Scenic 1998 _
1998_
Benzine _
Hallo allemaal,
Ik heb een lastige vraag over mijn scenic uit 1998. Als deze goed warm is gereden en als de auto stationair draait dan knipperen de lampjes van water en olie zwak. Zodra ik gas geef gaat het over. De auto rijdt geweldig en stottert niet. Ook geen piepjes of andere bijgeluiden. Wel is er ooit een nieuwe motor ingezet (voor mijn tijd) omdat de oude op was. Een vriend van mij zegt dat het stationair gewoon hoger afgesteld moet worden. Is dit inderdaad een voor de hand liggende oplossing? Stationair warm zit nu rond de 550-650 toeren zoals ik kan zien.
Verder, ik heb gemerkt dat het koelsysteem nog niet is schoongemaakt. Ik zie nog olie drijven in de KVS bak. Is het misschien handig om voor de zekerheid de olie,olie filter en KVS vloeistof te vervangen?
En misschien is het een problemcar als jullie dit horen, maar ik heb hem gekregen dus brand er geen vingers aan:P hij rijdt alleen geweldig zoals ik kan merken!
Gr Dennis
Scenic -> olie en waterlampje stationair aan
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 23 okt 2014 09:35
- Actief als: particulier
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 feb 2025 06:55
- Actief als: particulier
Re: Scenic -> olie en waterlampje stationair aan
Dennis,
Zou zeggen voor het olie lampje dat een iets hoger stationair toerental er wel voor zal zorgen dat ie niet meer knippert. Mede omdat je aangeeft dat het alleen bij een warme motor is. De oliedruk zal dan tegen de ondergrens zitten met een toerental van 600rpm. Water weet ik ff niet waardoor dat wordt getriggered.
Mvg, nico
Zou zeggen voor het olie lampje dat een iets hoger stationair toerental er wel voor zal zorgen dat ie niet meer knippert. Mede omdat je aangeeft dat het alleen bij een warme motor is. De oliedruk zal dan tegen de ondergrens zitten met een toerental van 600rpm. Water weet ik ff niet waardoor dat wordt getriggered.
Mvg, nico
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megan Berline automaat 1.6 16v '00
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megan Berline automaat 1.6 16v '00
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |