Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
De dealer moet kijken naar jouw acculading bij mij was die nog 58% de beladingssensor werkt niet goed.
Men heeft de accu vervangen en ook de sensor vervangen tot op heden werkt het nog goed!!
Ik heb heel veel met de eco aan gereden de laatste weken, maar sinds 2 dagen weer de snellere stand gereden en vanmorgen deed het startstopsysteem het plotseling weer. Zeker 5 maal gebruik van kunnen maken. Zou bij gebruik van de eco stand de accu slecht bij laden voor het stop/startsysteem?
Moet daar de oplossing gezocht worden voor het slecht functioneren van dit systeem?
Ik heb een Captur Dynamique (ivoir/zwart dak, skid achter) en het start/stop werkt bijna niet. Van de week gebeld met de dealer en die bevestigde inderdaad de problemen met het s/s van de Captur. Er zou een oplossing zijn gevonden en die is door Renault NL bij Renautr FR neergelegd. Afwachten of en wanneer de update grootschaliger toegepast kan worden. Ben op een lijst gezet voor als er nieuws is. Aan de andere kant, ik denk niet dat het qua verbruik héél veel uitmaakt. Maar het moet gewoon werken!
Zojuist weer gebeld door de dealer. Ze hebben nu kennelijk een oplossing voor het falende start/stop-systeem, want volgende week vrijdag ben ik mijn Captur de hele dag kwijt. Tevens gaan ze dan de (mislukte) radio-update herstellen.
Na de update van het r-link systeem v11.318 gisteren te hebben uitgevoerd doet mijn start stop systeem het prima.
Ik vraag mij dus af of anderen dit ook hebben gemerkt of dat het toeval is.
Renault Captur Dynamique TCe90 / R-link / Pack Style / Park City Camera
Vanmorgen 2 ritten van ieder 13 km. gemaakt. Start-stop werkte niet. Had dat ook niet verwacht want naar mijn ervaring werkt het het best tijdens en na lange ritten (dus 100+ km's). Dit week-end maak ik zo'n lange rit. Zal laten horen of Start-stop dan werkt.
@Meerwaldt1963
Heb de update er nog niet op maar kan me (bijna) niet voorstellen dat de firmware van het R-link systeem iets van doen zou hebben met de S&S. Of het zou moeten zijn dat R-Link nu plotseling veel minder vermogen trek waardoor de accu voller blijft. Maar ook dat kan ik mij (bijna) niet voorstellen...
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Na het vervangen van de accu en de regelaar bovenop de accu blijft het systeem tot op heden goed werken zoals het hoort.
Afwachten wat de toekomst brengt!!
@Huite Dat is toch wel erg vreemd. Met die tochtjes van 700 km. per keer zou je toch zeggen dat de accu spanning optimaal is. Heeft de aanstaande diesel eigenlijk ook een S/S of is dat voorbehouden aan de eenvoudige Otto motor rijders.
Ja er is een structureel probleem met het laden van de accu's van vele auto's waar nog steeds geen oplossing voor lijkt te komen. De oplossing die bij Tollenburg is toegepast zal Renault wel te duur vinden.
En ja de diesel heeft ook een S&S systeem als ik mij niet vergis.
Ben benieuwd of de nu geproduceerde exemplaren nog steeds die laadfout hebben...
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Jawel! De diesels hebben ook een start-stopsysteem. En het werkt ook......meestal. Maar de logica snap ik niet altijd. Rijd ik 's morgens weg, gaat bij het eerste stoplicht motor keurig uit (blauwe lampje koelsysteem brandt nog!). 60 kilometer verder stop ik bij het volgende stoplicht en verschijnt de melding dat automatische start-stop niet beschikbaar is.
Zal wel Franse logica zijn.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Jahaaaa....die bladzijde heb ik gelezen.
Maar in principe heb je na 60 km rijden echt wel aan alle voorwaarden voldaan. Of zou mijn batterijspanning na 60 km lager zijn dan bij het begin van de rit? Dan moeten we heel snel naar de dealert! De enige reden die ik kan bedenken is dat op dat moment het roetfilter aan het regenereren is, maar aan de voorwaarde voor regeneratie is al veel eerder tijdens de rit voldaan, dus dat verwacht je niet.
Kortom, ik zie nog steeds de logica niet altijd.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
@advdb55
Dan zal ook jouw auto wel last hebben van het laadprobleem dat bij Renault bekend is.
Dacht dat het de bedoelring was om dit softwarematig op te lossen (daar een hardwarematige oplossing (te) duur is)
Misschien gebeurt dit bij een beurtje bij de dealer...?
Ik ben erg benieuwd of de laatste Capturs die zijn aangeleverd dit nog steeds hebben.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Vorige week dinsdag 25-11 is op mijn verzoek de sensor op de accu vervangen.
Omdat veel Captur rijders, bij "mijn" dealer, ook last hebben van een "bijna" niet werkend S&S systeem, was deze zo gewillig om de sensor als proef te vervangen.
Voor het vervangen, bij de "oude" sensor, werd via OBD uitlezing van de accu capaciteit 72% gemeten.
Dit hoort voor het goed werken van S&S minimaal 80% te zijn.
Men dacht dat de sensor de boel verk#*#^tte!
Na montage van de nieuwe sensor was de accu capaciteit echter nog steeds 72%...
Mijn S&S heeft de hele zomer naar tevredenheid gewerkt, echter tegen de winter na het rijden van veel korte stukjes, is hij ermee gestopt.
Na het vervangen van de sensor ben ik vorige week een aantal dagen in Duitsland geweest.
Nadat ik in Düsseldorf aankwam heeft het S&S systeem continu gewerkt.
Ik heb er met opzet overdreven veel gebruik van gemaakt om het maar goed uit te testen...
Mijn persoonlijke conclusie is: zodra de accu volledig is opgeladen werkt het S&S perfect!
Airco aan, airco uit, allerlei instellingen van ventilator e.d. maakt geen verschil.
Als echter de accu capaciteit zover is gedaald door b.v. veel korte ritten, duurt het heel lang voor dat deze weer op peil is.
Dit krijg je niet op peil met, in mijn geval, een ritje huis - Rotterdam vv., van 90 km.
Zeker niet in de winter periode waarin toch wel veel van de ventilator, verlichting e.d. wordt gevraagd.
In ieder geval, ik ben overtuigd van de werking van S&S en kan er mee leven...
Afgeleverd: 9-4-2015, Opel Mokka 1.4 Parelmoer wit, alle opties...
Klopt helemaal @Lancair De accu moet stevig vol zitten wil S&S werken, dus geen korte ritjes maar stevig er tegenaan. Maar... &Huite maakt regelmatig echt lange ritten en bij hem werkt S&S toch ondanks dat niet. Misschien een brakke accu in zijn Cappie?
Als het dan niet aan de sensor ligt moet het bijna zo zijn dat we (bijna) allemaal een brakke accu hebben...
Bij Tollenburg zijn namelijk de accu en de sensor vervangen en die heeft geen problemen meer met zijn S&S.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Tja @Huite geloof maar dat Carlos op ieder onderdeeltje zal beknibbelen. De massale inkoop van accu's is een behoorlijke kostenpost, dus als dat wat goedkoper kan zegt Carlos: Muy bien.... Dat zo'n ding dan max. 2 jaar of wel 30000 km. meegaat is van later zorg en in de meeste gevallen een kostenpost voor de klant.
Ik heb naar aanleiding van m'n vorige bericht bij de dealer om een zwaardere accu gevraagd.
Uiteraard met de kosten voor mij, maar volgens de dealer maakt het niks geen verschil.
De sensor meet nl. het percentage en niet het vermogen, dus blijft het probleem bestaan.
Een wat zwaardere dynamo kan volgens mij wonderen doen!
Afgeleverd: 9-4-2015, Opel Mokka 1.4 Parelmoer wit, alle opties...
Ja de dynamo kan het ook zijn.
Al dan niet in combinatie met het (te) weinig toeren maken door het ECO gedoe...
Ik blijf bij mij lange ritten namelijk over het algemeen onder de 3000 toeren om al die kms nog een beetje betaalbaar te houden.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Ìk heb een tijdje terug hier ook een post geplaatst inz.niet werkend S/S. Hiervoor reed ik een C3 eHDI met S/S en dat werkte werkelijk perfect! 49/50 deed ie het wanneer dat ook moest. Zelfs als ie het een keer niet deed kon soms (niet altijd, afhank. vd omst.heid) d.m.v. het koppelingspedaal intrappen het S/S-systeem in werking laten treden. Begrijp dan niet dat Renault er zoveel moeite mee heeft. A.d.a.k. vanaf de zijlijn is het altijd makkelijk praten!
Ach, ook maar eens melden dat bij mij het s&s al maanden niet werkt. Wel veel korte stukjes altijd. Ik vermoed dat veel mensen het niet melden omdat ze niet direct de meerwaarde van het systeem zien. Het misschien ook onnatuurlijk vinden. Ik zal het wel aangeven bij mijn Rlink update. Ik heb alleen wel gemerkt dat als je refereerde naar klachten en oplossingen die op het forum worden aangegeven de dealer iets vermoeid gaat kijken. Zo van, " schoenmaker hou je bij je eigen leest"...
Capture Dynamique TCE-90
Two Tone; Ivoire / Noir Etoilé
Opties: Pack Style, Pack City Camera, Instaplijsten, Thule verwisselbare trekhaak
Vandaag in twee ritten totaal zo'n 480 km.gereden. S&S functioneerde bij het eerste stoplicht (na ca. 200 km.) prima en ook de twee keer erna. Daarna weer één keer ineens niet (met de bekende melding: Niet beschikbaar). Zoeven na de terugrit van 230 km. aaneengesloten bij het parkeren op de oprit werkte het S&S weer zoals het hoort. Dus bij een volledig opgeladen accu werkt het (bij mijn Cappie) meestal wel. Vind het niet echt belangrijk, al blijft het een wat vreemde zaak wanneer wel, wanneer niet?!
Vandaag bij dealer geweest om falende s&s systeem te bespreken. Monteur wist mij te vertellen dat als onderdeel van zuinig rijden, de accu niet altijd tot 100 % wordt bijgeladen om oa. de dynamo te ontzien. Het wordt steeds mistiger, systeem lijkt alleen maar te bestaan om bepaalde co2 waarden te halen...
Capture Dynamique TCE-90
Two Tone; Ivoire / Noir Etoilé
Opties: Pack Style, Pack City Camera, Instaplijsten, Thule verwisselbare trekhaak
@Jurjen Dat komt overeen met mijn ervaring dat S&S alleen werkt als er lange ritten (met de bijbehorende lange oplaadtijd) worden gemaakt. Gelukkig zijn er hier in deze omgeving weinig stoplichten, dus weinig kans op ingrijpen van het S&S. Het lijken wat dat betreft wel Huite's rijomstandigheden Zal wel door de noordelijke ligging komen
Helaas werkt mijn start/stop systeem nog steeds niet naar behoren. Geen pijl op te trekken wanneer wel en wanneer niet. Maakt niet uit of de motor koud is of na een lange snelwegrit. Dit probleem wederom bij de garage kenbaar gemaakt. De Captur is nu al diverse malen terug geweest om dit op te lossen. Ik kreeg de mededeling dat ik nog even geduld moet hebben, aangezien het probleem bij Renault bekend is en men in Frankrijk aan aan een oplossing werkt. Hoeveel geduld moet ik nog hebben? tot ik deze inruil? De Captur is nu 2 jaar op de weg en nog steeds geen oplossing!! . Overigens de leenauto's (Clio en Twingo) hiervan werkt het S&S systeem perfect. Ik ben er na 1.5 jaar klaar mee, voor mij geen Renault meer.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn dochter heeft een captur1 automaat.
Nu heeft ze de melding gekregen stop risico op motorschade stop en start controleren.
Weet er misschien iemand wat er hier fout kan zijn. Alvast bedankt
(Eigenlijk een Nissan NV300 Westfalia, maar goed, dat is hetzelfde)
De meeste start-stop instructies gaan naar BatteryGuage, maar die laat bij mij geen startstop zien, maar na lang zoeken heb ik hem gevonden
Misschien een rare vraag, gezien wij eigenlijk helemaal geen Renault hebben, echter hebben wij wel het multimedia systeem van Renault (wij hebben namelijk een Smart Forfour). Nou is het inmiddels 2 jaar geleden dat dit is gebeurd,...
Ik maak even een nieuwe draad aan om dit soort gevallen een beetje overzichtelijk te houden. De horror ervaring van ECO-Roller op dit punt beangstigen mij. Na mijn verhaal over de BMS update had ik niet verwacht hier zo snel terug te komen, helaas....
Als ik mijn auto in contact zet verschijnt in de display de volgende melding: Systeem Vergrendeld.
Dit blijft staan en ik kan het systeem niet starten. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?