afslaan 1400 bezine
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 aug 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
afslaan 1400 bezine
Mijn kangoo slaat, na enkele meters te hebben gereden,als de motor koud is af.
Hij rijdt op LPG en als er overgeschakeld word naar LPG is er niks meer aan de hand.
Heeft iemand dit probleem aan de hand gehad.
Ikzelf zit aan een elektronisch probleem te denken.
Of misschien een probleem met de LPG installatie.
Wie weet de oplossing??
Alvast bedankt
Hij rijdt op LPG en als er overgeschakeld word naar LPG is er niks meer aan de hand.
Heeft iemand dit probleem aan de hand gehad.
Ikzelf zit aan een elektronisch probleem te denken.
Of misschien een probleem met de LPG installatie.
Wie weet de oplossing??
Alvast bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Lijkt mij een probleen in de benzine inspuiting.
En dan denk ik in de richting van oude benzine in de tank, verstopte injector, defecte benzinepomp, verstopt filter.
Begin bij het begin en vervang het filter.
Doe vervolgens een injector reinigingsmiddel in de tank.
Tank hierna verse bennzine.
Rijdt nu een tijdje op benzine, niet op LPG, ook al is het veel duurder.
Nu moet na verloop van tijd de motor steeds beter gaan lopen naarmate de injector schoner wordt.
Antonio.
En dan denk ik in de richting van oude benzine in de tank, verstopte injector, defecte benzinepomp, verstopt filter.
Begin bij het begin en vervang het filter.
Doe vervolgens een injector reinigingsmiddel in de tank.
Tank hierna verse bennzine.
Rijdt nu een tijdje op benzine, niet op LPG, ook al is het veel duurder.
Nu moet na verloop van tijd de motor steeds beter gaan lopen naarmate de injector schoner wordt.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 18 dec 2004
- Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
- Actief als: particulier
kan ook nog de temperatuurzender zijn natuurlijk...
gaat ie stationair wel verhoogt lopen,
en als je hem een paar minuten verhoogt laat lopen,
blijft ie dan wel op benzine draaien...
gaat ie stationair wel verhoogt lopen,
en als je hem een paar minuten verhoogt laat lopen,
blijft ie dan wel op benzine draaien...
eens een Renault, altijd een Renault ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 aug 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Achteraf bleek het toch nog simpel.
FF de kleppen stellen en het probleem was verholpen.
Maar toch bedankt voor jullie reactie.
FF de kleppen stellen en het probleem was verholpen.
Maar toch bedankt voor jullie reactie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 12 dec 2006
- Laatste bezoek: 22 sep 2011 20:37
Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Echter, ik rij alleen op benzine. Zeker met wat kouder weer al een beetje startproblemen en bij het eerste kruispunt slaat de motor af. Toerental dondert helemaal in elkaar. Ook als je dan niet eens remt en alleen de koppeling intrapt. De motor weet niet het standaard stationair toerental vast te houden. Ik heb de auto weggebracht bij de dealer en de diagnose is dat de auto inderdaad te weinig peut krijgt, dan wel dat 1 cilinder niet alles verbrandt. Katalysator krijgt hierdoor ook niet verbrandde peutdampen te verwerken. Maar waardoor is niet direkt te achterhalen zonder verder te sleutelen. Filter, verdeler bekeken en bougies vervangen verbeterde niets. Men vermoedt nu een verontreinigde injector. Omdat het een karweitje is er bij te komen en je niet weet welke het is, is het advies om ze alle 4 te vervangen. Eerst proberen we het nu met zo'n reiniger in de tank. Het leek in het begin te helpen, maar gister toch weer 2x afslaan. Het is misschien nog vroeg dag, maar staan jullie ook achter deze benadering?
Is het ook niet een optie om de injectoren te laten reinigen bij een gespecialiseerd bedrijf? Kan me niet voorstellen dat me dat dan €250,- moet kosten.
Tot nu toe zit ik op €190,- aan diagnose en materiaalkosten.
thx
Is het ook niet een optie om de injectoren te laten reinigen bij een gespecialiseerd bedrijf? Kan me niet voorstellen dat me dat dan €250,- moet kosten.
Tot nu toe zit ik op €190,- aan diagnose en materiaalkosten.
thx
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 18 dec 2004
- Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
- Actief als: particulier
ultrasoon reinigen van de injectoren kost je ongeveer 90 euro,
dan moet je ze wel zelf eruit halen...
het kan ook nog je smoorklephuis zijn, die vervuilt is...
dan moet je ze wel zelf eruit halen...
het kan ook nog je smoorklephuis zijn, die vervuilt is...
eens een Renault, altijd een Renault ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 12 dec 2006
- Laatste bezoek: 22 sep 2011 20:37
Heeft effe geduurd maar hier het vervolg...met de reinigingsadditie leek het euvel zich te verbeteren. Echter na 2 flesjes reiniger en 6 tanks toch weer een tweetal slechte dagen gehad. Heb hem van de week weer weggebracht en de chefwerkplaats vond het laten reinigen vd injectoren niet nodig. De uitlaatgasmetingen zijn top. Dus hij wilde inderdaad ook liever alleen het smoorklephuis reinigen en dan weer eeens bekijken hoe het ermee gaat. Ik heb mijn akkoord gegeven, dus ik ben benieuwd hoe het zich nu verder ontwikkelt.
Bedankt voor de tip Remco.
Bedankt voor de tip Remco.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 12 dec 2006
- Laatste bezoek: 22 sep 2011 20:37
Weer een tijdje verder en het afslaan lijkt nu niet aanwezig, moet gezegd, het is warm weer. Meteen steekt dan een ander oud probleem op en wel dat de motor soms slecht wil aanslaan. Soms doet het zich voor met een warme motor, soms de bij de eerste start van de dag.
De auto maakt op dit moment alleen korte ritten van max 4 tot 5km. Dit 2 tot 3x per dag. Zit hem daar het probleem in? Iet qua drukopbouw van de brandstofpomp? Vapour lock?
groet rob
De auto maakt op dit moment alleen korte ritten van max 4 tot 5km. Dit 2 tot 3x per dag. Zit hem daar het probleem in? Iet qua drukopbouw van de brandstofpomp? Vapour lock?
groet rob
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 12 dec 2006
- Laatste bezoek: 22 sep 2011 20:37
Zo zeg, dat was een envoudige oplossing. Dat de dealer daar nooit op is gekomen. De bdp sensor is vervangen en alle problemen zijn de wereld uit. En dit bij de garageboer bij mij om de hoek. Renault dealer: tot nooooit meer ziens.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 440 Weergaves
-
Laatste bericht door stadium III