parkeersensor voor gaat spontaan piepen
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 dec 2017 18:51
parkeersensor voor gaat spontaan piepen
Laguna III Estate 2.0T Initiale bouwjaar 2008
Ik heb al eens eerder melding gemaakt van parkeersensor voor die spontaan gaat piepen ook al is er niets in de buurt, als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht moet stoppen als eerste in de rij. Ik heb dit al diverse malen gemeld bij de dealer, maar die kunnen niets vinden, ook geen storingsmelding. Ik heb hier nu al zeker een jaar last van.
Het komt vooral voor bij regenachtig weer of als er vocht in de lucht hangt. Het is om gek van te worden.
Heeft iemand een idee waar dit nou aan zou kunnen liggen ?
Ik heb al eens eerder melding gemaakt van parkeersensor voor die spontaan gaat piepen ook al is er niets in de buurt, als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht moet stoppen als eerste in de rij. Ik heb dit al diverse malen gemeld bij de dealer, maar die kunnen niets vinden, ook geen storingsmelding. Ik heb hier nu al zeker een jaar last van.
Het komt vooral voor bij regenachtig weer of als er vocht in de lucht hangt. Het is om gek van te worden.
Heeft iemand een idee waar dit nou aan zou kunnen liggen ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: parkeersensor voor gaat spontaan piepen
Gebeurt het dikwijls? Die sensoren durven soms reageren op geluidstrillingen De mijne piept soms eens als er bvb een moto wegrijdt met een open uitlaat, of als er een vrachtwagen veel lawaai maakt zodat je de resonanties voelt.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
In de houder van de sensor zit een spoel. Deze zit gemonteerd zodanig dat er een luchtspleet tussen houder en spoel zit.
Soms komt er vocht in de spleet die een "bruggetje" vormt. je kunt dit voorkomen door een heel klein beetje siliconenspray in de spleet te spuiten, niet teveel hoor.
Hierdoor wordt het evt vocht "verdreven" en blijft de spleet open.
mvg WillemS
Soms komt er vocht in de spleet die een "bruggetje" vormt. je kunt dit voorkomen door een heel klein beetje siliconenspray in de spleet te spuiten, niet teveel hoor.
Hierdoor wordt het evt vocht "verdreven" en blijft de spleet open.
mvg WillemS
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 dec 2017 18:51
@DHL,
Nu het weer herst is geworden en er weer vocht in de lucht hangt gebeurt het inderdaad dagelijks. Heel irritant, vooral pmdat de dealer niets kan vinden.
@WillemS,
Dat is het proberen waard ! Maar kan ik dat via de voorkant doen, of moet ik achter de onderspoiler dit via de achterkant inspuiten ?
Nu het weer herst is geworden en er weer vocht in de lucht hangt gebeurt het inderdaad dagelijks. Heel irritant, vooral pmdat de dealer niets kan vinden.
@WillemS,
Dat is het proberen waard ! Maar kan ik dat via de voorkant doen, of moet ik achter de onderspoiler dit via de achterkant inspuiten ?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-