Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
ik heb een clio 16v uit 1991.
als de motor goed op temperatuur is, gaat hij moeilijk in de versnelling,soms met wat herrie,zodat het net lijkt of ik fout schakel.
het gaat voornamelijk om de 1e , 2e en 3e vesnelling.
vooral als ik terug schakel van zijn 3e naar de 2e versnelling.
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn,en hoe ik het kan verhelpen??????
Klinkt als je drukgroep. Als dit inderdaad het geval is het enige wat je kan doe deze vervangen. Vergeet dan niet om een complete set te gebruiken (drukgroep, koppeling en evt. een lager).
er zit net een nieuwe koppeling met alle toestanden in......
ik heb me laten vertellen dat het ook wel de chingro-ringen kunnen zijn,maar weet het niet zeter.
dit zou makkelijk te verhelpen zijn met een toevoeging in de versnellingsbak-olie???????
Ik heb geen idee, ik hoop dat iemand anders het antwoord voor je heeft.
Maar maakt ie dit lawaai sinds de nieuwe koppeling erin zit, of is het later pas begonnen?
Lijkt erop dat er iets niet helemaal klopt met de bakolie.
Ga terug naar je garage en vraag of ze er 75W80 olie in willen doen.
Dit is olie die speciaal voor Renault en PSA bakken gemaakt is.
Hiermee zal het schakelen bij warme motor en bak ws. een stuk beter gaan.
Als dit nog niet voldoende is, vraag dan om een toevoging met Teflon, bijvoorbeeld van Tecflow. Hebben wij goede ervaringen mee.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
dit probleem heeft die van mij ook alleen is het gekke dat ie het de ene keer wel doet met lange of korte stukjes en de andere keer niet en zodra ik de koppeling in heb gedrukt ik wel weer in zijn 2 of 3 kan zetten
kan dit hetzelfde probleem zijn als waar deze topic over gaat ???
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
Ik heb een Renault captur TCe automaat uit 2014
waar het stadslicht het niet van doet ( voor en achter ) alleen als je de rem in trapt
dan gaan ze aan .
Lampjes en verzekering zijn oké ....
Bij onze Renault Captur uit 2015 zit automatisch vergrendelen bij weglopen. Dit doet het prima,,,de 4 passagier-deuren worden vergrendeld. Echter de achterdeur niet.