Hallo,
kent iemand het kleppendiagram van deze motor (2.0i 16V van een Renault Mégane van 1996) ?
Hoeveel graden de uitlaat sluit na BDP en hoeveel de inlaat voor BDP sluit en wanneer inlaat terug sluit?
Vriendelijke groet,
Pieter
Nokkenas F7R 710
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 dec 2010
- Laatste bezoek: 17 dec 2010 13:26
- Actief als: particulier
Re: Nokkenas F7R 710
Ik ben zelf bezig met de inbouw van een F7R 710 in een R19 16V cabrio. Wat ik over de nokkenassen vond was volgende
Ik zocht op nokkenastiming megane f7r in het Frans en vond volgende: pour les AAC d'origine du f7r megane voila ce que j'ai comme infos:
Admission: (inlaat)
AOA: 1 (voor bovenste dode punt)
RFA: 50 (na onderste dode punt)
Echappement: (uitlaat)
AOE: 46 (voor bovenste dode punt)
RFE: 3 (na onderste dode punt)
Dit kwam ik tegen over de nokkenassen van de F7P 16s
Quel différences il y a entre les deux?Quelles levées du willi?
Pour info,les 16S ont un diagramme tel que:
AOA: (avant pmh) 1°
RFA: (apres pmb) 46°
AOE: (avant pmb) 43°
RFE: (apres pmh) 3°
Sommets de cames :
-admission 112.5 après pmh bascule
-echappement 110° avant pmh bascule
Levées:
-admission 9.30
-echappement 8.56
Avant de faire quoi que ce soit,commence par vérifier les valeurs des acc du 2.0 l .
Al met al zeer tamme nokkenassen met een lichthooge voor de inlaat van 9mm en de uitlaat 8,5mm (althans dat heb ik gemeten.) Blok ligt momentel in onderdelen voor revisie.
Ik zocht op nokkenastiming megane f7r in het Frans en vond volgende: pour les AAC d'origine du f7r megane voila ce que j'ai comme infos:
Admission: (inlaat)
AOA: 1 (voor bovenste dode punt)
RFA: 50 (na onderste dode punt)
Echappement: (uitlaat)
AOE: 46 (voor bovenste dode punt)
RFE: 3 (na onderste dode punt)
Dit kwam ik tegen over de nokkenassen van de F7P 16s
Quel différences il y a entre les deux?Quelles levées du willi?
Pour info,les 16S ont un diagramme tel que:
AOA: (avant pmh) 1°
RFA: (apres pmb) 46°
AOE: (avant pmb) 43°
RFE: (apres pmh) 3°
Sommets de cames :
-admission 112.5 après pmh bascule
-echappement 110° avant pmh bascule
Levées:
-admission 9.30
-echappement 8.56
Avant de faire quoi que ce soit,commence par vérifier les valeurs des acc du 2.0 l .
Al met al zeer tamme nokkenassen met een lichthooge voor de inlaat van 9mm en de uitlaat 8,5mm (althans dat heb ik gemeten.) Blok ligt momentel in onderdelen voor revisie.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 251 Weergaves
-
Laatste bericht door Toni9100