Laadpaal ervaringen (openbaar)

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 20
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25
Actief als: particulier

Re: Laadpaal ervaringen (openbaar)

Bericht door PieterZoe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@smartrix-zoe. Was bij jouw auto wel eens de BCB-component van de lader in de auto vervangen? het patroon van opblazen van een aantal laders achter elkaar komt overeen met wat ik meemaakte toen mijn BCB defect was

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 09 apr 2025 21:23
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Ook weer een klein avontuur beleefd:
Afgelopen zondag zijn we richting Scheveningen vertrokken voor een paar daagjes aan zee. Op zich konden we de 134 km wel in een keer halen, maar ruim was het niet. En we kwamen toch langs het gloednieuwe Fastned Station "Knorrestein" aan de A12 bij Zoetermeer (richting Den Haag dus). Aangekoppeld aan laadzuil 3 (25803) gebeurde er heel lang niks, de zo gekende fluittoon bleef uit..... En toen kwam er een melding op laadzuil "communicatiefout / laden niet mogelijk: auto moet uitgeschakeld zijn" (iets van die strekking, exacte melding weet ik niet meer). Tot drie keer toe geprobeerd, maar telkens hetzelfde probleem. Tja, wat dan? Toch maar even de andere laadzuil proberen (Fastned ID 25801). En wat denk je? Probleemloos! In een 10tal minuten ongeveer een 25% bijgeladen. Nog even de Fastned helpdesk gebeld, maar omdat ik geen acuut laadprobleem had, maar besloten om later een mail te sturen.
En dus door naar het hotel in Scheveningen. Daar aangekomen bleek er letterlijk naast het hotel een openbaar laadpunt te zijn. Gewoon een standaard laadzuil zoals er heel veel in Scheveningen / Den Haag te vinden zijn. Maar vrijwel meteen na het aansluiten kwam de gevreesde rode neus en de melding Accu laden niet mogelijk / controleer regelaar. Nog een tweetal andere laadzuilen geprobeerd, maar zodra ik de laadkabel in de neus stak, kwam de rode LED (nog voordat ik aan de laadzuil aansloot, dus echt alleen door het insteken van de laadkabel aan de ZOE). Aangezien het al na tweeën was en we nog niet geluncht hadden, werd dat eerste prioriteit, de ZOE kwam later wel. Na de lunch eerst ingecheckt in het hotel en vervolgens moest de ZOE naar een andere straat omdat het hotel daar parkeerkaarten voor had (aan straat waar het hotel aan ligt, mag maar 2 uur geparkeerd worden, ook bij de laadpaal (?)). En toen was de foutmelding in de ZOE weer verdwenen en kon ik weer probleemloos laden.

Vandaag op de terugweg nog even de Greenflux paal bij Hotel V.d. Valk in Nuland geprobeerd. Let er op dat deze laadpaal aan de achterzijde van het hotel te vinden is, inrijden na het tankstation. Aan de voorzijde van het hotel staat wel een ev-box laadpaal waar je gratis kunt laden, maar de aansluiting is er eentje van het type 1. Daar heb je dus niks aan. Als je het laadpunt gevonden hebt, functioneert het probleemloos. Zoals ik van alle Greenflux laadpunten gewend ben.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Heb je al antwoord van Fastned helpdesk gekregen?

En leg eens uit: heeft Knorrestein twee AC laadaansluitingen?? Allebei 43kW?
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 09 apr 2025 21:23
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Nog geen antwoord van Fastned, mail is vanavond pas verstuurd.

En ja bij Knorrestein staan twee laadzuilen, allebei met een 43 kW AC aansluiting.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Wat goed zeg. Zijn er meer Fastned locaties met twee 43kW laadzuilen?
Dan kan ik de info aan mijn AC-lader.nl kaart toevoegen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22

Bericht door Ad van der Meer »

Zuidpunt heeft ook 2 x 43kW AC.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Kreeg net feedback van Fastned zelf: ALLE Fastned stations zijn sinds nr. 10 standaard uitgerust met 2 multimode ABB Terra53CJG laadzuilen, dus vanaf nr. 10 altijd 2x 43kW AC beschikbaar! Dat zijn momenteel dus al Mienscheer, Witte Molen, Broerdijk, Zuidpunt, Knorrestein en Elsgeest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

VanAssen
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 21 aug 2017 22:13

Bericht door VanAssen »

Even een ervaring melden over Zuidplein Amsterdam.
Geparkeerd na kaartje trekken bij de ingang P1, aan een gratis lokale lader en lekker de stad in.
Tegen 20.00 uur terug en ja, waar nu het parkeerkaartje nu betalen.
Nergens en je komt niet het terrein af. :discuss:
Met de hulp van een vriendelijke taxicahauffeur in een Leaf meegeglipt door de afsluiting.
Niet openbaar in het weekend dus.

Blijkt dus op het bord aan de ingang te staan, niet gezien en we waren toen al binnen. :fp:

Naja, gratis geladen en een hele middag geparkeerd geweest. :lol:

Ging weer lekker die 360km heen en terug met even kort bijladen ter hoogte van 't Harde (TNM) en Bornheim (Fastned)
Zoe Q210 Life 10-2013 met een eindstand van 84083 km op de klok op 1 mei 2017 en vanaf nu met een Zoe Q90 Life ZE40 05-2017 onderweg.
Inmiddels 3000 km op de klok

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

BB-One
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Laatste bezoek: 14 apr 2021 11:48

Bericht door BB-One »

Hier ook van het weekend een paar (negatieve) ervaringen. Moest naar Lemmer afgelopen weekend. Volgens diverse websites twee laadmogelijkheden in deze mooie plaats. De eerste (stationsweg 20), nergens een laadpaal te vinden, dire keer langsgereden nog uitgestapt (in de regen!!) om even goed te kijken. Maar helaas, dan maar op naar de volgende, deze bleek wel te bestaan, maar daar stond een (mooie) tesla voor zonder dat deze aangesloten was. Maar daar kon ik geen commentaar op hebben want deze laadpaal stond op zijn eigen inrit en om daar nu op zondagmorgen om negen uur al aan te bellen..... Overigens er was van mijn kant geen nood, ik moest even een half uurtje wachten dus ik dacht laat ik mijn tijd even nuttig besteden. Nu moest ik op de terugweg wat rustiger rijden ;-(

Ik heb ook maar even reviews op oplaadpalen.nl achtergelaten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 18
Laatste bezoek: 11 mar 2021 18:59

Bericht door Roy-ZOE »

Ik kon mijn 'oude posts' over het uitstellen van opladen niet meer terugvinden. Dit leek me een goede plek.

Ik ben nog steeds benieuwd wat er met de ZOE gebeurt al hij echt leeg is. Stilstaan natuurlijk :D , maar wanneer gebeurt dat?

Afgelopen donderdag heb ik onbedoeld een nieuwe test uitgevoerd.
Samenvatting en conclusie tot nu toe. Tot -4 km (min 4) kun je probleemloos doorrijden. Daarna kun je in ieder geval door tot voorbij -7(min 7) in de 'beperkte prestatie modus.

Ik reed donderdag van Utrecht naar Delft op en neer. Even bijladen bij Fastned Zoetermeer op de heenweg omdat Delft echt dramatisch is qua laadpunten en 135 km bij 7 graden op de winterbanden me een te grote gok is. Afijn. met een redelijk gevulde accu begon ik de terugreis om 23.30 uur. Lekker 130 rijden zolang het kan en dan terug naar Eco om precies op 0 thuis te komen.

Op de een of andere manier bleef mijn ZOE maar stroom eten en bleef ik ongeveer 2 km tekort komen. Daar maak ik me inmiddels weinig zorgen over. Rustig door met 90 km/uur en je komt er wel.
Totdat de afrit die je wilt hebben bij Utrecht is afgesloten en je 6 km moet omrijden via de ring Utrecht...... Nadat het eerste zweet was opgetrokken bedacht ik me dat het op z'n ergst laat kon worden in combinatie met een ervaring met Renault assistance. Eerkijk is eerlijk: ik zat mijn smoezen al door te nemen. Afgesloten weg. Tegenwind......

Afijn. ongeveer 4 km voor het eerste laadpunt op weg naar huis, midden op de ring (ik reed inmiddels 80, verwarming uit etc) schakelde de ZO naar 'beperkte prestaties' Heb maar niet getest hoe hard hij dan nog kan, maar 60 gaat prima. Je rijgt alleen een veel minder piekvermogen. (soort dubbel eco). Toen ik de afrit Stadion afrolde wist ik in ieder geval zeker dat ik max 100 m hoefde te duwen.

Nog 800 m naar huis.Ik besloot het experiment door te zetten. Daar nog een extra obstakel, vaste lader dubbel bezet, waardoor er nog 500 m bijkwam.

Afijn. Hoewel ik dit niet als standaard ga gebruiken (0=0) vind ik het wel erg geruststellend dat je zelfs bij 0 nog ruim 7 km doorkunt en dat het dan nog niet op is. Hoewel waarschijnlijk niet goed voor de batterij wel erg fijn in geval van nood, of niet functionerende laders.

Hoewel ik toch wel een beetje baalde de laatste km's is mijn totale blijheid met de ZOE alleen maar toegenomen. Je kunt dus echt rustig naar de buurt van 0 rijden. Hij laat je niet in de steek! En dat vind ik toch wel belangrijk bij een auto. We zijn immers maatjes die samen op weg zijn!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 27
Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42

Bericht door zoe2goe »

Mooi verhaal Roy, het relativeert mijn "avontuurtje" in België weer! Ik denk dat we allemaal de ervaring hebben dat we stukje bij beetje steeds meer "durven". En het conservatisme in range van Renault betaalt zich, behalve misschien in de marketing, zeker terug.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 31 okt 2022 23:03

Bericht door Casss »

Roy, je geeft aan: Lekker 130 rijden zolang het kan en dan terug naar Eco om precies op 0 thuis te komen.
Hoe bepaal je het moment dat je omschakelt op Eco? De Zoe zelf geeft dat nl. al erg snel aan tekort te komen...terwijl ik in de praktijk dan toch wel thuis kom.

Hoe ver komt de Zoe eigenlijk wanneer je constant 130 km rijdt ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 18
Laatste bezoek: 11 mar 2021 18:59

Bericht door Roy-ZOE »

Wanneer terug, das een beetje een gevoelskwestie.
In dit geval had ik heen 96 gereden en geeft de batterij indicator dus aan wat ik nog kan als ik 96 blijf rijden.
Dan rijd ik hem zover leeg tot net onder het niveau van km's dat ik nog moet. BV 130 tot hij 30 km aangeeft terwijl ik nog 33 km moet. Dan komt het zeker goed.

Mijn cijfers van gisteren Utrecht Hengelo: heen 94 bij temperatuur 12graden., op winterbanden. Makkelijk 130 km gereden en nog 6% over. Gemiddeld ongeveer 16 KW/100km. Na opladen stond de capaciteit op 142 km.

Retour 116 gereden met stop bij Fastned ~ Vundelaar.; temp 9 graden en verlichting en verwarming aan .Dan is het gemiddelde verbruik ongeveer 21 KW/100 km en haal je dus net iets meer dan 100 km.

Met 130 gaat het gemiddelde verbruik nog wat verder omhoog. Ik denk dat je dan in deze tijd van het jaar naar de 90 km zakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 31 okt 2022 23:03

Bericht door Casss »

Ladidaar
Met de nieuwe gratis app Ladidaar kunnen bestuurders van elektrische voertuigen gemakkelijk met elkaar in contact komen. Zo kunnen zij eenvoudig onderling afspraken maken over het gebruik van de elektrische laadpunten.
http://www.s-hertogenbosch.nl/nc/nieuws ... aadpunten/
http://www.ladidaar.nl/
https://www.facebook.com/ladidaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25

Bericht door PieterZoe »

Een erg goed idee. Nu nog even als pilot in Den Bosch maar als dit landelijk wordt doe ik graag mee

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 18461

Bericht door Verwijderd 18461 »

De app doet het toch ook gewoon buiten Den Bosch? Volgens mij kan iedereen er al gebruik van maken.
Heb de app geïnstalleerd en een account aangemaakt, want het lijkt me een goed uitgewerkt concept.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 51
Laatste bezoek: 13 okt 2024 20:31
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Zie jij al laadpalen?
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 18461

nee, dat blijft helemaal leeg. De messaging-functie werkt toch al wel?
Ik zie de kaart niet echt als noodzaak voor deze app, de data komt (als het dan straks werkt?) net als bij de apps van The New Motion of Nuon van oplaadpalen.nl.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Mijn kenteken is 2-SJT-31
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 18461

je hebt een bericht. Of niet (dan werkt de app dus nog niet..)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

lvanoort
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 30 jan 2017 18:16

Bericht door lvanoort »

Hoop dat deze pilot een succes wordt en straks overal standaard is. Vandaag moest ik laden en had daarvoor van de valk Dordrecht gekozen snellader en direct even lunchen. Helaas was de snellader bezet door Volvo (hybride?) en ondanks het grote bord met max 30 minuten bleef hij bezet en in de gewone lader ernaast bleef bezet (ook vol volgens mij) heel ergerlijk dat men ze niet even verplaatst zodat en ander ook kan laden. Na 1.5 uur toen we uiteindelijk maar weg wilde gaan was de Volvo dan eindelijk weg de andere stond er ook na mijn lading van 25 min. Nog steeds :( hoop zo dat je straks die auto's kunt berichten of ze weg willen gaan.......
Groet Leontine

Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

Ik wil geen roet in het eten gooien, want ik ben juist een enorm voorstander van dit soort innovatieve "group" dingen (wat tegenwoordig social heet ;-) ). Maar toch: probleem is natuurlijk dat de kans klein is dat die Volvo rijder een ladidaartje heeft.

Ik stel hierbij een alternatieve aanpak voor en wie gaat met mij naar Allego: zodra de paal merkt dat het afgenomen vermogen daalt onder een bepaalde threshold OF onder een bepaald percentage van het vermogen in de eerste paar minuten, geeft die een signaal naar de centrale verwerking. Die "weet" wie er aan het laden is. en stuurt een ordinaire ouderwetse SMS.

Terwijl ik het tik bedenk ik nog een aantal varianten waarmee een wachtende kan beinvloeden, maar dit is de essentie.

Any takers?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

BB-One
Lid
Lid

Bericht door BB-One »

Idee op zich goed, maar hoe groot is de kans dat allego het telefoonnummer van de lader heeft? Van mij hebben ze in ieder geval geen nummer..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

BB-One
Lid
Lid

Bericht door BB-One »

Maar is voor de Volvo en dure laad sessie geweest.... 90 minuten maal 0,25 plus 2,25 geeft afgerond 25 euro voor maximaal 12kWh.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 16
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Een Volvo V60 PHEV kan niet snelladen, geen van de stekkers kan je aansluiten. Maar de (vaak aanwezige) langzame Lolo daarnaast doet het wel voor ze. De batterij is netto ca. 8 kW.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door zoe2goe »

@BB-One: de gebruiker van de lader heeft ten minste zijn kaartje gezwiept. En dus een account. Ik weet niet meer zo of ik indertijd bij de registratie een mobiel nummer heb (moeten) opgeven. En ja, dat betekent dus inderdaad dat Allego dat nummer niet heeft maar ook niet hoeft te hebben, mits de kaartprovider maar een API heeft waarin deze of dat nummer afgeeft, of als proxy de sms stuurt (eenmalig "sta toe dat wij u sms-en als uw auto weer vol is", uiteraard).

Fantastische analyse van de kosten trouwens. Had hij/zij graag een SMS voor gehad denk ik ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Vergeet het connectietarief niet! ;-)
Ladidaartje werkt al; ik heb met Watture gechat. Zou nog graag een rood bolletje zien bij binnenkomend bericht en een geluidje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

lvanoort
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door lvanoort »

E-mission schreef:Een Volvo V60 PHEV kan niet snelladen, geen van de stekkers kan je aansluiten. Maar de (vaak aanwezige) langzame Lolo daarnaast doet het wel voor ze. De batterij is netto ca. 8 kW.
Hij stond toch echt aan de 43ac stekker aangesloten? Hoop dat het zo'n dure sessie wasAfbeelding was echt niet leuk wachten....
Groet Leontine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Als het op tijd was, dan is het zeker duur ja. Hij kan waarschijnlijk wel aangesloten worden, maar hij laadt nooit sneller dan 16 amp. Hij heeft alsnog dus 3 uur nodig voor een volle accu.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22

Bericht door Ad van der Meer »

Afgelopen zaterdagavond "betrapte" ik een BMW i3 rijder aan de AC snellader in Leiderdorp. De man dacht dat hij aan het snelladen was. Nadat ik hem overtuigd had dat het met CCS toch sneller gaat kon ik gelukkig ook laden. :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

HarmOtten
Donateur
Donateur
Laatste bezoek: 03 aug 2022 23:51

Bericht door HarmOtten »

Hij zal waarschijnlijk bij de aankoop van zijn BMW i3 zoiets gezegd hebben van: "Doe mij die ma" :wink:.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

lvanoort
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door lvanoort »

Haha en dan hebben vrouwen het etiket dat ze niets weten van de auto waarin ze rijden....
Groet Leontine

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Tsja, weer een goed argument voor de Renault 1-stekker filosofie.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Haha en dat laden, stekkertje erin doen, lijkt toch zo simpel ...

En inderdaad ja: alleen met een Renault Zoe is het écht simpel : 1 stekker, 1 systeem, en snellere laadgelegenheden overal beschikbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Het Ladidaartje is bijgewerkt. De nieuwe app laat nu wel laadpalen zien en lijkt stabieler. Tevens wat vuiltjes uit de opmaak weg gewerkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GertjanVB
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door GertjanVB »

Eergisteren snelgeladen bij Fastned Zuidpunt. We moesten ongeveer een tientje aftikken voor 12 kWh (Fastned prijzen), da's toch best pittig voor een particulier. Het flatrate abo voor 100,00/mnd zal voor een ondernemer best voordelig zijn, maar dit is niet "the place to be" voor een particulier. Dit is wel reden om volgende keer niet bij Fastned te stoppen en een afslag eerder naar de Valk (43kWh) of het Postiljon te rijden (22kW). TNM zegt bij de Valk een kwartje per KWh te rekenen en geen starttarief. Dat is voor 12 kWh dus 3,00 tegen 9,75 bij Fastned. Met een bakkie koffie van 2,00 en een warm restaurant kies ik voor de combi TNM/vdValk. Overigens heb ik tot op heden van de snellaadstations bij TNM nog geen rekeningen mogen ontvangen. Sinds kort staan de snelladers in de TNM-app, daar heb ik de prijs info van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut