap van diesel naar Zoe moet ik toch maar weer eens gaan door rekenen....
De plannen van Wiebes daarentegen.... Ik dacht dat de overheid de EV wilde stimuleren tot 2020. De plug ins tegen half tarief is wel begrijpelijk maar voor een volledig elektrische auto's zou een vrijstelling wel op zijn plaats zijn.
Een snelle rekensom geeft weer dat we toch zo'n 350 tot 400 euro per jaar aan MRB mogen gaan aftikken...
Mijn geplande overstap van diesel naar Zoe moet ik toch maar weer eens gaan door rekenen....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 89
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Zoe in media
De huidige maatregelen van Wiebes zijn voor het tussenjaar 2016 omdat hij het niet voor elkaar heeft gekregen autobrief 2 volgens afspraak dit jaar juli te publiceren. Die staat nu voor voorjaar 2015 en daarin worden de plannen voor langere termijn aangegeven. Hoewel het onaannemelijk lijkt dat de overheid een maatregel terugdraait ( beroemde kwartje van Kok) kan het alsnog gebeuren dat er een groter gat getrokken gaat worden tussen EV en ICE's. PHEV moeten ze geen geld meer aan verspillen, dat is belastingontduiking, de techniek voor EV is daar, stimuleer dat en niet een of ander surrogaat waarmee je niet eens electrisch mee hoeft te rijden.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 08 jul 2014
- Laatste bezoek: 19 feb 2020 16:20
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
Ik lees het net inderdaad, het is een tussenjaar. Maar ik geloof niet in een lastenverlichting bij nieuwe plannen. Maar goed het zou wel passen bij de ambitie om meer EV's de weg op te krijgen.
De correctie van 125 kilogram heb ik wel vaker voorbij zien komen maar nooit een bron voor kunnen vinden.
Naar mijn persoonlijke situatie kijkende:
Accu huur 90 euro + 33 euro MRB is meer dan de huidige MRB voor mijn ruime station diesel die zonder moeite 1 op 20 loopt...
Dit grapje kan de balans net doen omslaan...
De correctie van 125 kilogram heb ik wel vaker voorbij zien komen maar nooit een bron voor kunnen vinden.
Naar mijn persoonlijke situatie kijkende:
Accu huur 90 euro + 33 euro MRB is meer dan de huidige MRB voor mijn ruime station diesel die zonder moeite 1 op 20 loopt...
Dit grapje kan de balans net doen omslaan...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 103
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 20 apr 2024 11:43
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
Heren heren, stemmen met de voeten dus zeggen wij dan.
Opzeggen ANWB, want zeg nou eerlijk, die hebben we alleen voor de wegenwacht en die hebben Zoe rijders niet nodig. En voor diegenen met een ICE auto, ik weet niet of de forumregels dit toestaan, maar ik zat al even bij Routemobiel. Keer een defecte generator, stil komen te staan in een enorme file. SUPER snel en SUPER professioneel geholpen.
En stemmen met de voeten, ook in het hokje dus.
Iemand al uitgeplozen hoe het met de bijtelling is gesteld bij aanschaf 2013? Ik krijg het niet uit de brief gelezen.
@GerjanVB: Totaal eens.
@Jsj: wel het ANWB abo aftrekken he?
Opzeggen ANWB, want zeg nou eerlijk, die hebben we alleen voor de wegenwacht en die hebben Zoe rijders niet nodig. En voor diegenen met een ICE auto, ik weet niet of de forumregels dit toestaan, maar ik zat al even bij Routemobiel. Keer een defecte generator, stil komen te staan in een enorme file. SUPER snel en SUPER professioneel geholpen.
En stemmen met de voeten, ook in het hokje dus.
Iemand al uitgeplozen hoe het met de bijtelling is gesteld bij aanschaf 2013? Ik krijg het niet uit de brief gelezen.
@GerjanVB: Totaal eens.
@Jsj: wel het ANWB abo aftrekken he?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 08 jul 2014
- Laatste bezoek: 19 feb 2020 16:20
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
Ik heb nog nooit een ANWB lidmaatschap gehad. Want vroeger..... (!) deed ik alles zelf en reed ik Italiaans, dus weinig problemen. Sinds ik duits kan rijden vertrouw ik op de merk assitance.... ( en dan komt ook de ANWB in sommige gevallen maar dat terzijde )
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 45
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 02 jun 2014
- Laatste bezoek: 31 okt 2022 23:03
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
Stille pioniers – test van 5 elektrische middenklassers
http://www.oneworld.nl/groen/stille-pio ... enklassers
http://www.oneworld.nl/groen/stille-pio ... enklassers
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 12
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 18 jun 2014
- Laatste bezoek: 26 okt 2024 15:05
- Actief als: particulier
- Locatie: Wapenveld
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Op de Autovisie site vond ik net dit bericht:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ing__.html
Zo dat betekenen dat voor bv ons Zoe rijders er dan weinig of geen laadpalen (als die er überhaupt al zijn?) beschikbaar zijn, mocht ik eens een weekendje op Texel wil uitwaaien?
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ing__.html
Zo dat betekenen dat voor bv ons Zoe rijders er dan weinig of geen laadpalen (als die er überhaupt al zijn?) beschikbaar zijn, mocht ik eens een weekendje op Texel wil uitwaaien?
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 103
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 20 apr 2024 11:43
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
Ik zie op oplaadpalen.nl:
- 3 Type 2 oplaadpalen op Terschelling
- een stuk of 20 Type 2 oplaadpalen op Texel
- 3 Type 2 oplaadpalen op Terschelling
- een stuk of 20 Type 2 oplaadpalen op Texel
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 89
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 45
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 02 jun 2014
- Laatste bezoek: 31 okt 2022 23:03
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
'Elektrische auto produceert nauwelijks minder fijnstof'
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/e ... r-fijnstof
in onderstaand stuk gaat onderzoeker Bruno Van Zeebroeck er verder op in....
http://www.tmleuven.com/project/fijnsto ... issies.pdf
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/e ... r-fijnstof
in onderstaand stuk gaat onderzoeker Bruno Van Zeebroeck er verder op in....
http://www.tmleuven.com/project/fijnsto ... issies.pdf
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 28 jul 2013
- Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
Als ik dergelijke kwaliteit studie op de universiteit had afgeleverd, dan zat ik er nu nog! Helaas hapt de media er vol in zonder enige controle op de onderliggende studie. Headlines, headlines, oplage, oplage. Alles voor een sensationele, lezers trekkende kop.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 21
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 06 aug 2014
- Laatste bezoek: 12 nov 2019 11:31
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
Ik heb van fivari begrepen dat het Belgische elektriciteitsnet technisch tamelijk krakkemikkig is (iets met 'neuten' of zo).
Ik begrijp uit dit 'wetenschappelijk' onderzoek, dat er ook niet veel aanleiding is om dat te verbeteren.
Ik begrijp uit dit 'wetenschappelijk' onderzoek, dat er ook niet veel aanleiding is om dat te verbeteren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Ja Luc, krakkemikkig is misschien nogal zwaar. Het ontbreken van de nulgeleider is een technische keuze die gemaakt werd, niet alleen in België trouwens, ook Noorwegen maakte dezelfde keuze.
Het stroomtekort dat ons deze winter te wachten staat is het gevolg van een politieke keuze: de uitstap uit kernenergie. Ik ga hier pleidooi houden voor kernenergie, maar als ingenieur vind ik dat erg jammer, want kernenergie is het staaltje van knap menselijk vernuft. De twee zware kernrampen die hebben plaatsgevonden, hebben al bij al een verwaarloosbaar aantal slachtoffers gemaakt. Ook andere vormen van energieomzetting maken slachtoffers, menselijk en zeker op vlak van milieu.
Na de politieke keuze om uit kernenergie te stappen, heeft de bezitter van de kerncentrales in België, Electrabel dat voor een habbekrats aan het Franse Suez werd verkocht, plots scheurtjes opgemerkt in cruciale onderdelen van twee grote kerncentrales. Bovendien liep door "sabotage" alle olie weg uit een derde kernreactor. Gevolg: België moet het nu doen met een gehalveerde capaciteit aan kernenergie, de alternatieven zijn uiteraard niet klaar. Dat zullen ze - misschien - pas binnen enkele jaren zijn. In afwachting wordt met kernenergie opgewekte elektriciteit uit Frankrijk ingevoerd. Maar de transportcapaciteit volstaat niet voor de piekvermogens van de winter. Vermoedelijk worden die alternatieven steenkoolcentrales, zoals ook in Duitsland het geval is.
Het onderzoek van die spinoff van de KULeuven gaf in het verleden ook al verrassende resultaten. Ondermeer in verband met de kost van openbaar vervoer. Ik heb de indruk dat ze af en toe de pers willen halen met "gedurfde beweringen", om zo wat publiciteit te krijgen voor de expertise en de gemeenschap hun bestaan even in herinnering te brengen.
Het gaat om een groep transporteconomen. De uitspraken in dit artikel zijn zeker niet gebaseerd op eigen onderzoek naar bv. het fijn stof dat vrijkomt bij het remmen. Men heeft vermoedelijk ergens een cijfer gevonden en dat voor enkele simulaties gebruikt. Het artikel zelf is minstens vulgariserend geschreven en kan moeilijk wetenschappelijk genoemd worden. Het bevat voor mij wat nieuwe informatie, bv. dat er meer fijn stof vrijkomt bij het remmen dan bij het rijden. Geen idee of dat effectie zo is. Vraag is ook of dat in de lucht terecht komt, of onmiddellijk neerslaat, bijvoorbeeld op de velgen en er bij de wasbeurt afgespoeld wordt.
Het stroomtekort dat ons deze winter te wachten staat is het gevolg van een politieke keuze: de uitstap uit kernenergie. Ik ga hier pleidooi houden voor kernenergie, maar als ingenieur vind ik dat erg jammer, want kernenergie is het staaltje van knap menselijk vernuft. De twee zware kernrampen die hebben plaatsgevonden, hebben al bij al een verwaarloosbaar aantal slachtoffers gemaakt. Ook andere vormen van energieomzetting maken slachtoffers, menselijk en zeker op vlak van milieu.
Na de politieke keuze om uit kernenergie te stappen, heeft de bezitter van de kerncentrales in België, Electrabel dat voor een habbekrats aan het Franse Suez werd verkocht, plots scheurtjes opgemerkt in cruciale onderdelen van twee grote kerncentrales. Bovendien liep door "sabotage" alle olie weg uit een derde kernreactor. Gevolg: België moet het nu doen met een gehalveerde capaciteit aan kernenergie, de alternatieven zijn uiteraard niet klaar. Dat zullen ze - misschien - pas binnen enkele jaren zijn. In afwachting wordt met kernenergie opgewekte elektriciteit uit Frankrijk ingevoerd. Maar de transportcapaciteit volstaat niet voor de piekvermogens van de winter. Vermoedelijk worden die alternatieven steenkoolcentrales, zoals ook in Duitsland het geval is.
Het onderzoek van die spinoff van de KULeuven gaf in het verleden ook al verrassende resultaten. Ondermeer in verband met de kost van openbaar vervoer. Ik heb de indruk dat ze af en toe de pers willen halen met "gedurfde beweringen", om zo wat publiciteit te krijgen voor de expertise en de gemeenschap hun bestaan even in herinnering te brengen.
Het gaat om een groep transporteconomen. De uitspraken in dit artikel zijn zeker niet gebaseerd op eigen onderzoek naar bv. het fijn stof dat vrijkomt bij het remmen. Men heeft vermoedelijk ergens een cijfer gevonden en dat voor enkele simulaties gebruikt. Het artikel zelf is minstens vulgariserend geschreven en kan moeilijk wetenschappelijk genoemd worden. Het bevat voor mij wat nieuwe informatie, bv. dat er meer fijn stof vrijkomt bij het remmen dan bij het rijden. Geen idee of dat effectie zo is. Vraag is ook of dat in de lucht terecht komt, of onmiddellijk neerslaat, bijvoorbeeld op de velgen en er bij de wasbeurt afgespoeld wordt.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 20
- Berichten: 1175
- Lid geworden op: 27 okt 2013
- Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51
- Actief als: particulier
- Locatie: Noord-Limburg
Re: Zoe in media
Bij de ZOE worden de remmen nauwelijks gebruikt. De grootste bewegingsenergie wordt gerecupereerd, en gaat dus terug de accu in. Alleen als je héél hard remt, of de laatste paar meters voordat je stilstaat worden de remmen gebruikt. Dit staat dus niet in verhouding tot een fossiel aangedreven voertuig.
Daarnaast zet ik ook grote vraagtekens bij dit "onderzoek". Het zou mij niets verbazen als het "gesponsord" is door fossiele belangen.
Daarnaast zet ik ook grote vraagtekens bij dit "onderzoek". Het zou mij niets verbazen als het "gesponsord" is door fossiele belangen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 21
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 20 jul 2013
- Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
- Actief als: particulier
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Deze reply heb ik ook bij het RTL artikel gezet:
Dit "onderzoek" is nauwelijks de naam waardig en ook niet van de universiteit Leuven maar van een losse onderzoeksinstantie. Het is dan ook niet peer reviewed, wat het sowieso al nutteloos maakt om in het nieuws te zetten. Het kraakt direct al aan alle kanten. Het begint al met het statement dat 80-100% van het fijnstof niet van de uitstoot van de uitlaat komt, maar van banden en remmen. Het verwijst hierbij naar een EEA rapport ( http://www.eea.europa.eu/publications/a ... nload/file ). In dat rapport zie je echter dat fijnstof dat niet van de uitlaat komt volgens deze publicatie niet 90% is maar eerder 10 tot 20% als je kijkt naar auto's uit 1990 en 30 tot 40% bij auto's uit 2010 omdat die steeds meer hybride en elektrisch worden en betere roetfilters krijgen. Als je in 2020 voornamelijk nog plug in (hybrides) hebt en zeer goede roetfilters is het dus logisch dat de totale fijnstof een heel stuk lager is en enkel nog maar van banden en remmen kan komen. Dat is dan ook de forecast voor 2020, die 90%.
Vervolgens mis interpreteert deze "onderzoeker" dit getal alsof ook bij standaard auto's met verbrandingsmotor 90% van de fijnstof van remmen en banden komt, het hele onderzoek is dus op een compleet misverstand gebaseerd.
Daarmee houdt het nog niet op. De "onderzoeker" zegt vervolgens dat elektrische rijders sportiever rijden (terwijl natuurlijk het tegenovergestelde zichtbaar is om het maximale uit de accu te krijgen, de gemiddelde snelheid is de voornaamste factor en die is een stuk lager) en dat door regeneratie je 50% minder remmen gebruikt ( http://www.tmleuven.com/project/fijnsto ... issies.pdf ). In de praktijk gebruik je nog veel minder remmen. Maar zelfs met het compleet uit de lucht gegrepen 50% zou je vermoeden dat dus de fijnstof door remmen van elektrische auto's een flink stuk minder is. De onderzoeker neemt aan dat elektrische auto's 30% zwaarder zijn en dus meer banden verbruiken. In zijn tabel kan je echter waarnemen dat een vergelijkbare elektrische auto niet 30 maar maximaal 15% zwaarder is. In conclusie telt hij daarom 18% fijnstof uitstoot op bij een EV vanwege het gewicht maar haalt hij er maar 1% vanaf voor de 50% minder remstof. Hoe hij tot dit getal komt is niet te controleren. Verder wordt er dus nul uitlaat fijnstof meegenomen door zijn verkeerde aanname dat die nihil is.
Dat een beetje journalist niet door gaat graven en dit klakkeloos overneemt is jammer, helaas niks nieuws.
Dit "onderzoek" is nauwelijks de naam waardig en ook niet van de universiteit Leuven maar van een losse onderzoeksinstantie. Het is dan ook niet peer reviewed, wat het sowieso al nutteloos maakt om in het nieuws te zetten. Het kraakt direct al aan alle kanten. Het begint al met het statement dat 80-100% van het fijnstof niet van de uitstoot van de uitlaat komt, maar van banden en remmen. Het verwijst hierbij naar een EEA rapport ( http://www.eea.europa.eu/publications/a ... nload/file ). In dat rapport zie je echter dat fijnstof dat niet van de uitlaat komt volgens deze publicatie niet 90% is maar eerder 10 tot 20% als je kijkt naar auto's uit 1990 en 30 tot 40% bij auto's uit 2010 omdat die steeds meer hybride en elektrisch worden en betere roetfilters krijgen. Als je in 2020 voornamelijk nog plug in (hybrides) hebt en zeer goede roetfilters is het dus logisch dat de totale fijnstof een heel stuk lager is en enkel nog maar van banden en remmen kan komen. Dat is dan ook de forecast voor 2020, die 90%.
Vervolgens mis interpreteert deze "onderzoeker" dit getal alsof ook bij standaard auto's met verbrandingsmotor 90% van de fijnstof van remmen en banden komt, het hele onderzoek is dus op een compleet misverstand gebaseerd.
Daarmee houdt het nog niet op. De "onderzoeker" zegt vervolgens dat elektrische rijders sportiever rijden (terwijl natuurlijk het tegenovergestelde zichtbaar is om het maximale uit de accu te krijgen, de gemiddelde snelheid is de voornaamste factor en die is een stuk lager) en dat door regeneratie je 50% minder remmen gebruikt ( http://www.tmleuven.com/project/fijnsto ... issies.pdf ). In de praktijk gebruik je nog veel minder remmen. Maar zelfs met het compleet uit de lucht gegrepen 50% zou je vermoeden dat dus de fijnstof door remmen van elektrische auto's een flink stuk minder is. De onderzoeker neemt aan dat elektrische auto's 30% zwaarder zijn en dus meer banden verbruiken. In zijn tabel kan je echter waarnemen dat een vergelijkbare elektrische auto niet 30 maar maximaal 15% zwaarder is. In conclusie telt hij daarom 18% fijnstof uitstoot op bij een EV vanwege het gewicht maar haalt hij er maar 1% vanaf voor de 50% minder remstof. Hoe hij tot dit getal komt is niet te controleren. Verder wordt er dus nul uitlaat fijnstof meegenomen door zijn verkeerde aanname dat die nihil is.
Dat een beetje journalist niet door gaat graven en dit klakkeloos overneemt is jammer, helaas niks nieuws.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Gesponsord, weet ik niet. Het is in elk geval een vakgroep die zich regelmatig kant tegen overheidssteun. Of het nu is voor openbaar vervoer of zoals hier voor elektrische wagens. Dat is zeker voor een stuk ideologisch geïnspireerd.
Op het Tesla-forum stelt men er zich ook vragen bij dat het onderzoek, dat een jaar oud is, nu de pers haalt.
http://www.wolterskluwer.be/sites/verke ... 2014,-204/
http://www.tmleuven.be/project/fijnstof ... issies.pdf
Alles heeft een reden...
Op het Tesla-forum stelt men er zich ook vragen bij dat het onderzoek, dat een jaar oud is, nu de pers haalt.
http://www.wolterskluwer.be/sites/verke ... 2014,-204/
http://www.tmleuven.be/project/fijnstof ... issies.pdf
Alles heeft een reden...
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 38
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Of ze zijn gevraagd dit nu naar buiten te brengen om de verkoop van EV's in België te vertragen, gezien het feit dat het Belgische elektriciteitsnetwerk momenteel een dramatische ondercapaciteit heeft...
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 38
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Gelukkig, er is een tegenreactie: http://www.tijd.be/detail.art?a=9566183&n=3084&ckc=1
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 32
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013
- Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Er zijn in België +- 1000 BEV, dus vertragen kan niet meer: we staan al stil!MartijnEV schreef:Of ze zijn gevraagd dit nu naar buiten te brengen om de verkoop van EV's in België te vertragen, gezien het feit dat het Belgische elektriciteitsnetwerk momenteel een dramatische ondercapaciteit heeft...
Smart grids worden intensief bestudeerd. En heel eigenaardig: daar rekent men zelfs op de BEV's om bij te springen op momenten van piekvraag. Maar met die 1000 BEVs zullen we niet ver komen.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 45
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 02 jun 2014
- Laatste bezoek: 31 okt 2022 23:03
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
Fijnstofuitstoot elektrische auto’s toch echt 4x lager
http://www.groen7.nl/fijnstofuitstoot-e ... t-4x-lager
http://www.groen7.nl/fijnstofuitstoot-e ... t-4x-lager
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 33
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 30 mei 2014
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
@ Casss, goed artikel
Hier heb ik er nog een. Een bedrijf met goede bedoelingen neemt een totaal verkeerde slogan op in hun advertentie.
Mij gaat hier de relatie vreemd dat een elektrische auto alleen op kolenstroom rijdt.
Weer een (foutieve) argument in de mond leggen van fossiele auto aanhangers die echt kant noch wal slaat.
http://www.opdezon.nl
Hier heb ik er nog een. Een bedrijf met goede bedoelingen neemt een totaal verkeerde slogan op in hun advertentie.
Mij gaat hier de relatie vreemd dat een elektrische auto alleen op kolenstroom rijdt.
Weer een (foutieve) argument in de mond leggen van fossiele auto aanhangers die echt kant noch wal slaat.
http://www.opdezon.nl
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 45
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 02 jun 2014
- Laatste bezoek: 31 okt 2022 23:03
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
Kijktip
Zo in Kassa Groen op tv
Wat levert groener autorijden op voor je portemonnee en voor het milieu? Kassa Groen-kijkers laten uitrekenen wat autorijden hen kost en testen elektrische auto's.
En Zoe nu ook te leasen, 447 euro Pm All incl ( excl stroom)
http://www.natuurenmilieu.nl/nieuws/per ... ds.twitter
Zo in Kassa Groen op tv
Wat levert groener autorijden op voor je portemonnee en voor het milieu? Kassa Groen-kijkers laten uitrekenen wat autorijden hen kost en testen elektrische auto's.
En Zoe nu ook te leasen, 447 euro Pm All incl ( excl stroom)
http://www.natuurenmilieu.nl/nieuws/per ... ds.twitter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 37
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Goede actie van natuur&milieu. Ik ben zelf niet zozeer van het leasen, maar hun eerste private lease actie met de Leaf heeft toch tientallen particulieren in een elektrische auto gekregen. Ik hoop van harte dat deze actie leidt tot meer EV verkopen, en dan natuurlijk vooral de ZOE.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 37
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Zoe in media
In juni werd ik weer benaderd om mee te werken aan een artikel over de Renault ZOE. Voor de consumentenbond die elk jaar in november een autogids uitgeven. In de bijlage het artikel. Was toch weer leuk om aan meegewerkt te hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 38
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Leuk artikel Dave!
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 89
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Zoe in media
De ANWB is ook positief over de ZOE nav een duurtest. In Kampioen nr 12 volgt een verslag van de duurtest!
@renault15.17: Mooi artikel!
@renault15.17: Mooi artikel!
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 21
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 20 jul 2013
- Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
- Actief als: particulier
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: Zoe in media
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 33
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 30 mei 2014
- Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
Ook NU.nl heeft de advertorials voor de Zoe weer aan staan vandaag.
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok
Inmiddels 3000 km op de klok
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 89
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Zoe in media
En in de Kampioen van december nuanceert de kolomschrijver op blz 57 zijn eerdere mening over het niet kunnen snelladen van de ZOE; dat kan nu wel en ook is er nu de mogelijkheid om met 220 te laden. Alles nu reden om de ZOE tot prettigste EV te benoemen (van de twee EV's waar de ANWB mee heeft gereden).
Leuk te horen, maar waar blijft nu die (duur)test waarbij EV's juist getest en beoordeeld worden?
Leuk te horen, maar waar blijft nu die (duur)test waarbij EV's juist getest en beoordeeld worden?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 24 okt 2013
- Laatste bezoek: 11 mar 2021 18:59
- Actief als: particulier
Re: Zoe in media
De hele milieu discussie blijft een interessante. Allemaal cijfers en aannames en onwetendheid.
Ik moest er vannacht zelfs van dromen. Zelfs mijn kinderen van 7 en 10 kunnen ongeholpen beredeneren waarom een EV bijdraagt aan een prettiger leefklimaat. Geen stank, geen lawaai, brandstof van zon en wind. Als de banden echt een issue zijn dan vinden we daar vast snel iets op. Dat lijkt me vele malen makkelijker dan doorgaan met proberen om een diesel schoon te krijgen!
Ik moest er vannacht zelfs van dromen. Zelfs mijn kinderen van 7 en 10 kunnen ongeholpen beredeneren waarom een EV bijdraagt aan een prettiger leefklimaat. Geen stank, geen lawaai, brandstof van zon en wind. Als de banden echt een issue zijn dan vinden we daar vast snel iets op. Dat lijkt me vele malen makkelijker dan doorgaan met proberen om een diesel schoon te krijgen!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 103
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 20 apr 2024 11:43
- Actief als: particulier
Fastned naar Duitsland
http://fd.nl/ondernemen/904929/fastned- ... -duitsland
Fastned, exploitant van snellaadstations voor elektrische auto's, breidt zijn activiteiten uit naar Duitsland. Het bedrijf gaat meewerken aan een corridor van snelle oplaadpunten langs belangrijke Noord-Europese wegen. Fastned krijgt hiervoor een EU-subsidie van €2 mln.
Dit maakt de Nederlandse onderneming donderdag bekend. Het internationale project voorziet in 155 oplaadstations in vier landen, waarvan Fastned er 94 voor zijn rekening zal nemen in Nederland en Duitsland.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 89
- Berichten: 1880
- Lid geworden op: 21 dec 2013
- Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Oosterhout NB
- Contacteer:
Re: Zoe in media
Aan de PR van FastNed mankeert niets. Twitter explodeerde gisteren zowat van dit nieuws.
Getuigt wel van lef en stiekum (of misschien wel helemaal niet stiekum) kunnen we trots zijn op dit nieuws.
Getuigt wel van lef en stiekum (of misschien wel helemaal niet stiekum) kunnen we trots zijn op dit nieuws.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 246 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault-Zoë-Q210
-
- 1 Reacties
- 176 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 3 Reacties
- 547 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone